Aika surullinen fiilis oli, kun sieltä käännyin takaisin. Kaikenlaisia ajatuksia pyöri päässä, esimerkiksi se, miksi näin vanhana edes halusin mennä sinne. Mutta me ollaan erilaisia, sitä on varmaan turha miettiä, miksi muita mun ikäisiä ei tuon tyyppisissä tilaisuuksissa käy. Paitsi juuri raskaan musiikin konserteissa kyllä. En mä vielä luovuta, mutta yritän löytää jonkun mukaani, se varmaan auttaisi asiaa. Voisin vaikka ajatella, että toi toinen pakotti mut. Olen siis aika paljon vanhempi kuin sinä ja hävettää.,
En voi olla kommentoimatta, kaiketi osaksi senkin takia, että itse olen ollut melkoisen alla päin siitä, että en ollut Altaan keikalla, joka oli Kärtsän omien sanojen mukaan yksi kaikkien aikojen hauskimmista keikoista. Videomateriaalin perusteella missasin tapahtuman, josta olisin nauttinut suunnattomasti (verrattuna vaikkapa edellisen päivän keikkaan Lohjalla, jossa olin - ei huono ollut sekään).
En tiedä miksi et lopulta halunnut mennä keikalle jos kuitenkin lipun olit hankkinut. Ikäsihän ei ole kenellekään muulle minkäänlainen ongelma tai oudoksunnan aihe. Oudoksut siis itse itseäsi.
Kannattaa muistaa, että Käärijä on koko kansan ilmiö edelleen, pikkumukeloista 94-v. Heljään ja kaikkeen siltä väliltä. Ketään muuta ei paljoakaan kiinnosta, että mitä ikäluokkaa joku yksittäinen henkilö yleisössä on, sillä kaikkia kiinnostaa ensi sijassa eräs lavalla oleva paidaton riehuja. Käärijän sanoma ylipäätään on olla vapaasti ja häpeämättä sitä, mitä on.
Toivoisin, että pystyisit vielä ylpeänä seisomaan sen takana, että juuri sinä tykkäät tästä Käärijän jutusta tai ainakin haluat sen nähdä, riippumatta siitä, montako vuotta olet maapallolla elellyt. Toistan, kenellekään muulle tuo asia ei varmasti ole minkään sortin ongelma. Käärijän keikoilla ei olla julmia sinua kohtaan, älä ole itsellesikään.
Kaikella hyvällä kirjoitin tämän, tulin vain jotenkin tosi surulliseksi lukiessani, että sinulla oli mahdollisuus olla siellä upealla keikalla, mutta sisäinen häpeä oli liian vahva.