Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Oon nyt tutkiskellut noita A sem ti povedalin sanoituksia sekä serbiaksi täältä https://youtu.be/HbP896e3wWI
että sloveniaksi täältä https://youtu.be/W_jGBt61yhw
ja tullut sellaiseen tunnelmaan (toki shippilasit päässä), että sloveniaksi Bojan kokee olevansa jonkinlaisessa häkissä siinä suhteessa. Ja serbiaksi (sanat tehty siis myöhemmin kuin sloveniaksi) sanoitetussa hän enempi haluaa siihen suhteeseen.
Mun silmissä ja mielessä siinä ensimmäisessä ollaan vielä suhteessa naisen kanssa, toisessa suhteen toinen osapuoli olisi mies. Näin siis kuvittelen mielessäni, en väitä mitään.
En haluaisi kuulla tuota sloveeni-versiota enää, pidän enemmän serbian kielisestä. Todella kaunis kappale kummallakin tavalla, mutta naiset, hus hus!
Tästä lyriikoiden eroavaisuuksista käytiin myös Tumblrissa keskustelua jossain vaiheessa. Onhan tuo näkökulman muutos kiinnostava, ja itseäkin mietityttäisi kyllä olisiko siinä viestiä Jeren suuntaan, jos kappale serbiaksi täällä esitetään.❤
 
  • Tykkää
Reactions: Shippisipriina
vierailija
Tästä lyriikoiden eroavaisuuksista käytiin myös Tumblrissa keskustelua jossain vaiheessa. Onhan tuo näkökulman muutos kiinnostava, ja itseäkin mietityttäisi kyllä olisiko siinä viestiä Jeren suuntaan, jos kappale serbiaksi täällä esitetään.
Mä miettisin ehkä lähinnä seksuaalisen suuntautumisen suuntaan lähtevää merkitystä, johon genreen Jerekin toki sitten sopii. Mutta en koe, että Bojan koittaisi piiloviestiä tuollaista faneille, saati Kärtsälle.
Mutta jos olisi kuin kuvittelen, että naishäkki ois alkanut ahdistaa, niin ei tekis mieli esittää sitä versiota niinkään. Vaan toi uudempi.
 
  • Tykkää
Reactions: Shippisipriina
vierailija
vierailija
Mä miettisin ehkä lähinnä seksuaalisen suuntautumisen suuntaan lähtevää merkitystä, johon genreen Jerekin toki sitten sopii. Mutta en koe, että Bojan koittaisi piiloviestiä tuollaista faneille, saati Kärtsälle.
Mutta jos olisi kuin kuvittelen, että naishäkki ois alkanut ahdistaa, niin ei tekis mieli esittää sitä versiota niinkään. Vaan toi uudempi.
Siis ei se toki olisi piiloviesti Kärtsälle as in "tajua tämä asia" vaan enemmän sellainen "Laulanpa tässä Jerestä salaa".
 
vierailija
Mä miettisin ehkä lähinnä seksuaalisen suuntautumisen suuntaan lähtevää merkitystä, johon genreen Jerekin toki sitten sopii. Mutta en koe, että Bojan koittaisi piiloviestiä tuollaista faneille, saati Kärtsälle.
Mutta jos olisi kuin kuvittelen, että naishäkki ois alkanut ahdistaa, niin ei tekis mieli esittää sitä versiota niinkään. Vaan toi uudempi.
Samoilla linjoilla mä myös
 
vierailija
Minulla on ollut vähän kurja päivä, joten katselin lohdutukseksi lemppari-juttuja K/B:stä.







🥰
 
vierailija
Täällä tulikin monia hyviä ficcivinkkejä, kiitos niistä! Nyt alkaa olla mullakin lähellä se hetki, että hommaan tunnarit AO3:een. Pitkään harasin vastaan, mutta ei näytä tämä ficcivillitys mulla laantuvan, joten antaa mennä sitten, on tässä muihinkin palveluihin rekisteröidytty vaikkei pitänyt 😆

Olen pahasti koukussa joihinkin tänä iltana mainittuihin, mm. When the night falls -ficciin (AU, Italian-loma), jonka uusia lukuja odottelen kuin kuuta nousevaa.

