Aikamoinen puutarha

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
B: Jere, can you kiss me like you kissed me in Tampere?
J: Bojan, can you hug me like you did in Liverpool right after the final was over?
B: Jere, can you say me, that I am you boyfriend?
J: Bojan, can you hold my face between your hands just like you always do?
B: Jere, can you fluff my hair like you always do?
J: Bojan, can take my hands to your hads and hold them just like you did in Liverpool?
B: Jere, can you look at me the way you did, when we were in a dinner date?
J: Bojan, can you be something more than just a brother?
B: Jere, you silly guy, yes I can. Now and forever.

vierailija
J: Bojan, can you hug me like you did in Liverpool right after the final was over?
J: Bojan, can take my hands to your hads and hold them just like you did in Liverpool?
❤❤

vierailija
Significance-ficcini uusi luku 2/3 “Raw Data”. Nordic Tour häämöttää. Jere panikoi ja kaipaa tukea, imagoonsa tympiintynyt Bojan kokoaa kostoarsenaalia ja vihaa kaikkia maailman tieteenaloja. Eri osapuolilla on erilaisia odotuksia Tavastia-illan suhteen, mutta lopulta tapahtumat tulevat kaikille yllätyksenä. Tästä piti tulla ennen kaikkea draama/juonificci, mutta kirjoitinkin vahingossa varmaan diipeimmät pohdiskelut tähän mennessä. https://archiveofourown.org/works/50854204/chapters/128900941

- Joymuffin
Ihana, kiva oli taas saada luettavaa, nyt jäi kyllä vähän pelottomaan, että tässä ei olekaan niin onnellinen loppu, eilinen runo kaunis, kiitos siitäkin

vierailija
😭❤

vierailija
Ficciä tänne. Idean antoi joku Laivalta, mutta en halua sinne trollien sekaan tätä laittaa.
On vähän kiireellä kirjoitettu.
5 Times Jokers Flirted, 1 Time Käärijä Flirted
Jan: Guys, there's Kaaria!
Jure: He's so hot!
Kris: He's so cute!
Nace: He's so funny!
B: He's...
Jan: I'm gonna go and talk to him.
Jan: Hi! You're Kaaria right?
K: Yes, Käärijä...hello.
Jan: Could you help me with something?
K: Okei.
Jan: My friend gave me this math problem...
I was supposed to solve for x. I am so glad that I found u instead.
K: I'm really bad at math, sorry...
Jan: ...oh okay.
Jan: My math flirting didn't work, it always works.
Jure: Too bad, my turn.
Jure: Hi I'm Jure, from the band Joker Out.
K: Yes hello, Jokermen band,
yes yes Carppe Diem, good music.
Jure: Thanks, I was just wondering,
if you're a kitten, because you're just purrrrrrfect.
K: Oh no, I'm a rapper from Finland.
Kris: No luck then?
Jure: No.
Kris: Let's see then...
Kris: Hi! Want a drink?
K: Okei, thanks.
Kris: So, what do you drink in heaven,
'cause you sure look like an angel.
K: Oh no, I'm Käärijä from Finland.
Kris: Riiight...
Kris: Nace, you're turn. Good luck.
Nace: Hello I'm Nace, can I sit here?
K: Sure.
Nace: Good I ask for a favor?
K: Okei.
Nace: Could you pinch me?
K: Why?
Nace: Because you’re so cute, I must be dreaming.
K: But you are not sleeping.
Jan: You struck out too.
Nace: It must be a language thing.
Kris: Your turn then Bojan.
B: Me? Oh okay.
B: Hi! I'm Bojan, it's nice to meet you.
K: Hello! Käärijä, can I buy you a drink?
B: Yes please.
K: I was waiting for you.
B: Really?
K: I can see your Jokermen table through the bar mirror.
B: Oh no!
K: Yes, I saw you the whole time. I looked at all of you,
saw the whole thing. I was hoping you come talk to me.
You are very handsome.
B: Thanks! So are you!
K: Oh but are you?
B: Are you?
K: Yes. You can call me Jere, it's my real name.
B: Well, it's nice to meet you Jere.
Kris: How does he do that?
Jure: I know. What is his secret?
Jan: I don't know.
Nace: I would like to know.
Ihana 😄!

