Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Enid, minäkään en ole tykännyt vaihtoehtoisista maailmoista, jättänyt kaikki lukematta ja nyt eka julkaistu ficcini oli sellainen! Outoa. Jotenkin tarina vei minut mukaansa, kertoi itse itseään ja minä vain kirjoitin. Ja olisihan se ihanaa, jos J&B oikeasti kävisivät vähän dreijaamassa, ihan vaan kahdestaan... Jossain kohtaa vaatteet olisivat niin savessa, että pitäisi alkaa riisua...

Noh noh, keskityn...

Mango
 
vierailija
Vaihtoehtomaailmaficit ovat parhaimmillaan silloin, kun hahmot vielä tunnistaa, eikä vain niin että johonkin geneeriseen romantiikkaan on laitettu yhden ukkelin nimeksi Jere ja toisen Bojan ja heidänvälisensä kemia syntyy lähinnä siitä, että uuh, onpas tuo toinen hyvännäköinen. :)

Esim. lätkä-, Italian-loma- ja siinä poistetussa yliopistoficissä on saatu suht hyvin hahmoille luonnettakin, mutta kaikissa taas ei.
 
vierailija
Täällä taas mietiskelty.

Intuitioni sanoo vahvasti, että Bojan on bi tai gay. Tätä tukee mm. hänen ex-tyttöystävänsä kertomus siitä, että ero tuli, koska poikaystävä olikin gay. Tyttöystävä ei toki nimennyt kenestä poikaystävästä puhui, paitsi että ensimmäisestä. Noin nuorilla tyypeillä on kai aika satavarma, että puhutaan kuitenkin Bojanista.

Tästä hyppään energiamamman tuntemaan möykkyyn Jeren kurkussa. Ehkä se oli, että Bojanille piti kertoa, että rakastan sinua, mutta en samalla tavalla kuin sinä minua. Ja kun se möykky alkoi sulaa, alkoi jonkunlainen varovainen someavoimuus myös näiden kahden kesken. Kukaan ei tiedä, jäikö Jereä kuitenkin kaivelemaan....?

Kaikki lumpustaminen jota ruusjuen somessa näemme, sekin on jotain ja sanoo jotain....niin kovasti toivoisin, että heille kuitenkin yhteisiä onnellisia hetkiä vielä olisi luvassa.

JO:lla näyttää nyt olevan keikkoja 15.11. ja 17.11. muualla päin Eurooppaa, todella laiha toivo, että JO olisi tulossa Amsterdamin keikalle 16.11. Jeren kanssa samaan aikaan.

Hieman heittää nyt sydänsurun puolelle täällä. Mutta. Moneen kertaan olemme jo nähneet, että seuraava päivä voi muuttaa taas kaiken.

Sipriina
 
vierailija
Täällä taas mietiskelty.

Intuitioni sanoo vahvasti, että Bojan on bi tai gay. Tätä tukee mm. hänen ex-tyttöystävänsä kertomus siitä, että ero tuli, koska poikaystävä olikin gay. Tyttöystävä ei toki nimennyt kenestä poikaystävästä puhui, paitsi että ensimmäisestä. Noin nuorilla tyypeillä on kai aika satavarma, että puhutaan kuitenkin Bojanista.

Tästä hyppään energiamamman tuntemaan möykkyyn Jeren kurkussa. Ehkä se oli, että Bojanille piti kertoa, että rakastan sinua, mutta en samalla tavalla kuin sinä minua. Ja kun se möykky alkoi sulaa, alkoi jonkunlainen varovainen someavoimuus myös näiden kahden kesken. Kukaan ei tiedä, jäikö Jereä kuitenkin kaivelemaan....?

Kaikki lumpustaminen jota ruusjuen somessa näemme, sekin on jotain ja sanoo jotain....niin kovasti toivoisin, että heille kuitenkin yhteisiä onnellisia hetkiä vielä olisi luvassa.

JO:lla näyttää nyt olevan keikkoja 15.11. ja 17.11. muualla päin Eurooppaa, todella laiha toivo, että JO olisi tulossa Amsterdamin keikalle 16.11. Jeren kanssa samaan aikaan.