A sem ti povedal -biisistä: katsoin tänään Belgrade Beer Festivalin keikkaa tekstityksillä. Minustakin serbiankielinen versio tuntuisi vihjaavan miessuhteeseen tai toiveeseen sellaisesta. Ainakin tuntuisi helpolta tulkita se niin. Veikkaan silti, että jos JO sen esittää Suomessa, se vedetään sloveeniksi. Serbiankielisen version esittämistä täällä ei kyllä oikein voisi olla pitämättä viestinä tiettyyn suuntaan.

💡🤔❤🔥
 
vierailija
Niin Joy. Vastaava nyt ihan selvästi:

Kuka sulle vttuili köyhyydestä ja sairaudesta? Lainaa sitä kohtaa.

Ei me olla velvollisia tietämään kaikkea sun elämästä, saati sitten lukemaan ja/tai muistamaan kaikkia sun kirjoittamia viestejä.

Olisitko nyt vaan ihan itse tullut tuohon lopputulokseen koska ihan ymmärrettävästi voi olla sulle tietynlainen kipupiste. Ja sitten vielä kaupan päälle nimittelit aaseiksi niitä, jotka kehtasi kyseenalaistaa tämän sinun tulkintasi.

Keskustellaan asiasta kypsästi ja totuudenmukaisesti.
Ei ole mikään kipupiste, sellaisista en tänne kirjoittelisi. Lähinnä huvittaa tämä täysin bisarriksi mennyt trollaus, jossa ensin keksitään miten olen tosi kiireinen ja vittuillaan siitä, ja sitten kun muistutan etten ole, niin siitäkin pystyy vittuilemaan. Olen sen verran monta vuosikymmentä sosiaalisessa mediassa roikkunut, ettei noin heikkotasoinen kuittailu mene ihon alle yhtään mitenkään, mutta toki myrkyllinen ilmapiiri saa muut postaajat kaikkoamaan palstalta, ja sitten trollit voivatkin valittaa siitä, miten "salaseura" kirjoittelee itsekseen, eikä täällä. Miksiköhän näin mahtaisi käydä. :)

Aasiksi olen nimitellyt täällä löhinnä itseäni lukuisia kertoja, kun tämä kirjainarvoitus tulee foorumilla niin usein. :)

- Joymuffin
 
vierailija
Aivan naurettavaa, miten henkilökohtaisesti täällä otetaan jotkut kortit. Uskooko joku niihin niin vakaasti, ettei pysty elämään ilman niitä? Nämä kaksi ketjua on hupiketjuja ja silti jotkut suhtautuu niihin niinkuin ne olisi maailman tärkein asia elämässä.
 
vierailija
Trollaus? En mä kyllä ole nähnyt täällä trolleja, vaan asioihin eri asteisesti ja eri syistä pettyneitä shippaajia. Ei se tarkoita, että on pettynyt kaikkeen ja _vain_ trollailee. Onhan se nyt parempi sanoa ja purkaa harmituksensa ulos ja ääneen, kuin alkaa sitäkin möykkynä sisällään kantelemaan. Varsinkin, kun osa ei voi näistä asioista kertoa keillekään läheisilleen. Ei ole ketään, joka ymmärtäisi.
En sitten tiedä miten kritiikki kannattaisi ottaa vastaan muuten kuin nimittelemällä pettyneitä trolleiksi.
 
vierailija
Ficcirintamalla huomaa kyllä selvästi, että nyt K&B-ficit alkavat vihdoin vähentyä, siinä missä muita Jokeri-ficcejä tulee aiempaa enemmän, etenkin Jan & Nace, Bojan & Kris ja Bojan & M. Luen kyllä myös noita, mutta eivät ne kyllä kiinnosta kuin murto-osan siitö mitä K&B. Kaipa tarvittaisiin jotain materiaalia, että ihmiset taas inspiroituisivat.
 
vierailija
musta tuntuu toi tarot ja joy on sama ihminen kun puolustelee toisiaan ja se sähköposti salapiiri vois mennä vittuun vaikka mistä tiedetään ne puhuu meistä pahaa sellä ja nauravat
Mitä syitä heillä on puhua meistä pahaa? Sellaisia puhuva osoittaa ettei osaa käsitellä ristiriitoja eikä ns. vaikeita asioita, vaan on lakaissut ne elämässään aina maton alle. Kypsä ihminen osaa käsitellä asioita ja ymmärtää muitakin ihmisiä kuin korkeintaan itseään.
 
