Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Onpas ollu pönöttävä ja laimeen kuulonen yleisö Liverpoolissa. Ainaki Gregorin stooreista sai sen kuvan. Suomessa pidetään kyl huoli siitä et porukka on kunnolla messissä Saadaan ne tänne sit vielä uudestaankin ku osotetaan kuinka fiiliksissä ollaan. Enkä tarkota et pitäis kiljua täyttä kurkkua koko keikka Sekin tekee jo paljon jos vähän ees liikkuu eikä seiso asennossa ku sotilas Mut jokaisellahan on tietenki se oma tyylinsä olla keikalla. Ite oon vasemman jalan tamppaaja ja pään nyökyttelijä ja saatan myös satunnaisesti kiljasta (en kesken biisin) jos siltä tuntuu
Laitetaan ikimuistoinen keikka ettei vähällä unohdu🫢
 
vierailija
Vähän random mutta mua naurattaa enite tossa videossa se miten kaikki muut jokerit alkaa vilkutella yleisölle kun taas Bojan ei noteeraa yleisöä yhtään mitenkään, marssii vaan suoraan Jeren halattavaksi :D
 
vierailija
Tuli tosta Krisin kateus jutusta mieleen, voisikohan se olla siitäkin kateellinen Bojanille ja Jerelle kun he oli niin lapsekkaan höpsöjä ja Kris taas on aina niin hillitty ja tiptop? Että ehkä se kateus olikin sitä että Kris haluaisi myös osata joskus vaan olla yhtä päätön kapinoitsija ja olla murehtimatta tulevasta? Kun itse aina välillä kattelen kateellisena sellasia jotka osaa ottaa ilon irti elämästä kun mä taas aina olen se tunnollinen ja vakava
Mä kannata tätä! Juurikin omasta näkökulmasta kun itse on hyvin varovainen kaiken suhteen, niin ihailee ja on kateellinen niille, jotka uskaltavat tehdä mitä mieleen juolahtaa. Ihan jo vaikka se, että B jätti haastattelun väliin ja lähti J kanssa syömään. En ikinä pystyisi tekemään tuollaista, että jättäisin tiimini pulaan oman iloni vuoksi.

Nämä Tarot jutut ovat tosi mielenkiintoisia ja tässä myöskin löytää itselleen tiettyjä juttuja. Mä siis olen selkeä Kris tässä saagassa.

Enid
 
vierailija
Näin ensimmäistä kertaa tuon haastattelun, jossa kysyttiin, kenet viisuartistin haluaisi naida. Bojanilla tosiaan outoa kangertelua, mutta on vaikea ajatella sen johtuvan K:sta, kun eivät vielä olleet tavanneet. Varmaan fanitti vähintäänkin biisiä joo, mutta eihän voinut tietää, miten hyvin tulevat juttuun. Toisaalta en ymmärrä, miksi olisi kakistellut, jos Krisin kiusaaminen tarkoitti Noa Kireliä. Miksei sitä olisi voinut rennosti heittää ilmoille, jos kerran oli (?) häntä hehkuttanut jo etukäteen?
 
vierailija
Olen miettinyt viime päivinä paljon kahta enimmäkseen toisiinsa liittymätöntä juttua, joissa nyt ei ole mitään sinänsä uutta tai jännää, mutta sanonpa silti.

Sekä B:llä että K:llä on erittäin vahva karisma sekä lavalla että sen ulkopuolella. K:lla suorastaan poikkeuksellinen, mutta on se B:lläkin huikea. Ja uskoisin että yksi syy miksi tuo vetoaa meihin on se, miten paljon nämä presenssiltään poikkeukselliset ihmiset muuttuvat toistensa seurassa, siinä on jotain taianomaista. Elämää suurempi suuruus vain jotenkin sulaa sinne.