Hieman heittää nyt sydänsurun puolelle täällä. Mutta. Moneen kertaan olemme jo nähneet, että seuraava päivä voi muuttaa taas kaiken.

Sipriina
En usko, että se eksä olisi puhunut Bojanista, mutta silti minulla on vahva intuitio, että Bojan on enemmän miehiin kallellaan. Lisäksi joillekin ihmisille jännästi kertyy noita, esim. tunnen useamman miehen joiden useampi eksä identifioituu nykyään lesboksi.

- Joymuffin
 
vierailija
Oho, Come Back, Be Here, eli se yli 100 000 sanaa pitkä maratonficci on nyt päässyt viimeiseen, 40. osaansa. Melkoinen saavutus, 1,5 romaanin mittainen teksti. Itse säästän kyllä viimeistä osaa vielä hiukan, vaikkei lemppareitani olekaan, mutta en halua sen vielä päättyvän.

- Joymuffin
Kiitos! Käytin yhden lomapäivän tämän lukemiseen. En vain malttanut jättää kesken. Olen itsekin kirjoittamisen ammattilainen, toki vähän erityylisen tekstin, enkä voi kuin ihailla kaunista ja juuri sopivasti lukijan mielikuvitukselle tilaa antavaa tekstiä.
 
vierailija
Vaihtoehtomaailmaficit ovat parhaimmillaan silloin, kun hahmot vielä tunnistaa, eikä vain niin että johonkin geneeriseen romantiikkaan on laitettu yhden ukkelin nimeksi Jere ja toisen Bojan ja heidänvälisensä kemia syntyy lähinnä siitä, että uuh, onpas tuo toinen hyvännäköinen.

Esim. lätkä-, Italian-loma- ja siinä poistetussa yliopistoficissä on saatu suht hyvin hahmoille luonnettakin, mutta kaikissa taas ei.
Minusta sellainen olisi aika jees vaihtoehtomaailmaseikkailu, jossa K&B viettäisivät talvea Suomen Lapissa. Avantouintia, revontulia, lumipesuja, takkatulen leimua...

Tuli mieleeni näistä Jeren kuvista, vaikken tiedäkään mistä nämä ovat 😅
 
vierailija
Kiitos! Käytin yhden lomapäivän tämän lukemiseen. En vain malttanut jättää kesken. Olen itsekin kirjoittamisen ammattilainen, toki vähän erityylisen tekstin, enkä voi kuin ihailla kaunista ja juuri sopivasti lukijan mielikuvitukselle tilaa antavaa tekstiä.
Minusta siinä olivat parhaita draamakohtaukset, mutta lopussa meni vähän turhan "No nyt ne vaan on onnellisia parisuhteessa" -meiningiksi, ehkä fanficiksi ok, mutta kirjallisuutena vähän tylsää. :) Mutta toki ei ole todellakaan helppoa kirjoittaa romaanimittaista tekstiä jota julkaisee jo kesken kaiken.

Ja ei kai tuon Lappi-jutun tarvitsisi olla vaihtoehtomaailma? Vaihtoehtomaailma tarkoittaa esim. että ei oltu Euroviisuissa tai olla muusikoita lainkaan, kai tuo sopisi "nykymaailmaankin" shippilasien läpi. :)

- Joymuffin
 
vierailija
vierailija
Iltoja taas! 🔮 Päätin ottaa tähän ekaan Jokereiden luentaan siis Krisin ja Nacen.

> Ekaksi nostin kummallekin heitä itseään edustavan kortin. Krisille tuli Sauvojen lähetti, jota opas kuvailee: Charismatic, energetic, enthusiastic, handsome/beautiful, responsible, exciting, creative, etc. with good leadership qualities. He's very quick-witted and can usually get his way one way or another. Charming with a strong personality.

