Haaveena vauva 2024

  • Rakkaus
Reactions: uip
  • Rakkaus
Reactions: uip
Täällä noin viikko kuukautisiin ja normaalit pms-ahdistukset päällä. Ei nippailuja, tuikkimisia tmv. Seuraavaa kiertoa odotellessa.

Minulle lapsi olisi ensimmäinen. Se luo ihan hirvittäviä paineita onnistua. On paineita omasta hedelmällisyydestä, miehen suostuttelusta vällyjen väliin, hänen suoriutumisestaan ja vielä tärppäämisestä. En minä tätä toivonut.

Onko teillä muilla ahdistusta pms:n aikana? Oliko myös siinä kierrossa, kun raskauduitte?

Itellä ei ollu mitään tuntemuksia kummastakaan lapsesta,paitsi ehkä rinnat artisti vähän . Joten ei tarvi olla mitään suuria muutoksia ja voi silti olla raskaana🤞
 
  • Tykkää
Reactions: syksynsävel_
Täällä noin viikko kuukautisiin ja normaalit pms-ahdistukset päällä. Ei nippailuja, tuikkimisia tmv. Seuraavaa kiertoa odotellessa.

Minulle lapsi olisi ensimmäinen. Se luo ihan hirvittäviä paineita onnistua. On paineita omasta hedelmällisyydestä, miehen suostuttelusta vällyjen väliin, hänen suoriutumisestaan ja vielä tärppäämisestä. En minä tätä toivonut.

Onko teillä muilla ahdistusta pms:n aikana? Oliko myös siinä kierrossa, kun raskauduitte?
Mulla pms on näyttäytynyt itkuisena/ärsyttää mikä vaan- päivänä 1-2pv ennen menkkoja. Tää jäi pois kun tärppäsi, tosin en myöskään tehnyt r-testiä vasta kuin dpo15 joten en siis nähnyt sitä masentavaa negaakaan tai toivoa herättävää haamua ennen sitä. Mutta samanlainen päivä mulla on ollut kaikissa kierroissa, oli yritystä tai ei. Muutenkin kaikki raskausoireet alko vasta rv5-6 tai myöhemmin
 
Onnea plussasta <3 Plussatuulia kaikille. Kp 23, kiireine päivä mutta talletettu :D ihan turhaan mut ei me tallettelun takia edes talleteltu ;D.. teen huomenna pc:n liuskan aamulla koska oon niin malttamaton. Uskon et se rauhottaa mun mieltä suuntaan tai toiseen. Oireita ei ole. Verrattuna viime kiertoon jolloni epäilen et mulla olis ollu joku kemiallinen niin tissit oli tässä kohti TOOOODELLA kipeet ja isot. Nyt ehk ihan hitusen jotain tisseissä mutta muuten tuntuu että on aika normi olo, ei pms oireita vielä eikä muutakaan havaittavaa.
 
ON: Itsellä tällä hetkellä ehkä DPO6. Tänään aamun mittaan vähän menkkamaista jomottelua + tuntui tosi kostealta ja olin ihan varma, että nyt alkoi taas menkat jo ajoissa, mitä on viimeaikoina tapahtunut. Mutta ei ollut, ilmeisesti muuten vaan kostea meno, se on kai hyvä

Mää tässä oon miettiny pääni puhki ,että mistä tietää nää DPO päivät. Lasketteko sen oletusta ovis päivästä vai tikutetusta päivästä vai jostain oireista? 😁
 
Mää tässä oon miettiny pääni puhki ,että mistä tietää nää DPO päivät. Lasketteko sen oletusta ovis päivästä vai tikutetusta päivästä vai jostain oireista?
Ainakin mitä olen lukenut netin kaikki blogit niin ne jotka on hoidoissa tietää tarkkaan ovikset mutta loput 90% tekee ovistestin ja jos siihen tulee plussa niin siit ne laskee et seuraava päivä on päivä nr 0 eli itse ovispäivä ja siitä eteenpäin alkaa dpot. Eli lyhykäisyydessään oviksen jälkeinen päivä on sit se dpo1. Mut näähän on yleensä arvioita koska kukaan ei tarkkaan tiedä milloin se munasolu irtoaa, et mahdotonta ennustaa.
 
