Mies syö ihan kokoajan ja lihoo paljon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
...Ja lihoo lihomista. Painoa tullut 30kg 6 vuodessa. 19 vuotta ollaan oltu yhdessä. Suoraan sanottuna koko äijä ällöttää. Ollaan keskusteltu asiasta monet kerrat ja aina mies loukkaantuu ja kommentoi "missään turvallisessa parisuhteessa ei pitäisi kuulla olevansa ylipainoinen". Ööhh, no siis.... sekö on parempi ettei mulla tee mieli edes seksiä kun kivikova vatsa hinkkaa edessä? Itse olen aktiiviurheilija joten en vaan pysty ymmärtää miksei itsestä voi ottaa sen verran vastuuta että pitäisi itsestään huolta.

En tiedä miten kauan jaksan kattoa tätä tilannetta. Hän kokee että koska on naimisissa niin ihan sama miltä näyttää.

Katsoin juuri tämän, tosi hyvä dokkari lihomisesta. Kannattaa myös tiedostaa että Ultraprosessoitu ruoka aiheuttaa riippuvuutta siinä missä tupakka ja alkoholi, niin kyse saattaa olla riippuvuusongelmasta ennemmin kuin tahdonvoimasta tms mikä yleensä lihavuuteen liitetään.

Vatsakas mies on kyllä ihan hirvee turn Off... eli ymmärrän sua. Heittääkö myös sellaisen "mä en vaan riitä sulle" uhriutumisviitan ylleen ja sillä yrittää vierittää vastuun sun harteille kun mainitset asiasta. Mun ex oli just sellainen. Erottiin kyllä muista syistä, mut sama kaava.

Valmistaako miehesi teillä ruoat ja käy kaupassa? Olisiko mahdollista olla ostamatta ns herkkuja kotiin ja vaihtaa pienemmät ruokalautaset sekä kiinnittää huomiota siihen mitä syödään. Korkki kiinni kaiken alkoholin suhteen joksikin aikaa koska sipsit ja kalja on todella huono yhdistelmä. Lähtekää yhdessä iltaisin kävelylenkille ja seksiä mahdollisimman paljon (kuluttaa rankasti kaloreita). Pistä mies viemään matot ulos ja imuroimaan, kaukosäädin mahdollisimman kauas tvn äärestä.

Se, että jatkuvasti mollaat ja puhut miehesi ylipainosta, ei suinkaan tuo teitä kahta lähemmäksi toisianne eikä kyllä yhtään edesauta miestäsi lopettamaankaan sanomaasi ylensyömistä. Liika nalkutus on aina liikaa, loukkaantuminen asiasta on inhimillistä mieheltäsi.
Tiedätkö juurisyyn, miksi miehesi ylensyö? Taustalla voi olla henk.koht.huolia, murheita, masennusta jne. - ruuasta yleensä haetaan lohtua, tukea ja turvaa kun jokin on omassa elämässään huonosti. Jatkuva kommentointi painosta vain lisää ahdistuksen määrää, mikä puolestaan ruokkii lohtusyömistä hetkellisen mielihyvän tunteen muodossa.
Sen sijaan voisit vaivihkaa itse ottaa ruuanlaitossa valmistajan roolia, jolloin voit kontrolloida käytettävän rasvan määrää sekä ruuan tervellisyystasoa muutoinkin. Ja jos itse olet ns.aktiiviliikkuja, niin nappaa siippa mukaasi lenkille. Älä kuitenkaan lähde itse ravaamaan kuntosi mukaisesti vaan sopeuta vauhti miehesi kunnon mukaan - pienikin yhteinen kävelylenkki on hyväksi. Muista myös, että ihmeitä ei tapahdu yhdessä yössä.

Noniin Ap palaa linjoille koska ketju pomppasi esiin.

Meillä syödään terveellisesti, säännöllisesti, ja ravintorikkaasti. Teen ruuan koska olen kotona ja opiskelen. Käyn kaupassa joten olen vastuussa meille ostetusta ruuasta. Mies ei siis voi lihoa MITENKÄÄN tällä ruualla mitä meillä syödään, koska noh... Teen vain kevyttä kasvisruokaa jota sitten höystetään tyyliin raejuustolla ja munilla.

Mies siis syö kodin ulkopuolella. Ehkä töissä? Töitten jälkeen mäkkärin kautta? En tiedä. Alkoa menee perjantaisin viinipullollinen puoliksi (Joo, pahe tiedän!)

Mies tosiaan loukkaantuu ihan jo siitä faktasta että hän on ylipainoinen, mutta ei halua tehdä asialle mitään. Paras heitto häneltä oli että hän on lihava koska MINÄ(ap) olen niin stressaantunut koulusta ja hän kantaa sitä stressiä vatsallaan " se oli läppä jolle nauroimme makeasti, mutta varmaan oikeasti pitää minua syypäänä tähän ongelmaan.

Noniin Ap palaa linjoille koska ketju pomppasi esiin.

Meillä syödään terveellisesti, säännöllisesti, ja ravintorikkaasti. Teen ruuan koska olen kotona ja opiskelen. Käyn kaupassa joten olen vastuussa meille ostetusta ruuasta. Mies ei siis voi lihoa MITENKÄÄN tällä ruualla mitä meillä syödään, koska noh... Teen vain kevyttä kasvisruokaa jota sitten höystetään tyyliin raejuustolla ja munilla.

