Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Hei tarotar! Mitä opusta käytät korttien tulkintaan? kysyin tätä jo eilen, mutta kommenttini taisi hukkua muiden alle.
Sehän se onkin kun mulla ei ole mitään yhtä tiettyä opasta vaan kunnon Tarot kirjasto 😀 koska Tarot kortteja voi tulkita niin monella eri tavalla, tunteiden, järjen, hengellisyyden, seksuaalisuuden kautta, lista on loputon. Siksi teen aina niin tarkkoja kysymyksiä ja yleensä myös jatko kysymyksiä. Mutta aloittelijan kannattaa aloittaa ihan vaan yleisluennasta, niihin löytää varmasti aloittelijan oppaita kirjakaupasta 🔮

Tollane viesti oli aiemmin? :p En ole siis tarotar, huomasin vaan ton jo aiemmin
 
vierailija
Siis mitä ihmettä! Vieläkin nämä jutut jatkuu. Onkohan hän ajatellut yhtään, miltä tämä tuntuu Bojanista. Ja kysyn itse, miltähän tämä Bojanista tuntuu. Vähän myös ihmettelen, että K osuus aina sivuutetaan, kukaan ei naureskelee vaikkapa paidan lahjoitusta.
Jos olisin Bojan niin saattaisin kyllä jo tässä vaiheessa myöntää julkisesti että jep, taisin vähän ihastua Jereen. Eihän sitä tarvitsisi sanoa mitään sydäntäsärkevän dramaattista, ei tarvi vaikka tunnustaa olevansa korviaan myöten rakastunu. Kun sitten kukaan ei ainakaan jatkaisi enää tollasta epäsuoraa härnäämistä ja vihjailua.
 
vierailija
Luin Joymuffinin tarinat (uudestaan). Teknisesti mainiosti kirjoitettuja, ja tarina niin uskottava. Ainoa mitä en usko, on se, että B olisi viettänyt finaaliyön jotenkin jossain muualla kuin K:n kanssa. Kiitos!

Finaaliyöstä puheen ollen. Vasta tänään huomasin, että JO:n lentokenttäklipissä Jan antaa varsin suoran vinkin siitä, että Bojan jäi Käärijän matkaan. Tätä ennen luulin, että kyseessä on arvailu. Mutta Jan kyllä ihan selvästi antaa ilmi, että Bojan myöhästyi koneesta, koska jäi Käärijän luo.

Sipriina
 
vierailija
Luin Joymuffinin tarinat (uudestaan). Teknisesti mainiosti kirjoitettuja, ja tarina niin uskottava. Ainoa mitä en usko, on se, että B olisi viettänyt finaaliyön jotenkin jossain muualla kuin K:n kanssa. Kiitos!

Finaaliyöstä puheen ollen. Vasta tänään huomasin, että JO:n lentokenttäklipissä Jan antaa varsin suoran vinkin siitä, että Bojan jäi Käärijän matkaan. Tätä ennen luulin, että kyseessä on arvailu. Mutta Jan kyllä ihan selvästi antaa ilmi, että Bojan myöhästyi koneesta, koska jäi Käärijän luo.

Sipriina
Missä tällainen klippi? Linkkiä kiitos! ❤
 
vierailija
Luin Joymuffinin tarinat (uudestaan). Teknisesti mainiosti kirjoitettuja, ja tarina niin uskottava. Ainoa mitä en usko, on se, että B olisi viettänyt finaaliyön jotenkin jossain muualla kuin K:n kanssa. Kiitos!

Finaaliyöstä puheen ollen. Vasta tänään huomasin, että JO:n lentokenttäklipissä Jan antaa varsin suoran vinkin siitä, että Bojan jäi Käärijän matkaan. Tätä ennen luulin, että kyseessä on arvailu. Mutta Jan kyllä ihan selvästi antaa ilmi, että Bojan myöhästyi koneesta, koska jäi Käärijän luo.

