Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
"people have done some creative writing" Sitähän se nimenomaan on! Ja monet ficit kyllä niin hyvin kirjoitettuja!

Tällä puolella laivaa sitten vähän spontaanimpaa creative writing päästä ja mielestä.


Ja kiitos Tom Feltonin ja HP mainitsijalle. HP ficcien olemassaolosta tiesin, mutten ole lukenut, mutta tämä on kyllä hauskaa ja hämmentävää, että Tom on kommentoinut ja kuvannut videoita aiheesta. Täytyy kurkata
Mitä! Mä en ollut tätä tiennyt, vaikka HP on mun varhaisin fandom ja olen fikkejä lukenut tosi paljon! Kiitos tuosta videosta, en tiennyt että Tom Felton oli näin sisällä tässä. :D Vaikka varmasti kyllä kaikki HP-näyttelijät olivat tietoisia ilmiöstä, vähän mahdotonta välttyä siltä, kun kyseessä oli noin valtava ja äänekäs fandom.
 
vierailija
Varmasti oli hämmentävä, tajusin tuota itse uudelleen nopeasti katsellessa että tosi moni juttu menee varmaan tästä ohi, mutta noh, ihan vain sivistyksen takia sillä nyt ei varmaan ole hirveästi väliä. Mutta ainakin siis on todistettu, että toiset voivat suhtautua huumorilla fikkeihin ja ottavat sen melkeinpä jonain menestyksen mittapuuna. Kunnon fanikunta, jos on fikkejä heistä!

Ja kaikenlaisia shippilaivoja tähän maailmaan tosiaan mahtuu. Tietyissä asioissa pitkäaikaisen fandomihmisen näkökulmasta B/K on aika tyypillinen kokemus, mutta toisissa jutuissa sitten taas harvinaisen epätyypillinen. Epätyypillistä ainakin on se, kuinka paljon ei-fandomihmisiä tähän tarinaan on tarttunut ja kuinka moni shippaa ensimmäistä kertaa elämässään jotain. Tätä matkaa on ollut mielenkiintoista käydä. Ainakin tämä on ensimmäinen kerta itselle, kun fandom tulee näin lähelle ihoa, että olen kirjaimellisesti nähnyt nämä päähenkilömme tosielämässä. Ja vielä lääppimässä toisiaan lavalla!
Todellakin hatunnosto heille näin riemukkaasta suhtautumisesta aiheeseen! Ja panostamisesta ja vaivan näkemisestä! Vaikka fandom on vieras, niin kyllä lämpö keskenään ja faneja kohtaan lämpö ja panostus välittyy! Kello on taaas paljon.
 
vierailija
Mä luulen kyllä myös, että eivät ole malttaneet olla lukematta jotain niistä. Ja jostain syystä aattelen että johonkin elo-syyskuulle asti on voinut mennä ilman, mutta sitten uteliaisuus on voittanut.

Mitä jos ovat jopa lukeneet yhdessä NT:llä?!

Siitäpä tuli mieleen ficci-idea (vai onko tällainen jo?), tässä alku minificcinä. Tapahtumapaikkana Turku, NT:n aikaan.

B: Have you heard that people have apperantly written a lot of fanfics about us?
K: Yes, someone said something like that.
B: Have you read any of those?
K: Of course not! Why, have you?
B: (quiet for a second)
K: Bojan!!! You read fanfic where you and I do dirty things?!
B: No, no. Why would I do that?
K: Sori sori, of course you not read that stuff.
B: Jere, aren’t you at all curious, what we say and do in those fics?
K: Not really. Or I don’t know. Are you?
B: Are you?
K: I think you are.
B: If I’m totally honest, I can admit that I am a bit curious but also too ashemed to read them.
K: Have I not teach you not be ashamed of anything? You should do exactly those things you feel ashamed of. So now we must read at least one.
B: Now? Here?
K: Of course not here. In your hotel room. We go there and read one or two or maybe three together. Yes?
B: You really are crazy, you know that, right?
K: Yes yes, let’s go.
B: Yes.

