Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ei nää naimisiiin keskenään mee. Tää alkaa vaan käydä Bojanille tympeämmäksi ja tunkkaisemmaksi. Kaveri on kumminkin aika nuori ja neuroottisen olonen. Voi näitå itsekkäitä aikoja kun aikuiset ihmiset leikkivät aikuisilla ihmishahmoilla kuin nukeilla

Trumplrissa joku muistutti siitä, että vaikka Slovenia on Balkanin maista ehdottomasti vapaamielisin ja länsimaisin, muun muassa samaa sukupuolta olevien avioliitto on mahdollista, on se kuitenkin vanhoillinen ja ahdasmielisin. Kun Bojanin fanikunnasta valtaosa on teinejä ja nuoria naisia, voi olla haitaksi, mikäli hänet jatkuvasti yhdistetään toiseen mieheen. Jatkuessaan tilanne alkaa vaikuttaa myös bändin suosioon.

Olen keikkataltioinneista huomannut, että kun hänelle tyrkytetään sateenkaarilippua yleisöstä, saattaa hän kiepauttaa sen hartioidensa ympäri, mutta hyvin pian kiikuttaa jonnekin rumpukorokkeelle tai muualle sivulle. Meillä Suomessa tämäntyyppinen "parittaminen" ei taida mikään mainehaitta olla, mutta kulttuurit ovat erilaisia.

En tiedä, onko Kärtsäkään tätä välttämättä tajunnut. Liverpooliissa "my boyfriend" -tyylinen läppä oli osa show'ta, mutta nyt kun on palattu normaaliin, voi tilanne olla etenkin Bojanille ahdistava. Heidän kemiansa ja ystävyytensä on erityislaatuista, mutta ehkä olisi kaikille osapuolille parasta, ettei siitä tehtäisi rakkauskertomusta. Siitä kun ei kuitenkaan taida olla kysymys.
 
vierailija
Trumplrissa joku muistutti siitä, että vaikka Slovenia on Balkanin maista ehdottomasti vapaamielisin ja länsimaisin, muun muassa samaa sukupuolta olevien avioliitto on mahdollista, on se kuitenkin vanhoillinen ja ahdasmielisin. Kun Bojanin fanikunnasta valtaosa on teinejä ja nuoria naisia, voi olla haitaksi, mikäli hänet jatkuvasti yhdistetään toiseen mieheen. Jatkuessaan tilanne alkaa vaikuttaa myös bändin suosioon.

Olen keikkataltioinneista huomannut, että kun hänelle tyrkytetään sateenkaarilippua yleisöstä, saattaa hän kiepauttaa sen hartioidensa ympäri, mutta hyvin pian kiikuttaa jonnekin rumpukorokkeelle tai muualle sivulle. Meillä Suomessa tämäntyyppinen "parittaminen" ei taida mikään mainehaitta olla, mutta kulttuurit ovat erilaisia.

En tiedä, onko Kärtsäkään tätä välttämättä tajunnut. Liverpooliissa "my boyfriend" -tyylinen läppä oli osa show'ta, mutta nyt kun on palattu normaaliin, voi tilanne olla etenkin Bojanille ahdistava. Heidän kemiansa ja ystävyytensä on erityislaatuista, mutta ehkä olisi kaikille osapuolille parasta, ettei siitä tehtäisi rakkauskertomusta. Siitä kun ei kuitenkaan taida olla kysymys.
Korjaan - ei ahdasmielisin vaan AHDASMIELINEN.
 
vierailija
Mulla jäi vielä mieleen tuo omakotitalokommentti. Vauvan puolella sitä olikin verrattu oil bojan body, eat me yms kommentteihin, jos oikein ymmärsin, lisäyksellä että jostakinhan ne kumpuavat.

Lisäksi jännä sanamuoto tuo katsotaan mihin elämä vie. Kyllähän se on tullut ilmi, että K puhuu tarkemmin miettimättä ja vastailee mitä ekana mieleen tulee, mutta juuri siksi nää vastaukset onkin jänniä. Jos mielessä olisi pelkkä yhteisbiisi, niin tulisikö mieleen vastata "katotaan mihin elämä vie". Mun shippimind lähti jo rakentelemaan, että viime kuukausina on liikahdellut ymmärrystä ja pohdintaa J/Kn päässä, ja nämä spontaanit vastaukset kuvaavat sitä.

