Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Oli mutta häntä pidettiin elinaikanaan heterona. Itselleni ei esim tullut mieleenkään, ettei ois ollut hetero. Ei noita silloin edes mietitty.
Olen itse elänyt lapsuuteni ja nuoruuteni 80-90-luvuilla ja seurasin esim. Music televisionia päivittäin. Freddiestä puhuttiin ihan yleisesti koko ajan biseksuaalina ja puolisokin näkyi julkisuudessa.
 
vierailija
Ihan alkuun, en itse ole kenenkään puolesta loukkaantunut tai harmistunut, osallistun vaan pohdiskeluun, kun tästä on nyt keskustelua. Muuten en olisi kokenut tarvetta kommentoida tätä.

Minusta ero noissa Oddlygood-meemeissä oli ehkä se, että ne oli jo lähtökohtaisesti tehty selkeästi ronskilla huumorilla, kun tuo B:n juttu on tarkoitus olla vaan osa elokuvan juonta, eikä tarkoitettu vitsiksi. Se mikä itselläkin etenkin alkukesästä tuossa K/B huumorissa vähän mietitytti oli se epätasainen asetelma, että vaikka K heitti juttua enemmän ja suoremmin, se oli B joka yleensä päätyi vitsin kohteeksi. Ei voida tietää mitä hän itse ajatteli, kun ei hän sitä varmasti suoraan sano vaikka välillä vähän ärsyttäisikin. Uskoisin kyllä että osasi ottaa sen pitkälti huumorilla mutta ei me ihmiset olla aina niin yksioikoisia, joskus samat asiat voi sekä naurattaa että ärsyttää, tai välillä niille voi viitata kintaalla. Ehkä vaan se pitkään jatkunut asetelma, se että hän oli aina se vitsin kohde, sai miettimään, että voi tuo kyllä häntä kyllästyttää välillä. Ainakin minusta tuo asetelma on kuitenkin vähän tasoittunut nyt, vitsejä on enemmän molempiin suuntiin. Itselläni ei niinkään siis tökkää yksittäiset vitsit, jos ei ihan törkeää ole, ehkä sitä kokonaiskuvaa enemmän noissa ajattelen, jos mietin sitä että meneekö joku juttu yli. Jos tietäisi asianosaisten oman mielipiteen, niin sittenhän se rajojen veto olisikin helppoa.
No juuri tuossa elokuvassa tuon on kyllä hyvin todennäköisesti tarkoitus olla vähän vitsi, kyseessä kun on vissiin komedia.
 
vierailija
No juuri tuossa elokuvassa tuon on kyllä hyvin todennäköisesti tarkoitus olla vähän vitsi, kyseessä kun on vissiin komedia.
Trailerin perusteella kyseessä ei näytä olevan mikään komedia. Toki nuortenelokuvassa on yleensä vähän kepeämpi pohjavire jo lähtökohtaisesti, mutta komedialta tuo ei vaikuta. Mua kiinnostaisi ihan aidosti nähdä tuo leffa, vaikka oon keski-ikäinen, mutta sielultani vissiin niin teini, että monesti tykkään nuortenelokuvista. Tykkään myös ns. vaativammista taide-elokuvista, mikään ei sulje toisiaan pois.
 
vierailija
Vaikea osallistua tähän Freddie Mercury -keskusteluun kun itse olen ollut tarhaikäinen hänen kuollessaan. Eli muistan ainoastaan aidsiin kuolleen Queenin laulajan ja keskeisen homoikonin. On välillä jännä huomata miten eri-ikäisiä ihmisiä täällä on. Vaikka olen aikuisen lapsen vanhempi, olen silti selvästi liian nuori joihinkin aiheisiin.
 
