Haaveena vauva 2024

Mulla ferritiini oli 8 ja tulin raskaaksi. Saattaa alhainen ferri hidastaa, (?) mutta onneksi ei estĂ€ raskaaksi tuloa.😊

Syön nyt joka toinen pĂ€ivĂ€ rautaa, kuulemma parempi, kuin joka pĂ€ivĂ€. NĂ€istĂ€kin miljoona eri versioo, mikĂ€ on hyvĂ€ ja mikĂ€ ei.😅

MĂ€ en oo koskaan jaksanu seurata ovulaatioo tikuilla ja tĂ€llĂ€ hetkellĂ€ ei oo sÀÀnnöllinen kierto, niinkuin nuorempana oli.😁 Pupuillaan🐇 4-5 krt/viikko koko kuukauden ajan, joten ehkĂ€ ei sen puolestakaan tarvitse ja ehkĂ€ siitĂ€ vaan tulis vĂ€kinĂ€istĂ€, ettĂ€ nyt pitÀÀ harrastaa, vaikkei mieli teekkÀÀn. SitĂ€ en halua. Harrastellaan silloin, kun mieli tekee.đŸ„° Ja seksihĂ€n poistaa ressiĂ€ kuulemma..😉

Monet seuraa tarkkaan omia rauta ym.arvoja ja syö vitskuja, terveellistĂ€ elĂ€mÀÀ, mut hei! ottakaa MIES myös huomioon enemmĂ€n, hĂ€nenkin elĂ€mĂ€ntavat ja kaikki vaikuttaa raskaus hommiin.😚

Ja jos ovis tikutus tuo ressiÀ yhtÀÀn, niin kannattaa yrittÀÀ jÀttÀÀ se pois, ressihÀn tunnetusti..noh, tsekatkaa
'Kasvuvaraa' YouTube video. SiinĂ€ on hyvĂ€ esimerkki, kun ei "yritetĂ€"..😊 Ja heillĂ€ ressiiĂ€ elĂ€mĂ€ssĂ€, mutta se ressi ei varmasti ollu siellĂ€ sĂ€ngyssĂ€, eikĂ€ heillĂ€ ollu ressiĂ€ yrittĂ€misestĂ€ ja siinĂ€ sit rentoutuu, kun ei "jyystetĂ€ vĂ€kisillĂ€, nyt pitÀÀ onnistuu"😬
Ja kyllĂ€, tiedĂ€n ettĂ€ ressillĂ€ ei ole ON/OFF nappia, mutta kannattaa yrittÀÀ sitĂ€ vĂ€hentÀÀ asioilla, mitkĂ€ itseĂ€/miestĂ€ rentouttaa..😇 Ei ole helppoa.

Tsemppii kaikille!đŸ€— Ja nyt plussamyrskyt jatkumaan ja mahdollisimman paljon plussia marraskuulle, koko lokakuun edestĂ€!!!❀

Ihana tunnelmallinen joulunaika lĂ€hellĂ€. đŸ€¶đŸ’žđŸŽ…

Ovulaatioo ei 100% koskaan tiedĂ€ tarkalleen milloin se on, joten peittoja heiluu silloin tĂ€llöin ja vĂ€hĂ€n tuolloinkin, mahdollisuudet kasvaa, mitĂ€ enemmĂ€n yrityksiĂ€ on ja kyllĂ€ veitikoita on pussissa vaik harrastetaan 2krt/pĂ€ivĂ€ssĂ€.đŸ€­

Ja km tulee, kun alkio/sikiö on jotenkin viallinen, siinĂ€ ei ole meidĂ€n vartaloista kyse ja siihen ei pysty itse vaikuttaa mitenkÀÀn. Luonnon tapa "korjata" tĂ€mĂ€ nĂ€in.🙏 Surullista kyllĂ€..đŸ„Č

Toivottavasti kukaan ei tĂ€stĂ€ suorasta tekstistĂ€ pahastu.đŸ«ą

Viikonloppuja ja rakkautta💞 jokaiselle!đŸ€—
 
@PÀivÀnsÀde84 tossa oli hyviÀ pointteja.

