Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Minä taidan olla täällä se ainoa, joka itkeä pillittää näiden vuoksi, enkä mielestäni edes ole herkkä ihminen. Mutta ihanaa, että täällä on ihmisiä, jotka ymmärtävät. Ehkä minäkin vielä ymmärrän itseäni, tuntuu jo vähän paremmalta. Kiitos 😘
Minä rakastan sinua, 3 sanaa
 
vierailija
Trigger-varoitus. Jos et jaksa toisen henkilön raskasta pohdintaa traumoistaan, älä lue eteenpäin!

Mulle tuli tuossa toisessa, yöketjussa, oivallus omaan elämääni liittyen, jota ei ehkä voi jauhaa sen enempää noissa muissa ketjuissa. Laitan sen tännekin ylös, etten kadota. Haluaisin jatkaa itsekseni sen pohtimista, mutta jollainlailla se auttaa minua, että on ajatus, että joku lukeekin nämä, itselleni päiväkirjaan kirjoittaen tämä ei riitä.

”Meinaan mulla oli kerran sellainen ystävä, jonka mielestä minä en ollut hyvä ystävä, kun en tehnyt asioita mitä hän halusi minun tekevän. Minulle on jäänyt hirveät traumat siitä ihmisestä. Koska syyllistyin ihan sikana ja jäin ihan yksin hänen vihaisten syytöstenä alle saamatta mistään tukea (koska en häpeän takia, jonka hän sai aikaiseksi, uskaltanut puhua asiasta kenellekään) ja se ihminen heittäytyi ihan uhriksi.”
Jos tekstini triggeröi, toivon että vain ohitat sen, voin sanoa, että mä oon miettinyt tätä probleemaa mun elämässäni ehkä eniten kaikesta mitä olen elämästäni käsitellyt.
Jos olen jonkun mielestä huono ystävä siksi, etten halunnut tehdä kaikkea, mitä ystäväni toivoi, niin sit mä oon sun mielestä sitä. Ihan sama.

Minä taas olen sitä mieltä, että ihminen, joka rupeaa vaatimaan ystävältään asioita on se huono ystävä.
Ikinä ei minulla ole ollut vapautta olla se kuka olen ihmissuhteissa, koska kasvoin ympäristössä, jossa tällaisesta rangaistiin.
Mut mä olen toiveikas, että saisin irti tämän aikaansaaman pakkopaidan päältäni vielä. Jokin tässä K&B kuviossa vie vähitellen, todella rauhassa ja hitaasti sitä kohti.
 
vierailija
Trigger-varoitus. Jos et jaksa toisen henkilön raskasta pohdintaa traumoistaan, älä lue eteenpäin!

Mulle tuli tuossa toisessa, yöketjussa, oivallus omaan elämääni liittyen, jota ei ehkä voi jauhaa sen enempää noissa muissa ketjuissa. Laitan sen tännekin ylös, etten kadota. Haluaisin jatkaa itsekseni sen pohtimista, mutta jollainlailla se auttaa minua, että on ajatus, että joku lukeekin nämä, itselleni päiväkirjaan kirjoittaen tämä ei riitä.

”Meinaan mulla oli kerran sellainen ystävä, jonka mielestä minä en ollut hyvä ystävä, kun en tehnyt asioita mitä hän halusi minun tekevän. Minulle on jäänyt hirveät traumat siitä ihmisestä. Koska syyllistyin ihan sikana ja jäin ihan yksin hänen vihaisten syytöstenä alle saamatta mistään tukea (koska en häpeän takia, jonka hän sai aikaiseksi, uskaltanut puhua asiasta kenellekään) ja se ihminen heittäytyi ihan uhriksi.”
Jos tekstini triggeröi, toivon että vain ohitat sen, voin sanoa, että mä oon miettinyt tätä probleemaa mun elämässäni ehkä eniten kaikesta mitä olen elämästäni käsitellyt.
Jos olen jonkun mielestä huono ystävä siksi, etten halunnut tehdä kaikkea, mitä ystäväni toivoi, niin sit mä oon sun mielestä sitä. Ihan sama.