Jotenkin tuntuu vain osuvammalta, että nyt muutaman kkn päästä (mikä sekin on usein äärimmäisen lyhyt aika prosessoida ehkä joitain mahdollisesti isoja teemoja, jos ne ovat olleet itseltä pimennossa, vieläpä keikkarumban keskellä. Toisaalta ehkä Tommy yms shown kautta on ollut tiivistä pohdintaa) totetaa tällaista verrattuna jos kommentti olisi ollut suoraan viisuissa. Mun tulkinnalla kommentti voisi olla toisin sanoin, että katsellaan mihin elämä vie meitä, ja siitähän voisi vetää aasinsillan siihen, että katsotaan mihin välit kehittyvät!

Ja lisäyksenä, että jostain se tosiaan omakotitalo pulpahti juuri sillä hetkellä Kn mieleen Bojan-kysymyksen kohdalla. Tulee väistämättä mieleen freudilainen lipsautus vaikka alitajuisestikin siitä mitä haluaisi. Kun ei kai artistit kovin usein tällaista yhteistyökysymyksiin heittele, vaikka toki K on spesiaali

Omakotitalo rauhallisella paikalla ja oma perhe siellä taitavat olla Kärtsän haaveita. Eihän se talokirjojen pläräily ja oman kodin suunnittelu nyt niin tavatonta ole. Ehkä hän on tehnyt sitä gf:n kanssa, ja kun asia on ollut tuoreena mielessä, pullahti se puheissa ulos myös keikalla. Ei hän sitä Bojanin kanssa suunnittele.
 
vierailija
Slovenia on joo huomattavasti Suomea konservatiivisempi maa. Silti Jokerit jatkuvasti lääppii siellä toisiaan lavalla yms, ja vaikka Balkanilla miehet saavat pussailla toisiaan, niin lavalla puristellaan pyllyjä ja hipelöidään nännejäkin. Suurin osa Jokereiden shippauksesta ei edes nykyään ole B&K, vaan Jan & Nace, Bojan & Kris ja ties mitä. Eli vaikka Kärtsän saisi hävitettyä ko. kuviosta kokonaan, shippaus jatkuisi, koska he itse pitävät sitä yllä lavashow'llaan yms.
 
vierailija
Slovenia on joo huomattavasti Suomea konservatiivisempi maa. Silti Jokerit jatkuvasti lääppii siellä toisiaan lavalla yms, ja vaikka Balkanilla miehet saavat pussailla toisiaan, niin lavalla puristellaan pyllyjä ja hipelöidään nännejäkin. Suurin osa Jokereiden shippauksesta ei edes nykyään ole B&K, vaan Jan & Nace, Bojan & Kris ja ties mitä. Eli vaikka Kärtsän saisi hävitettyä ko. kuviosta kokonaan, shippaus jatkuisi, koska he itse pitävät sitä yllä lavashow'llaan yms.
Tämä!
 
vierailija
Voin kuvitella. Tosielämästä voin kertoa että ihan hyvin sujui uuden puhelimen käyttöönotto muutama päivä sitten. Myyjä ei edes halunnut nähdä vanhaa puhelinta ja tietojen siirron tein ihan itse. Ja molemmat siis iPhoneja. Mutta hermostutti kyllä etukäteen.
Joo, tarkoitus onkin vaihtaa toisen merkkisen puhelimeen ja aikaisemmista kokemuksista tiedän, että kaikki tiedonsiirto ei välttämättä mene ihan nappiin. Edellisellä kerralla jouduin pyytämään apua lapseltani ja tällä kertaa se vaihtoehto on ainakin ehdottomasti poissuljettu!! Mutta unen perusteella ei tuo myyjänkään apu oikein houkuttele 🤦🏻‍♀️
 
vierailija
Slovenia on joo huomattavasti Suomea konservatiivisempi maa. Silti Jokerit jatkuvasti lääppii siellä toisiaan lavalla yms, ja vaikka Balkanilla miehet saavat pussailla toisiaan, niin lavalla puristellaan pyllyjä ja hipelöidään nännejäkin. Suurin osa Jokereiden shippauksesta ei edes nykyään ole B&K, vaan Jan & Nace, Bojan & Kris ja ties mitä. Eli vaikka Kärtsän saisi hävitettyä ko. kuviosta kokonaan, shippaus jatkuisi, koska he itse pitävät sitä yllä lavashow'llaan yms.
Shagadelic softboi rock'n'roll - he toteuttavat tätä tunnustaan lavalla joka keikalla. En valita! ;D
 