vierailija
Significance-ficcini uusi luku 2/3 “Raw Data”. Nordic Tour häämöttää. Jere panikoi ja kaipaa tukea, imagoonsa tympiintynyt Bojan kokoaa kostoarsenaalia ja vihaa kaikkia maailman tieteenaloja. Eri osapuolilla on erilaisia odotuksia Tavastia-illan suhteen, mutta lopulta tapahtumat tulevat kaikille yllätyksenä. Tästä piti tulla ennen kaikkea draama/juonificci, mutta kirjoitinkin vahingossa varmaan diipeimmät pohdiskelut tähän mennessä. https://archiveofourown.org/works/50854204/chapters/128900941

- Joymuffin
Kiitos ❤

vierailija
Jaan taas ihanat päiväkirjat Vauvalta:

otteita Käärijän päiväkirjasta

2.5.23 Liverpool, UK

kl 11.00

Mä olin ihan liikuttunut, kun tajusin, miten se oli odottanut näkevänsä mut. Se oli perunut jonkun haastattelunkin ihan vain sen takia, että voi hengata mun kanssa. En tajua, mutta mä olin niin otettu ja onnellinen. On ollut vaikea olla näyttämättä sitä omaa intoa, varsinkin, kun se tartuttaa muhun muutenkin ties mitä fiiliksiä. Sellaisiakin, mitä en tiennyt edes olevan olemassa.

Mä luulen, että se on tosi tietoinen itsestään ja siitä, mitä se aiheuttaa mussa. En ole varmaan koskaan tavannut noin avoimesti flirttiä tyyppiä. Mä oon ihan sulaa vahaa sen edessä. Se toi tänään kokoajan Madridin esille puheissaan. Mä oon välillä miettinyt, tapahtuiko Madrid oikeasti. Tapahtui se.

Mikke tietysti kuittailee kokoajan. Miten mä oon ihan sekasin päästäni ja käyttäydyn kuin kikatteleva teini. En jaksa olla huvittunut. Pitäisi senkin tajuta pitää päänsä kiinni. Ollaan kuitenkin täällä ja tässä on kuitenkin voittoa tultu hakemaan. Se tietää miten tärkeetä tää mulle on. Eikä sen tarvi tietää muusta.

3.5.23 Liverpool, UK

kl 03.45

Mä en saa nukuttua. Se antoi mulle tänään rannekorun. Samanlaisen, mikä sillä itselläkin on. Tuli vähän teinimäinen olo, mut se oli ihanaa. Se halusi kutittaa mun kättäni. Mä nojasin sen reiteen. Mä tunnen vieläkin sen käden omassani. Mä en olisi halunnut päästää siitä irti.

kl 22.30

Eilen ja tänään pelleilyn varjolla tapahtuneet kosketukset oli erilaisia mitä ennen. Sekin huomasi sen. Mua harmittaa, etten osaa sanoa sille kaikkea miten haluaisin. Kielitaito ei vaan v tt u riitä. Toivottavasti tästä ei tule ongelma jatkossa.

4.5.23 Liverpool, UK

kl 7.15

Mä näin unta siitä. En olisi halunnut herätä.

kl 23

Mä haluaisin panna sitä.

8.5.23 Liverpool, UK

kl 7.45

Stressiä, stressiä. Kisat alkaa painaa päälle. Ja mun pääni on ihan sekasin. Miten musta tuntuu, että se flirttailee kaikkien kanssa. Miesten ja naisten. K a i k k i e n. Kännissä se on ihan estoton. Pitelemätön. Se saa mut niin sekasin.

kl 23.45

V tt u se on kaunis. Ja se tuoksuu niin hyvältä. Ja maistuu. Mä en kadu mitään, mitä tänään tapahtui. Tapahtui jotain enemmän mitä Madridissa. Ei taida olla enää paluuta.