Mää tässä oon miettiny pääni puhki ,että mistä tietää nää DPO päivät. Lasketteko sen oletusta ovis päivästä vai tikutetusta päivästä vai jostain oireista?
Jotkut määrittelee ovulaation testien perusteella, joskus päättelee sen muiden oireiden perusteella. Mikään näistä ei kuitenkaan anna 100 % varmuutta, että ovulaatio olisi oikeasti tapahtunut juuri kyseisenä päivänä. Voi siis sanoa, että dpo on aina vain hyvä arvaus.
 
  • Tykkää
Reactions: Browneye2023
Jotkut määrittelee ovulaation testien perusteella, joskus päättelee sen muiden oireiden perusteella. Mikään näistä ei kuitenkaan anna 100 % varmuutta, että ovulaatio olisi oikeasti tapahtunut juuri kyseisenä päivänä. Voi siis sanoa, että dpo on aina vain hyvä arvaus.
Siinä podcastissa se kiertotietoisuuskouluttaja sanoi, että varmin merkki ovulaation tapahtumisesta on lämpötilan nousu, mutta se voi tulla viiveellä päivän-kahden päästä vasta eikä siis sovi ennustamiseen eikä tarkan ajankohdan määrittämiseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Nelly31 ja Jonna_83
kp 24 täysin nega pc:n testissä. Valmistaudun nyt uuteen kiertoon ostamalla taas ovistestejä ja alan nyt mittailee lämpöjä ekaa kertaa ens kierrossa koska en tiennyt että noi appit pystyy tosi hyvin lämpöjän perusteella ennustamaan oviksen, kierron pituuden, tai siis todennäköisyyksiähän nää on mutta mielenkiintoista. En tiennyt että tämänkin asian voi viedä seuraavalle levelille. Mut joo kierto vaihtuu todennäköisesti vkl tuhrulla. Mulla on aavistus että tää kierto ei tule olemaan pisin 31 päivänen, ehkä parisen päivää lyhyempi jos omista tuntemuksista on kiinni. Onneks piinapäivät voi pian, tai mun mittapuulla ei pian vaihtaa taas kahen viikon päästä oviksen jännäilyyn.
 
Täällä oletettavasti dpo9 ja toki taas testaushulluna testailu aloitettu 😅 tänään aamulla pc:ssä ihan kun jotain pientä ois näkynyt, mutta voi olla että ei oo mitään. Se vaan ei yleensä anna mitään viivanpaikkoja. Ostin apteekista apteq merkkiset herkät testit, onko kellään niistä kokemusta? Siinäkin kun kuvittelin jotain näkeväni 🤦🏼‍♀️
Eilen illalla testit oli negatiivisia, mut testausajan ulkopuolella niiden kuivuttua niihin tuli tosi haaleat viivat näkyviin. Onko tälläsistä roskishaamuista kokemusta, mä en oo aikasemmin sellasia saanut?

Eli sillä oletuksella, et negatestejä oli niin toki mentävä ja toivottava et seuraavassa testissä ois oikeasti jotain 🙈
 
Rimpsukalle multa iso sympatiahalaus!❤
Mä kävin hedelmällisyyskatsastuksessa muutama vuosi sitten, ja juteltiin iän vaikutuksesta hedelmällisyyteen. Kokenut lääkäri mulle sanoi, että kyllä moni 40-v tulee viellä raskaaksi, mutta siinä voi mennä aikaa.
Mä itse täytin juuri 40, ja tosiaan aiemmilla kerroilla raskautunut aikalailla heti. Nyt oon varautunut et saattaa mennä aikaa. Oon ajatellut myös et jos keväällä ei vielä oo plussaa tullut, aion käydä gynellä. Olisin valmis johonkin pieneen lääkkelliseen apuun, jos tarve vaatii, mutta hedelmöityshoitoihin ei lähdetä. En ikäni puolesta enää edes pääsisi julkiselle. Tällaisia mietteitä, meillä vasta yk2 käynnissä ja ehkä sen takia mieli vielä rauhallinen.
Kp 6 meneillään ja ovis luultavasti ensi ma tai ti. Jee!
 
