Aina olis hyvä olla kiinni sussa. Terveiset kaivatulle.Nyt ois hyvä olla kiinni sussa
Niin. Tottahan tuoAina olis hyvä olla kiinni sussa. Terveiset kaivatulle.
Sivusta. Esim toiminnanohjausongelmat eri neurotyypin ihmisillä esimerkiksi. Jos sellaisia on niin sun loukkaantuilu on harmeista pienin. Kannattaa vähän avartaa mieltänsä sen suhteen että on erilaisia ihmisiä, erilaisia tapoja toimia, erilaisia tapoja elää ja erilaisia syitä asioille kuin mihin itse olette tottuneet. Asia joka näyttäytyy sulle vaikka siten että joku ei saa edes paria sanaa laitettua sulle viikossa voi tarkoittaa sitä että tällä ihmisellä koko elämä on yhtä pinnistelyä ja pinnalla pysymistä, josta yksi viesti on ihan mitättömän pieni osuus. Joskin toisaalta niin merkittävä, että sama ihminen saattaa joka päivä sen viikon yrittää muistaa vastata tai yrittää rääpiä sitä riittävää toiminnanohjausta sen tekemiseen sekä potee syyllisyyttä, huonommuutta ja häpeää. Asia mistä sinä jaksat loukkaantua ja ihmetellä että miten voi, ohhoh kun ei käytöstapoja ja eipä nyt kyllä ole aikuismaista tsot tsot voi olla yksi niistä tuhannesta asiasta, jotka joka päivä tekevät jonkun olon epätoivoiseksi ja turhautuneeksi kun tajuaa itsekin sen että on käsittämätöntä miten niin helpot asiat voi olla niin vaikeita saada tehdyksi. Onneksi mun kaivattu ei ole sun kaltainen ja ymmärrystä erilaisuudelle ja sille mitä se on kun elämä on näyttänyt harmaata puoltaan.Tokihan tuon nyt ymmärtää. Että on tilanteita, ettei voi heti. Mutta että viikko? Ylikin? Kun tietää, että viesti on huomattu, nähty, luettu. Ja tietää, että kännykkä pysyy hyvin kädessä. On vain oikeasti kohteliasta ja sitä aikuisuuttakin edes jotain vastata. Ei esim. 'ok' :n kirjoittamisessa kauaa mene. Ei ihmiset ole mitään pelinappuloita. Jos penätään huomaavaisuutta toisilta, niin miten mahtoi olla oman itsensä laita?
Sivusta.
Ilmankos hommat ei luista kun noin äkkiväärää on. Ilmankos on koko ajan paha mieli kaivatun takia. Mua alkaisi vaan ahdistaa ja veisi poispäin jos joku noin tarkkaan kyttäisi viestin vastaanottamisia. Alkaisin vältellä kun ei jaksaisi aina olla varmistelemassa että mistä nyt tällä kertaa ottaa itseensä. Aivan kaikenlaisilla ihmisillä kun on muutakin elämää kuin sen yhden tärkeän tyypin viestit ja on aivan helkkarin tervettä, että niin on. Välillä sitä muutakin elämää on samaan aikaan juuri silloin kun on joltain tullut joku tärkeäksi katsomansa viesti. Semmoista se elämä on kun se ei sattumoisin pyöri vain sen ympärillä milloin joku yksi ihminen sattuu jotain tärkeäksi katsomaansa laittamaan. Jos jotain akuuttia purettavaa mielen päällä on, johon haluaa kuuntelevaa korvaa äkkiä, kannataa ehkä soittaa viestin perään.Jos vie viikon, asia ei ole kovin tärkeä. En odota vastauksia vartissa, enkä ees parissa tunnissa, mutta jos oon laittanut jotain mulle itselle tunnepitoista ja tärkeää, olis kiva, jos toinen kuittaisi, että luin ja vastailen kun ehdin tehdä sen rauhassa tai vaikka vaan, että vastaan kun saan ajatukset sanoiksi. Mutta sitten pitäs oikeesti tehdä se muutaman päivän sisällä. Usein poistan viestin, jos sitä ei vuorokauden sisällä ole edes avattu ja tiedän kaivatun kuitenkin puhelintaan käyttäneen. Oletan, että silloin viesti ei ole odotettu.