Mikke aavistaa jotain. Ihan sama. Mä oon mennyttä. Voi helvetin Bojan.

Hiiii, miten ihania!!!! Kiitos, että laitatte näitä sieltä tänne! Jotenkin suomen kieli varsinkin tässä tavoittaa jonkun aivan eri ulottuvuuden koskettavasti!

vierailija
Lämpimiä ajatuksia ja positiivisia energioita Joymuffin! Sun ficeillä on iso yhteisöllinen merkitys täällä ja osasta on tullut ihan henkilökohtaisestikin tärkeitä reflektiopintoja. (Vähän hassuksi tuntee itsensä kun näillä kymmenillä oivaltaa, mitä kaikkea noiden ficcien kautta voi tutkia ja työstää.)

Sissi
Jälleen kerran, kiitos, kun avaatte tänne tän koko rakkauden ihmepaatin herättämiä fiiliksiä eri ulottuvuuksissa. On hämmentävää taas kerran tunnistaa samanlaisia juttuja kirjoituksista kuin mitä itse pohtinut. Erityisesti tuo ficit (tämä koko juttu) reflektiopintata ja yhtenä kanavana ja tutkailupintana itseoivallukseen ja itsen/eri omien ulottuvuuksien syvempään ymmärrykseen. Näin olen tuntenut ja pohtinut, mutta tän lukeminen auttoi hoksaan sitä vielä eri sanoilla.

Jos Sissi tai muutkin mahdolliset näin kokevat seilaajat haluaisivat sopivalla tasolla tätä avata lisää, niin olisi kiinnostavaa kuulla! Terkut täältä muihin paatin hytteihin! <3

Ja joo, (vahvistuslauseessa) SANAt auttaa ymmärtämään:D

vierailija
Ihana, kiva oli taas saada luettavaa, nyt jäi kyllä vähän pelottomaan, että tässä ei olekaan niin onnellinen loppu, eilinen runo kaunis, kiitos siitäkin
Kiitos palautteesta! Olen luvannut, että ficeissäni on aina onnellinen tai vähintäänkin toiveikkaan avoin loppu. :) Ei olisi järkeä kirjoitttaa onnettomia loppuja. Tässä tosin plänien mukaan loppu fokusoituu vähän eri asiaan kuin romantiikkaan/seksiin, mutta onnellinen joka tapauksessa.

- Joymuffin

vierailija
Ja pitää vielä sanoa jotain, mitä olen miettinyt pidempään ja on ollut tarkoitus kirjoittaa pää selkeänä j paremmalla ajalla, mutta nyt kirjoitankin uniaivoilla. Itselleni ficit ovat auttaneet kirkastamaan joitain fiiliksiä, joita minulla on ennen kaikkea liittyen ystävyyteen, tai ystävyyteen rakkauden näkökulmasta. Esim. useissa ficeissä, mm. se missä Bojan on ryypännyt elämänsä rappiolle ja ne yhden sarjan tunteikkaat mpreg-ficit, on romanttisia tunteita, mutta mielestäni niissä tehdään paljon toisen hyväksi nimenomaan enemmän "ystävyysrakkauden" takia. Myös muissa kuin K&B-ficeissä on tuota, koska koen sen dynamiikan uskottavana myös JO-jäsenten välillä tavalla, jota en pystyisi kokemaan fiktiohahmoilta.

Ja siinä missä tietyt seksijutut voivat kolahtaa ja olla erityisen kuumia, niin tuo ei ole kuumaa vaan ...koskettavaa. Ei, se ei ole ihan oikea sana. Kuumaa, mutta epäseksuaalisella tavalla. Mikään ei ole platonis-kuumempaa kun tehdä jotain tosi isoa ystävyydestä, se menee suoraan sydämeen. Tai jotenkin myös, että tämä on oikein. Näin sen kuuluisi mennä. Ja lohdullista, että näin se myös usein oikeasti menee elämässä. Vaikka K&B eivät koskaan päätyisi yhteen, heidän välissään on luultavasti ollut ja tulee olemaan tuollaisia rakkaudellisia tekoja oikeastikin, ja kummankin ja muiden läheisten ystävien välillä.