Täällä oletettavasti dpo9 ja toki taas testaushulluna testailu aloitettu 😅 tänään aamulla pc:ssä ihan kun jotain pientä ois näkynyt, mutta voi olla että ei oo mitään. Se vaan ei yleensä anna mitään viivanpaikkoja. Ostin apteekista apteq merkkiset herkät testit, onko kellään niistä kokemusta? Siinäkin kun kuvittelin jotain näkeväni 🤦🏼‍♀️
Eilen illalla testit oli negatiivisia, mut testausajan ulkopuolella niiden kuivuttua niihin tuli tosi haaleat viivat näkyviin. Onko tälläsistä roskishaamuista kokemusta, mä en oo aikasemmin sellasia saanut?

Eli sillä oletuksella, et negatestejä oli niin toki mentävä ja toivottava et seuraavassa testissä ois oikeasti jotain 🙈
oi että!! Kyllä mie ainaki uskon että niissä testeissä jotain oli kun tuskin kuiten useamman testin haamua kuvittelit 😍 kuvaa tulemaan niin analysoidaan yhdessä! 😂 mulla viimeksi näkyi jo dpo9 selvä haamu!
 
oi että!! Kyllä mie ainaki uskon että niissä testeissä jotain oli kun tuskin kuiten useamman testin haamua kuvittelit kuvaa tulemaan niin analysoidaan yhdessä! mulla viimeksi näkyi jo dpo9 selvä haamu!
Mul ei oo kyl valitettavasti selkee haamu, enemmänkin sellanen "tihrustan silmät kipeenä niin ehkä nään jotain" 😂😂😂 esikoisen raskaudessa sain kans 9dpo selkeen haamun, siks sitä näin aikasin testaileeki 🙈

Tää nyt on varmaan ihan tyhmää ees laittaa nää kuvat tänne, kun ei näissä varmasti mitään näy 🙈😬 mutta saatte nyt ihmetellä näitä valkosia testejä 😂 ei saanu kameraan oikeen, mut paljaalla silmällä kuvittelin näkeväni jotain pientä. Mikä voi olla viivanpaikka tai kuvitelma 🤦🏼‍♀️ huomenna jos aamulla sit tekis vielä testiä.

9dpo aamu

8dpo ilta roskishaamut (nää näky kyl silmälle hyvin, mut ei oikee kuvaan tullu)

Yritän hokea itselleni, että en kuitenkaan oo raskaana, ettei pettyis niin kovaa. Mut varmasti petyn kyllä silti 😔
 
  • Rakkaus
Reactions: rimpsukka84
Mul ei oo kyl valitettavasti selkee haamu, enemmänkin sellanen "tihrustan silmät kipeenä niin ehkä nään jotain" esikoisen raskaudessa sain kans 9dpo selkeen haamun, siks sitä näin aikasin testaileeki

Tää nyt on varmaan ihan tyhmää ees laittaa nää kuvat tänne, kun ei näissä varmasti mitään näy mutta saatte nyt ihmetellä näitä valkosia testejä ei saanu kameraan oikeen, mut paljaalla silmällä kuvittelin näkeväni jotain pientä. Mikä voi olla viivanpaikka tai kuvitelma huomenna jos aamulla sit tekis vielä testiä.

9dpo aamu

8dpo ilta roskishaamut (nää näky kyl silmälle hyvin, mut ei oikee kuvaan tullu)

Yritän hokea itselleni, että en kuitenkaan oo raskaana, ettei pettyis niin kovaa. Mut varmasti petyn kyllä silti
Toivottavasti lähtee tummumaan!! 😍Kuvissa ne vähäisetki haamut katoaa 😅🙈
 

Yhteistyössä