Sipriina
Mutta teknisesti se ei olisi ollut mahdollista koska suomen porukat lähtivät sieltä ennen. Toki varmaan vietti yönsä remuten Suomen delegaation kanssa, ja siihen varmaan toi Janin paidan näyttäminen viittaa
 
vierailija
En voi olla kommentoimatta, kaiketi osaksi senkin takia, että itse olen ollut melkoisen alla päin siitä, että en ollut Altaan keikalla, joka oli Kärtsän omien sanojen mukaan yksi kaikkien aikojen hauskimmista keikoista. Videomateriaalin perusteella missasin tapahtuman, josta olisin nauttinut suunnattomasti (verrattuna vaikkapa edellisen päivän keikkaan Lohjalla, jossa olin - ei huono ollut sekään).

En tiedä miksi et lopulta halunnut mennä keikalle jos kuitenkin lipun olit hankkinut. Ikäsihän ei ole kenellekään muulle minkäänlainen ongelma tai oudoksunnan aihe. Oudoksut siis itse itseäsi. Kannattaa muistaa, että Käärijä on koko kansan ilmiö edelleen, pikkumukeloista 94-v. Heljään ja kaikkeen siltä väliltä. Ketään muuta ei paljoakaan kiinnosta, että mitä ikäluokkaa joku yksittäinen henkilö yleisössä on, sillä kaikkia kiinnostaa ensi sijassa eräs lavalla oleva paidaton riehuja. Käärijän sanoma ylipäätään on olla vapaasti ja häpeämättä sitä, mitä on. Toivoisin, että pystyisit vielä ylpeänä seisomaan sen takana, että juuri sinä tykkäät tästä Käärijän jutusta tai ainakin haluat sen nähdä, riippumatta siitä, montako vuotta olet maapallolla elellyt. Toistan, kenellekään muulle tuo asia ei varmasti ole minkään sortin ongelma. Käärijän keikoilla ei olla julmia sinua kohtaan, älä ole itsellesikään.

Kaikella hyvällä kirjoitin tämän, tulin vain jotenkin tosi surulliseksi lukiessani, että sinulla oli mahdollisuus olla siellä upealla keikalla, mutta sisäinen häpeä oli liian vahva.
Kiitos tästä viestistä. Sain lisää miettimisen aihetta. Juuri tästähän K puhuu, ettei pitäisi hävetä. Häpeä on aina mulla ollut mukana enemmän tai vähemmän, tällä kertaa se vielä voitti. Eniten ehkä mietin sitä, miksi näillä vuosilla vielä pitäisi mukaan päästä, vaikka pitkään oli jo sellaisia aikoja, etten edes halunnut. Hullun KB kevään vaikutusta, olen herännyt henkiin.
 
vierailija
Kiitos tästä viestistä. Sain lisää miettimisen aihetta. Juuri tästähän K puhuu, ettei pitäisi hävetä. Häpeä on aina mulla ollut mukana enemmän tai vähemmän, tällä kertaa se vielä voitti. Eniten ehkä mietin sitä, miksi näillä vuosilla vielä pitäisi mukaan päästä, vaikka pitkään oli jo sellaisia aikoja, etten edes halunnut. Hullun KB kevään vaikutusta, olen herännyt henkiin.
Häpeäminen on suomalaisten kansallissairaus. Sen olen ulkosuomalaisena oppinut - yksi suurimmista opeista.
Rumasti sanottuna: kuka sua kattoo! Me luullaan, että kaikki meitä katsoo, ja meidät huomaa ja meitä miettii. Ei todellakaan.

Maassa, jossa asun, keski-ikäisenä ei yhtään tarvitse miettiä, mille keikalle tai bileisiin menee. Enkä kyllä Suomessa ollessa myöskään enää mieti yhtään mitään häpeään liittyvää. Huomaan suomalaisten perheenjäsenteni miettivän. Se on heidän ongelmansa. Minä häpeäisin sitä, että eivät morjesta naapureitaan. Teen kaikkia tälläisiä outoja asioita, kuten tervehdin ihmisiä. En häpeä, vaikka varmasti kummallinen olenkin.