Nacelle tuli Sauvojen 6. Six of Wands as Personality type denotes someone confident and accomplished. They have the ability to succeed against all odds. Six of wands people are optimistic people - when things are dark they brighten things up and make everything better. This is someone who has a great reputation based on being approachable and friendly.
Molemmat on siis saman maan edustajia, mikä tarkoittaa että heillä on jotain yhdistäviä piirteitä, mutta Lähetti on hektisempi ja täynnä nuoruuden intoa, kun taas Sauvojen 6 on vakaampi, enemmän jalat maassa - tyyppinen henkilö.

> Seuraavaksi nostin kummallekin kortin edustamaan heidän henkilökohtaisia välejä Bojanin kanssa. Krisille tuli Sauvojen Ässä. Ässät meinaa aina jonkin sortin inspiraatiota, intoa, oppimista, joten uskon heidän tuovan toistensa elämään jotain uutta. Etenkin kun Krisin oma kortti on Sauvojen Lähetti niin tulee vaikutelma että Kris arvostaa Bojania. Mutta koska Sauvat on enemmän järki kortteja, kun taas Kupit edustaa tunteita, näen tämän kuvaavan heidän välejään enemmän hyvinä kollegoina kuin vaikka todella läheisinä sydänystävinä.

Nacelle tuli Lanttien 7, mikä edustaa hidasta mutta varmaa kasvua. The Seven of Pentacles reminds us that good things take time to grow. Just as the greatest oak trees take time to grow, a good relationship needs nurturing over time to flourish. The Seven of Pentacles is a reminder to cultivate your garden - Invest in your relationship. Eli kortti viittaisi siihen suuntaan, että Nacen ja Bojanin välit ei ole ainakaan vielä ihan niin läheiset kuin ne voisivat olla ja kunnon läheisyyteen pääsy vaatii aikaa, mutta siihen kumpikin olisi pyrkimässä.

> Sitten nostin kummankin henkilökohtaisen näkemyksen Jerestä. Krisille tuli Miekkojen Ässä käänteisenä. Pakko nyt todeta, että tämä kortti vaikuttaisi siltä ettei Kris pahemmin pidä Jerestä. Miekkojen Ässä käänteisenä meinaa, että joku henkilö on "too much", liiankin vahva persoona. Eli Jeren seurassa Krisistä tuntuu siltä että hän jää jalkoihin tai hänellä "ei ole tilaa", he eivät ole tasavertaisia tai heillä ei ole mitään yhteistä keskenään.

Nacelle nostin Lanttien Ässän. Silloin kun aloin tekemään näitä luentoja niin oletin tämänkaltaisten korttien tulevan Bojanille Jeren suhteen, koska Lanttien Ässä on nimenomaan ihailemisen ja ylöspäin katsomisen kortti. "They are fascinated by your personality and appearance and truly feel like you’re a piece of pure magic." Joten Krisin ja Nacen kortit on lähes vastakohtia Jeren suhteen - siinä missä Krisille Jeren persoonallisuus on liikaa, Nace tuntuisi nimenomaan ihailevan häntä näistä samoista syistä.

> Seuraavaksi kysyin miten kumpikin näki tämän kevään Bojanin ja Jeren suhteen, ikäänkuin sivustaseuraajina. Krisille tuli Ylipappi käänteisenä - tämä sama kortti tuli Jerelle kun tein luennan Are You illasta. Eli kortti edustaa kapinointia, tekemistä asioita ihan uudella tavalla, piittaamatta säännöistä tai siitä mitä myöhemmin voi tapahtua. Joten Krisin näkökulmasta / sivustaseuraajana heidän toiminta on ollut todella kapinallista, holtitonta, järjetöntä tai päätöntäkin.
Nostin vielä jatko-kortin tähän ilman mitään kysymystä, ja sain Kuppien 5 käänteisenä. Tämä oli vähän yllättävä, koska Kuppien 5 on kateus kortti. Kuvassa on henkilö, joka näkee edessään olevat kupit kaadettuna maahan, kun taas hänen selkänsä takana on vielä jäljellä ehjänä olevat kaksi kuppia, mutta hän ei huomaa niitä. Joten kortit viittaisi siihen, että Kris on ollut kateellinen Jeren ja Bojanin tilanteesta, ehkä hän haluaisi kokea samanlaista "päättömyyttä" itsekin tai rikkoa jotain sääntöjä, mutta jostain syystä hän ei ole tähän pystynyt.