Lueskelin itse juuri hormoneista, kun kiinnostaa voiko niihin itse vaikuttaa. Stressihormoni voi vaikuttaa mm. keltarauhashormonin tuotantoon, jota taas tarvitaan raskauden alkamiseen ja yllÀpitoon. Keltarauhashormonin vÀhÀisyys voi aiheuttaa km:n niin ettei jaksa yllÀpitÀÀ raskautta vaikka olisi hedelmöittynyt ja alkiossa ei olisikaan vikaa. NÀmÀ hormonit on tosi monimutkaisia juttuja eikÀ kaikilla vaikuta samoin.
 
Moikka:) Ja hyvÀÀ viikonloppua! EhkÀ ensi kierto on meidÀn, olishan se makeeta plussata jouluviikolla. Jos jotain hyvÀÀ pitÀÀ sanoa niin otan mielummin lyhyet kierrot kuin pitkÀt, ihan odottelun ja stressinkin kannalta ja siksi ettÀ ei mee raskaustestejÀ hukkaan:D ja tÀrkein on tietty ettÀ se ikkuna missÀ pitÀisi pupuilla on pienempi. Kait. Mut joo ehkÀ tÀnÀÀn tulee ovistestit postissa, tuhru on edelleen aika olematon mutta kyllÀhÀn mÀ uskoin et tÀÀ kierto ei ihan niinkÀÀn lyhyeks voi jÀÀdÀ et olis heti menkat alkanut.. joten kai tÀtÀ voisi kutsua hitaaksi alotukseksi uuden kierron kanssa. Toivon et alkais edes huomenna kunnolla niin pÀÀsis jo joskus 10 pÀivÀn pÀÀstÀ taas vÀhÀn jÀnnÀÀ.
 
  • TykkÀÀ
Reactions: Noups
Onnea kaikille plussanneille! Ihana aalto tuli.

Mites @Noups testasitko tÀnÀÀn?

TÀÀllÀ kp10 (jos ajattelen km-vuotoa menkkoina). Limat bongattu.
Kiitos kysymĂ€stĂ€ 😊
MĂ€ pidin vĂ€liĂ€ testailusta, mutta tĂ€nÀÀn aamusta tein vielĂ€ varuiksi testin, joka nĂ€ytti negaa. TĂ€nÀÀn nyt sit sopivasti alkoikin menkkoja edeltĂ€vĂ€ tiputtelu +alavatsan polttelu. Pms oireita vĂ€hĂ€n kans tuntunut. Eli menkkoja odotellessa, pitĂ€isi alkaa la-su. Harmittaa kyllĂ€, ettei tĂ€rpĂ€nnyt. Toisaalta oon helpottunut, et kohta vihdoin ja viimein pitĂ€s pÀÀstĂ€ uuteen kiertoon🙏 nyt on siis kp43 jo menossa, dpo oletettavasti jotain 13.

Ens kiertoon ois tulossa cb dual hormone testit kokeiluun. Toivottavasti ens kierto nyt ois normaali pituinen, eikĂ€ tĂ€lleen pitkittyisi 😔 ja voi kun ens kierrossa tĂ€rppĂ€isi.
 
  • TykkÀÀ
Reactions: meinaas
Ainiin ja paljon onnea plussan saaneille ❀

Ja tohon rauta asiaan piti nopsaa vielĂ€ vinkata sideral forte, sitĂ€ on moni kehunut. Mulla tuplaantui ferrit arvo ~30 - > ~60 sillĂ€, muistaakseni söin 3kk kuurin silloin. Ja oon syönyt sen jĂ€lkeenkin kuureja, mutta en oo saanut työterveydestĂ€ uutta ferrit mittausta 😅 hb mulla on aina ollut tosi hyvĂ€ siellĂ€ ylĂ€rajoilla.
 