Ja toinen on se, että harmittaa niin paljon ettei viisuihin lähetetty rokimpaa biisiä ja sexympää esitystä, miettikää vaikka Demoni tai Ne Bi Smel (tai euroviisumainen, tarttuva ja helposti kertsiltään mukanalaulettava Plastika). Toki siellä voi rajallisesti esittää seksuaalissävyistä juttua mutta silti. Itseltäkin olisi ilman kärtsää mennyt tämä "tylsä ja sliipattu poikabändi" kokonaan ohi. Itse olen hehkuttanut yhdelle miespuoliselle ystävälle Jokerien musaa nyt viikkokausia ja maininnut useita biisejä nimeltä, että kuuntele tuosta, en koskaan Carpe Diemiä, mutta eilen hän oli sitten päättänyt kuunnella Carpe Diemin, plaah.

- Joymuffin
 
vierailija
Kiitos taas luennasta. Olen niin monesti ollut jättämässä laivan alettuani epäillä, että kuvittelin koko BK kemian, mutta tarotluennat vetää aina takaisin kaninkoloon. Mulla on luennat tallessa tekstinä siltä varalta että ketju kaatuu tms (törmää jäävuoreen) ja haluaisin yhden muiston matkasta. Oisko ne syytä tallentaa johonkin muualle verkkoon?

Palstailu ja somet alkoi itsellä viedä välillä suuren ajan valveillaoloajasta ja tuottaa yksinäisiä fiiliksiä enemmän kuin iloa, joten rajoitin vähän. Tarotluennat taas toi pöhkön hymyn naamalle ja perhosia vatsaan. Tämä taitaa olla tasapainottelua aika herkällä rajalla.

Pitäisi varmaan kirjoittaa itselleen pitkällisesti siitä, mitä kaikkia oman identiteetin ja etenkin ihmissuhteiden nyansseja tässä shipissä on eri tavoilla käsitellyt (tai joutunut kohtaamaan eikä osannut käsitellä). Kaikkein antoisinta olisi ehkä puhua ammattilaisen kanssa. Mulla olisi itseasiassa pääsy vanhastaan tutulle työterveyspsykologille, jonka kanssa olen jauhanut vaikka mistä. Mutta en kehtaa puhua tästä! Viheliäistä.

Tässä viestissä ei nyt ole mitään kärkeä eikä tolkkua muuta kuin "moi pitkästä aikaa, samat kelat täällä edelleen".

🐶🩷

Ps. Jännä kuinka nyt jo "tuntee" kirjoittajat. Ymmärrän Enid itsestäsi kertomasi perusteella miksi samaistut Krisiin. Tulin tämän myötä ajatelleeksi että olen ehkä monessa suhteessa vastakohta, koska itselläni on kroonisesti ongelmia auktoriteettien ja yhteisöllisten sääntöjen kanssa, mikä on ollut tervettä huomata. Yöllisen Pohtijan kanssa haluaisin joskus puhua brittiläisestä popmusiikista ja tunteista ja Joymuffinin kanssa kielestä ja kielistä ja ulkomailla asumisesta.
Helvetti mikä ramble tästä tuli.
 
vierailija
Enid: Voimme puhua myös auktoriteettien vihaamisesta yhdessä. :) Itse olen tosi wild child. Tosin nyt panikoin kun muuttopäiväni on varmistunut ja ääk.

Lisäksi olin elättänyt pieniä toiveita, että pääsisin marraskuussa Jokereiden keikalle Belgradissa, mutta ei nyt kyllä näytä siltä. :/

- Joymuffin
 
vierailija
Sekä B:llä että K:llä on erittäin vahva karisma sekä lavalla että sen ulkopuolella. K:lla suorastaan poikkeuksellinen, mutta on se B:lläkin huikea. Ja uskoisin että yksi syy miksi tuo vetoaa meihin on se, miten paljon nämä presenssiltään poikkeukselliset ihmiset muuttuvat toistensa seurassa, siinä on jotain taianomaista. Elämää suurempi suuruus vain jotenkin sulaa sinne.
Karismasta vähän samoja mietteitä. En ole nähnyt JO:a livenä. Jokusen K:n liven olen, ja hänen kohdallaan karisma on todellakin poikkeuksellinen, jopa pelottava. Musta on ollut vaikeaa jopa olla samassa tilassa jonkun niin valovoimaisen ja epätodellisen kanssa (kerran olinkin tuhannen tuiterin suojakännissä itse asiassa). En ole tavannut Jere Pöyhöstä arkiminässään, tuo "pelottava" karisma on Käärijän. En myöskään ollut Tavastialla näkemässä Bn ja Kn yhteisesiintymistä, mutta kuvien ja videoiden perusteella tuli säpsähdyttävä tunne että hetkinen tuollahan on Jere Käärijän vaatteissa lavalla.
🐶🩷
 
