Mies kommentoi ulkonäköäni loukkaavasti

Minulla oli aikaisemmin keskustelu samasta aiheesta vauva.fi palstalla mutta jälleen kerran keskusteluni poistettiin. Sain paljon hyviä vastauksia kirjoitukselleni.
Mies on sanonut joitakin kertoja loukkaavia kommentteja ulkonäöstäni ja kun asioista hänelle sanoo niin hän koittaa kääntää ne kohteliaisuudeksi. Itsetuntoni on huonontunut todella paljon tässä suhteessa loukkaavien kommenttien ja toisten hyvännäköisten naisten ihailun myötä. Minusta tuntuu pahalta kun mies katselee netistä vähäpukeisia, alastomia naisia ja varsinkin heidän rintojaan. Rintani on olleet suurin epävarmuus minulle ja mies tietää sen, silti hän jatkaa kuvien katselua vaikka lupaa ettei enää katsoisi. Viimeisin riitamme alkoi siitä kun kysyin mieheltä asiallisesti miksi hänen pitää loukata minua niillä kuvilla. Riita jatkui viesteillä, kerroin että itsetuntoni on mennyt todella huonoksi ja koen etten riitä hänelle. Mies sitten lähetti viestin että et sinä mikään missi tai malli ole mutta en minä sellaista ole hakemassakaan. Minä haluan mukavan tytön ja sinä oot juuri niin kaunis kun minä haluan.
Mitä ajattelette viestistä? Miksi pitää mainita että et sinä missi tai malli ole kun en sellaista ole koskaan kuvitellutkaan, en ymmärrä mikä tarkoitus on tuollaisella ulkonäön arvioinnilla?
Aikaisemmin kehui minua useinkin kauniiksi, hyvännäköiseksi, kehui erinäisistä asioista jotka ei kuitenkaan pitänyt sitten paikkaansa useinkaan kun hän erään keskustelun aikana sanoi että ei kohteliaisuuksien tarvitse aina pitää paikkaansa vaan toiselle voi sanoa kauniita asioita piristääkseen. Entiedä olisiko tuotakaan tarvinnut edes mainita, se tuli puheeksi kun ihmettelin mieheni ihailua minun pyöreästä muhkeasta takapuolesta jollaista minulla ei todellakaan ole. Sitten kysyin että onko tarkoittanut muita asioita tosissaan vai pelkkänä kohteliaisuutena niin vastaus oli että omasta mielestäni en ole kovin paljon sinun ulkonäköä koskaan kehuskellut. Tulee tunne että näkeekö sitten minussa mitään oikeasti. Ei ole ketään kenen kanssa näistä asioista keskustella, tunnen nykyään itseni niin yksinäiseksi ja huonoksi.
 
Kurja tilanne!:(
Huh, mistähän tuota lähtisi purkamaan.😦

Noh, ensimmäinen asia mikä tulee mieleen on miehen huono itsetunto. Onko hänellä huono itsetunto ja siksi yrittää alentaa sinun itsetuntoa?

Toinen mikä tulee mieleen on, että onko hän ärsyyntynyt ja laukoo siksi pahoja asioita.
Onko teillä riitoja?

Kolmantena tulee mieleen suhteen kunto, kauanko olette olleet yhdessä? Millä tavoin arvostus toisianne kohtaan näkyy?
 
vierailija
Tuntuu siltä, että ainoa jolla on huono itsetunto on ap. Läpi puskee myös mustasukkaisuus jopa kuville. Ymmärtäisin jos mies juoksisi vieraiden naisten perässä mutta... Ei toista ihmistä voi vaatia toimimaan niin kun minä haluan koska hänellä on oikeutensa katsella myös muita ihmisiä eikä se ole sinulta pois. Hänhän sanoo, että luonteesi ja sinä sellaisena kun olet on juuri hänen nam. En ymmärrä asennettasi koska parisuhde perustuu muuhun kuin ulkonäköön.
Jos olisit miehesi mielestä kuvottava niin hän olisi jättänyt sinut jo aikoja sitten sen huikean missin kanssa. Kehopositiivisuutta ja aikuisuutta kehiin.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
Ap:n mies on juntti. Ei mitään muuta. No ehkä narsisti
Tuskin. Sen mukaan, mitä ap tuossa edellä kertoi, ei oikein mikään kelpaa. Jos mies kehuu, on se väärin, mutta niin on sekin, jos ei pidä puolisoaan ainoana katseen kohteena.