- Joymuffin

vierailija
Ja pitää vielä sanoa jotain, mitä olen miettinyt pidempään ja on ollut tarkoitus kirjoittaa pää selkeänä j paremmalla ajalla, mutta nyt kirjoitankin uniaivoilla. Itselleni ficit ovat auttaneet kirkastamaan joitain fiiliksiä, joita minulla on ennen kaikkea liittyen ystävyyteen, tai ystävyyteen rakkauden näkökulmasta. Esim. useissa ficeissä, mm. se missä Bojan on ryypännyt elämänsä rappiolle ja ne yhden sarjan tunteikkaat mpreg-ficit, on romanttisia tunteita, mutta mielestäni niissä tehdään paljon toisen hyväksi nimenomaan enemmän "ystävyysrakkauden" takia. Myös muissa kuin K&B-ficeissä on tuota, koska koen sen dynamiikan uskottavana myös JO-jäsenten välillä tavalla, jota en pystyisi kokemaan fiktiohahmoilta.

Ja siinä missä tietyt seksijutut voivat kolahtaa ja olla erityisen kuumia, niin tuo ei ole kuumaa vaan ...koskettavaa. Ei, se ei ole ihan oikea sana. Kuumaa, mutta epäseksuaalisella tavalla. Mikään ei ole platonis-kuumempaa kun tehdä jotain tosi isoa ystävyydestä, se menee suoraan sydämeen. Tai jotenkin myös, että tämä on oikein. Näin sen kuuluisi mennä. Ja lohdullista, että näin se myös usein oikeasti menee elämässä. Vaikka K&B eivät koskaan päätyisi yhteen, heidän välissään on luultavasti ollut ja tulee olemaan tuollaisia rakkaudellisia tekoja oikeastikin, ja kummankin ja muiden läheisten ystävien välillä.

- Joymuffin
Osasit juuri oikein sanoittaa sen mitä itsekin olen ajatellut, tuo sana ystävyysrakkaus kuvastaa sitä hyvin.
En ole oikeastaan shippaaja vaan olen alusta asti ajatellut tätä enemmän juuri ystävyyden kaltaisena, mutta kuitenkin jotain enemmän. Vauva-palstan tosi-shippareiden juttuja lukiessa olen huomannut, että lähden helposti mukaan siihen romanttinen rakkaussuhde-ajatukseen ja se ottaa äkkiä kierroksia. Sitten alkaa tulla huonoja fiiliksiä kun tosielämän olosuhteet ei ole sen puolella ja mitään ei tapahdu eikä tule tapahtumaan. Mutta sitten olen hetken pois vauva-palstalta ja saan taas kiinni siitä ajatuksesta, että kyseessä on todella syvä ystävyys, rakkaudellinen ystävyys, ystävyysrakkaus.
Ajattelen myös niin, että tuollainen ystävyysrakkaus voi monesti olla myös kestävämpää kuin oikea rakkaussuhde. Romanttisessa suhteessa intohimoisemmat tunteet voivat ottaa vallan ja sitten jos se päättyy, niin kaikki eivät pysty siitä jatkamaan ystävinä. Mukavampi ajatella, että tämä on läpi elämän kestävä suhde, koska jotenkin tässä on näkevinään, että heidän oli tarkoitus kohdata ja olla osa toistensa elämäntarinaa.