No, mulle se kuitenkin tietyissä tilateissa on niin. Itse ajattelen ihan vain toisen ihmisen huomioimisena ja arvostamisena sen, että ei jätetä roikkumaan päiväkausiksi asiaa, jonka toinen syvältä sydämestään kirjoittaa. Erityisesti silloin, kun tietää sitä viestiä odottaa, esimerkiksi vastauksena omaansa. Puhun nyt nimenomaan tunne-elämän keskustelusta, mutta miksei jollain tasolla muissakin, joskin perushömppä viestinvaijyo voi hyvin joskus odottaakin. Arjen syyt ei esim kuittaamattomuuteen ole mulle riittävä peruste, jos on isosta asiasta kyse. Jos asia olisi viestin vastaanottajalle tärkeä, ei sellaista jätetä jonottamaan. Joskus prosessointi vie aikaa ja se on ok, jos sen kommunikoi ja oikeasti palaa asiaan. Vastaainen oikeasti tärkeään asiaa ei kyllä unohdu, vaikka viesti ei olisi avaamaton. Tai jos unohtuu, ei vastauksellakaanfn ole niin väliä. Ehkä juuri siitä syystä sinä tai sinun kaltaisesi ei olisi oikea ihminen vastaamaan minun tarpeisiini parisuhdetasolla, enkä minä tai kaltaiseni varmastikaan sinun. Olen tempoltani nopea ja pyrin huomioimaan myös muita, enkä voisi hyvin sellaisen ihmisen kanssa, joka odotuttaa viikon vastausta. Totta, elämässä on paljon muutakin tärkeää, myös minun elämässäni, enkä minäkään koko ajan tavoitettavissa ole. Erityisen tärkeille vuorokauden sisään kuitenkin. On asioita, jotka jonottaa arjen kiireissä ja sitten niitä, jotka eivät jonota. Koskaan. Arvoista ja tärkeysjärjestyksestä siinä on toki kyse. Näet ehkä ajatteluni pikkumaisena loukkaantumisena, minä taas näen sinun ajattelussasi arvostuksen puutetta.Ilmankos hommat ei luista kun noin äkkiväärää on. Ilmankos on koko ajan paha mieli kaivatun takia. Mua alkaisi vaan ahdistaa ja veisi poispäin jos joku noin tarkkaan kyttäisi viestin vastaanottamisia. Alkaisin vältellä kun ei jaksaisi aina olla varmistelemassa että mistä nyt tällä kertaa ottaa itseensä. Aivan kaikenlaisilla ihmisillä kun on muutakin elämää kuin sen yhden tärkeän tyypin viestit ja on aivan helkkarin tervettä, että niin on. Välillä sitä muutakin elämää on samaan aikaan juuri silloin kun on joltain tullut joku tärkeäksi katsomansa viesti. Semmoista se elämä on kun se ei sattumoisin pyöri vain sen ympärillä milloin joku yksi ihminen sattuu jotain tärkeäksi katsomaansa laittamaan. Jos jotain akuuttia purettavaa mielen päällä on, johon haluaa kuuntelevaa korvaa äkkiä, kannataa ehkä soittaa viestin perään.
Tosiaan ainakin mun kaltaisella ihmisellä voi olla niin että ei ole kapasiteettia lukea viestejä edes vuorokauden sisällä niiden saamisesta vaikka onkin käyttänyt puhelinta johonkin muuhun siinä välissä. En avaa viestiä ihan siksi etten unohtaisi sitä (tärkeätkin asiat voivat unohtua). En aina myöskään kuittaa että hei vastaan kun on se hetki että voin, koska sittenkin menetän lukemattoman viestin huomioarvon tai saatan muistaa vastanneeni jo. Joskus unohdan vastata koska olen mielessäni vastannut jo niin monesti mutten vain ole kirjoittanut sitä "fyysisesti" auki.
Joskus niitä puhelimia voidaan ihan käyttää vaikka ei vuorokauteen siis ehtisikään viestosovellusta avata tai joskus ei ole hyvä hetki ihan kokonaiseen vuorokauteen ja ylikin, vaikka puhelinta muutoin on käyttänyt ja periaatteessa ehtisikin. Kuten esim minä saatan kuunnella äänikirjaa taustalla, jotta jaksan keskittyä työntekoon paremmin tms. Tai ystävällä on juuri ollut joku kriisi ja olen keskittynyt tukemaan häntä viestitse eikä samalle päivää osaa vaihtaa moodia kivempaan taì sellaiseksi että kokee voivansa paneutua jonkun toisen viestiin sillä paneutumisella kuin tahtoo. Ei edes tarvitse olla mitenkään "poikkeava", että useinkin erityisesti työssäkäyvällä, harrastavalla ja perheellisellä ihmisellä ei ole aikaa ja rahkeita useinkaan olla kuittaamassa kaikkea luetuksi vuorokaudessa.
Kaikkia asioita, ongelmia ja suruja ei näe tai niitä ei näytetä ulospäin. Eivätkä kaikki toimi samoin ja samoista syistä kuin sinä. Sinulle viesti ei ehkä ole tärkeä jos et ole kuitannut sitä vuorokauteen, jollekin toiselle taas voi ollakin hyvinkin tärkeä, mutta odottaa hetkeä jolloin hän voi varmuudella antaa itsestään niin paljon kuin tahtoo tärkeälle viestille antaa.