Nacelle nostin ensimmäiseksi Sauvojen Lähetin, joka on siis Krisin henkilökohtainen kortti. Tämä siis viittaisi heti siihen, että Bojanin ja Jeren väleistä on juteltu bändin sisällä ja/tai Nace oli tilanteesta samaa mieltä Krisin kanssa. Nostin vielä hänellekin jatko-kortin, joka oli Tähti. Tämä edustaa uutta toivoa, inspiraatiota, uudistumista, silmien avautumista, keveyttä, unelmia. Eli Jeren ja Bojanin välit on saanut Nacen silmät aukenemaan ihan uudella tavalla, tuonut uutta uskoa. Tämä on hyvin toiveikas ja nätti kortti, yksi suosikeistani.

> Otin kummallekin vielä yhden "aftermath" kortin, erityisesti bändin ja Bojanin suhteen. Krisille tuli Torni, mikä edustaa hyvin suuria muutoksia joita ei voi pysäyttää. Torni ei ole positiivinen eikä negatiivinen kortti, muutos voi aina olla hyvää tai huonoa, tai ei välttämättä kumpaakaan. Joten Krisin näkökulmasta viisuihin meni ihan eri bändi ja eri ihmiset, kuin sieltä tuli takaisin. Tornin aiheuttamat muutokset on pitkäkestoisia ja hitaita, joten ainakin Krisin näkökulmasta tämä muutos on edelleenkin käynnissä.

Nacelle tuli Kuppien 4. Kortin kuvassa istuu henkilö, jolle tarjotaan ilmassa leijuvaa Kuppia, mutta henkilö ei tartu tähän vaan pitää käsiään suojelevasti puuskassa. The Four of Cups indicates that you are closed off to a solution that would assist you. This card brings up excuses and rationalizations as a defense mechanism to continue the pattern of avoidance symbolized by the boy’s crossed arms illustrated on the card. Joten kun kysymys oli nimenomaan bändistä ja Bojanista, niin Nacen näkökulmasta Bojan on ollut "closed off" muista. Kortti edustaa avun tarjoamista, mutta henkilö ei jostain syystä suostu avautumaan tai tarttumaan tilaisuuteen. Tästä kortista tulee sellainen vaikutelma, että Nace ehkä on tarjonnut apua johonkin, koska kortti tuli nimenomaan hänelle ja hän näkee Bojan tilanteen tällaisena sulkeutuneena/varautuneena ja erillään muista.

Joten, jos nyt yritän näidenkin korttien perusteella tehdä yhteenvetoa niin on hyvin vaikea nähdä, että Jeren ja Bojanin välit olisi olleet jotain perus kavereiden biletystä tai hauskanpitoa, kun he ovat vaikuttaneet myös Bojanin bändikavereihin näin vahvasti. Saa nähdä mitä sitten Janin ja Juren kortit näyttää samojen kysymysten suhteen.
 
vierailija
No ei ole B gay, sen on jossain kieltänyt, ei tule semmoista vaikutelmaa, bi tai pan voisi olla, käyttänyt sukupuolineutraaleja ilmauksia haastatteluissa, mutta kuumenpi B tuntuu olevan miesten kanssa, K ilmeisesti openminded nykyään
 
vierailija
Hitsi Sipriina, mä oikeasti haluaisin tuntea sut oikeassa maailmassa. Kirjoitat tosi usein ajatuksia ja mietteitä, jotka ovat kuin mun omia epämääräisiä hajatelmia.

Olen menossa viikonloppuna ystäväni luo, hän on ehkä se kenet voisin luokitella yhdeksi parhaimmiksi ystäväkseni vaikka harvoin ollaan yhteydessä pidemmän kaavan mukaan. Mutta sitten kun yhdessä ollaan, jatketaan juttua siitä mihin viimeksi jäätiin. Tiedän, että hän tulee huomaamaan, että ulkonäköni on muuttunut ja myöskin mielialani. Silti epäröin uskallanko kertoa mihin kaninkoloon olen tipahtunut. Olen jo etukäteen kertonut, että tämä kevät ja kesä on ollut tosi outo ja olen pohtinut paljon asioita ja sellaisia asioita mitä en ennen ole.