vierailija
Osasit juuri oikein sanoittaa sen mitä itsekin olen ajatellut, tuo sana ystävyysrakkaus kuvastaa sitä hyvin.
En ole oikeastaan shippaaja vaan olen alusta asti ajatellut tätä enemmän juuri ystävyyden kaltaisena, mutta kuitenkin jotain enemmän. Vauva-palstan tosi-shippareiden juttuja lukiessa olen huomannut, että lähden helposti mukaan siihen romanttinen rakkaussuhde-ajatukseen ja se ottaa äkkiä kierroksia. Sitten alkaa tulla huonoja fiiliksiä kun tosielämän olosuhteet ei ole sen puolella ja mitään ei tapahdu eikä tule tapahtumaan. Mutta sitten olen hetken pois vauva-palstalta ja saan taas kiinni siitä ajatuksesta, että kyseessä on todella syvä ystävyys, rakkaudellinen ystävyys, ystävyysrakkaus.
Ajattelen myös niin, että tuollainen ystävyysrakkaus voi monesti olla myös kestävämpää kuin oikea rakkaussuhde. Romanttisessa suhteessa intohimoisemmat tunteet voivat ottaa vallan ja sitten jos se päättyy, niin kaikki eivät pysty siitä jatkamaan ystävinä. Mukavampi ajatella, että tämä on läpi elämän kestävä suhde, koska jotenkin tässä on näkevinään, että heidän oli tarkoitus kohdata ja olla osa toistensa elämäntarinaa.
Tämä on kyllä todella hyvin sanottu! Mielestäni myös se, että he ovat molemmat tällä hetkellä todella kiireisiä mutta silti ovat päättäneet pitää viikottain yhteyttä toisiinsa kertoo jo todella paljon, että pitävät ystävyyttään tärkeänä ja toivon että heillä tulee tulevaisuudessa mahdollisuuksia viettää enempi aikaa keskenään samassa paikassa... Ja enkä todellakaan tarkoita sitä, että meille pitäisi mitään heidän tapaamisistaan näyttää ellei sitten ole kyseessä jotain yhteiskiertuetta yms.

vierailija
J: I was waiting for you.
B: I know. So did quite a few of our fans.
J: Yes, they are very disappointed.
J: However, thank you for being with me all the time. I appreciate it very much.
B: My phonebill must be absolutely terrible. But of course, I wanted to be with you and tour.
J: Yes, it was much, much more than 2 hours and 48 minutes per day.
B: Really. Boys are coming back tomorrow. Next week this is not necessery. Nace, you know.
J: Yes, I know. We both have a return to everyday life ahead of us.
B: Yes, we have. I will miss these two weeks.
J: Me too. Love u.

vierailija
J: I was waiting for you.
B: I know. So did quite a few of our fans.
J: Yes, they are very disappointed.
J: However, thank you for being with me all the time. I appreciate it very much.
B: My phonebill must be absolutely terrible. But of course, I wanted to be with you and tour.
J: Yes, it was much, much more than 2 hours and 48 minutes per day.
B: Really. Boys are coming back tomorrow. Next week this is not necessery. Nace, you know.
J: Yes, I know. We both have a return to everyday life ahead of us.
B: Yes, we have. I will miss these two weeks.
J: Me too. Love u.
Rakastan näitä minificcejä, kiitos💕

vierailija
Mä en ymmärrä itseäni ollenkaan, kun minulle ei meinaa millään riittää tuo ystävyysrakkauskaan. On muuten hienosti keksitty. Juuri tuollaiselta suhde vaikuttaa, mutta miksi olen niin surullinen, että itkettää. Tämä on aivan naurettavaa. Miksi sen pitäisi minusta olla suurta romanttista rakkautta ilman ketään kolmatta.