  • TykkÀÀ
Reactions: marik91 ja Dinaas
ItsellĂ€ tĂ€nÀÀn kp 27/27. En ole himotestaaja ja raskaustestejĂ€ ei ole kaapissa, mutta tein Ă€sken apteekin ovulaatiotestin ja sehĂ€n olikin positiivinen 😅


TĂ€ytynee siis hakea r-testi myös kaupasta. Oudot positiiviset vÀÀrÀÀn aikaan eivĂ€t sinĂ€nsĂ€ ole ihme minulla pcon takia, mutta viime kierrossa en saanut yhtÀÀn positiivista edes ovulaation aikaan, joten kyllĂ€ tĂ€mĂ€ vaatii nyt lisĂ€tutkimuksia 😂
 
  • Rakkaus
Reactions: Toiveikas2024
VAUVA 2024

Ilmoitathan tietosi listalle ja pÀivityksesi punaisella, jos vÀri ei toimi, voit myös @-merkitÀ listan kyseisen pÀivÀn pÀivittÀjÀn.

Lista pÀivitetÀÀn kerran pÀivÀssÀ. Kuka vain voi pÀivittÀÀ listan, vaihdellaan vuoroa. PÀivitÀ lista vastaamalla edellisen pÀivÀn viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisÀÀ kierto- ja piinapÀiviin yksi pÀivÀ lisÀÀ. Plussanneet siirtyvÀt YA-listalta plussanneiden listalle (muista ilmoittaa kun haluat siirtyÀ).

KiertopÀivÀ- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos kÀyttÀjÀ ei ole ollut aktiivinen vÀhÀÀn aikaan. Takaisin pÀÀsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@W.we ★ 11/15 ★ 1.
@Heinis2017 ★ 11/19 ★ 2.
@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@K3rttuli ★ 08/21 ★ 1.
@aida91 ★ 09/21 ★ 1.
@Eadni1992 ★ 10/21 ★ 1.
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1.
@Korkkeli ★ 02/22 ★ 1.
@Mamiks ★ 02/22 ★ 4.
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@meinaas ★ 08/22 ★ 3. ★ kkm 10/22
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 02/23
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@imsos ★ 11/22 ★ 1.
@marik91 ★ 11/22 ★ 1. yhteinen
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. (1. yhteinen)
@lenkkitossut ★ 12/22 ★ 1.
@alessiina ★ 02/23 ★ 1.
@Liilja ★ 02/23 ★ 4.
@Cherrymint ★ 03/23 ★ 6. (1. yhteinen)
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3.
@Min204 ★ 3/23 ★ 2.
@ireh ★ 04/23 ★ 1.
@pikkuhaave ★ 04/23 ★ 2.
@Vohvelitohveli ★ 04/23 ★ 2.
@burkei ★ 05/23★ 1. yhteinen
@PĂ€ivĂ€nsĂ€de84 ★ 05/23 ★ 6.
@Frija ★ 05/23 ★ 1.
@esparsetti ★ 06/23 ★ 3.
@syksynsĂ€vel_ ★ 06/23 ★ 1.
@Cara-mel ★ 06/23 ★ 3.
@nonnaam ★ 06/23 ★ 1.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@tamuli ★ 06/23 ★ 1.
@pikkukakkonen24 ★ 07/23 ★ 2.
@Miima81 ★ 07/23 ★ 4.
@Leonida ★ 08/23 ★ 2.
@heidisofia ★ 08/23 ★ 2. (1. yhteinen)
@idapieni ★ 08/23 ★ 2.
@Noups ★ 08/23 ★ 2.
@Jonna_83 ★ 10/23 ★ 4.
@Sunsetcoast ★ 10/23 ★ 1.
@tesssa__ ★ 11/23 ★ 3.