vierailija
Trailerin perusteella kyseessä ei näytä olevan mikään komedia. Toki nuortenelokuvassa on yleensä vähän kepeämpi pohjavire jo lähtökohtaisesti, mutta komedialta tuo ei vaikuta. Mua kiinnostaisi ihan aidosti nähdä tuo leffa, vaikka oon keski-ikäinen, mutta sielultani vissiin niin teini, että monesti tykkään nuortenelokuvista. Tykkään myös ns. vaativammista taide-elokuvista, mikään ei sulje toisiaan pois.
Sama, itsekin tykkään katsoa monenlaisia elokuvia, myös nuorten elokuvista löytyy hyviä. Riippuu siitä miten laadukkaasti elokuva on tehty ja onko juoni toimiva.
 
vierailija
Minua kiinnostaa monien muiden maiden elokuvat paljon enemmän kuin vaikka jenkkiläiset. En muista nähneeni slovenialaisia leffoja, niin vaikka tuo leffan tarina ei kuulosta kovin jännältä, slovenialaisuus voi tuoda siihen jotain kiinnostavaa twistiä.
 
vierailija
Minua kiinnostaa monien muiden maiden elokuvat paljon enemmän kuin vaikka jenkkiläiset. En muista nähneeni slovenialaisia leffoja, niin vaikka tuo leffan tarina ei kuulosta kovin jännältä, slovenialaisuus voi tuoda siihen jotain kiinnostavaa twistiä.
Joo, tämäkin! Mulla sama, että muut kuin jenkkileffat iskee monesti ihan eri tavalla. Olisi tosi kiinnostavaa nähdä slovenialainen elokuva.
 
vierailija
Minua kiinnostaa monien muiden maiden elokuvat paljon enemmän kuin vaikka jenkkiläiset. En muista nähneeni slovenialaisia leffoja, niin vaikka tuo leffan tarina ei kuulosta kovin jännältä, slovenialaisuus voi tuoda siihen jotain kiinnostavaa twistiä.
Olisi kyllä kiinnostavaa nähdä se, toivottavasti tulisi jonnekin saataville tekstitysten kanssa.
 
vierailija
Minua kiinnostaa monien muiden maiden elokuvat paljon enemmän kuin vaikka jenkkiläiset. En muista nähneeni slovenialaisia leffoja, niin vaikka tuo leffan tarina ei kuulosta kovin jännältä, slovenialaisuus voi tuoda siihen jotain kiinnostavaa twistiä.
Mulle tuohon elokuvaan tuo tarpeeksi kiinnostavaa twistiä eräs miespääosan esittäjä, juonella ei niin väliä. 😅
 
vierailija
Ehkä runkkaaminen on myös monille niin luonnollinen asia että sillä vitsailua ei pidetä niin ihmeellisenä. Tuli mieleen se kuinka netflixin ehkä suosituimman nuortensarjan kohtauksista on väännetty meemejä https://youtu.be/SYnW1UMH75s?si=q9fuq2l0LK5b7qEg
Suosittelen sarjaa myös vanhemmille katsojille.
Täältä toinen suositus Sex Education-sarjalle! Ensimmäinen kausi oli oikein hyvä ja sopii kaikille vähän vanhemmillekin ja heille jotka ovat nuorten vanhempia😊
 
vierailija
Trailerin perusteella kyseessä ei näytä olevan mikään komedia. Toki nuortenelokuvassa on yleensä vähän kepeämpi pohjavire jo lähtökohtaisesti, mutta komedialta tuo ei vaikuta. Mua kiinnostaisi ihan aidosti nähdä tuo leffa, vaikka oon keski-ikäinen, mutta sielultani vissiin niin teini, että monesti tykkään nuortenelokuvista. Tykkään myös ns. vaativammista taide-elokuvista, mikään ei sulje toisiaan pois.
Kuvauksessa luki, että komedia.
 
vierailija
Trailerin perusteella kyseessä ei näytä olevan mikään komedia. Toki nuortenelokuvassa on yleensä vähän kepeämpi pohjavire jo lähtökohtaisesti, mutta komedialta tuo ei vaikuta. Mua kiinnostaisi ihan aidosti nähdä tuo leffa, vaikka oon keski-ikäinen, mutta sielultani vissiin niin teini, että monesti tykkään nuortenelokuvista. Tykkään myös ns. vaativammista taide-elokuvista, mikään ei sulje toisiaan pois.
Se nyt vaan on fakta, että kyseessä on komedia, nuorten komedia. Löytyy monen monta esittelytekstiä netissä, joissa se luokitellaan komediaksi.
 
vierailija
Näin mäkin kyllä ajattelisin.