vierailija
Onko kukaan miettinyt, miksi se on nyt lähinnä Bojan, johon bändiin kohdistuneet onglmat ovat vaikuttaneet? Miksei Gregorin lähtö romahduttanut muitakin yhtä lailla? Mä vähän ihmettelin sitä Gregorin lähdön vaikutusten arvelua, eikö Bojan voi olla häneen kuitenkin yhteydessä miten paljon haluaa? Luulisi, että se aikuinen ihminen pystyisi saamaan siitä riittävän tuen itselleen bändin touhuissa.
Minusta Bojan on hukassa sen Helsinki-reissun jälkeen. Kyllä mä silti uskon sen pystyvän vetämään keikat täällä päälle päin iloisen näköisenä ja uskon, että hänelle Suomi on rakas ja tärkeä maa, mutta en vaan voi olla ajattelematta, että jos se tajusi Jeren myötä, että millaisia tunteita oikeasti haluaakaan tuntea parisuhteissaan, se voi olla nyt aika hukassa, kun hommat eivät edenneetkään niin kuin millaista Liverpoolissa oleminen koko ajan oli.
Ja siihen jatkovuorovaikutussuhteeseenkin on voinut tulla asioita, jotka ovat johtaneet jonkinlaiseen pettymykseen.
Tietenkin Bojan on saanut varmaan pettyä fanien käytökseen, se voi olla ainoa asia, mikä selittäisi tuota romahdusta yli Jeren. Tai sitten se tunnelma Jeren kanssa ja siihen liittyvien hänen omien tunteittensa kanssa ei ainakaan auttanut asiaa.
Kun Martin muuten oli taannoin jossain Jokereiden valokuvissa, keikalla käymässä, niin kenen naisen kanssa se oli kuvassa? Tieto please, ei arvauksia.
 
vierailija
Onko kukaan miettinyt, miksi se on nyt lähinnä Bojan, johon bändiin kohdistuneet onglmat ovat vaikuttaneet? Miksei Gregorin lähtö romahduttanut muitakin yhtä lailla? Mä vähän ihmettelin sitä Gregorin lähdön vaikutusten arvelua, eikö Bojan voi olla häneen kuitenkin yhteydessä miten paljon haluaa? Luulisi, että se aikuinen ihminen pystyisi saamaan siitä riittävän tuen itselleen bändin touhuissa.
Minusta Bojan on hukassa sen Helsinki-reissun jälkeen. Kyllä mä silti uskon sen pystyvän vetämään keikat täällä päälle päin iloisen näköisenä ja uskon, että hänelle Suomi on rakas ja tärkeä maa, mutta en vaan voi olla ajattelematta, että jos se tajusi Jeren myötä, että millaisia tunteita oikeasti haluaakaan tuntea parisuhteissaan, se voi olla nyt aika hukassa, kun hommat eivät edenneetkään niin kuin millaista Liverpoolissa oleminen koko ajan oli.
Ja siihen jatkovuorovaikutussuhteeseenkin on voinut tulla asioita, jotka ovat johtaneet jonkinlaiseen pettymykseen.
Tietenkin Bojan on saanut varmaan pettyä fanien käytökseen, se voi olla ainoa asia, mikä selittäisi tuota romahdusta yli Jeren. Tai sitten se tunnelma Jeren kanssa ja siihen liittyvien hänen omien tunteittensa kanssa ei ainakaan auttanut asiaa.
Kun Martin muuten oli taannoin jossain Jokereiden valokuvissa, keikalla käymässä, niin kenen naisen kanssa se oli kuvassa? Tieto please, ei arvauksia.
Minusta Jeren ei välttämättä tarvitse liittyä tuohon. Jotkut ihmiset ovat herkempiä kuin toiset, jotkut kärsivät ahdistuksesta ja toiset eivät tai paljon vähemm'n.

Bojaniin myös kohdistui somekiusaamista, jota ei kohdistunut muihin böndin jäseniin, esim. että hän on lyhyt, "slut" ja ne bändärisyytökset. Ei toki ole mahdotonta, että Jere liittyy asiaan, mutta voinnissa tuntuu kuitenkin olevan huomattavan vahva ajallinen korrelaatio heinäkuun loppuun kun nuo jutut levisivät käsiin, siinä missä ennen sitä hän vaikutti hyvävointiselta. Tosin silloin kesäkuussa(?) oli se yksi ilta kun Bojan vaikutti itkeneeltä hyväntekeväisyyskeikalla, vaikka muulloin noihin aikoihin ei havaittu tällaista vointia.