vierailija
Ei nää naimisiiin keskenään mee. Tää alkaa vaan käydä Bojanille tympeämmäksi ja tunkkaisemmaksi. Kaveri on kumminkin aika nuori ja neuroottisen olonen. Voi näitå itsekkäitä aikoja kun aikuiset ihmiset leikkivät aikuisilla ihmishahmoilla kuin nukeilla
Onko sulla lippua Jokereiden Suomen keikoille? Itse veikkaan, että K on mukana jo Norjassa ja Ruotsissa. Keikallahan se sitten viimeistään nähdään, miten Bojan suhtautuu läheisyyteen Kärtsän kanssa.
 
vierailija
Tsekkasin kesällä uteliaisuudesta, paljonko Damianosta oli kirjoitettu ao-ficcejä vertailun ja mittakaavan hahmottamisen vuoksi tähän ilmiöön liittyen. Mulla on se ilmiö mennyt kokonaan ohi, eikä se kolahda oikeen millään lailla, mutta oon ymmärtänyt, että häntä (&bändiä?) on fanitettu ja kuolattu paljon viisujen jälkeen. Mulla yllätti, että sekä silloin että nyt molemmista B ja K erikseen (haku pelkällä nimitagilla) on kirjoitettu monta sataa ficciä enemmän, kun tsekkaa viisuista kuluneen ajan perustella (saman vuoden syyskuun alku viisujen jälkeen). Damianosta on noin 400 syyskuun 2021 alussa, kun taas Bsta reilu 650 ja Ksta hieman alle 600. Toki Damiano ja bändin fanitus on jatkunut monta vuotta, mutta olin tosi yllättynyt, että siellä julkaistujen ficcien määrään perustuen Suomen Kta ja yhtä lailla Bta on fiilistelty enemmän?!! Jotenkin mulle jäi käsitys, että D oli kansainvälinen seksisymboli viisuajan jälkeen, niin sellaisiahan nää 2 kaveria taitaa myös olla, tälläkin perusteella.
 
vierailija
Tsekkasin kesällä uteliaisuudesta, paljonko Damianosta oli kirjoitettu ao-ficcejä vertailun ja mittakaavan hahmottamisen vuoksi tähän ilmiöön liittyen. Mulla on se ilmiö mennyt kokonaan ohi, eikä se kolahda oikeen millään lailla, mutta oon ymmärtänyt, että häntä (&bändiä?) on fanitettu ja kuolattu paljon viisujen jälkeen. Mulla yllätti, että sekä silloin että nyt molemmista B ja K erikseen (haku pelkällä nimitagilla) on kirjoitettu monta sataa ficciä enemmän, kun tsekkaa viisuista kuluneen ajan perustella (saman vuoden syyskuun alku viisujen jälkeen). Damianosta on noin 400 syyskuun 2021 alussa, kun taas Bsta reilu 650 ja Ksta hieman alle 600. Toki Damiano ja bändin fanitus on jatkunut monta vuotta, mutta olin tosi yllättynyt, että siellä julkaistujen ficcien määrään perustuen Suomen Kta ja yhtä lailla Bta on fiilistelty enemmän?!! Jotenkin mulle jäi käsitys, että D oli kansainvälinen seksisymboli viisuajan jälkeen, niin sellaisiahan nää 2 kaveria taitaa myös olla, tälläkin perusteella.
Ficeissähän melkein aina kuitenkin shipataan ja olen ymmärtänyt, ettei Damianolla ole yhtä houkuttelevia shippauskumppaneita kuin K&B:llä on? Toki jotkut kirjoittavat myös reader-ficcejä, eli henkilöä shipataan ficin lukijan kanssa (näitä on Kärtsästä jonkin verran, Boitsusta hyvin vähän), tai joskus omakeksimien hahmojen, mutta enemmistö fanficin lukijoista tuntuu lukevan niitä etenkin suosikkishippinsä näkökulmasta. :)