Tätä omaa tilannetta miettiessäni jäin pohtimaan, että kuinka vaikeaa se olisikin kertoa jos omat tunteet olisivatkin muuttuneet esim. olisi ihastunut/rakastunut ystäväänsä, eikä mitään tietoa miten toinen reagoisi ja pahimmillaan pilaat ystävyyden. Että jos mä pohdin monta päivää voinko kertoa, että shippailen miesparia ja olen kirjoittanut heistä jopa fanficia, että mitä se mun ystävä tästä oikeen sanoo, niin entä tuollainen tilanne että pitäisi tunnustaa jotain suurempaa!

Enid
 
vierailija
Kiitos taas tosi mielenkiintoisesta Tarot-luennasta! Minulle tuo Krisin tilanne kuulostaa aika mustasukkaiselta, vaikka itse kuvasitkin sitä kateelliseksi, voisiko se olla enemmän mustasukkaisuustilanne, vaikka ei siis romanttisesti?

Tämä kytkeytyy myös tosi mielenkiintoisesti tekeillä olevaan ficcijatko-osaani, jossa Jokereilla on aika vahvoja näkemyksiä Jerestä...

- Joymuffin
 
vierailija
Kiitos taas tosi mielenkiintoisesta Tarot-luennasta! Minulle tuo Krisin tilanne kuulostaa aika mustasukkaiselta, vaikka itse kuvasitkin sitä kateelliseksi, voisiko se olla enemmän mustasukkaisuustilanne, vaikka ei siis romanttisesti?

Tämä kytkeytyy myös tosi mielenkiintoisesti tekeillä olevaan ficcijatko-osaani, jossa Jokereilla on aika vahvoja näkemyksiä Jerestä...

- Joymuffin
Nojaan enemmän kateuteen koska tarotissa on olemassa myös selkeitä mustasukkaisuus tai sydänsuru kortteja. Ja etenkin kun kortti oli yhdistettynä tuohon Ylipapin korttiin mikä on ns persoonaton kortti, eli ei yhdistettävissä vaikka Bojaniin tai Jereen. Niin tulee enemmän mielikuva kateudesta sitä kohtaan miten hän itsekin haluaisi rikkoa jotain rajoja elämässään tai kapinoida. 🔮
 
vierailija
Tämä poikien luennat olivatkin mielenkiintoisempaa kuin luulin. Jos B on viisuissa kokenut jotain tosi poikkeuksellista, niin kyllähän se tuollaiseen bändiin vaikuttaa. Olisiko tuo muutos esim. B tapa esiintyä ja ehkä tulevat biisitkin ovat erilaisempia kuin nykyiset.

En niin tarkkaan ole seurannut muiden jäsenten juttuja, mutta kuka porukasta oli se jonka sanottiin vähän kiusoittelevan B:tä K aiheesta?
 
vierailija
Kiitos Tarotar<3 Kiinnostavaa miten voimakkaita tuntemuksia Bojanin ja Käärijän suhde on Jokereissa aiheuttanut. Videoissa ovat vaikuttaneet aina iloisilta Käärijän seurassa ja haastatteluissa ovat puhuneet hänestä hyvää. Olisikohan Nace ymmärtänyt Bojanin ihastuksen syvyyden ja yrittänyt jutellakin asiasta, mutta B ei olisi halunnut hänelle avautua.
 
vierailija
Tämä poikien luennat olivatkin mielenkiintoisempaa kuin luulin. Jos B on viisuissa kokenut jotain tosi poikkeuksellista, niin kyllähän se tuollaiseen bändiin vaikuttaa. Olisiko tuo muutos esim. B tapa esiintyä ja ehkä tulevat biisitkin ovat erilaisempia kuin nykyiset.