Minä taas olen sitä mieltä, että ihminen, joka rupeaa vaatimaan ystävältään asioita on se huono ystävä.
Ikinä ei minulla ole ollut vapautta olla se kuka olen ihmissuhteissa, koska kasvoin ympäristössä, jossa tällaisesta rangaistiin.
Mut mä olen toiveikas, että saisin irti tämän aikaansaaman pakkopaidan päältäni vielä. Jokin tässä K&B kuviossa vie vähitellen, todella rauhassa ja hitaasti sitä kohti.
Olet oikeassa. Tuon tyyppinen vaatiminen toiselta ja sitä seuraava paheksunta ei ole oikeaa ystävyyttä. Huomaan joissakin kommenteissa sen mistä kirjoitit. Asetutaan katsomaan vain toisen henkilön näkökulmasta ja vaaditaan, ei mietitä onko se toisen kannalta reilua ja tasapuolista, tai miltä hänestä ehkä voisi tuntua.
 
vierailija
Niin ja lisään vielä, että nolottaa puhuakin tästä, mutta luin uteliaisuudesta sen K&B-lonkeropor noficin, jonka toisena kirjoittajana oli lätkäficin kirjoittaja, eli se on tosi hyvin kirjoitettu, ja en voi sanoa saaneeni kiksejä niistä lonkeroista yms, mutta siinä oli jotenkin melkein "grimminsatumainen" fiilis. Että vaikka tämä on myös por noa, niin tämä on myös Kaunottaren ja hirviön tyylinen allegoria sille, että aito rakkaus voittaa kaiken, koska siinä on seksin ohessa tosi voimakkaasti se rakkaustarina, ja varmaan ihan tietoista kaikki tuo vahva allegorisuus. Ja jotenkin sekin jollain oudolla tavalla auttoi hiomaan näitä oivalluksia siitä miten rakkauden luonne on tavallaan tosi mystistä ja hengellistä, mutta toisaalta myös hyvin konkreettista, tekojen välillä välittyvää.

Voi olla, että kaikkien reaktio tähän viestiin on vain, että mitä vi ttua nyt, mutta ei voi mitään.

- Joymuffin-AASI
Mustakin se lonkeromonsterficci oli ihana rakkaustarina. Hyvin kirjoitettu. Kiksit tuli rakkaudesta, ei lonkeroista. Saan kiinni myös ystävyysrakkaudesta. Tähän aikaan aamuyöstä ei pää taivu analyyseihin, mut tuossa on jotain mitä pitää pohtia paremmalla ajalla enemmän.
 
vierailija
Trigger-varoitus. Jos et jaksa toisen henkilön raskasta pohdintaa traumoistaan, älä lue eteenpäin!

Mulle tuli tuossa toisessa, yöketjussa, oivallus omaan elämääni liittyen, jota ei ehkä voi jauhaa sen enempää noissa muissa ketjuissa. Laitan sen tännekin ylös, etten kadota. Haluaisin jatkaa itsekseni sen pohtimista, mutta jollainlailla se auttaa minua, että on ajatus, että joku lukeekin nämä, itselleni päiväkirjaan kirjoittaen tämä ei riitä.

”Meinaan mulla oli kerran sellainen ystävä, jonka mielestä minä en ollut hyvä ystävä, kun en tehnyt asioita mitä hän halusi minun tekevän. Minulle on jäänyt hirveät traumat siitä ihmisestä. Koska syyllistyin ihan sikana ja jäin ihan yksin hänen vihaisten syytöstenä alle saamatta mistään tukea (koska en häpeän takia, jonka hän sai aikaiseksi, uskaltanut puhua asiasta kenellekään) ja se ihminen heittäytyi ihan uhriksi.”
Jos tekstini triggeröi, toivon että vain ohitat sen, voin sanoa, että mä oon miettinyt tätä probleemaa mun elämässäni ehkä eniten kaikesta mitä olen elämästäni käsitellyt.
Jos olen jonkun mielestä huono ystävä siksi, etten halunnut tehdä kaikkea, mitä ystäväni toivoi, niin sit mä oon sun mielestä sitä. Ihan sama.

