Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Leila, tuo jos mikä on taidetta. Luin myös sen laivan puolella olevan ja molemmat on oikein hyviä. Toi "mikä helvetti on läppää ja mikä helvetti totta" on oikeasti mietityttänyt pidempään, olen niin kovasti yrittänyt miettiä mikä kaikki on esitystä ja mikä totta, varsinkin shippausnäkökulmasta. Kiitos kun jaoit nämä meidän kanssa💖

ps. minä rakastan sinua sisältää kolme sanaa :)
 
vierailija
Onko muuten muilla niin, että nykyään rakkauslauluja kuunnellessa tulee automaattisesti mieleen K ja B?
Siis yleisesti ottaen rakkauslaulujen pointti on juuri siinä, että ne saa sut ajattelemaan OMAA elämää ja tunteita ja peilaamaan niitä siihen kappaleeseen.
On, ja se on hyvin kiusallista. Tästä ei pääse eroon. Aiemmin rakkauslaulut eivät oikein kiinnostaneet, johtuen omasta tilanteestani.

Sipriina
 
vierailija
Erinin Yhtenä sunnuntaina on myöskin niin sopiva. Kaverukset, jotka ihastuvat ja päättävät yhtenä iltana olla enemmän kuin kaverit.
Vastaan itse tähän vielä. Omakohtaista kokemusta asiasta, hyppää yli jos ei kiinnosta.

olin parikymppisenä töissä eräässä tehtaassa, jossa töitä tehtiin hyvin eristyksessä. Käytännössä olit koko vuoron vain työparin kanssa etkä muita pahemmin nähnyt. Parit hiukan vaihteli, mutta usein olit saman henkilön kanssa ja siinä kyllä syttyi yksi jos toinen syvä ystävyys mutta myös parisuhteita, paikassa oli aikalailla saman verran miehiä ja naisia. Mä ystävystyin itseäni kymmenisen vuotta vanhemman miehen kanssa. Toki kyllähän se meni pieneksi flirttailuksi mutta hyviä ystäviä oltiin kuitenkin enemmän. Puhuttiin myös omista parisuhteistamme, varattuja olimme kumpikin.

Mutta kerran päädyttiin samaan bilepaikkaan, ei ollut firmanjuhlat vaan täysi sattuma. Ja silloin lähti käsistä. Voin sanoa etten edes ihan muista kaikkea, mutta sen hetken kun erottiin yöllä ja sanottiin, että tämä jäi sitten tähän, muistan kuin eilisen. Muutama päivä meni töissä vähän omituisissa merkeissä mutta palattiin takaisin ystäviksi. Firma myytiin ja lopetettiin, emme enää koskaan nähneet toisiamme. Mutta edelleen joskus mietin mitä hänelle kuuluu. Nimi on sen verran yleinen ettei Facebookista tms. pysty löytämään ja epäilen ettei hän somessa edes ole.
 
vierailija
Ootte kyllä ihania 💚 Niin monta keskustelun suuntaa ja tunnelmaa, joihin voisi tarttua. Kiitos Enid ficistä ja Leilan räppi ja vähän Kärtsärin rankaisua päälle, uh!

Minullekin kaikki KAIKKI biisit kertoo K&B tarinasta. Meidän pitäisi tehdä Spotifyhin puutarhurien soittolista! Mun lisäyksiä Kuumaan ja hyökyaallon rinnalle voisi olla Ida Paul & Kalle Lindroth: Kavereita, päiväuni, Hakuammuntaa, Planeetat, Mä mietin sua

Itse en ole kertonut tästä kenellekään. Mun perhe kyllä toki huomasi kännyriippuvuuteni ja K fanituksen. Mutta puutarhalaiva ship on omaa henkilökohtaista maailmaani. Salainen puutarha, joka on jossain syvemmällä kouraisevassa mielen kaninkolossa, kuin arjen elämä ja monet roolit. Tässä on jotakin samaa minulle kun D/s, välillä käyn kinky- bileissä ja tapahtumissa, ja mitä kaikkea siellä nyt sitten.. Ne ovat asioita jotka ovat vain minun. Välillä se hymyilyttääkin, kukaan arjessa ei ikinä uskoisi, voisi kuvitellakaan, mitä kaikkea minun sydämessä ja mielessä sykähtelee 🔥