vierailija
Äh, miksi kirjoitin "Enid" kun yritin vastata Puppylle, Anteeksi, liian väsynyt vielä tähän aikaan aamusta.

- Joymuffin
Ei haittaa! Auktoriteettien vihaamiskerho ftw ❤ (itelleni tämä on ristiriitakin; olen joutunut lapsesta lähtien ottamaan kannattelijan ja kunnollisen rooleja, mutta oma temperamentti on itsenäinen ja ei-turvallisuushakuinen)
 
vierailija
Gregoryn yhdessä tarinassa joka näkyy vielä, on kuva poikien käsistä ja ranteissa on kirjainrannekkeita. Samanlaisia mikä kärtsällä on ja jossa lukee rakas. Mistähän k on sen saanut😅
 
vierailija
Mun taas on vaikea uskoa että ton ikäset miehet mitään syvällistä ryhmäkeskustelua ois pitäny. Enemmän tuntuu uskottavalta just et joku yks henkilö on päättäny kahen kesken ottaa asian puheeksi.

Mua hämmentää näiden iso ikäero ja sen vaikutus bändin sisäisiin suhteisiin. Bojan, Kris ja Jan on vuosituhannen vaihteessa syntyneitä, Jure ja Nace lähestyy jo neljääkymppiä. Onhan sillä pakko olla jotain vaikutusta. Jospa Nacella on jonkinlainen 'isärooli", ja voisi hyvinkin yrittää tunnustella ja ehkä hillitäkin selkeästi eniten tunteella käyvän ja porukan "lapsellisimman" eli Bojanin touhuilua. Ehkä koki riskinä Jeren ja Bojanin vahvan symbioosin, joka Liverpoolia kohti mentäesdä yhtäkkiä purskahti ilmoille. Jerestä on aivan varmasti puhuttu niin isommalla porukalla kuin pienemmolläkin kokoonpanoilla.
 
vierailija
Ihania pohdintoja ja kirjoituksia tullut ❤ Ilahdun kun näen "tuttuja" aalloilla, Puppypeilisolu moi, olisipa tosiaan ihana joskus turista tunteista ja brittipopista. Tuo yhdistelmä vähän hätkäyttikin, tunnetaanko me 😅🙈 må haluaisin myös jutella kanssasi joskus niista peilisoluhommista ja muusta siihen aihepiiriin liittyvästä. Enid, Leila, Joymuffin, Sipriina, Vaiheilija, Lehdykkä, Tarotar ... kiitos kun olette siellä kaikki. Millainen porukka olisi pöydän ääressä jos joskus kohdattaisiin, Jännä ajatus ❤

Mä olen ollut kipeä nyt viikon ja tämä kaninkolo on tainnut kasvattaa mulle jotkut juurakot jalkoihin. Pääsenköhän ikinä pois. Aikaa menee aivan liikaa nyt tähän ja tulen loman loputtua tarvitsemaan varmaan jotain katkaisuhoitoa 🙄 piti sanoa että ainakaan ei päihteistä kyse mut päihde kuin päihde. Dopamiimi-junkie...

Kuumia klippejä Liverpoolista. B on soluttautunut johonkin aivan liian syvälle mun sydämeen. Yleisö ollut ihmeen laimeaa tosiaan, muistuttaa ihan jo suomalaisia rock-poliiseja tuo pönötys. Toivottavasti Suomen keikoilla yleisössä parempi meno. Itse olen kovasti eläytyvä keikkakävijä, joskus pitänyt pikemminkin yrittää himmata vaikka huonosti onnistuu.