AP, koeta kasata itsesi, äläkä käytä aikaa sen pohtimiseen, mitä mieltä mies on ulkonäöstäsi. Jos asenteesi ei parane, ennustan ikävä tulevaisuutta suhteellenne. Sinä et voi omistaa miehesi ajatuksia eikä hän sinun.
Lohdutuksen sanana: jos rintasi ovat pienet, olisivat ne minun mielestäni todennäköisesti hyvin seksikkäät. 😋
 
vierailija
ymmärrän ap pointin. Miksi kehun pitää sisältää jtn negatiivista kuten et ole missi tai että minä haluan vain mukavan tytön. Minusta kans tuo ei ole ok että lisätään sisältöä joka vaan pahentaa asiaa.. Ennemmin hiljaa kuin yrittää sanoa jtn kun ei siinä kuitenkaan onnistu. Ulkonäkö ei tietenköä ole suhteen pääpointti mutta vois sitö osata kunnioittaa toista eikä loukata.
 
vierailija
Suurin osa suomalaisista naisista tietää tasan tarkkaan etteivät ole mitoiltaan eikä kasvoistaankaan mitään missejä. Missit on lähinnä vitsi samoin sairas ulkonäkökeskeisyys. Kyllä ne tärkeät parisuhdetta ylläpitävät arvot löytyvät muualta kun silikonirinnoista, pakaroista tai botuliinilla jäykistetyistä kasvoista, katuharjan mittaisista irtoripsistä ja pakkelista.
 
vierailija
Tuntuu siltä, että ainoa jolla on huono itsetunto on ap. Läpi puskee myös mustasukkaisuus jopa kuville. Ymmärtäisin jos mies juoksisi vieraiden naisten perässä mutta... Ei toista ihmistä voi vaatia toimimaan niin kun minä haluan koska hänellä on oikeutensa katsella myös muita ihmisiä eikä se ole sinulta pois. Hänhän sanoo, että luonteesi ja sinä sellaisena kun olet on juuri hänen nam. En ymmärrä asennettasi koska parisuhde perustuu muuhun kuin ulkonäköön.
Jos olisit miehesi mielestä kuvottava niin hän olisi jättänyt sinut jo aikoja sitten sen huikean missin kanssa. Kehopositiivisuutta ja aikuisuutta kehiin.
Pitäisitkö sinä itse samanlaisesta kohtelusta itseäsi kohtaan?
 
Kiitos vastauksistanne. Totta on että minulla se huono itsetunto on, aikaisemmassa suhteessa näin ei ollut enkä myöskään pahoittanut mieltäni jos toinen olisi katsellut jotakin kuvia, sillä ei ollut mitään merkitystä. Nykyisessä suhteessa asiasta tekee erilaisen se että mies kommentoi paljon naisten ulkonäköä, kiinnittää huomion myös niihin negatiivisiin asioihin. Mielestäni jokainen ihminen on hyvä juuri sellaisena kuin on, niin en ole ajatellut että ihmisiä pitäisi niin tarkoin arvostella. Olen pitänyt itseäni sellaisena tavallisen näköisenä ihmisenä, olen saanut ihmisiltä myös positiivista palautetta.
Yhdessä kommentissa mainittiin ettei minulle riittäisi mikään tai olisi hyvä sanoo mitä tahansa niin se ei ole totta, jotenkin sitä alkaa kyseenalaistaa asioita jos toinen sanoo esim. että sullahan on melkein yhtä pyöreä pylly kuin Tinzellä ja tosi asiassa minulla on enemmänkin laihdutuksen seurauksena muodostunut lättä pylly niin ihmettelen miksi täytyy sanoa tuollaisia asioita, kuulemma kohteliaisuuksina, mutta miksi?
Jos haluaa sanoa että toinen riittää sellaisena kuin on niin eikai siihen tarvitse lisätä esim.sitä että et sinä mikään missi tai malli ole, itse en ole koskaan vertaillut miestä mihinkään tai keneenkään.
 
vierailija
Pitäisitkö sinä itse samanlaisesta kohtelusta itseäsi kohtaan?
Minä katselen mieheni kanssa muita ihmisiä eikä sillä ole mitään tekemistä meidän keskinäisen parisuhteen kanssa. Usein kehotan miestäni katsomaan jotain kiinnostavaa tapausta. Katselemme myös eroottisia elokuvia yhdessä.
Tosiasia on se että nainen "rakastaa" ennen seksiä ja mies se jälkeen eli miehelle sellaiset asiat mitkä naiselle ovat tärkeitä ovat toisarvoisia.
Jos joku sanominen loukkaa niin ap voi heittää pallon takaisin koska tuskin mies mikään superadonis on.
 