Jatkakaa joku tosta.
- Golacha
😄👏👏👏
 
vierailija
Mun kohdalla ainakin on ikävästi toteutunut se porttiteoria. Ensin seurasin viisuja, seuraavaksi huomasin seuraavani sekä K: ta että B:tä instassa. Seuraava etappi oli nämä palstat, jonka jälkeen elämä muuttui täysin holtittomaksi ja latailin kaikki mahdolliset asiaan kuuluvat sovellukset Tiktok, Tumblr, Twitter, ao3 jne. Laadin anonyymin sp-tilin, latasin sloveniankielen käännösohjelman, koska Google kääntäjä ei osannut lausua sanoja. Seuraamieni ig-tilien määrä kasvoi vauhdilla, joten sieltä löytyykin nyt hyvin kansainvälinen joukko tilejä, jotka jollain tavoin ovat kytköksissä tähän shippiin. Kaikkea hulluutta en varmaan edes muista, sen verran sumuista meininkiä on ollut 😄
Tästä ei varmaan pääse irti ilman korvaushoitoa, odottelen vaan, että sitä jossain alettaisiin järjestää.
Koukussa myös täällä, niin hyvässä ja ei niin :D... ja tutulta kuulostaa kokemukset, mun keräilysarjaan kuuluu anosähköpostin lisäksi jodel, discord, tumblr, twitter, ao3, ja jopa wattpad-kurkkaus, jos siellä olisi lisää luettavaa. Vertaistukea irti pääsyyn on varmaan täältä turha hakea:D
 
vierailija
Varmasti oli hämmentävä, tajusin tuota itse uudelleen nopeasti katsellessa että tosi moni juttu menee varmaan tästä ohi, mutta noh, ihan vain sivistyksen takia sillä nyt ei varmaan ole hirveästi väliä. Mutta ainakin siis on todistettu, että toiset voivat suhtautua huumorilla fikkeihin ja ottavat sen melkeinpä jonain menestyksen mittapuuna. Kunnon fanikunta, jos on fikkejä heistä!

Ja kaikenlaisia shippilaivoja tähän maailmaan tosiaan mahtuu. Tietyissä asioissa pitkäaikaisen fandomihmisen näkökulmasta B/K on aika tyypillinen kokemus, mutta toisissa jutuissa sitten taas harvinaisen epätyypillinen. Epätyypillistä ainakin on se, kuinka paljon ei-fandomihmisiä tähän tarinaan on tarttunut ja kuinka moni shippaa ensimmäistä kertaa elämässään jotain. Tätä matkaa on ollut mielenkiintoista käydä. Ainakin tämä on ensimmäinen kerta itselle, kun fandom tulee näin lähelle ihoa, että olen kirjaimellisesti nähnyt nämä päähenkilömme tosielämässä. Ja vielä lääppimässä toisiaan lavalla!
Tosi mielenkiintoista kuulla, miten tämä shippi suhtautuu muihin fandomeihin ja ilmiöhin, ja erityisesti just tuolta kannalta, että tässä on myös paljon epätyypillisiä tai harvinaisia piirteitä.

Jos tulee muita juttuja mieleen, miten tää eroaa sun kokemuksen mukaan muista shipatuista tai fandomeista, niin olisi todella jännää kuulla.

Jos jaksat lyhyesti kuvata, mitkä on tyypillisiä ominaisuuksia, joita tässä on myös? Se pienesti myös kiinnostaa, mutta paljon enemmän tuo vastakkainen näkökulma. Veikkauksena ainakin M/M, muuta en osaa sanoa ekakertalaisena.

Tää kyllä asettaa perspektiiviin tätä hommaa. Tavallaan sitä kautta, että ei ole ainut laiva vesillä (mutta syvällä olen silti), mutta ennen kaikkea siitä näkökulmasta, ettei ole todellakaan itsestäänselvyys, että materiaalia ja meille näkyviä tai oikeita, siis toteutuneita hetkiä, oli ne showta tai ei, on näin runsaasti. Ihanaa siis, että B&K ovat niin anteliaita:p
 
vierailija
Pitää kai tästä muuttaa Jodelin käärijäkiimailijat kanavalle privachatteihin. Mä oon kasvanu ulos kesystä ja romanttisesta. Lääh puuh ääh
Kiimailu täällä enemmän kuin tervetullutta myös mun osalta!

Vertaistuki on myös siinä aiheessa tervetullutta, kiimailun osalta se toteutuu vaan yhteisenä kuolaamisena täällä palstalla ja villeinä teksteinä.

Anna mennä, no shame! <3
 
vierailija
Koukussa myös täällä, niin hyvässä ja ei niin ... ja tutulta kuulostaa kokemukset, mun keräilysarjaan kuuluu anosähköpostin lisäksi jodel, discord, tumblr, twitter, ao3, ja jopa wattpad-kurkkaus, jos siellä olisi lisää luettavaa. Vertaistukea irti pääsyyn on varmaan täältä turha hakea
Mä siivosin tänään instassa seurattavieni listaa. Sinne oli tosiaan päätynyt kaikenlaista, joka jossain käänteessä mitenkään oli liittynyt tähän pariin. Tuli sellainen hetkellinen nolostuminen, jos ne työkaverit kuitenkin katsoo, keitä seuraan. Jo aiemmin olin toisaalta lisännyt seurattaviin sellaisia, jotka luovat kuvaa, että olisin sivistynyt, korkeammasta kulttuurista kiinnostunut ihminen.
 

Yhteistyössä