- Joymuffin
 
vierailija
Omakotitalo rauhallisella paikalla ja oma perhe siellä taitavat olla Kärtsän haaveita. Eihän se talokirjojen pläräily ja oman kodin suunnittelu nyt niin tavatonta ole. Ehkä hän on tehnyt sitä gf:n kanssa, ja kun asia on ollut tuoreena mielessä, pullahti se puheissa ulos myös keikalla. Ei hän sitä Bojanin kanssa suunnittele.
Minusta tässä K B tapauksessa on hämäävää omalta kannaltani se, että aina välillä tulee erilaisia vinkkejä, jotka vähän suuntaavat ajatuksia siihen suuntaan, että kaverusten välille voisi tulla jotain syvempää. Sitten muistan kenen kanssa K nytkin on lomailemassa ja tajuan, että kaikki toiveet muusta ovatkin omaa toiveajattelua. En voi syyttää kuin itseäni, kun niin helposti tartun oljenkorsiin. Mitä K sitten halunnee kertoa bojanpulloillaan ym. Ehkä hän ei syvemmin edes mieti asiaa.
 
vierailija
B: Lovely holiday pictures. Is it fun there?
K: Yes and no. Weather is fine, but I am a little bit lonely.
B: Lonely? But you are not alone there.
K: In principle I don't but in practice I do.
B: Would you like company? I might have few days off before the new single. I ask Nace if I can leave.
K: Yes, yes. As a matter of fact, I already asked. Your flight leaves at three o'clock.
B: Really. I'm going to pack right away.
K: No need for a lot of clothes. We only swim and spend time in my hotelroom.
B: I am coming.
K: Yes, yes. Many times.
 
vierailija
Minusta tässä K B tapauksessa on hämäävää omalta kannaltani se, että aina välillä tulee erilaisia vinkkejä, jotka vähän suuntaavat ajatuksia siihen suuntaan, että kaverusten välille voisi tulla jotain syvempää. Sitten muistan kenen kanssa K nytkin on lomailemassa ja tajuan, että kaikki toiveet muusta ovatkin omaa toiveajattelua. En voi syyttää kuin itseäni, kun niin helposti tartun oljenkorsiin. Mitä K sitten halunnee kertoa bojanpulloillaan ym. Ehkä hän ei syvemmin edes mieti asiaa.

Tämä mietityttää itseänikin. Mielestäni K:lla on kuitenkin vahva tunneäly, ja hän osaa sitä myös käyttää. Olen miettinyt, että miksi lähettää viestejä, jotka ainakin me tulkitsemme vähintäänkin vakavaksi flirtiksi. Tokihan me emme tiedä sitä, miten paljon näitä heittelevät kahden kesken viestiessään. Voihan joku yksittäinen viesti olla jatkoa heidän käymäänsä keskusteluun, kahdenkeskinen vitsi, jonka toinen tajuaa vaan me emme.
 
vierailija
Aww, olipas söpö tämä Jeren eilisistä kielivideoista inspiroitunut ficci. (Ja MRS=3 vaihteeksi taas.) https://archiveofourown.org/works/49866034
En tiedä mitä pääni sisällä on viime aikoina tapahtunut, mutta olen alkanut kokea nämä Jan/Nace - sivujuonteet K/B - ficeissä tosi suloisina 😍 Lisäksi tässä ficissä tuo kohtaus jossa B nukkuu platonisen läheisesti Janin ja Nacen kanssa heidän sängyssään oli aivan äärettömän ihana 😭🥰

Stella
 
vierailija
Minusta tässä K B tapauksessa on hämäävää omalta kannaltani se, että aina välillä tulee erilaisia vinkkejä, jotka vähän suuntaavat ajatuksia siihen suuntaan, että kaverusten välille voisi tulla jotain syvempää. Sitten muistan kenen kanssa K nytkin on lomailemassa ja tajuan, että kaikki toiveet muusta ovatkin omaa toiveajattelua. En voi syyttää kuin itseäni, kun niin helposti tartun oljenkorsiin. Mitä K sitten halunnee kertoa bojanpulloillaan ym. Ehkä hän ei syvemmin edes mieti asiaa.
Itselläkin vähän sama kyllä ollut, varsinkin nyt kun K postas sen tiktokin silloin muutama päivä sitten jossa oli se lyhyt ennennäkemätön pätkä niin siinähän Jere suorastaan näytti no rakastuneelta kun katsoi Boitsua. En sitten tiedä johtuuko siitä kun itsellä ei noin läheistä suhdetta ole ystäviin koskaan ollut vaikka osa ollutkin jo ihan lapsuudesta saakka mukana. Onhan toki ihan mahtavaa, että heillä on noin läheiset välit ihan ystävinäkin, mutta eipä vaan voi mitään että monesti näyttänyt kyllä siltä että voisi olla enemmänkin.
 