Mies siis syö kodin ulkopuolella. Ehkä töissä? Töitten jälkeen mäkkärin kautta? En tiedä. Alkoa menee perjantaisin viinipullollinen puoliksi (Joo, pahe tiedän!)

Mies tosiaan loukkaantuu ihan jo siitä faktasta että hän on ylipainoinen, mutta ei halua tehdä asialle mitään. Paras heitto häneltä oli että hän on lihava koska MINÄ(ap) olen niin stressaantunut koulusta ja hän kantaa sitä stressiä vatsallaan " se oli läppä jolle nauroimme makeasti, mutta varmaan oikeasti pitää minua syypäänä tähän ongelmaan.
Ketjun otsikossa luki" mies syö koko ajan " mutta jos kerran syödään säännöllisesti ja terveellisesti niin miten ihmeessä voit syyttää miestäsi että kiloja kertyy... Jos olisit katsonut tuon linkittämäni dokumentin ymmärtäisit että lihomisen syyt on paljon moninaisemmat kuin se että " ei halua tehdä asialle mitään" ja syö lounaaksi hampurilaisia. Jos mies kuitenkin harrastaa liikuntaa, se suojaa jo terveyshaitoilta niin silloin on kyse enemmän sinun pinnallisuudesta.

30 kg on paljon. Siitä saa jo olla huolissaan ja sitä saa pitää (paremman sanan puutteessa) rumana. Asiasta huomauttaminen ja nalkuttaminen ei auta laihtumaan. Parempi konsti voisi olla vakavahenkinen puhe, jossa ongelma tunnistettaisiin ja mies tekisi päätöksen etsiä motivaatio ja laihduttaa. Puolison tehtävä on olla tukena ja kannustaa ja myöskin auttaa pitämään dieetistä kiinni.

Minun mies on lihonnut myös parin vuoden sisällä n. 30-40 kg. Mies on nuori (27v) ja sillä on jo uniapnea, korkea verenpaine yms. Olen itse urheilullinen ja normaalipainoinen. Olen puhunut asiasta useita kertoja ja saanut miehen jopa käymään kerrran viikossa kuntosalilla, muuten hän ei juurikaan liiku. Ostetaan yhteiset ruuat, mutta mies käy ostamassa salaa itselleen herkkuja, roskaruokaa yms. (Olen löytänyt piilotettuja herkkuja) Hänellä ei ole hirveästi itsekontrollia, jos käydään jossain juhlissa hän syö valtavia vuoria herkkuja. Olen tosi huolestunut hänen terveydestään ja tuntuu muutenkin, että meidän arvot alkaa olla erilaiset.

Minun mies on lihonnut myös parin vuoden sisällä n. 30-40 kg. Mies on nuori (27v) ja sillä on jo uniapnea, korkea verenpaine yms. Olen itse urheilullinen ja normaalipainoinen. Olen puhunut asiasta useita kertoja ja saanut miehen jopa käymään kerrran viikossa kuntosalilla, muuten hän ei juurikaan liiku. Ostetaan yhteiset ruuat, mutta mies käy ostamassa salaa itselleen herkkuja, roskaruokaa yms. (Olen löytänyt piilotettuja herkkuja) Hänellä ei ole hirveästi itsekontrollia, jos käydään jossain juhlissa hän syö valtavia vuoria herkkuja. Olen tosi huolestunut hänen terveydestään ja tuntuu muutenkin, että meidän arvot alkaa olla erilaiset.
Glutamaatit aiheuttavat riippuvuuksia

Ketjun otsikossa luki" mies syö koko ajan " mutta jos kerran syödään säännöllisesti ja terveellisesti niin miten ihmeessä voit syyttää miestäsi että kiloja kertyy... Jos olisit katsonut tuon linkittämäni dokumentin ymmärtäisit että lihomisen syyt on paljon moninaisemmat kuin se että " ei halua tehdä asialle mitään" ja syö lounaaksi hampurilaisia. Jos mies kuitenkin harrastaa liikuntaa, se suojaa jo terveyshaitoilta niin silloin on kyse enemmän sinun pinnallisuudesta.
Sinä itse olet rankasti ylipainoinen ja yrität puolustella ylensyöjää joka varmasti syö salaa kaikkea roskaruokaa. Aloittajan on hyvä varmaan ottaa ero ja vaihtaa parempaan mieheen. Ehkä hän on jo tehnytkin niin

30-40 kg on tosi paljon. Se ei ole sellainen hivuttamalla tuleva määrä, vaan kertoo ongelmasta. Jotenkin se pitäisi saada vielä kerran otettua puheeksi ja sillä tavalla, että mies itse myöntää ja tunnustaa asian. Ei varmasti ole samantekevää sille lihovallekaan eikä kukaan päätä yhtäkkiä, että haluaisi lihoa pari kiloa joka kuukausi tästä eteenpäin. Syyllistäminen ei auta, mutta silti pitää sen verran syyllistää, että härkää otetaan sarvista. Sen jälkeen pitää tukea.

Voisiko olla kyse tästä:

Guar aiheuttaa uniapneaa

Yhteistyössä