Sinullekin, carpe diem!

Kaikkea hyvää,
Sipriina
 
vierailija
Kiitos tästä viestistä. Sain lisää miettimisen aihetta. Juuri tästähän K puhuu, ettei pitäisi hävetä. Häpeä on aina mulla ollut mukana enemmän tai vähemmän, tällä kertaa se vielä voitti. Eniten ehkä mietin sitä, miksi näillä vuosilla vielä pitäisi mukaan päästä, vaikka pitkään oli jo sellaisia aikoja, etten edes halunnut. Hullun KB kevään vaikutusta, olen herännyt henkiin.
tämä on jännä juttu. Vielä esim viime kesänä tai syksynä mulle ei ois tullut mieleenkään mennä millekään keikalle (eikä siis ennen koronaakaan), enhän mä kuuntele musiikkia juuri lainkaan. Saatikka että olisin mennyt jonnekin keikalle yksin. Saatikka kuuntelemaan rääväsuista suomiräppäriä saati jotain sloveenipoikabändiä, tai poikabändiä ylipäätään. No, nyt oon käyny kaks kertaa kuuntelemassa Käärijää yksin, kerran Kuumaan keikalla kaverin kanssa ja vielä oon ainakin kerran Käärijän keikalle tänä kesänä ja myös Jokereiden keikalle liput ostettu. Ja oon nauttinut💕. Ja oon keski-ikäinen täti. Jotain tämä hullu viisukevät sai aikaan minussa.
 
vierailija
K voisi katsoa tarkkaan omia viisukuplan aikaisia kuviaan ja erityisesti ilmeitään ja olemustaan niissä yhdessä Bojanin kanssa ja sitten pysähtyisi hetkeksi miettimään, miten asiat oikeastaan ovat. Vielä Tavastian lavallakin näkyy tuo tietty sulaminen B n lähistöllä. Tästä taisi tulla vähän sopimaton viesti, kyse ehkä sitten kuitenkin ystävyydestä.
 
vierailija
Voi Selena! Mulle tulee tästä mieleen monta monta vuotta sitten vanhan työpaikan joku illanvietto, jossa, en muista/tiedä, miten tuli juttua jostain ja yksi työkaveri totesi keskustelussa, että Ristolla (työparini) ei ole silmää kuin kuin Minnalle (minä). Mä olin aivan häkeltynyt, kun en ollut yhtään ajatellut, että meillä olisi jotain muuta kuin vaan hemmetin kivaa töissä. No, mutta siitä se sitten lähtikin kun mä tajusin asian… Mutta eiköhän Jerelle ole jo selvää ilman Selenan huomautustakin.

Tuo, että Jere ja Bojan pussailevat ihan ketä muuta tahansa kuin toisiaan, on kyllä niin selkeä merkki että eivät pysty sitä julkisesti tekemään, taustalla on jotain isompaa. Varsinkin kun ottaa huomioon, että siellä finaali-illassa hyvin luontevasti tuli kaulapusuja, jota ei yleensä vain kavereille anneta. Itsekin olen kavereille suukkoja antanut, mutta en koskaan ole kaulaan kuin niille, joiden kanssa on jotain seksuaalista kanssakäymistä.

