Haaveena vauva 2024

Mulla myös oura + NC, mutta tänään juuri päätin luopua tuosta NC:stä. Lämmöt nyt usean kuukauden heitellyt niin paljon, totesin että aika turha maksaa siitä, kun en saa tuloksia. Hyvä jos muilla toimii
Mulla lämmössä "tasainen" aaltoitu palannut, kun ekan raskauden jälkeen kierto normalisoitunut. Eli näkyy normi vaihtelu tosi hyvin. 🤔
 
  • Tykkää
Reactions: Browneye2023
VAUVA 2024

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle (muista ilmoittaa kun haluat siirtyä).

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@W.we ★ 11/15 ★ 1.
@Heinis2017 ★ 11/19 ★ 2.
@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@K3rttuli ★ 08/21 ★ 1.
@aida91 ★ 09/21 ★ 1.
@Eadni1992 ★ 10/21 ★ 1.
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1.
@Korkkeli ★ 02/22 ★ 1.
@Mamiks ★ 02/22 ★ 4.
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@meinaas ★ 08/22 ★ 3. ★ kkm 10/22
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 02/23
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@imsos ★ 11/22 ★ 1.
@marik91 ★ 11/22 ★ 1. yhteinen
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. (1. yhteinen)
@lenkkitossut ★ 12/22 ★ 1.
@alessiina ★ 02/23 ★ 1.
@Liilja ★ 02/23 ★ 4.
@Cherrymint ★ 03/23 ★ 6. (1. yhteinen)
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3.
@Min204 ★ 3/23 ★ 2.
@ireh ★ 04/23 ★ 1.
@pikkuhaave ★ 04/23 ★ 2.
@Vohvelitohveli ★ 04/23 ★ 2.
@burkei ★ 05/23★ 1. yhteinen
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6.
@Frija ★ 05/23 ★ 1.
@esparsetti ★ 06/23 ★ 3.
@syksynsävel_ ★ 06/23 ★ 1.
@Cara-mel ★ 06/23 ★ 3.
@nonnaam ★ 06/23 ★ 1.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@tamuli ★ 06/23 ★ 1.
@pikkukakkonen24 ★ 07/23 ★ 2.
@Miima81 ★ 07/23 ★ 4.
@Leonida ★ 08/23 ★ 2.
@heidisofia ★ 08/23 ★ 2. (1. yhteinen)
@idapieni ★ 08/23 ★ 2.
@Noups ★ 08/23 ★ 2.
@Jonna_83 ★ 10/23 ★ 4.
@Sunsetcoast ★ 10/23 ★ 1.
@tesssa__ ★ 11/23 ★ 3.


★★★★★★★★★★★★★★★

11.11.2023 lauantai

Nimi ★ Kiertopäivä ★


@Noups kp 37/25-28
@Heinis2017 kp 32/27-29
@rimpsukka84 kp 32/?
@Cara-mel kp 29/24-27
@heidisofia kp 28/28-32
@Sunsetcoast kp 28/26-30
@aida91 kp 27/25-28
@Cherrymint kp 27/26
@Dinaas kp 23/27-33
@Leonida kp 21/28-29
@tamuli kp 21/27
@syksynsävel_ kp 20/28
@marik91 kp 20/28-31
@Masunen kp 19/24-28
@Frija kp 17/28-30
@esparsetti kp 16/32
@pikkuhaave kp 15/30
@Päivänsäde84 kp 14/25-31
@haaveillen kp 9/25-28
@tesssa__ kp 9/26-27
@heltsuli kp 6/28
@meinaas kp 6/27-28
@Jonna_83 kp 3/26-28

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO


@Cara-mel DPO 18
@aida91 DPO 13
@rimpsukka84 DPO 11
@Heinis2017 DPO 9
@Dinaas DPO 8
@Leonida DPO 6
@marik91 DPO 6
@Masunen DPO 4