★★★★★★★★★★★★★★★

18.11.2023 lauantai

Nimi ★ KiertopĂ€ivĂ€ ★


@Noups kp 44/25-28
@Sunsetcoast kp 35/26-30
@Dinaas kp 1/27-33
@Leonida kp 28/28-29
@tamuli kp 28/27
@syksynsÀvel_ kp 27/28
@marik91 kp 27/28-31
@Masunen kp 26/24-28
@Frija kp 24/28-30
@esparsetti kp 23/32
@pikkuhaave kp 22/30
@PÀivÀnsÀde84 kp 21/25-31
@haaveillen kp 17/25-28
@tesssa__ kp 16/26-27
@heltsuli kp 13/28
@meinaas kp 13/27-28
@Jonna_83 kp 10/26-28
@Cara-mel kp 8/24-27
@Cherrymint kp 8/26
@aida91 kp 7/25-28
@heidisofia kp 6/28-32
@rimpsukka84 kp 5/30
@Heinis2017 kp 4/27-29

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO


@Leonida DPO 13
@marik91 DPO 13
@Masunen DPO 11
@tesssa__ DPO 4
@haaveillen DPO 2

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@Hattaja ★ 03/23 ★ 3. ★03/23
@Selis ★ 11/21★ 4. (1. yhteinen) ★ 04/23
@Babyhaaveissa ★ 11/22 ★ 2. ★ 04/23
@pikkukirppu15 ★ 01/23 ★ 3. ★ 04/23
@Summer2 ★ 05/23 ★ 3. ★ 05/23
@cordola89 ★ 02/22 ★ 1. ★ 05/23
@Mimerkki ★ 06/21★3. (1.yht)★ kkm x3★ 05/23
@ekapikkunen ★ 01/23 ★ 1. ★ km 02/23★ 05/23
@minttuni ★ 06/22 ★ 2.★ 05/23
@Kyfi ★ 01/21 ★ 5. ★ 05/23
@vauvakuume7 ★ 08/22 ★ 7.★ kkm 03/23 ★ 06/23
@Rapujellona ★ 05/2023 ★ 1. ★ 06/23
@Peanutbuttercup ★ 09/22 ★ 1. ★ 06/23
@tiipanen ★ 03/22 ★ 1. ★ 06/23
@laikkuvehka ★ 04/23 ★ 5. ★ 06/23
@Eswe ★ 05/23 ★ 1. ★ 07/23
@Haavejuttu ★ 06/23 ★ 2. ★ 07/23
@pieni_toive ★ 01/14 ★ 3. ★ ku, km x2, rk ★ 07/23
@Naatuska90 ★ 06/23 ★ 2. ★ 08/23
@Tiukuna ★ 08/22 ★ 2. ★ ku+km 10/22 ★ 08/23
@zatzat ★ 05/23 ★ 1. ★ 09/23
@iloksi ★ 10/20 ★ 3. ★ 09/23
@suunnaton lentĂ€jĂ€ ★ 03/23 ★ 1. ★ 09/23
@Karvakorvat ★ 06/23 ★ 2. ★ 09/23
 
Viimeksi muokattu:
TÀÀllĂ€ dpo 11 ja nyt alkoi tuhruttaa, varmaan viimeistÀÀn huomenna uuteen kiertoon ja yk7 alkaa 😔

Huolettaa, kun kierto on ollut nyt monesti alle 25 pÀivÀÀ ja luteaali arviolta 10-12 pÀivÀÀ. Mietin, voisinko saada jotain lÀÀkitystÀ luteaalin pidentÀmiseen, vaikka yritystÀ ei ole vielÀ vuotta takana? Onko teillÀ kokemusta? PitÀÀkö varata aika gynelle, ja tutkimuksiin, vai saako lÀÀkettÀ ilman isompaa selvitystÀ?
 
Itse kÀynyt nytten lukemassa paljonkin ferritiinien vaikutuksesta raskautumiseen (itsellÀ kans alhaiset eikÀ vaan nouse, vaikka kuinka söisi rautaa) ja monet lÀhteet sanovat, ettÀ on tutkittu siinÀ olevan yhteys. Joku muukin tÀÀllÀ mainitsi niillÀ olevan yhteyttÀ ja keskenmenoriski myös.
Olen myös lukenut. ItsellÀni on juuri otettu HB ja ferri ni oli 133 ja 11 . En osaa sanoa onko hyvÀ vai huono?
 