Itse Jeren tyttöystävänä olisin äärettömän kiinnostunut mitä hittoa noiden kahden välillä oikein tapahtuu, enkä välttämättä uskoisi ihan ensimmäistä selitystä. Mutta kun ei me tiedetä millainen suhde ja säännöt heillä ovat, niin haluan korostaa että ITSE tuossa tilanteessa olisin hyvin epäluuloinen.
Olen myös miettinyt, mitä ihmeen selityksiä K antaa gflle, että KB touhut saattoivat jatkua.Voisko ne olla vaikka sellaisia, että tätä ihmiset haluaa ja tehdään vaan bisneksen vuoksi. Viisujen jälkeisen viikon puheita ei oikein noillakaan syillä voi selittää. Kiinnostavaa olisi myös tietää, vieläkö Bojania kiinnostaa, onko hänellä pitkän tähtäimen juonet vielä kehitteillä vai loppuiko kiinnostus.
 
vierailija
Olen tainnut täällä kirjoittaakin, että tämä kevät ja kesä on tehnyt mulle niin hyvää! Olen viimeiset kymmenen vuotta hukannut johonkin, ja sitä ennenkin elänyt aina tosi tasaisesti ja käyttäynyt siten kuinka oletetaankin. Se johon työpaikalla luotetaan, että kyllä se tämän hoitaa tai lapset sanovat, että äiti ainakin tietää/osaa, se joka suunnittelee elämänsä minuutin tarkkuudella seuraavat puolivuotta eteenpäin.

Nyt mä kuuntelen musiikkia (ennen etsin radiosta puhekanavia ja seurasin uutisia), olen ostanut useammat keikkaliput, herranjestas kirjoitan fanficiä, teen asioita spontaanisti, panostan ulkonäkööni, uskon Tarot tulkintoihin… Ja kyllä, en enää häpeä, tai ainakaan en häpeä niin paljon kuin ennen.

Jostain syystä siihen tarvittiin Euroviisut, suomalainen räppäri (jota mun lapsi fanitti jo ennen UMKta) ja slovenialainen prinssi. Että jos joku mulle olisi vuosi sitten sanonut, että sun seuraavasta kesästä tulee ihan sekopäinen ja syy on tällainen kombinaatio, niin hulluksi olisin väittänyt.

Enid

(hitto näitä kysymyksiä! Kuinka paljon kello on —> joo mä elin minuuttiaikataululla monta vuotta ja olen kysynyt tätä miljoonia kertoja)
 
vierailija
Kiitos tästä viestistä. Sain lisää miettimisen aihetta. Juuri tästähän K puhuu, ettei pitäisi hävetä. Häpeä on aina mulla ollut mukana enemmän tai vähemmän, tällä kertaa se vielä voitti. Eniten ehkä mietin sitä, miksi näillä vuosilla vielä pitäisi mukaan päästä, vaikka pitkään oli jo sellaisia aikoja, etten edes halunnut. Hullun KB kevään vaikutusta, olen herännyt henkiin.
Mäkin haluan kommentoida kun jo aiemmin ihan vihlaisi että oikeasti käännyit pois. Mä toivoisin myös tosi paljon että ens kerralla et käänny, vaan menet ja nautit! So what että muut on nuorempia! Kärtsä on koko kansan sankari ja muutenkin itse haluan käydä keikoilla niin kauan kuin jalat kantaa ja henki pihisee. Nyt olen lähempänä 50 kuin muita numeroita ja mun äitini oli vielä 70 v joskus mun kanssa keikoilla kun fanitettiin samaa artistia. Elämä on lyhyt! Carpe diem ❤
 
vierailija
tämä on jännä juttu. Vielä esim viime kesänä tai syksynä mulle ei ois tullut mieleenkään mennä millekään keikalle (eikä siis ennen koronaakaan), enhän mä kuuntele musiikkia juuri lainkaan. Saatikka että olisin mennyt jonnekin keikalle yksin. Saatikka kuuntelemaan rääväsuista suomiräppäriä saati jotain sloveenipoikabändiä, tai poikabändiä ylipäätään. No, nyt oon käyny kaks kertaa kuuntelemassa Käärijää yksin, kerran Kuumaan keikalla kaverin kanssa ja vielä oon ainakin kerran Käärijän keikalle tänä kesänä ja myös Jokereiden keikalle liput ostettu. Ja oon nauttinut. Ja oon keski-ikäinen täti. Jotain tämä hullu viisukevät sai aikaan minussa.
Samat on kuviot. Viime vuosina oon käynyt kuuntelemassa lähinnä oopperaa. Kuumaan keikalla nyt kävin, se oli tosin sellainen, johon oli helppo mennä. Vanhin olin kuitenkin. Kuumaan keikalla totesin tuon, että ei mua kukaan katso. K n keikalle liput harkinnassa, todennäköisesti ostan. Jokereille en saanut lippuja Tavastialle, mutta elän toivossa, että niitä vielä jostain saa. En tosin tiedä miten pää kestäisi Bojanin näkemisen.
 