vierailija
Kiitos vastauksistanne. Totta on että minulla se huono itsetunto on, aikaisemmassa suhteessa näin ei ollut enkä myöskään pahoittanut mieltäni jos toinen olisi katsellut jotakin kuvia, sillä ei ollut mitään merkitystä. Nykyisessä suhteessa asiasta tekee erilaisen se että mies kommentoi paljon naisten ulkonäköä, kiinnittää huomion myös niihin negatiivisiin asioihin. Mielestäni jokainen ihminen on hyvä juuri sellaisena kuin on, niin en ole ajatellut että ihmisiä pitäisi niin tarkoin arvostella. Olen pitänyt itseäni sellaisena tavallisen näköisenä ihmisenä, olen saanut ihmisiltä myös positiivista palautetta.
Yhdessä kommentissa mainittiin ettei minulle riittäisi mikään tai olisi hyvä sanoo mitä tahansa niin se ei ole totta, jotenkin sitä alkaa kyseenalaistaa asioita jos toinen sanoo esim. että sullahan on melkein yhtä pyöreä pylly kuin Tinzellä ja tosi asiassa minulla on enemmänkin laihdutuksen seurauksena muodostunut lättä pylly niin ihmettelen miksi täytyy sanoa tuollaisia asioita, kuulemma kohteliaisuuksina, mutta miksi?
Jos haluaa sanoa että toinen riittää sellaisena kuin on niin eikai siihen tarvitse lisätä esim.sitä että et sinä mikään missi tai malli ole, itse en ole koskaan vertaillut miestä mihinkään tai keneenkään.
Tuossa on pahinta se että aletaan vertaa johonkin toiseen ihmiseen. Minkä ihmeen takia kukaan niin tekee. Voi sanoa kehut kehuina. Vitsi et voi olla idiootti. Eihän kukaan baarissakaan tule ikinä sanomaan että et ole mikään missi mutta minusta olet kaunis tuollaisena tai että sulla on melkein yhtä isot tissit kuin pamela andersonil.
 
vierailija
Minä katselen mieheni kanssa muita ihmisiä eikä sillä ole mitään tekemistä meidän keskinäisen parisuhteen kanssa. Usein kehotan miestäni katsomaan jotain kiinnostavaa tapausta. Katselemme myös eroottisia elokuvia yhdessä.
Tosiasia on se että nainen "rakastaa" ennen seksiä ja mies se jälkeen eli miehelle sellaiset asiat mitkä naiselle ovat tärkeitä ovat toisarvoisia.
Jos joku sanominen loukkaa niin ap voi heittää pallon takaisin koska tuskin mies mikään superadonis on.
Mikä hyöty tosta pallottelusts olis? Molemmille ankea mieli niin sit on hyvä?
 
Tuossa on pahinta se että aletaan vertaa johonkin toiseen ihmiseen. Minkä ihmeen takia kukaan niin tekee. Voi sanoa kehut kehuina. Vitsi et voi olla idiootti. Eihän kukaan baarissakaan tule ikinä sanomaan että et ole mikään missi mutta minusta olet kaunis tuollaisena tai että sulla on melkein yhtä isot tissit kuin pamela andersonil.

Itseasiassa, noitakin juntteja löytyy. Eräs sikafarmari yritti iskeä mua repliikillä "ethän sä mikään missi ole mutta kukkii perunakin".

Joo, jätin yli kymmenen vuotta nuoremman uroon arviot ja yritykset omaan arvoonsa.
 
vierailija
Mikä hyöty tosta pallottelusts olis? Molemmille ankea mieli niin sit on hyvä?
On ihmisiä jotka eivät opi asioita kun kokemalla itse miltä tuntuu. On turha esittää marttyyriä ja kuvitella että toinen muuttuu ja kohtelee sitten nätisti. Sitäpaitsi kun alentuu niin silloin sallii "kiusaamisen". Kaikki ihmiset eivät ole niin empaattisia ja sivistyneitä vaan päästelevät ajattelemattomasti sammakoita suustaan. Siihen ei auta muu kun takaisin isku.
 
On ihmisiä jotka eivät opi asioita kun kokemalla itse miltä tuntuu. On turha esittää marttyyriä ja kuvitella että toinen muuttuu ja kohtelee sitten nätisti. Sitäpaitsi kun alentuu niin silloin sallii "kiusaamisen". Kaikki ihmiset eivät ole niin empaattisia ja sivistyneitä vaan päästelevät ajattelemattomasti sammakoita suustaan. Siihen ei auta muu kun takaisin isku.
Tääkin on totta.


Laukoin mun nykyinenkin suhteen alussa pöllöjä kommentteja milloin mistäkin ja kun närkästyin ja ihmettelin asiaa ni eksänsä kuulemma toimi niin ja siksi hänkin.


Nykyään tuo älyää olla kommentoimatta mulle niin muiden ulkonäköä kuin iltsikkajulkaisujen otsikoita. Katsokoot ja lukekoot ja keskustelkootkin aiheista muiden kanssa mutta mua on niillä turha vaivata. Ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta.
 

Yhteistyössä