Mutta toki mahdoton tietää kokonaiskuvaa, kulisseissahan voi olla vaikka mitä mistä emme tiedä ollenkaan, vaikkapa iäkäs sukulainen sairastunut tai mitä.

- Joymuffin
 
vierailija
Minusta Jeren ei välttämättä tarvitse liittyä tuohon. Jotkut ihmiset ovat herkempiä kuin toiset, jotkut kärsivät ahdistuksesta ja toiset eivät tai paljon vähemm'n.

Bojaniin myös kohdistui somekiusaamista, jota ei kohdistunut muihin böndin jäseniin, esim. että hän on lyhyt, "slut" ja ne bändärisyytökset. Ei toki ole mahdotonta, että Jere liittyy asiaan, mutta voinnissa tuntuu kuitenkin olevan huomattavan vahva ajallinen korrelaatio heinäkuun loppuun kun nuo jutut levisivät käsiin, siinä missä ennen sitä hän vaikutti hyvävointiselta. Tosin silloin kesäkuussa(?) oli se yksi ilta kun Bojan vaikutti itkeneeltä hyväntekeväisyyskeikalla, vaikka muulloin noihin aikoihin ei havaittu tällaista vointia.

Mutta toki mahdoton tietää kokonaiskuvaa, kulisseissahan voi olla vaikka mitä mistä emme tiedä ollenkaan, vaikkapa iäkäs sukulainen sairastunut tai mitä.

- Joymuffin
Niinpä, ihmiset on erilaisia eikä meillä ole tietenkään tuetoa kaikesta, mitä taustalla voi olla.

B:llä on ehkä taipumusta ahdistuneisuuteen, kun viisuissakin ainakin Nace sanoi että B ei ollut ollut yhtä hyväntuulinen tms pitkään aikaan kuin oli viisuissa (K:n seurassa).

Muistelen, et B oli tehnyt jonkun musavideonki14-vuotiasnana, eli onko hän ollut noissa musabisneskuvioissa jo tosi nuoresta asti? Mietin, että ehkä on ollut G:n kanssa tekemisissä muita Jokereita pidempään ja siksi on ollut niin tolaltaan.

💡🤔❤🔥
 
vierailija
Eli siis Helsingin vierailu olisi selkeyttänyt Bojanin omia ajatuksia Jeren suhteen, ja saanut pohtimaan, mitä Jere tilanteesta ajattelee. Näinkö tulkitsette?
Se biisi esitettiin serbiaksi Serbiassa lyriikoilla, jotka oli tehty yli vuotta aiemmin... Siitä ei voi päätellä mitään, mutta tuo Bojanin tapa esittää se tuolla nimenomaisessa tapahtumassa oli kieltämättä kiinnostava. :)
 
vierailija
Niinpä, ihmiset on erilaisia eikä meillä ole tietenkään tuetoa kaikesta, mitä taustalla voi olla.

B:llä on ehkä taipumusta ahdistuneisuuteen, kun viisuissakin ainakin Nace sanoi että B ei ollut ollut yhtä hyväntuulinen tms pitkään aikaan kuin oli viisuissa (K:n seurassa).

Muistelen, et B oli tehnyt jonkun musavideonki14-vuotiasnana, eli onko hän ollut noissa musabisneskuvioissa jo tosi nuoresta asti? Mietin, että ehkä on ollut G:n kanssa tekemisissä muita Jokereita pidempään ja siksi on ollut niin tolaltaan.

Bojan on selkeästi koko porukan herkin ja eniten tunteella elävä. Lisäksi hän on kantanut päävastuuta bändistä yhtenä sen perustajajäsenistä, ollut julkisuudessa eniten ja median jatkuvan kiinnostuksen kohteena. Muut ovat päässeet vähemmällä, paineet ovat olleet hänellä.

Gregor on ollut Bojanin ja bändin elämässä koko ajan. Kun ovat kiertäneet, on hän ollut se "aikuinen", johon turvata. Nämähän on kuitenkin keikkailleetkin ihan teinistä, on tarvittu joku "pitämään huolta" ihan käytännön asioistakin. Todennäköisesti Gregorin kohtalo ja kohtelu ottivat muutenkin herkkään Bojaniin henkilökohtaisesti.
 

Yhteistyössä