Minä taas olen sitä mieltä, että ihminen, joka rupeaa vaatimaan ystävältään asioita on se huono ystävä.
Ikinä ei minulla ole ollut vapautta olla se kuka olen ihmissuhteissa, koska kasvoin ympäristössä, jossa tällaisesta rangaistiin.
Mut mä olen toiveikas, että saisin irti tämän aikaansaaman pakkopaidan päältäni vielä. Jokin tässä K&B kuviossa vie vähitellen, todella rauhassa ja hitaasti sitä kohti.
❤ Mä tunnistan päätyneeni parissa ystävyyssuhteessa tilanteeseen, jossa mulle esitettiin ihan liikaa ja kohtuuttomia vaatimuksia. Menin niistä ihan lukkoon. Toinen sinänsä ihan hyvä ystävyyssuhde katkes siihen kun menin niin lukkoon etten pystynyt edes käsittelemään tilannetta mitenkään. Toisessa päästiin tilanteesta keskustelemalla (tai riitelemällä) eteenpäin. Eihän nämä ihmissuhteet aina helppoja ole tai kovin rakkaudellisia.
 
vierailija
En tiedä ymmärsinkö tuon ystävyysrakkauden oikein, mutta minustakin romanttinen rakkaus vaatii myös sitä ystävyysrakkautta. Ainakin ollakseen lämmintä ja syvää. Ilman sitä se jää ontoksi.
 
vierailija
Trigger-varoitus. Jos et jaksa toisen henkilön raskasta pohdintaa traumoistaan, älä lue eteenpäin!

Mulle tuli tuossa toisessa, yöketjussa, oivallus omaan elämääni liittyen, jota ei ehkä voi jauhaa sen enempää noissa muissa ketjuissa. Laitan sen tännekin ylös, etten kadota. Haluaisin jatkaa itsekseni sen pohtimista, mutta jollainlailla se auttaa minua, että on ajatus, että joku lukeekin nämä, itselleni päiväkirjaan kirjoittaen tämä ei riitä.

”Meinaan mulla oli kerran sellainen ystävä, jonka mielestä minä en ollut hyvä ystävä, kun en tehnyt asioita mitä hän halusi minun tekevän. Minulle on jäänyt hirveät traumat siitä ihmisestä. Koska syyllistyin ihan sikana ja jäin ihan yksin hänen vihaisten syytöstenä alle saamatta mistään tukea (koska en häpeän takia, jonka hän sai aikaiseksi, uskaltanut puhua asiasta kenellekään) ja se ihminen heittäytyi ihan uhriksi.”
Jos tekstini triggeröi, toivon että vain ohitat sen, voin sanoa, että mä oon miettinyt tätä probleemaa mun elämässäni ehkä eniten kaikesta mitä olen elämästäni käsitellyt.
Jos olen jonkun mielestä huono ystävä siksi, etten halunnut tehdä kaikkea, mitä ystäväni toivoi, niin sit mä oon sun mielestä sitä. Ihan sama.

Minä taas olen sitä mieltä, että ihminen, joka rupeaa vaatimaan ystävältään asioita on se huono ystävä.
Ikinä ei minulla ole ollut vapautta olla se kuka olen ihmissuhteissa, koska kasvoin ympäristössä, jossa tällaisesta rangaistiin.
Mut mä olen toiveikas, että saisin irti tämän aikaansaaman pakkopaidan päältäni vielä. Jokin tässä K&B kuviossa vie vähitellen, todella rauhassa ja hitaasti sitä kohti.
❤
 
vierailija
Ok, kiitos selvennyksestä, en lukenut itse kovin tarkkaan noita aiempia ystävyysrakkausanalyysejä, hyvä myös tosiaan, että sun ficit päättyy aina jollain tavalla onnellisesti tai toiveikkaasti, oon se joka pelkäsin, että tulee tässä surullisempi loppu, mutta oothan sinä sen aiemmin jo tainnut sanoa en vaan lahopäänä muistanut, harmi, etten pysty kommentoimaan noita sun mainitsemia ficcejä, kun ei oo tunnuksia tuonne
Muistaakseni kaikki tässä keskustelussa mainitsemani ficit näkyvät myös rekisteröitymättömille, ainakin suurin osa näkyy, mutta ei ole nyt voimia kaivaa linkkejä niihin. Hiilihapotettu-nimimerkki kirjoittaa sitä Mpreg-sarjaa ja se yksi ficci on jotain Another chance tonight.

- Joymuffin
 
vierailija
Muistaakseni kaikki tässä keskustelussa mainitsemani ficit näkyvät myös rekisteröitymättömille, ainakin suurin osa näkyy, mutta ei ole nyt voimia kaivaa linkkejä niihin. Hiilihapotettu-nimimerkki kirjoittaa sitä Mpreg-sarjaa ja se yksi ficci on jotain Another chance tonight.