vierailija
B: Lovely holiday pictures. Is it fun there?
K: Yes and no. Weather is fine, but I am a little bit lonely.
B: Lonely? But you are not alone there.
K: In principle I don't but in practice I do.
B: Would you like company? I might have few days off before the new single. I ask Nace if I can leave.
K: Yes, yes. As a matter of fact, I already asked. Your flight leaves at three o'clock.
B: Really. I'm going to pack right away.
K: No need for a lot of clothes. We only swim and spend time in my hotelroom.
B: I am coming.
K: Yes, yes. Many times.
😍😄
 
vierailija
Itselläkin vähän sama kyllä ollut, varsinkin nyt kun K postas sen tiktokin silloin muutama päivä sitten jossa oli se lyhyt ennennäkemätön pätkä niin siinähän Jere suorastaan näytti no rakastuneelta kun katsoi Boitsua. En sitten tiedä johtuuko siitä kun itsellä ei noin läheistä suhdetta ole ystäviin koskaan ollut vaikka osa ollutkin jo ihan lapsuudesta saakka mukana. Onhan toki ihan mahtavaa, että heillä on noin läheiset välit ihan ystävinäkin, mutta eipä vaan voi mitään että monesti näyttänyt kyllä siltä että voisi olla enemmänkin.
Minullakaan ei ole ollut noin läheistä suhdetta kehenkään ja olen elänyt jo aika monta vuotta. Ehkä tosiaan liittyy siihen, että itsellä ei vastaavaa kokemusta ole, että on vaikea uskoa, ettei J ole rakastunut/ihastunut. Myös henkilö, jonka nimeä ei saa sanoa, näkee kaikki nuo postaukset. Siinäkin mielessä on vaikea uskoa, että oikeaa rakastumistaan J noin esittelisi.
 
vierailija
Entä, jos Jere onkin rakastunut kahteen ihmiseen?
Tai sitten hän ei tiedä itsekään, miksi kokemaansa tunnetta kutsuisi.

Rakkaus - joo, on varmaan ollut niin perushetero, ettei halua / uskalla tunnustaa rakastuneensa samaa sukupuolta olevaan. Ihastunut - se on ehkä helpompi tunnustaa, mutta voi tehdä tiukkaa.
Tällaisten asioiden läpikäyminen ottaa aikaa, eikä hänellä ole sitä varmaan huikean keikkailun ohessa liiemmälti ollut. Syyskuu on vähän väljempi - ehkä hän ehtii selvittää ajatuksensa ja löytää sanat tunteilleen.
 
vierailija
Tai sitten hän ei tiedä itsekään, miksi kokemaansa tunnetta kutsuisi.

Rakkaus - joo, on varmaan ollut niin perushetero, ettei halua / uskalla tunnustaa rakastuneensa samaa sukupuolta olevaan. Ihastunut - se on ehkä helpompi tunnustaa, mutta voi tehdä tiukkaa.
Tällaisten asioiden läpikäyminen ottaa aikaa, eikä hänellä ole sitä varmaan huikean keikkailun ohessa liiemmälti ollut. Syyskuu on vähän väljempi - ehkä hän ehtii selvittää ajatuksensa ja löytää sanat tunteilleen.
Sieltä saattaa tulla aikamoinen tunneryöpsähdys parin viikon päästä ku näkevät toisensa pitkästä aikaa.
 
vierailija
Ja toinen on se, miten kiinnostava persoonallisuus
Sieltä saattaa tulla aikamoinen tunneryöpsähdys parin viikon päästä ku näkevät toisensa pitkästä aikaa.
Näin vähän itsekin epäilen, vaikka toki todellisuuden tietävät vain asianosaiset (jos hekään, kun tosiaan ihmiset voivat usein olla tunnesolmuissa, joista eivät saa itsekään mitään selkoa).
 

Yhteistyössä