Haikeudesta, ehkä kaipuustakin, täyttymyksen aavistuksista ja toisaalta oman nuoruuden maailmasta jo etäämmällä kirjoititte kauniisti Yöllinen Pohtija ja muut 💜 Minäkin koen näitä tunteita paljon. Elämässäni muutenkin nyt ollut ajankohtaisena teemana miten nopeasti aika kuluu. Itselläni on välillä polttavaa kaipuuta, tuskaakin, kun jotenkin se piirtyy niin tajuntaan miten 10-20v on mennyt kuin siivillä. Onneksi vastapainoksi taas välillä olo on selkeä, seesteinen. Olen pohtinut ja en kadu asioita, joita olen elämäni eri hetkissä valinnut sen hetken parhaan ymmärrykseni ja kompassini mukaan. Toki joku polku olisi vienyt toisin. Kuitenkin haluan uskoa siihen, että moni asia on edelleen ja etenkin nyt mahdollista, kun oman mielen "pitää/pitäisi" sääntökirja on jo vähän hellittänyt ja on enemmän rohkeutta ja varmuutta kuunnella omaa itseä. Ajattelen sitä kokevaa herkkää puolta itsessäni vähän niin kuin sisäisenä lapsena, sinä nuorena elämännälkäisenä tyttönä, josta haluan nyt aikuisena pitää huolta ja auttaa siipiä vielä lentoon, vaikka sitten se olisi täällä laivan kannella ja kannateltuna 💕 Luulen, että just tämän vuoksi K&B on niin koskettanut niin monia. Kun olemme niin paljon aistineet heistä ja eri tasoilla on voinut peilata itsessään. Ja kun itse jo sisällään ymmärtää tuskallisesti ja tietää, että monet raamit on lopulta keinotekoisia. Sydän ja hiljainen viisaus intuitio tunnistaa kyllä ne tärkeät asiat. Vaikka tiedän, irl ei se todella ole niin yksinkertaista. Mutta minua on koskettanut elää jotakin tällaista ristiriitaa taas uudelleen läpi heidän kauttaan.

Lilja 🌺💚
 
vierailija
Tosi jänniä nämä elämän kohtaamiset, kiitos Sipriina, nimetön ja Lilja.
Itseäni helpotti kun sain tänne oksentaa pitkään mieltäni painaneen asian. Selkeyttää omaa ajattelua.

Täytyypä kuunnella musaehdotuksia, Anatuden hyökyaaltoa kävinkin jo kuuntelemassa, en ole koskaan kuunnellut niitä sanoja. Ihana.

Itse lisäisin listaan tietysti ficcini mukaisen Hectorin "yhtenä iltana" sitten tämä itkuklassikko

Ja vikaksi tietysti energisen Alice Cooperin poison💖💖💖💖 herättää mut henkiin aina

Leila
 
vierailija
Voi miten paljon hyviä kirjoituksia tänään - joista ei täällä tosiaan voi tykätä noin vain, ja jokaiseen kommentoiminen veisi ikuisuuden. Myös kommenttien lukijoilta. Palaan tähän viestini lopussa.

Ficjutuista, jotka tänne on jaettu. Ovat olleet poikkeuksetta erittäin hyvätasoisia. Olen käynyt netin syövereissä tutkimassa, mitä muuta on kirjoitettu, ja oma kokemukseni on, että tänne on jaettu pelkästään kauniisti, tyylikkäästi ja taitavasti kirjoitettuja juttuja. Jopa se Loreen-tarina oli kuitenkin taidolla kirjoitettu. Vaikka vähän posket saattoivatkin punoittaa lukiessa. Enid, Assuu, Joymuffin, jatkakaa kirjoittamista ja jakamista. Watafak!

Leilan räppi oli myös viimeisen päälle! Olen ihanassa seurassa.

Sitten vielä pikkuisen omaa napaa. Minulla ON ruusutarha. Kirkkaanpunainen, joka kukkii kuin hullu touko-kesäkuussa. Valkoinen, joka kukkii koko kesän. Vaaleanpunainen, joka kukkii harvakseltaan, mutta joskus jopa tammikuussa. Keltainen, joka kukkii kesällä koko ajan, mutta kukat kestävät vain päivän pari. Symboliikkaa, jonka halusin puutarhureiden kanssa jakaa.