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@Hattaja ★ 03/23 ★ 3. ★03/23
@Selis ★ 11/21★ 4. (1. yhteinen) ★ 04/23
@Babyhaaveissa ★ 11/22 ★ 2. ★ 04/23
@pikkukirppu15 ★ 01/23 ★ 3. ★ 04/23
@Summer2 ★ 05/23 ★ 3. ★ 05/23
@cordola89 ★ 02/22 ★ 1. ★ 05/23
@Mimerkki ★ 06/21★3. (1.yht)★ kkm x3★ 05/23
@ekapikkunen ★ 01/23 ★ 1. ★ km 02/23★ 05/23
@minttuni ★ 06/22 ★ 2.★ 05/23
@Kyfi ★ 01/21 ★ 5. ★ 05/23
@vauvakuume7 ★ 08/22 ★ 7.★ kkm 03/23 ★ 06/23
@Rapujellona ★ 05/2023 ★ 1. ★ 06/23
@Peanutbuttercup ★ 09/22 ★ 1. ★ 06/23
@tiipanen ★ 03/22 ★ 1. ★ 06/23
@laikkuvehka ★ 04/23 ★ 5. ★ 06/23
@Eswe ★ 05/23 ★ 1. ★ 07/23
@Haavejuttu ★ 06/23 ★ 2. ★ 07/23
@pieni_toive ★ 01/14 ★ 3. ★ ku, km x2, rk ★ 07/23
@Naatuska90 ★ 06/23 ★ 2. ★ 08/23
@Tiukuna ★ 08/22 ★ 2. ★ ku+km 10/22 ★ 08/23
@zatzat ★ 05/23 ★ 1. ★ 09/23
@iloksi ★ 10/20 ★ 3. ★ 09/23
@suunnaton lentäjä ★ 03/23 ★ 1. ★ 09/23
@Karvakorvat ★ 06/23 ★ 2. ★ 09/23
 
Viimeksi muokattu:
Päivitin listan nyt torstain listan pohjalta minkä löysin

Täällä joka toinen päivä tunne että on tärpännyt ja joka toinen että ei en uskalla vielä testaillakkaan 🫣
Täällä vähän sama tunne. Viime kierrossa olin niin varma, että oli tärpännyt mutta ei niin en uskallakkaan toivoa tästä kierrosta mitään 🙈 Jonkinlaisia tunteita on ollut vatsassa, mutta oon yrittänyt olla miettimättä tai ylianalisoida liikaa 😄 Ajattelin tuossa ens viikon loppupuolella vasta testailla jos maltan sinne asti 😄

Osaakohan kukaan kertoa miten ferritiinien määrä vaikuttaa raskauteen? Olen syönyt nytten 4kk rautatabletteja ja ferritiinit pysyvät kokoajan 17. Ei ole kasvua näkynyt ollenkaan 😳 Hemoglobiini on hyvä, mutta nämä rauta-arvot eivät nouse 😳
 
Täällä vähän sama tunne. Viime kierrossa olin niin varma, että oli tärpännyt mutta ei niin en uskallakkaan toivoa tästä kierrosta mitään Jonkinlaisia tunteita on ollut vatsassa, mutta oon yrittänyt olla miettimättä tai ylianalisoida liikaa Ajattelin tuossa ens viikon loppupuolella vasta testailla jos maltan sinne asti

Osaakohan kukaan kertoa miten ferritiinien määrä vaikuttaa raskauteen? Olen syönyt nytten 4kk rautatabletteja ja ferritiinit pysyvät kokoajan 17. Ei ole kasvua näkynyt ollenkaan Hemoglobiini on hyvä, mutta nämä rauta-arvot eivät nouse
Rautalisää voi joutua syömään jopa 12 kk ennenkun ferritiini korjautuu. Ensiksi juurikin hemoglobiini nousee normaaliksi, yleensä muutaman viikon jälkeen tai parissa, kolmessa kuukaudessa riippuen miten matala se alun alkaen oli.

Syöthän maitotuotteita eri aikaan kun rautalisää? Kalsium haittaa raudan imeytymistä.. Ja ota jotain C vitamiinia sisältävää rautalisän kanssa, vuorostaan taas parantaa imeytymistä. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Dinaas
Moikka, saataispa lisää plussa tuulia kun lokakuu oli aika hiljanen.

Ollut kauhee työviikko mut nyt vihdoin perjantai ja tänään oon ehk ihan vähän ilosempi kuin eilen kun tuntu että en oo syönyt ja nukkunut hyvin. Aion tänä viikonloppuna kyllä rentoutua ja olla paljon kotosalla ilman mitään suunnitelmia. Ehkä vähän käydään kaupoilla.

Kp 20, ei mitään uutta, samat kuin edelliset kolme päivää. En usko tärppiin mutta teen testin jo kp 25-26 ensi viikolla ke kun edellinen raskaus näytti silloin jo haaleaa. Oon sitä mieltä ainakin omalla kohdalla että kyllä ne herkät testit jotain reagoi jo aikases vaiheessa jos on tärpännyt, voi hyvin alottaa ajoissa. Kp 25-26 näkyy varmaan jotain ja kp 27-28 varmasti. Mun ekassa raskaudessa olin niin pitkään kuvitellut oireita et en antanut itelleni enää lupaa siihen joten odotin et menkat alkaa kp 28 mut sit kun ne ei alkaneet odotin kiltisti pisimmän mahdollisen kierron loppuun ja tein testin vasta kp 32 joka oli aivan järkyttävän tumma. Ja siis tokassa en malttanut odottaa niin tosiaan epäselvien kirjoitusten perusteella oon tehnyt kp 26 hailakan ja siit sitten varmaan 10 kappaletta viikon aikana mulla apteekin ja pregcheckin testit on näyttänyt ihan oikein, tässä viimesimmässä taisin alottaa kaapista löytyneellä sofin testillä ja siihen tulikin se haalee.. joka tosin näytti pitkään haaleelta kun muut alko tummua nopeemmin. Haen varmaan halpoja pregchekin testejä ens tiistaina, en viiti ennen sitä koska tiedän et käytän ne muuten heti.