Mä en itekään oikein ees ymmärrä, että miten tota kohtausta nyt pidetään täällä jotenkin nolona tai vastaavana. Mun mielestä ihan hauskaa ja huvittavaa, että tuollainenkin nyt tuli esiin, mutta sehän nyt kuitenkin on osa sitä leffaa. Ja vain pieni osa kaiken muun joukossa. Siksi en myöskään tajua, miksi se olisi B:nkään mielestä millään lailla nolo tai kauhistuttava asia. Meeminäkin luulisin vain huvittavan myös häntä.
Sua ei haittais jos susta ois tuollaista materiaalia verkossa? Mua kyllä haittais, jos olisin (en siis vertaa suoraan B:n elämään enkä tuohon elokuvaan, vaan kuvitteelliseen omaan elämääni) tuntemattomana jossain pienessä produktiossa r*nkannut ja elokuvan tullessa ulos ”jokainen” tuntisi minut (jostain säädyllisemmöstä yhteydestä 😅 ). Haluaisin vajota maan alle ja olisin häpeissäni meemeistä. No, kohtauksessa ei onneksi näytetä ”mitään”.
 
vierailija
Sua ei haittais jos susta ois tuollaista materiaalia verkossa? Mua kyllä haittais, jos olisin (en siis vertaa suoraan B:n elämään enkä tuohon elokuvaan, vaan kuvitteelliseen omaan elämääni) tuntemattomana jossain pienessä produktiossa r*nkannut ja elokuvan tullessa ulos ”jokainen” tuntisi minut (jostain säädyllisemmöstä yhteydestä ). Haluaisin vajota maan alle ja olisin häpeissäni meemeistä. No, kohtauksessa ei onneksi näytetä ”mitään”.
No voi hyvä ihme, saat sen kyllä kuulostamaan siltä, että ihan oikeaa p o rnoa olisi, vähän nyt jäitä hattuun 😂😂😂 Kyllä
 
vierailija
joo, sit vielä ite pistää vähän pökköä
pesään julkaisemalla esim. en edes meinannut tukehtua tms kuvan tiettyjen mainoskuvien jälkeen
Helkkari tuli tästä mieleeni että yks työkaveri kaivoi tänään työpaikalla esiin Oddlygoodin tuollaisen pikarin! Mikä toi uusi maku oli, sitruuna? Se sinakin oli keltainen purkki 🤭 En nähnyt tarkemmin mutta vähänkö hätkähdin 🫣😂
En ruvennut kiekumaan mitään tunnareita
 
vierailija
No en tiedä. Olihan se vähän julkinen salaisuus. Ja aika selvästi nähtävissä Freddien soolotuotannossa. Etenkin esim Living on my own videot jne.
En ollut varsinainen fani, vaan Queen oli mulle yksi bändi, jota kuuntelin muiden joukossa. Minulle ei ainakaan tullut missään vastaan, että Freddie ois edes epäilty homoksi, tai jos tulikin niin ajattelin sen olevan jotain panettelua vaan.
 
vierailija
Kyllä väittäisin, että sukupuoltaan yhtään epätavallisesti ilmaisevien julkkisten seksuaalista suuntautumista on pohdittu suht yleisesti ainakin 50 vuotta. Mutta Bojan on toki niin nuori, että joka tapauksessa hänelle ei ole olemassa "Freddie Mercurya joka oli hetero".
Ei ole, ei ainakaan niissä ympyröissä, joissa mä olen elänyt (avarakatseisten piiri)
 

Yhteistyössä