En niin tarkkaan ole seurannut muiden jäsenten juttuja, mutta kuka porukasta oli se jonka sanottiin vähän kiusoittelevan B:tä K aiheesta?
Kris on eniten kiusotellut Bojania asiasta
 
vierailija
Kiitos Tarotar<3 Kiinnostavaa miten voimakkaita tuntemuksia Bojanin ja Käärijän suhde on Jokereissa aiheuttanut. Videoissa ovat vaikuttaneet aina iloisilta Käärijän seurassa ja haastatteluissa ovat puhuneet hänestä hyvää. Olisikohan Nace ymmärtänyt Bojanin ihastuksen syvyyden ja yrittänyt jutellakin asiasta, mutta B ei olisi halunnut hänelle avautua.
Samaa mietin itsekin, ehkä Nace on yrittäny saada Bojanin avautumaan. Ja mun on jotenki tosi helppo uskoa että Kris ei tykkäisi Jerestä xD vaikuttavat jotenki tosi erilaisilta ja jere kuitenki on niin vahva persoona ettei sellasesta varmaan kaikki pidä. Kiitos taas Tarottarelle :)
 
vierailija
Kiitos Tarotar<3 Kiinnostavaa miten voimakkaita tuntemuksia Bojanin ja Käärijän suhde on Jokereissa aiheuttanut. Videoissa ovat vaikuttaneet aina iloisilta Käärijän seurassa ja haastatteluissa ovat puhuneet hänestä hyvää. Olisikohan Nace ymmärtänyt Bojanin ihastuksen syvyyden ja yrittänyt jutellakin asiasta, mutta B ei olisi halunnut hänelle avautua.
Uskoisin kyllä kaikkien bändssä ymmärtäneen mistä on kyse, oli se sitten ihastus tai tosi syviä tunteita. Ja voi vain kuvitella millainen B on ollut esim. viisuaikana ilman Jereä, kun miettii sitä K:nkin "Miksi sanon turkoosimattoa koko ajan carpe diemiksi". Ts. itse veikkaisin B:n puhuneen K:sta ihan koko ajan.

- Joymuffin
 
vierailija
Uskoisin kyllä kaikkien bändssä ymmärtäneen mistä on kyse, oli se sitten ihastus tai tosi syviä tunteita. Ja voi vain kuvitella millainen B on ollut esim. viisuaikana ilman Jereä, kun miettii sitä K:nkin "Miksi sanon turkoosimattoa koko ajan carpe diemiksi". Ts. itse veikkaisin B:n puhuneen K:sta ihan koko ajan.

- Joymuffin
On varmaan puhunu jotain mutta onko myöntäny mitään suoraan kuitenkaan? Kun mietin että ehkä just sitä oisi Nace voinu yrittää Bojanilta kysellä.
 
vierailija
Aaws toi Nacen kohta siitä että KB on saanu hänen silmät aukeamaan uudella tavalla sopii siihen mitä mekin ollaa täällä puhuttu :D että pitkästä aikaa tullu taas usko rakkauteen
 
vierailija
Uskoisin kyllä kaikkien bändssä ymmärtäneen mistä on kyse, oli se sitten ihastus tai tosi syviä tunteita. Ja voi vain kuvitella millainen B on ollut esim. viisuaikana ilman Jereä, kun miettii sitä K:nkin "Miksi sanon turkoosimattoa koko ajan carpe diemiksi". Ts. itse veikkaisin B:n puhuneen K:sta ihan koko ajan.

- Joymuffin
Juu, samaa mieltä, että kaikki ovat varmasti ymmärtäneet Bojanin olevan ihastunut. Mutta ehkä Nace on ollut se, joka olisi halunnut keskustella asiasta syvällisemmin, face-to-face, Bojanin kanssa. Että istutaas nyt alas ja puhutaan teistä kahdesta. Mielenkiintoista nähdä millaiset kortit lopuille Jokereille tulevat, onko joku muukin yrittänyt vitsailua ja kiusoittelua vakavampaa keskustelua aiheesta.
 

Yhteistyössä