Ihmetyttää muuten yksi juttu mikä on noussut tässä viime aikoina esiin, B:n kiusoittelu tai no ehkä just roustl, "bullying". Siis fanien taholta. Paljon sellaista we hate him but can't be made at him -tyyppistä. Mä olen edelleen Ooh ihana Balkanin prinssi -vaiheessa joten en ymmärrä. Help?

T. Yöllinen 🌙💜
 
vierailija
Mua hämmentää näiden iso ikäero ja sen vaikutus bändin sisäisiin suhteisiin. Bojan, Kris ja Jan on vuosituhannen vaihteessa syntyneitä, Jure ja Nace lähestyy jo neljääkymppiä. Onhan sillä pakko olla jotain vaikutusta. Jospa Nacella on jonkinlainen 'isärooli", ja voisi hyvinkin yrittää tunnustella ja ehkä hillitäkin selkeästi eniten tunteella käyvän ja porukan "lapsellisimman" eli Bojanin touhuilua. Ehkä koki riskinä Jeren ja Bojanin vahvan symbioosin, joka Liverpoolia kohti mentäesdä yhtäkkiä purskahti ilmoille. Jerestä on aivan varmasti puhuttu niin isommalla porukalla kuin pienemmolläkin kokoonpanoilla.
Nace täytti juuri 29. Se oli joku läppä se että olis 36. Samaa ikäluokkaa mut babyface-bojania lukuunottamatta jotenkin ikäänsä vanhemman oloisia ainakin ruudun kautta.
 
vierailija
Minulle tulee tunne, että niin Jokerit kuin Käärijäkin joutuivat viisuissa pesukoneen linkousohjelmaan ja tulivat sieltä ulos muuttuneina miehinä Kuka sateenkaaren väriseksi värjäytyneenä, kuka uudelleen muotoiltuna, kuka entistä kirkkaampana.
Ihanasti ilmaistu 😄! Kiitos paljon Tarotar luennasta, kyllä näitä vaan on tosi mielenkiintoista lukea. Varmasti B käytös herätti monenlaista mielipidettä bändin sisällä. Jokainen meistä on taatusti joskus tuntenut vastarakastuneen tai ihastuneen ihmisen, joka ei siis oikein osaa muusta puhuakaan kuin siitä ihastuksen kohteesta. Ja voin hyvin kuvitella, että B ei ollut poikkeus. Varmaan käytös aiheutti huvittuneisuutta, ärsytystä ja ehkä myös huolta, jos ei oikein pystynyt keskittymään olennaiseen. On varmasti saanut kuittailua osakseen, esim. se kuva, missä oli kuvattuna erilaisia vihreitä juttuja ja tekstinä "when everything remains jne.", oli luultavasti pientä kettuilua juurikin B:lle.
 
vierailija
Ok, onko sellainen haastattelu ollut? Kris vaikuttanut heterolta, hänellähän tyttöystäväkin, Nace ilmeisesti tyttöystävästään hiljattain eronnut
Edelleenkin muistuttelen, että tyttö/poikaystävä ei välttämättä ole osoitus siitä, että kyseinen henkilö olisi puhtaasti hetero, vaikka tietysti se on todennäköisempää kuin muut vaihtoehdot😊
 
vierailija
Puppy-ps, jatkan vielä. Kiitos kun avasit viime aikojen tuntojasi. Olet osannut suojella itseäsi ja ottaa oileassa kohdassa etäisyyttä. Voisinpa sanoa samaa... Tunnistan paljon samoja keloja kirjoituksestasi. ❤

Mietin myös sitä, että mikä tässä on niin herkkää/noloa/paljastavaa/hävettävää että tuntuisi vaikealta avata asiaa edes terapeutille! Jos susta yhtään tuntuu että tää shippi tai pikemminkin kaikki asiat jonka tämä on avannut, voisi vaatia penkomista niin ehkä kuitenkin jollain tasolla voisi yrittää kertoa kun on tuttu terapauttikin? Ehkä kaikkiin nyansseihin ei tarvitse mennä 😅 mutta niinhän se on että ne triggerit voi elämässä olla tosi monenmoisia, jotka sen pandoran lippaan räjäyttää auki. Eipä sitä olis vielä UMK:n aikaan arvannut että vantaalaisen räppärin ja balkanilaisen kauniin popparin osittain kuvitteellinen tarina laukaisee jotkut isot prosessit liikkeelle, joita pitää yötä myöten kelailla 😁