Mitäpä jos perustaisimme suljetun FB-ryhmän? Siellä voisimme tykätä ja kommentoida toistemme juttuja paremmin. Se tietty tekisi meistä omalla nimellä toimivia operoijia - ellet luo uutta FB-profiilia vain tätä tarkoitusta varten. Sekin on toki mahdollista.

Sipriina
 
vierailija
Voi miten paljon hyviä kirjoituksia tänään - joista ei täällä tosiaan voi tykätä noin vain, ja jokaiseen kommentoiminen veisi ikuisuuden. Myös kommenttien lukijoilta. Palaan tähän viestini lopussa.

Ficjutuista, jotka tänne on jaettu. Ovat olleet poikkeuksetta erittäin hyvätasoisia. Olen käynyt netin syövereissä tutkimassa, mitä muuta on kirjoitettu, ja oma kokemukseni on, että tänne on jaettu pelkästään kauniisti, tyylikkäästi ja taitavasti kirjoitettuja juttuja. Jopa se Loreen-tarina oli kuitenkin taidolla kirjoitettu. Vaikka vähän posket saattoivatkin punoittaa lukiessa. Enid, Assuu, Joymuffin, jatkakaa kirjoittamista ja jakamista. Watafak!

Leilan räppi oli myös viimeisen päälle! Olen ihanassa seurassa.

Sitten vielä pikkuisen omaa napaa. Minulla ON ruusutarha. Kirkkaanpunainen, joka kukkii kuin hullu touko-kesäkuussa. Valkoinen, joka kukkii koko kesän. Vaaleanpunainen, joka kukkii harvakseltaan, mutta joskus jopa tammikuussa. Keltainen, joka kukkii kesällä koko ajan, mutta kukat kestävät vain päivän pari. Symboliikkaa, jonka halusin puutarhureiden kanssa jakaa.

Mitäpä jos perustaisimme suljetun FB-ryhmän? Siellä voisimme tykätä ja kommentoida toistemme juttuja paremmin. Se tietty tekisi meistä omalla nimellä toimivia operoijia - ellet luo uutta FB-profiilia vain tätä tarkoitusta varten. Sekin on toki mahdollista.

Sipriina
ei huono idea ois
 
vierailija
Noita suljettuja ryhmiä on vaan kokeiltu useampaan otteeseen tämän bromancen aikana ja ne aina muuttuu nopeasti tosi tylsiksi :D Jotenkin jutut niissä vaan lässähtää tosi nopeasti kun siellä on vaan tietyt ihmiset ja uusia ei pääse eksymään paikalle
 
vierailija
Voi miten paljon hyviä kirjoituksia tänään - joista ei täällä tosiaan voi tykätä noin vain, ja jokaiseen kommentoiminen veisi ikuisuuden. Myös kommenttien lukijoilta. Palaan tähän viestini lopussa.

Ficjutuista, jotka tänne on jaettu. Ovat olleet poikkeuksetta erittäin hyvätasoisia. Olen käynyt netin syövereissä tutkimassa, mitä muuta on kirjoitettu, ja oma kokemukseni on, että tänne on jaettu pelkästään kauniisti, tyylikkäästi ja taitavasti kirjoitettuja juttuja. Jopa se Loreen-tarina oli kuitenkin taidolla kirjoitettu. Vaikka vähän posket saattoivatkin punoittaa lukiessa. Enid, Assuu, Joymuffin, jatkakaa kirjoittamista ja jakamista. Watafak!

Leilan räppi oli myös viimeisen päälle! Olen ihanassa seurassa.

Sitten vielä pikkuisen omaa napaa. Minulla ON ruusutarha. Kirkkaanpunainen, joka kukkii kuin hullu touko-kesäkuussa. Valkoinen, joka kukkii koko kesän. Vaaleanpunainen, joka kukkii harvakseltaan, mutta joskus jopa tammikuussa. Keltainen, joka kukkii kesällä koko ajan, mutta kukat kestävät vain päivän pari. Symboliikkaa, jonka halusin puutarhureiden kanssa jakaa.