vierailija
Mäkin haluan kommentoida kun jo aiemmin ihan vihlaisi että oikeasti käännyit pois. Mä toivoisin myös tosi paljon että ens kerralla et käänny, vaan menet ja nautit! So what että muut on nuorempia! Kärtsä on koko kansan sankari ja muutenkin itse haluan käydä keikoilla niin kauan kuin jalat kantaa ja henki pihisee. Nyt olen lähempänä 50 kuin muita numeroita ja mun äitini oli vielä 70 v joskus mun kanssa keikoilla kun fanitettiin samaa artistia. Elämä on lyhyt! Carpe diem
Kiitos kaikki ihanaiset, jotka ovat mulle vastanneet! Yritän seuraavaksi keksiä jonkun mukaani seuraksi, kiinnostuneita ei vaan mun tuttavapiirissä oikein löydy. ,🙂Yksi mua nuorempi on jo vähän lupaillut.❤
 
vierailija
Minusta on hämmentävää, kun osa kirjoittajista on sitä mieltä, että molempien K ja B välillä on edelleen romanttisia tunteita. Todisteena mm. yksityinen viestittely ja keskinäinen (julkinen) pussaamattomuus sekä molempien olemus toistensa läheisyydessä. Osa porukasta taas vakaasti sitä mieltä, että mitään ystävyyttä kummempaa ei ole koskaan ollutkaan.
 
vierailija
Toi on muuten todella mielenkiintoinen video, vois joku kehonkielen asiantuntija analysoida, mitä tuo B:n liikehdintää oikein meinaa...
Mun yksi kollega tai no välillä samassa lafkassa työskentelevä on tällainen kehonkielen asiantuntija jota ihan kansalliset uutismediatkin käyttää joissain tulkinnoissa. Oon joskus puolivakavissani miettinyt että näyttäisin joitain näitä klippejä sille ja kyselisin tulkintaa, mutta en mä ikimaailmassa kehtais. Ja onneksi törmätään niin harvoin että ei tule liikaa kiusauksia😂
 
vierailija
Minusta on hämmentävää, kun osa kirjoittajista on sitä mieltä, että molempien K ja B välillä on edelleen romanttisia tunteita. Todisteena mm. yksityinen viestittely ja keskinäinen (julkinen) pussaamattomuus sekä molempien olemus toistensa läheisyydessä. Osa porukasta taas vakaasti sitä mieltä, että mitään ystävyyttä kummempaa ei ole koskaan ollutkaan.
Tarkoitan siis, että samoista tiedoista vedetään täysin vastakkaiset tulkinnat.
 
vierailija
Mun yksi kollega tai no välillä samassa lafkassa työskentelevä on tällainen kehonkielen asiantuntija jota ihan kansalliset uutismediatkin käyttää joissain tulkinnoissa. Oon joskus puolivakavissani miettinyt että näyttäisin joitain näitä klippejä sille ja kyselisin tulkintaa, mutta en mä ikimaailmassa kehtais. Ja onneksi törmätään niin harvoin että ei tule liikaa kiusauksia
Ooooh sano että on kaveriporukassa vedonlyönti tai leikkimielinen kädenvääntö (köh köh) ja haluat voittaa, niin mitä mieltä hän on. Kyllä tää pitää selvittää!! 😅🤩
 

Yhteistyössä