vierailija
Mä en ymmärrä itseäni ollenkaan, kun minulle ei meinaa millään riittää tuo ystävyysrakkauskaan. On muuten hienosti keksitty. Juuri tuollaiselta suhde vaikuttaa, mutta miksi olen niin surullinen, että itkettää. Tämä on aivan naurettavaa. Miksi sen pitäisi minusta olla suurta romanttista rakkautta ilman ketään kolmatta.
No ei kyllä riitä minullekaan, sellaista on vaikea fiilistellä, tosin ei itketä, koska uskon, että tässä jutussa on aineksia enempään, se vain nyt sattuneesta syystä etenee vähän hitaammin

vierailija
Siis kyllä minäkin aivan ehdottomasti haluaisin heidät romanttisesti yhteen. Tuo ystävärakkauskommentti liittyi erityisesti yhteen nimenomaiseen vibaan tai aspektiin, jota monissa fanficeissä kuvataan hyvin - tai se on jotenkin asia, jota ei edes tarvitse kuvata superhyvin, että se toimisi minulle, tai tarvitse olla K&B-välistä jos uskon sen niiltä henkilöiltä (käytännössä Jere ja Joksut eri yhdistelmissä), siinä missä vaikka keskinkertaisesti kirjoitettu seksikohtaus on meh (enkä ole itsekään kovin taitava niissä), kun keskusteltiin fanficcien avulla reflektoimisesta. Ja tämä on jopa auttanut ymmärtämään paremmin minulle muutama vuosi sitten rajusti ja äkillisesti tullutta maailmankuvanmuutosta ja sen vivahteita. :)

Uusimmasta fanfic-luvustani kaksi kommentoijaa sanoi "incredible" ja yksi että 10/10 masterpiece. Tosi kivoja tuollainen palaute, mutta keskeneräiseen ficciin myös hirmu ahdistava, kun tulee tunne, että entä jos tuo jälkimmäinen tyyppi onkin vaikka sitä mieltä, että viimeinen luku onkin 7/10. :p

- Joymuffin

vierailija
Niin ja lisään vielä, että nolottaa puhuakin tästä, mutta luin uteliaisuudesta sen K&B-lonkeropor noficin, jonka toisena kirjoittajana oli lätkäficin kirjoittaja, eli se on tosi hyvin kirjoitettu, ja en voi sanoa saaneeni kiksejä niistä lonkeroista yms, mutta siinä oli jotenkin melkein "grimminsatumainen" fiilis. Että vaikka tämä on myös por noa, niin tämä on myös Kaunottaren ja hirviön tyylinen allegoria sille, että aito rakkaus voittaa kaiken, koska siinä on seksin ohessa tosi voimakkaasti se rakkaustarina, ja varmaan ihan tietoista kaikki tuo vahva allegorisuus. Ja jotenkin sekin jollain oudolla tavalla auttoi hiomaan näitä oivalluksia siitä miten rakkauden luonne on tavallaan tosi mystistä ja hengellistä, mutta toisaalta myös hyvin konkreettista, tekojen välillä välittyvää.

Voi olla, että kaikkien reaktio tähän viestiin on vain, että mitä vi ttua nyt, mutta ei voi mitään. :)

- Joymuffin-AASI

vierailija
No ei kyllä riitä minullekaan, sellaista on vaikea fiilistellä, tosin ei itketä, koska uskon, että tässä jutussa on aineksia enempään, se vain nyt sattuneesta syystä etenee vähän hitaammin
Ehkä itse olen jäänyt jotain vaille (ja sen tiedän, että olen tehnyt vääriä valintoja), kun tämä noiden tilanne menee niin tunteisiin. Hukattu ihana mahdollisuus. Jään pohtimaan asiaa. Olen muistaakseni itkenyt kolme kertaa tänä vuonna ja joka kerta se on liittynyt jotenkin noihin kahteen. Olo on kyllä parempi aina itkun jälkeen.