- Joymuffin
Aijaa hyvä tietää, täytyy tutkia lisää, kun en mielestäni näihin ole tutustunut, tuon Another chance tonight nimen muistan, mutta Lätkäficcihän, josta paljon puhuttu, on ainakin käsittääkseni vain rekisteröityneille
 
vierailija
Aijaa hyvä tietää, täytyy tutkia lisää, kun en mielestäni näihin ole tutustunut, tuon Another chance tonight nimen muistan, mutta Lätkäficcihän, josta paljon puhuttu, on ainakin käsittääkseni vain rekisteröityneille
Lätkäficci on lukkojen takana, mielestäni muut saman kirjoittajan ficit ovat auki, mutta ehkä muistan väärin. Joskushan kirjoittajat myö vaihtavat ajan kuluessa sitä, esim. lätkäficci oli alun perin kaikille auki.

- Joymuffin
 
vierailija
Niin ja lisään vielä, että nolottaa puhuakin tästä, mutta luin uteliaisuudesta sen K&B-lonkeropor noficin, jonka toisena kirjoittajana oli lätkäficin kirjoittaja, eli se on tosi hyvin kirjoitettu, ja en voi sanoa saaneeni kiksejä niistä lonkeroista yms, mutta siinä oli jotenkin melkein "grimminsatumainen" fiilis. Että vaikka tämä on myös por noa, niin tämä on myös Kaunottaren ja hirviön tyylinen allegoria sille, että aito rakkaus voittaa kaiken, koska siinä on seksin ohessa tosi voimakkaasti se rakkaustarina, ja varmaan ihan tietoista kaikki tuo vahva allegorisuus. Ja jotenkin sekin jollain oudolla tavalla auttoi hiomaan näitä oivalluksia siitä miten rakkauden luonne on tavallaan tosi mystistä ja hengellistä, mutta toisaalta myös hyvin konkreettista, tekojen välillä välittyvää.

Voi olla, että kaikkien reaktio tähän viestiin on vain, että mitä vi ttua nyt, mutta ei voi mitään.

- Joymuffin-AASI
Ihanaa, kun päätit kirjoittaa ja jakaa ajatuksia tänne<3 sun tekstin myötä taidan käydä lukemassa sen lonkeroficin myös, vaikka tähän mennessä se + mpreg aiheet ei oo herättäny vetoa ja kiinnostusta. Tää oli kaunis kuvaus, miten niiden kautta voi avautua jotain muuta vs suora itse kokema ficin toiminnan kuumuus.

Kiitos kun kirjoitit nolostumisen fiiliksestä huolimatta! Mulle myös nää ficcipeilailut täällä on ollu yks juttu, jota arvostan täällä ja jota ei tuu oikeen muuten ääneen jaettua.
 
vierailija
Ihanaa, kun päätit kirjoittaa ja jakaa ajatuksia tänne<3 sun tekstin myötä taidan käydä lukemassa sen lonkeroficin myös, vaikka tähän mennessä se + mpreg aiheet ei oo herättäny vetoa ja kiinnostusta. Tää oli kaunis kuvaus, miten niiden kautta voi avautua jotain muuta vs suora itse kokema ficin toiminnan kuumuus.

Kiitos kun kirjoitit nolostumisen fiiliksestä huolimatta! Mulle myös nää ficcipeilailut täällä on ollu yks juttu, jota arvostan täällä ja jota ei tuu oikeen muuten ääneen jaettua.
Linkkiä lonkeroficciin, yritin löytää, mutta tuloksetta?
 
vierailija
No niin, nyt energiamamman selostusta vihdoin. Pahoittelen viivettä, osaa tästä olen viivästyttänyt tarkoituksella lisäselvityksiä varten, osa ajanpuutteen takia ja muutama tekstikappale hukkui viime viikolla tallennettuina tietokoneelleni. Lisäksi NT:n aikana tapahtui niin rajuja energiamuutoksia, että se laukaisi minulla viikkokausien migreenikierteen. Alun perin kun aloin tehdä tätä hommaa K&B:n kanssa kesäkuussa(?), tarkoitus oli tehdä vain energiatyöskentelyä, mutta esim. viime viikolla konsultoin kahta mentoriani useiden eri asioiden ja perinteiden suhteen, jotka eivät suoraan kytkeydy tähän. Tämä on myös tosi monimutkainen ja yksityiskohtainen asia, jonka yritän tiivistää naurettavan lyhyeen keskustelupalstapituuteen.