Vertaan viime kuun ja tän kuun merkintöjä oloista appista, kierto toistaa samaa kaavaa nyt näil kiertopäivillä eli en vi sanoa tietäväni ollenkaan mitä kropassa tapahtuu.

Tavallaan masentavaa tietää kuinka monimutkanen ja hankala prosessi raskaaksi tulo on, oon kattonut valistavia videoita youtubesta siis se että olisi ensinäkin ovis, siittiöt lähtisi matkaan oikeaan aikaan, ne onnistuis mennä kohtuun asti ja matkata metrin matkan ja kohdata munsolun ja liittyä toisiiinsa ja ja ja.. kyl te tiiätte. Se on vaan niin ihmeellistä ja samalla jotkut sanoo niin luonnollista että ei pitäisi olla vaikeaa mutta on se vaan niin upee juttu jos raskaus testi näyttäisi pian plussaa. Jos en ole raskaana tässä kierrossa niin seuraava kierto loppuu juuri ennen joulua, olisi liian jännää ennen joulua miettiä tällasia juttuja katsomme..
Mulla oli edellistä raskautta yrittäessä just tämä sama kela, että kyllä se melkeen on jo yliluonnollista koko raskaaksi tuleminen, kun siinä on niin monta pientä asiaa, jotka pitää mennä juuri oikein. Mutta niin vaan se ihme tapahtui kerran, joten miksei toisenkin.:giggle:
Mulla ekassa raskaudessa tuli positiivinen tulos jo muistaakseni dpo 9, jonka jälkeen tein testin useampana päivänä. Testi oli monta päivää putkeen sellainen tosi haalea positiivinen ja meinasin jo hermoilla, että eikö tämä tummene tästä olleenkaan. Että onkohan vaan kemiallinen. Mutta sitten yhtenä aamuna, muistaakseni dpo 13-14 se viiva oli yhtäkkiä niin vahva ettei siitä voinu erehtyä.
 
Täällä vähän sama tunne. Viime kierrossa olin niin varma, että oli tärpännyt mutta ei niin en uskallakkaan toivoa tästä kierrosta mitään Jonkinlaisia tunteita on ollut vatsassa, mutta oon yrittänyt olla miettimättä tai ylianalisoida liikaa Ajattelin tuossa ens viikon loppupuolella vasta testailla jos maltan sinne asti

Osaakohan kukaan kertoa miten ferritiinien määrä vaikuttaa raskauteen? Olen syönyt nytten 4kk rautatabletteja ja ferritiinit pysyvät kokoajan 17. Ei ole kasvua näkynyt ollenkaan Hemoglobiini on hyvä, mutta nämä rauta-arvot eivät nouse
Minkä verran rautaa niissä sinulla käytössä olevissa tableteissa on? Joku 20mg rautalisä on minun oman kokemuksen mukaan ihan yhtä tyhjän kanssa. Joku 100 mg voi alkaa jo vaikuttaa jotain. Rauta kyllä vaikuttaa raskautumiseen siten, että matala arvo heikentää mahdollisuuksia tulla raskaaksi ja muistan kuulleeni että lisää myös keskenmenon riskiä. Mutta en ole asiantuntija näissä.
 
  • Tykkää
Reactions: Dinaas
Täällä vähän sama tunne. Viime kierrossa olin niin varma, että oli tärpännyt mutta ei niin en uskallakkaan toivoa tästä kierrosta mitään Jonkinlaisia tunteita on ollut vatsassa, mutta oon yrittänyt olla miettimättä tai ylianalisoida liikaa Ajattelin tuossa ens viikon loppupuolella vasta testailla jos maltan sinne asti

Osaakohan kukaan kertoa miten ferritiinien määrä vaikuttaa raskauteen? Olen syönyt nytten 4kk rautatabletteja ja ferritiinit pysyvät kokoajan 17. Ei ole kasvua näkynyt ollenkaan Hemoglobiini on hyvä, mutta nämä rauta-arvot eivät nouse
Kyllä se vaikuttaa, ferritiini on yksi mitö lapsettomuustutkimuksissa katsotaan. Mulla oli ennen yritystä ferrit 150 (ei menkkoja 15 vuoteen...) Ja kolmen km ja kaavinnan jälkeen 37. Hb 130-140 välillä koko ajan. Otin heti kun tulos tuli kantaan, ennen lääkärin käyntiä rautalisän 100mg käyttöön, ensin otin aamuin illoin ja sitten vain iltaisin (vatsan takia) ja parissa kk:ssa nousi 87 jolloin jatkoin n. Joka toinen pv, eli 2-3 viikossa jonkin aikaa. Jos on vatsaoireita kovin herkästi, niin tuo joka toinen pv on myös tehokas, rautaa ei määräänsä enempää imeydy nimittäin.
 