TÀÀllĂ€ dpo 11 ja nyt alkoi tuhruttaa, varmaan viimeistÀÀn huomenna uuteen kiertoon ja yk7 alkaa 😔

Huolettaa, kun kierto on ollut nyt monesti alle 25 pÀivÀÀ ja luteaali arviolta 10-12 pÀivÀÀ. Mietin, voisinko saada jotain lÀÀkitystÀ luteaalin pidentÀmiseen, vaikka yritystÀ ei ole vielÀ vuotta takana? Onko teillÀ kokemusta? PitÀÀkö varata aika gynelle, ja tutkimuksiin, vai saako lÀÀkettÀ ilman isompaa selvitystÀ?
TsemppiÀ uuteen kiertoon!

Itse haluaisin myös jotain luteaalitukea kokeilla, olisko siitÀ apua, mutta miten sitÀ saisi. TÀytyiskö mennÀ yksityiselle gynelle, kun ei julkiselle vielÀ pÀÀstÀ?
 
  • TykkÀÀ
Reactions: Masunen
TÀÀllÀ dpo 11 ja nyt alkoi tuhruttaa, varmaan viimeistÀÀn huomenna uuteen kiertoon ja yk7 alkaa

Huolettaa, kun kierto on ollut nyt monesti alle 25 pÀivÀÀ ja luteaali arviolta 10-12 pÀivÀÀ. Mietin, voisinko saada jotain lÀÀkitystÀ luteaalin pidentÀmiseen, vaikka yritystÀ ei ole vielÀ vuotta takana? Onko teillÀ kokemusta? PitÀÀkö varata aika gynelle, ja tutkimuksiin, vai saako lÀÀkettÀ ilman isompaa selvitystÀ?
Jos luteaali on yli 10 pÀivÀÀ, jopa 12, niin arvaukseni on ettÀ ei vÀlttÀmÀttÀ saa siihen mitÀÀn lÀÀkkeellistÀ tukea vielÀ. Tuo 12 kuulostaa normaalilta luteaalin pituudelta, ja 10 pÀivÀisenkin sanotaan vielÀ olevan ok.

Itsekin yritĂ€n luottaa siihen ettĂ€ 10 pĂ€ivĂ€inen luteaali riittÀÀ 😅 vaikeaa se vĂ€lillĂ€ kyllĂ€ on.

MyöskÀÀn kierron pituudesta ei kannata huolestua turhaa, toiset ovuloi aiemmin ja jos luteaali on esim 12 pĂ€ivÀÀ ja ovis tapahtuisi kp 12, niin tĂ€llöin kierron pituudeksi tulee alle 25 pĂ€ivÀÀ ja se on ihan normaalia raskautumisen kannalta. Mutta toki aina kannattaa kysyĂ€ gyneltĂ€, jos jokin huolettaa 😊
 
Olen myös lukenut. ItsellÀni on juuri otettu HB ja ferri ni oli 133 ja 11 . En osaa sanoa onko hyvÀ vai huono?
ItsellÀ oli ferrit noin alhainen joitakin vuosia sitten (HB oli hyvÀ) ja lÀÀkÀri sanoi, ettÀ on aivan liian alhainen. Sanoi ettÀ jos saisi hilattua lÀhemmÀs sataa niin siihen voisi olla tyytyvÀinen. Tuolloin oli ihan selkeÀt anemian oireet myös, jotka helpotti parin kk:n rautakuurilla. Oon syönyt rautaa siitÀ asti sÀÀnnöllisesti. Viimeksi mittauksissa ferrit oli n 70.
 
@PÀivÀnsÀde84 tossa oli hyviÀ pointteja.