No, asiaan. Okei, eli se kokemus jonka uskon Bojanilla olleen on Arising & Passing Away eli A&P. Tämä nimi tulee buddhalaisesta meditaatioperinteestä ja siksi suurin osa siihen liittyvästä informaaatiosta liittyy meditaatioon. Jos harjoitat tuontyyppistä meditaatiota, niin A&P:ssä huomaat ensimmäistä kertaa miten havainnot nousevat ja hiipuvat. Jos et, niin A&P on tyypillisesti enemmän voimakkaan spirituaalinen kokemus. Käytännössä kaikki, jotka meditoivat tai harjoittavat henkistä juttua tarpeeksi pitkään (yleensä muutamasta kuukaudesta muutamaan vuoteen) käyvät sen läpi, mutta se voi tapahtua myös spontaanisti. Yksi kaveri sai sen lukemalla kirjaa, yksi synnyttämällä, yksi kun hänen päähänsä tippui joku juttu kadulla. :p

A&P on suunnilleen sama asia kuin kundalini awakening, joka lienee tutumpi termi monelle yhtään henkisyyspiireissä pyörineelle ihmiselle. Erona tosin se, että jälkimmäinen konsepti keskittyy siihen, että energiakeho on peruuttamattomasti “avattu” ja A&P taas siihen nimenomaiseen vaiheeseen, joka on tuon aukenemisen aikana, ja se toistuu myös monta kertaa uudestaan. Ensimmäinen A&P kestää yleensä parista päivästä pariin viikkoon. Se on usein hyvin intensiivinen kokemus, jossa ihminen on räiskyvän iloinen, ekstaattinen ja energinen (tyypillistä on nukkua 3-5h yössä ja silti jaksaa mitä vaan) ja erittäin karismaattinen. A&P on myös tyypillisesti voimakkaan seksuaalinen kokemus. Sen voi usein huomata ihmisestä IRL ulospäin siinä, että tämä kuin tihkuu seksiä. Yleensä A&P:ssä on myös voimakas “profound” ulottuvuus. Voi esim. saada väliaikaisesti kaikenlaisia jänniä kykyjä. Lisäksi voi olla tosi hurjia fyysisiä oireita ja tuntea chakrat, energiavirtauksia yms.

Uskon että tämä on se syy, miksi Bojanista välittyi Suomessa lähes yliluonnollinen ja magneettinen viba, jota ihmiset kuvasivat mm. velhoksi ja satuolennoksi. Uskon että kyse ei ollut pelkästään siitä, että hän on rakastunut, vaikka ilmeisesti jokin Jeren kanssa olemisessa laukaisi A&P:n. Toki Bojan on varmasti aina karismaattinen, mutta en ole koskaan lukenut moisia luonnehdintoja muualla kuin Suomessa, Tämä selittäisi myös mm, ne viikkoja kestäneet tähän liittyneet rajut energiaoireeni, mukaan lukien auralliset migreenit, jotka ovat A&P:lle hyvin tyypillistä kamaa. Lisäksi sain tästä viime viikolla vihdoin asian minun näkökulmastani varmistavaa dataa, mitä en viitsi tarkemmin eritellä, jonka kanssa itäeurooppalainen mentorini auttoi paljon.

A&P:tä edeltää vaihe nimeltä Three Characteristics, joka on usein aika halju ja masennusta muistuttava, ja siihen voi liittyä niska– ja selkäjumeja. A&P puolestaan päättyy vaiheeseen nimeltä Dark Night/Knowledges of Suffering, joka voi olla lievästi kelju tai ajoittain ihan hirveä (usein siihen liittyy ajoittain myös voimakasta fyysistä väsymystä). Sen kesto on yleensä kuukausista vuosiin, sitten tulee ihanan leppoisa vaihe nimeltä Equanimity.. Mutta tämä on sykli nimeltä progress of insight, joka jollain tasolla kestää loppuelämän. Vaiheita on yhteensä noin 15, mutta tämä on ihan superyksinkertaistettu versio. Yksi parhaiten tätä ilmiötä nykyaikana dokumentoinut ihminen on muuten päivätyöltään päivystyslääkäri. :)