  • Tykkää
Reactions: Dinaas
Nimenomaan olen ottanut kk ajan ensin 2x100mg aamuin ja illoin yhdet tabletit ja nimenomaan c-vitamiinin kanssa, aamull 1h ennenkuin syönyt aamupalaa ja illalla 1h iltapalan jälkeen. Sen jälkeen olen ottanut 100mg päivittäin. Hemoglobiini minulla on koko tämän ajan ollut hyvä 130-133, ainoa mikä on ollut alhainen on ferritiinit. Luulisi nytten, että edes vähäsen olisi tämän 4kk aikana noussut mutta ei yhtään😳

Lapsettomuushoitojen ensikäynnissä, minulla ei tuota ferritiiniä katsottu ollenkaan ainoastaan hemoglobiini. Silloin raskauduinkin heti 2vkon päästä, kkm jälkeen pyysin heti ferritiinin mittaamista ja nytten oli kontrollinäytteet.😳

Olin kärsinyt 10vuotta raudanpuute anemista mikä saatiin korjattua 4vuotta sitten minipillereillä ja sen jälkeen ovat pysyneet aina hyvinä yli 40😳
 
Kuuntelin tänään taas kierron verran toivoa podcastia, jossa oli vieraana joku kiertotietoisuuskouluttaja. Mielenkiintoista asiaa hormoneista ja ovulaatiosta, jos jotakuta kiinnostaa. Toki aika paljon on tässä ajassa itselle tullut jo tutuksi oma kierto.

Tässä kierrossa aloin aamulämpöjä mittaamaan ja tänään oli pompannut ylös. Koronatestiin pamahti kaksi viivaa. Toivottavasti menis pian ohi eikä vaikuttaisi ovikseen, joka pitäis olla vasta reilun viikon päästä.
 
Kuuntelin tänään taas kierron verran toivoa podcastia, jossa oli vieraana joku kiertotietoisuuskouluttaja. Mielenkiintoista asiaa hormoneista ja ovulaatiosta, jos jotakuta kiinnostaa. Toki aika paljon on tässä ajassa itselle tullut jo tutuksi oma kierto.

Tässä kierrossa aloin aamulämpöjä mittaamaan ja tänään oli pompannut ylös. Koronatestiin pamahti kaksi viivaa. Toivottavasti menis pian ohi eikä vaikuttaisi ovikseen, joka pitäis olla vasta reilun viikon päästä.
Täälläkin koronaa, huoh! Oli tarkoitus käydä alkuviikosta gynellä katsomassa, että km:n jälkeen kaikki ok, mutta en nyt pääsekään. Mulla on ollut myös antibioottikuuri toiseen vaivaan tässä kierrossa, eli en ehkä uskalla elätellä onnistunutta raskautta antibioottien ja koronan vuoksi. :/ Mutta yritetään silti. Ovis viikon päästä.
 
  • Tykkää
Reactions: RLiisukka
Täällä hermoillaan... Menossa nyt kp31/29, dpo14. Mitään ei näy eikä kuulu, ei myöskään positiivista testiä. Koko ajan sellainen olo, että no nyt menkat alkoi, mut hiljaista on vielä. Jos huomenna ei ala, niin haen paketin testejä.😅 Tänään en kehdannut, kun on kyläilijöitä. Mulla on yleensä suhteellisen tasainen kierto, mutta joskus tulee myös näitä poikkeuksia, kun on pidempi.
 
Täällä dpo12 ja nega testattu. Enpä ois toisaalta uskonut että lisääntyminen voi olla näin vaikeaa. Toiset estelee raskautta viimeiseen asti kaikennäköisillä keinoilla ja meille se ei ala vaikka kuinka ajoitetaan ja jyystetään menemään kuukausikaupalla 🫣 anteeksi tämä avautuminen Huoh.
Samoja ajatuksia, toisilla vahinkoja sattuu ehkäisyn kanssaki ja meillei oo ehkäisyä ollu kymmeneen vuoteen ja tuloksena yksi lapsi 😢
 
Täällä ei vielä menkoista tietoakaan. Pari päivää kramppas alavatsaa mikä yleensä kertoo menkkojen alkavan mutta ei. En usko että raskaanakaan kun just lopetin pillerit mutta päätin että jos ei viikon sisään menkkoja tuu testaan varmuuden vuoksi. Mahdolliset ovis päivät olis ollu just pillereitten lopettamisen aikoihin 🫣
 

Yhteistyössä