Lueskelin itse juuri hormoneista, kun kiinnostaa voiko niihin itse vaikuttaa. Stressihormoni voi vaikuttaa mm. keltarauhashormonin tuotantoon, jota taas tarvitaan raskauden alkamiseen ja yllÀpitoon. Keltarauhashormonin vÀhÀisyys voi aiheuttaa km:n niin ettei jaksa yllÀpitÀÀ raskautta vaikka olisi hedelmöittynyt ja alkiossa ei olisikaan vikaa. NÀmÀ hormonit on tosi monimutkaisia juttuja eikÀ kaikilla vaikuta samoin.

Ja sitten olis vielĂ€ tosi kiva, kun tietĂ€isi, mikĂ€ mÀÀrĂ€ stressiĂ€ aiheuttaa tĂ€mĂ€n! Saa stressata siitĂ€, stressaako liikaa. 😄
 
Kiinnostavaa keskustelua luteaalista. ItsellÀ myös kÀsitys siitÀ, ettÀ 10pv olisi se "minimi".

Mulla oletetusti luteaali on 10-12 pĂ€ivÀÀ, ja arvelen ettĂ€ yk7 lĂ€htee tĂ€ssĂ€ kĂ€yntiin. Kp27/28 tĂ€nÀÀn, mutta alavatsaa polttelee siten ettĂ€ epĂ€ilen, ettei tĂ€stĂ€ kierrosta mitÀÀn vielĂ€ tapahdu. 😕

Tuleeko muille yhtÀkkiÀ juuri ennen kk-vuodon alkua taas runsaammin valkovuotoa? Kun yleensÀ vuotoa edeltÀvÀllÀ vkolla on "kuiva kausi", mutta nyt on kahdessa kierrossa kÀynyt noin.
 
Ja sitten olis vielÀ tosi kiva, kun tietÀisi, mikÀ mÀÀrÀ stressiÀ aiheuttaa tÀmÀn! Saa stressata siitÀ, stressaako liikaa.
No siitĂ€ ei kannata stressiĂ€ ottaa. 😆 Mutta jollakin jo pieni stressikin voi vaikuttaa ja toisella ei. Oviksen jĂ€lkeen kannattaa vaan ottaa rennosti ja koittaa vĂ€hentÀÀ stressiĂ€ itselle parhaalla tavalla. Oli se sitten meditaatio tai ulkoilu tms. mikĂ€ laskee stressihormonitasoja. Helpommin aina sanottu kuin tehty. 😅
 
  • TykkÀÀ
Reactions: syksynsÀvel_
Kiinnostavaa keskustelua luteaalista. ItsellÀ myös kÀsitys siitÀ, ettÀ 10pv olisi se "minimi".

Mulla oletetusti luteaali on 10-12 pÀivÀÀ, ja arvelen ettÀ yk7 lÀhtee tÀssÀ kÀyntiin. Kp27/28 tÀnÀÀn, mutta alavatsaa polttelee siten ettÀ epÀilen, ettei tÀstÀ kierrosta mitÀÀn vielÀ tapahdu.

Tuleeko muille yhtÀkkiÀ juuri ennen kk-vuodon alkua taas runsaammin valkovuotoa? Kun yleensÀ vuotoa edeltÀvÀllÀ vkolla on "kuiva kausi", mutta nyt on kahdessa kierrossa kÀynyt noin.
Mulla lÀhes joka kierrossa pari pÀivÀÀ ennen menkkoja alkaa tulla runsaampaa vv:a
 
Tein ovistestin nyt illasta ja yllÀtykseksi se oli positiivinen, aamulla oli vielÀ hailakat viivat.
Jostain syystĂ€ meillĂ€ on miehen kanssa kireĂ€t vĂ€lit, outo tunnelma. TĂ€ytyy yrittÀÀ kuitenkin saanko lĂ€mmiteltyĂ€. MeillĂ€ on tÀÀ seksinvĂ€hyys ja lĂ€heisyyden puute ongelmana ihan lĂ€pi kierron niin kyllĂ€ se stressaa, testaisipa tai ei ovista. 😣
 

YhteistyössÀ