vierailija
Mulla on vähän samat fiilikset kuin sulla, että haluaisin sen romanttisen rakkauden näiden välille. Tuo ystävyysrakkaus kuulostaa kyllä siltä, mitä nyt näyttäisi näillä olevan, ja se myös kuulostaa aivan ihanalta ja kuten joku jo kommentoikin, myös ehkä varmemmin kestävältä.
Mutta siitä huolimatta edelleen toivon sitä romanttista rakkautta näille itselleni täysin vieraille ihmisille, vaikka en yhtään ymmärrä miksi se olisi niin tärkeää itselleni. Tai ehkä sittenkin osittain ymmärrän, koska olen näkevinäni heidän välillä myös erittäin vahvan fyysisen vetovoiman tuon muun yhteyden lisäksi.
Mutta mä en silti ole kovin surullinen tälläkään hetkellä. Uskon, että asiat voi vieläkin muuttua ja jos niin ei käy, niin sitten niiden vain on tarkoitus mennä niin kuin ne menevät.

vierailija
Jotenkin haikea fiilis minullakin. Miten voi tuntea jotain sellaista mitä ei ole?

Joku tässä kuviossa ei vain tunnu oikealta, en havittele mitään vuosisadan rakkaustarinaa heille, mutta ihan totta nuo kaksi ihmistä kuuluu toistensa elämään. Enemmän kuin vain pari kertaa vuodessa näkevinä työkavereina.

vierailija
Mulla on vähän samat fiilikset kuin sulla, että haluaisin sen romanttisen rakkauden näiden välille. Tuo ystävyysrakkaus kuulostaa kyllä siltä, mitä nyt näyttäisi näillä olevan, ja se myös kuulostaa aivan ihanalta ja kuten joku jo kommentoikin, myös ehkä varmemmin kestävältä.
Mutta siitä huolimatta edelleen toivon sitä romanttista rakkautta näille itselleni täysin vieraille ihmisille, vaikka en yhtään ymmärrä miksi se olisi niin tärkeää itselleni. Tai ehkä sittenkin osittain ymmärrän, koska olen näkevinäni heidän välillä myös erittäin vahvan fyysisen vetovoiman tuon muun yhteyden lisäksi.
Mutta mä en silti ole kovin surullinen tälläkään hetkellä. Uskon, että asiat voi vieläkin muuttua ja jos niin ei käy, niin sitten niiden vain on tarkoitus mennä niin kuin ne menevät.
🙏

vierailija
Siis kyllä minäkin aivan ehdottomasti haluaisin heidät romanttisesti yhteen. Tuo ystävärakkauskommentti liittyi erityisesti yhteen nimenomaiseen vibaan tai aspektiin, jota monissa fanficeissä kuvataan hyvin - tai se on jotenkin asia, jota ei edes tarvitse kuvata superhyvin, että se toimisi minulle, tai tarvitse olla K&B-välistä jos uskon sen niiltä henkilöiltä (käytännössä Jere ja Joksut eri yhdistelmissä), siinä missä vaikka keskinkertaisesti kirjoitettu seksikohtaus on meh (enkä ole itsekään kovin taitava niissä), kun keskusteltiin fanficcien avulla reflektoimisesta. Ja tämä on jopa auttanut ymmärtämään paremmin minulle muutama vuosi sitten rajusti ja äkillisesti tullutta maailmankuvanmuutosta ja sen vivahteita.

Uusimmasta fanfic-luvustani kaksi kommentoijaa sanoi "incredible" ja yksi että 10/10 masterpiece. Tosi kivoja tuollainen palaute, mutta keskeneräiseen ficciin myös hirmu ahdistava, kun tulee tunne, että entä jos tuo jälkimmäinen tyyppi onkin vaikka sitä mieltä, että viimeinen luku onkin 7/10.

- Joymuffin
Ok, kiitos selvennyksestä, en lukenut itse kovin tarkkaan noita aiempia ystävyysrakkausanalyysejä, hyvä myös tosiaan, että sun ficit päättyy aina jollain tavalla onnellisesti tai toiveikkaasti, oon se joka pelkäsin, että tulee tässä surullisempi loppu, mutta oothan sinä sen aiemmin jo tainnut sanoa en vaan lahopäänä muistanut, harmi, etten pysty kommentoimaan noita sun mainitsemia ficcejä, kun ei oo tunnuksia tuonne

Yhteistyössä