On myös mahdollista, että tuo dark night on se syy, miksi Bojan jätti Thaimaan-loman väliin ja on nyt halunnut enemmän rentoutua kuin bilettää. Toki monia muitakin mahdollisia syitä on, enkä olisi ollenkaan arvannut loman jäävän väliin (mutta kun Bojania ei siellä kuvissa näkynyt, ajattelin että se että hän möllöttää siellä yksin omassa huoneessaan sinänsä sopisi tähän).

Miten tämä vaikuttaa Bojanin ja Jeren väleihin? Siitä en osaa sanoa, mutta uskon että se maaginen jumalolento-Bojan on tehnyt häneen vielä isomman vaikutuksen kuin konserttiyleisöön, ihmekö tuo. Uskon myös, että se "something special between us" tms mitä Jere aina hokee ei ole pelkkää romanttista ihastusta tai fyysistä vetovoimaa, vaan jotain syvemmän henkisen tason juttuja myös.

Ja odotan ihan todella mielenkiinnolla, miten nämä jutut näkyvät Jokereiden seuraavalla albumilla, jos sitä ei siis kirjoitettu valmiiksi ennen NT:tä, oletan että ei.

-energiamamma
 
vierailija
Muistaakseni kaikki tässä keskustelussa mainitsemani ficit näkyvät myös rekisteröitymättömille, ainakin suurin osa näkyy, mutta ei ole nyt voimia kaivaa linkkejä niihin. Hiilihapotettu-nimimerkki kirjoittaa sitä Mpreg-sarjaa ja se yksi ficci on jotain Another chance tonight.

- Joymuffin
Vielä en oo saanut aikaseks näitä etsittyä, voihan siinä olla käynyt mun kohdalla niinkin jossain ficissä, etten olekaan jaksanut lukea loppuun, jos on ollut liian laveaa ystävyysjuttua, olen enemmän tämmöinen toiminnan ystävä kuitenkin, niin ja joskus muuten vain liian pitkiä tarinoita en oo jaksanut lukea
 
vierailija
Vielä en oo saanut aikaseks näitä etsittyä, voihan siinä olla käynyt mun kohdalla niinkin jossain ficissä, etten olekaan jaksanut lukea loppuun, jos on ollut liian laveaa ystävyysjuttua, olen enemmän tämmöinen toiminnan ystävä kuitenkin, niin ja joskus muuten vain liian pitkiä tarinoita en oo jaksanut lukea
If I had another chance tonight https://archiveofourown.org/works/48373846/chapters/122008447
 
vierailija
Vielä en oo saanut aikaseks näitä etsittyä, voihan siinä olla käynyt mun kohdalla niinkin jossain ficissä, etten olekaan jaksanut lukea loppuun, jos on ollut liian laveaa ystävyysjuttua, olen enemmän tämmöinen toiminnan ystävä kuitenkin, niin ja joskus muuten vain liian pitkiä tarinoita en oo jaksanut lukea
mpreg-ficit ttps://archiveofourown.org/series/3728560
 
vierailija
Kiitos energiamamma todella mielenkiintoisesta tekstistä, ihan noin yleiselläkin tasolla asia josta haluan oppia lisää. Ja täällä myös yksi lonkeroficciin hurahtanut, kun alun wtf fiiliksen yli pääsi paljastui tarina todella rakkaudelliseksi ❤
 
vierailija
Katsoin tuo välispiikit-videon Lontoosta, ja siellähän oli useampiakin minihelmiä yleisesti!

Minihetken jo luulin kuunnellessa, että K on aikeissa sanoa jotain muuta:

"I love the people, you know, it's no matter you are....


rich or... etc läppää rikkaiden paikoista ylhäällä"

Alku kuulosti jo lupaavalta eri aiheen kannalta!

n. 9:10 https://m.youtube.com/watch?v=BWN79POccPo

Aivan ihanaa, että hän esittelee äitinsä, joka on paikalla poikansa konsertissa. Ja yleisö huutaa suoraa huutoa :) Ihana Käärijä. Ja ihana äiti, että tulee keikalle mukaan.
 

Yhteistyössä