On minusta muutenkin ihan tervettä kehitystä ja hyvää vastapainoa ettei olla jatkuvasti tavoitettavissa ja somessa. Edes niille ihastuksillekaan.
Sivusta lukija vähän ihmettelee, miksi syyllistät tuota edellistä kommentoijaa asiasta, joka sinua selvästi ärsyttää. Jos aikuinen, kypsä ihminen tuntee toisen ja hänen erityispiirteensäkin, niin totta kai hän ymmärtää nuo em. asiat. Mutta väärinymmärryksiä tapahtuu, jos vain olettaa toisen jotenkin telepaattisesti ymmärtävän kaiken.Sivusta. Esim toiminnanohjausongelmat eri neurotyypin ihmisillä esimerkiksi. Jos sellaisia on niin sun loukkaantuilu on harmeista pienin. Kannattaa vähän avartaa mieltänsä sen suhteen että on erilaisia ihmisiä, erilaisia tapoja toimia, erilaisia tapoja elää ja erilaisia syitä asioille kuin mihin itse olette tottuneet. Asia joka näyttäytyy sulle vaikka siten että joku ei saa edes paria sanaa laitettua sulle viikossa voi tarkoittaa sitä että tällä ihmisellä koko elämä on yhtä pinnistelyä ja pinnalla pysymistä, josta yksi viesti on ihan mitättömän pieni osuus. Joskin toisaalta niin merkittävä, että sama ihminen saattaa joka päivä sen viikon yrittää muistaa vastata tai yrittää rääpiä sitä riittävää toiminnanohjausta sen tekemiseen sekä potee syyllisyyttä, huonommuutta ja häpeää. Asia mistä sinä jaksat loukkaantua ja ihmetellä että miten voi, ohhoh kun ei käytöstapoja ja eipä nyt kyllä ole aikuismaista tsot tsot voi olla yksi niistä tuhannesta asiasta, jotka joka päivä tekevät jonkun olon epätoivoiseksi ja turhautuneeksi kun tajuaa itsekin sen että on käsittämätöntä miten niin helpot asiat voi olla niin vaikeita saada tehdyksi. Onneksi mun kaivattu ei ole sun kaltainen ja ymmärrystä erilaisuudelle ja sille mitä se on kun elämä on näyttänyt harmaata puoltaan.
Jotenkin hassua ajatella, että jos vastaa viestiin heti tai kohtuullisessa ajassa, että ei olisi elämässä meneillään mitään. Voi olla jopa aivan liikaa ihan joka tuutista ja surua ja murhetta jos minkälaista, ja SILTI kykenee vielä vastaamaan viestiin.
Jep. Saati LUKEA viestin, jonka toinen on halunnut sulle lähettää. Kyse on arvostuksesta. Jos kiireiden ja elämän kuohujen mukaan menisin, olisin aika harvoin tavoitettavissa. Mun puhelin on äänettömällä lähes aina ja kun vietän aikaa jonkun kanssa, se on tunteja jossain poissa. Silti viestit tavoittavat vuorokaudessa.Jotenkin hassua ajatella, että jos vastaa viestiin heti tai kohtuullisessa ajassa, että ei olisi elämässä meneillään mitään. Voi olla jopa aivan liikaa ihan joka tuutista ja surua ja murhetta jos minkälaista, ja SILTI kykenee vielä vastaamaan viestiin.
Jotenkin hassua ajatella, että jos vastaa viestiin heti tai kohtuullisessa ajassa, että ei olisi elämässä meneillään mitään. Voi olla jopa aivan liikaa ihan joka tuutista ja surua ja murhetta jos minkälaista, ja SILTI kykenee vielä vastaamaan viestiin.
Jep. Saati LUKEA viestin, jonka toinen on halunnut sulle lähettää. Kyse on arvostuksesta. Jos kiireiden ja elämän kuohujen mukaan menisin, olisin aika harvoin tavoitettavissa. Mun puhelin on äänettömällä lähes aina ja kun vietän aikaa jonkun kanssa, se on tunteja jossain poissa. Silti viestit tavoittavat vuorokaudessa.Jotenkin hassua ajatella, että jos vastaa viestiin heti tai kohtuullisessa ajassa, että ei olisi elämässä meneillään mitään. Voi olla jopa aivan liikaa ihan joka tuutista ja surua ja murhetta jos minkälaista, ja SILTI kykenee vielä vastaamaan viestiin.
Tulipahan painotetusti ja hyvä niin, koska se on juuri noin, että kyse on viime kädessä muiden ihmisten arvostuksesta, mutta osa ihmisistä on niin itseensä kietoutuneita, että eivät sellaiseen kykene.Sori, tuli monesti kun herjasi, wttä vastasin tarkistuskysymykseen väärin, mutta meni näköjään kuitenkin läpi.
Mihinkäs minä karvoistani pääsen🩵 Hyvää yötä karvaiselle peikolle 🩵