🌙💜
 
vierailija
Näin ensimmäistä kertaa tuon haastattelun, jossa kysyttiin, kenet viisuartistin haluaisi naida. Bojanilla tosiaan outoa kangertelua, mutta on vaikea ajatella sen johtuvan K:sta, kun eivät vielä olleet tavanneet. Varmaan fanitti vähintäänkin biisiä joo, mutta eihän voinut tietää, miten hyvin tulevat juttuun. Toisaalta en ymmärrä, miksi olisi kakistellut, jos Krisin kiusaaminen tarkoitti Noa Kireliä. Miksei sitä olisi voinut rennosti heittää ilmoille, jos kerran oli (?) häntä hehkuttanut jo etukäteen?
B on itseasiassa kangerrellut tai vaikuttanut epävarmalta monissa haastatteluissa, joissa on kysytty jotakin Käärijään tai ihastumiseen liittyvää. Mua huvittaa vieläkin se case saunarekka ja sateenvarjon renkuttaminen.
 
vierailija
Edelleenkin muistuttelen, että tyttö/poikaystävä ei välttämättä ole osoitus siitä, että kyseinen henkilö olisi puhtaasti hetero, vaikka tietysti se on todennäköisempää kuin muut vaihtoehdot
Krisin kohdalla se on todennäköisin vaihtoehto. Ei sillä mitään väliä ole, mutta luotetaan Krisin omiin sanomisiin tässä asiassa. Nämä spekuloinnit ja pohdinnat toisten seksuaalisuudesta ovat muutenkin aika typeriä. Annetaan heidän rauhassa olla, mitä ovat. Ei se kuulu yleisölle mitenkään.
 
vierailija
Yöllinen pohtija: mulla myös loma menossa ja tunnistan tunteen jalkoihin kehittyneustä juurista 😄 Yritän lohduttautua sillä, että pakostakin loman jälkeen tästä kaikkein syvimmästä kaninkolosta täytyy nousta ylös, kun alkaa työt ja muut riennot. Tietysti kun sairastaa, ei voi oikein mitään järjellistäkään tehdä. Olin itse kipeä alkukesästä ja silloin kyllä ei tahtonut päässä pyöriä mikään muu kuin shippaus ☺

Näistä Englannin-keikoista: Mun näkemissä muutamassa pätkässä on ollut ihan hyvä tunnelma. Olisiko yleisön keski-ikä vähän korkeampi kuin Jokereiden kotikeikoilla ja väki ehkä siksi asteen hillitympää?

Itse tykkään keikoilla keskittyä bändiin, ja siksi vähän stressaa tämä yhteislaulun suuri määrä jota Jokereiden keikoilla näköjään on jopa ulkomailla. Toki hienoa, että niin moni on opetellut sanat, mutta mieluiten kuuntelisin Bojanin ihanaa ääntä ja muiden poikien stemmoja. Tämä siis huolettaa Suomen-keikkoja ajatellen.

💡🤔❤🔥
 
vierailija
B on itseasiassa kangerrellut tai vaikuttanut epävarmalta monissa haastatteluissa, joissa on kysytty jotakin Käärijään tai ihastumiseen liittyvää. Mua huvittaa vieläkin se case saunarekka ja sateenvarjon renkuttaminen.
Saunarekkakeississä vaikeilun vielä jotenkin ymmärtää, mutta nuo haastattelut - luulisi olevan selvää että ainakin osa haastattelijoista kysyy Käärijästä ja voisi harjoitella jonkin sopivan vastauksen etukäteen, mutta tämä ei tuntunut oikein onnistuvan. :)

- Joymuffin
 

Yhteistyössä