Mitäpä jos perustaisimme suljetun FB-ryhmän? Siellä voisimme tykätä ja kommentoida toistemme juttuja paremmin. Se tietty tekisi meistä omalla nimellä toimivia operoijia - ellet luo uutta FB-profiilia vain tätä tarkoitusta varten. Sekin on toki mahdollista.

Sipriina
Olemmekohan Sipriina miten samoilla leveysasteilla? Minullakin on ruusutarha, joka kukkii lähes samoina aikoina. Asustelen yhdellä Välimeren suurimmista saarista.
T. Se toinen ulkkis
 
vierailija
Noita suljettuja ryhmiä on vaan kokeiltu useampaan otteeseen tämän bromancen aikana ja ne aina muuttuu nopeasti tosi tylsiksi Jotenkin jutut niissä vaan lässähtää tosi nopeasti kun siellä on vaan tietyt ihmiset ja uusia ei pääse eksymään paikalle
Uusia tuskin on enää tulossa, paitsi vauva-palstan vittuilijoita. Anteeksi ruma sana, mutta onhan sitä muutkin käyttäneet.

Odottelen muidenkin kommentteja, ja olen vapaaehtoinen sen ryhmän perustamiseen.
 
vierailija
Oi ruusutarhat! Kuulostaa aivan upealta Sipriina ja se toinen ulkkis ☺ Saisimmeko joskus tulla puutarhamatkalle luoksemme?

t. Se puutarhajuhlista kesäillassa joskus (viikko sitten?) herutellut Lilja 🌺
P.s. En ole facessa itse, mutta tuntuu tärkeältä pitää teistä kiinni ja olla osa tätä yhteisöä.

Ja Leila, kiitos biiseistä! Nuo minun kappaleet oli enemmän sitä haikuiluosastoa 🤭 Tämä kappale (alla) jollain mun vanhalla soittolistalla ja mietin jo aiemmin sopisi meidän ruusuille After Tavastia yön soundtrackiksi ra-ta-ta-taa 🔥

 
vierailija
Minä pelkään, että jos sellainen suljettu ryhmä perustetaan, koko juttu lässähtää lopullisesti. Huomaan, että koko ajan porukka muutenkin täällä ja vauvalla vähenee.
Veikkaan et muutenki suurimman osan on helpompi kommentoida nimettömästi. Vaik kylhän sinne faceen tietenki vois tehä toisen profiilin, mut en tiiä kuinka moni sitä vaivaa jaksais nähdä. Minä pysyn sekä täällä että vauvalla niin pitkään ku ees jonkunlaista eloa palstoilla on :D
 
vierailija
Ite en liittyisi fb-ryhmään, käyn siellä enää tuskin koskaan enkä jaksaisi tehdä uutta nimetöntä profiilia. Omalla nimellä en kirjoittaisi kaikkea semmosta mitä oon tänne kirjoittanut. :)
Monen teistä kyllä haluaisin jatkaa juttelua ja harmi homma jos ei teidän ajatuksia enää saisi lukea. Oon jakanut aika isojakin fiiliksiä ja saanu mullistavia oivalluksia toisten viesteistä. En oo ikinä käynyt koko palstalla ennen tätä ja oli tosi odottamatonta millanen "yhteisö" täältä on löytyny. Pelkään kuitenkin että omilla nimillä pyörivässä ryhmässä tms henkilökohtaisemmalla tasolla tää odottamaton yhteisöllisyys katoaisi. Pelkään ainakin ite että saattaisin jäädä aika ulkopuoliseksi jos kun tosielämän erot elämäntilanteissa jne korostuisi omien niminaamaprofiilien myötä.
Puppypeilisolu
 
vierailija
Jäädään tänne!
Itseäni vain vaivaa, kun en saa kaikille annettua huomiota, joille haluaisin.
Mutta kun yhteinen ajatus on se, että arvostamme sitä mitä meillä täällä on, niin se on juuri näin oikein hyvä.
Tiedoksi monille, teidän kirjoitukset koskettaa.

Sipriina
 

Yhteistyössä