Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Sellaista vaan että eihän shippauksen tarvitse kärsiä jostakin yhteenmuutosta tms. Gf:llä ei ole ainakaan minulle mitään väliä/merkitystä. Ei se muuta näiden kahden välisiä katseita, kemiaa, iloa. Niitä ei poista enää kukaan, ne ovat olleet olemassa, ne ovat pulppuava lähde. Ei sotketa vettä jollain tylsällä todellisuudella
Tälle kommentille ⭐⭐⭐⭐⭐

Toisin sanoen, täsmälleen samaa mieltä.

🥀
 
vierailija
Vähän random kommentti, mutta pakko laittaa kun monet on sanonu täälläkin että K&B suhde on saanu miettimään omaa seksuaalisuutta ja ihmettelemään miksi tämä suhde kiinnostaa niin paljon. Mun oma teoria on yksinkertaisesti se että edelleenkin m/m teemat on aika harvinaisia vaikka televisiossa ja leffoissa, niitä pitää vähän etsimällä etsiä jos ne kiinnostaa. Etenkin kun oletan että tässä ketjussa on vähän vanhempaa porukkaa kuin toisessa ketjussa niin varmaan tämä bromance on useammille jotain uutta ja kiinnostavaa. Tietty joillakin voi myös herätä kaksikon myötä jotain omia tukahdutettuja tunteita, mutta varmaan monilla kyse on vaan "uudesta ja ihmeellisestä".
 
vierailija
Vähän random kommentti, mutta pakko laittaa kun monet on sanonu täälläkin että K&B suhde on saanu miettimään omaa seksuaalisuutta ja ihmettelemään miksi tämä suhde kiinnostaa niin paljon. Mun oma teoria on yksinkertaisesti se että edelleenkin m/m teemat on aika harvinaisia vaikka televisiossa ja leffoissa, niitä pitää vähän etsimällä etsiä jos ne kiinnostaa. Etenkin kun oletan että tässä ketjussa on vähän vanhempaa porukkaa kuin toisessa ketjussa niin varmaan tämä bromance on useammille jotain uutta ja kiinnostavaa. Tietty joillakin voi myös herätä kaksikon myötä jotain omia tukahdutettuja tunteita, mutta varmaan monilla kyse on vaan "uudesta ja ihmeellisestä".
En koe olevani hetero, vaikka olenkin nainen ja enemmän kallellani miehiin päin, suurin osa ystävistäni ei ole myöskään heteroita ja "elämäni mies" seurusteli miehen kanssa ennen kuin tutustuin häneen, joten en voi sanoa pitäväni itse miestenvälisiä suhteita "uusina" tai "jännittävinä" itsessään. :)
 
vierailija
Vähän random kommentti, mutta pakko laittaa kun monet on sanonu täälläkin että K&B suhde on saanu miettimään omaa seksuaalisuutta ja ihmettelemään miksi tämä suhde kiinnostaa niin paljon. Mun oma teoria on yksinkertaisesti se että edelleenkin m/m teemat on aika harvinaisia vaikka televisiossa ja leffoissa, niitä pitää vähän etsimällä etsiä jos ne kiinnostaa. Etenkin kun oletan että tässä ketjussa on vähän vanhempaa porukkaa kuin toisessa ketjussa niin varmaan tämä bromance on useammille jotain uutta ja kiinnostavaa. Tietty joillakin voi myös herätä kaksikon myötä jotain omia tukahdutettuja tunteita, mutta varmaan monilla kyse on vaan "uudesta ja ihmeellisestä".
Varmaan ihan mahdollista 😊 Itse olen shipannut erilaisia lähinnä fiktiivisiä pareja 90/00-lukujen vaihteesta lähtien. Silloin tärkeitä olivat Xena, X-files ja brittiläinen Queer as folk. En muista kuitenkaan aiemmin kokeneeni näin vahvoja lämpimiä tunteita shippiä kohtaan, eikä shippaus ole saanut näin voimakkaasti pohtimaan esimerkiksi omaa parisuhdetta.

Ehkä omalla kohdalla syynä on oikea ajoitus - tämä parivaljakko on tuonut valoa aika vaikeaan elämäntilanteeseen. Ehkä aika ja minuus ovat kypsiä, ja shippi on nostanut pintaan tunteita, joita ei olisi voinut aiemmin käsitellä. Tai sitten yhteisöllisyys, joka vaikuttaa melko poikkeukselliselta monessa fandomissa mukana olleena. Tai sitten näissä kahdessa vaan on jotakin poikkeuksellista taikaa, joka ihmisissä resonoi voimakkaasti😊 Mitä tuo taika sitten on, on tällaiselle tieteelliseen maailmankatsomukseen nojaavalle aika mielenkiintoinen kysymys❤
 
vierailija
Varmaan ihan mahdollista Itse olen shipannut erilaisia lähinnä fiktiivisiä pareja 90/00-lukujen vaihteesta lähtien. Silloin tärkeitä olivat Xena, X-files ja brittiläinen Queer as folk. En muista kuitenkaan aiemmin kokeneeni näin vahvoja lämpimiä tunteita shippiä kohtaan, eikä shippaus ole saanut näin voimakkaasti pohtimaan esimerkiksi omaa parisuhdetta.

Ehkä omalla kohdalla syynä on oikea ajoitus - tämä parivaljakko on tuonut valoa aika vaikeaan elämäntilanteeseen. Ehkä aika ja minuus ovat kypsiä, ja shippi on nostanut pintaan tunteita, joita ei olisi voinut aiemmin käsitellä. Tai sitten yhteisöllisyys, joka vaikuttaa melko poikkeukselliselta monessa fandomissa mukana olleena. Tai sitten näissä kahdessa vaan on jotakin poikkeuksellista taikaa, joka ihmisissä resonoi voimakkaasti Mitä tuo taika sitten on, on tällaiselle tieteelliseen maailmankatsomukseen nojaavalle aika mielenkiintoinen kysymys
Niin ja olen siis bi-nainen, vanhoista shipeistä pystyi ehkä päättelemään 😅 Mutta pitkä parisuhde miehen kanssa.
Anteeksi ot.
 
Itse kävin nuo identiteetti/ seksuaalisuusasiat läpi aikaa sitten ja sinänsä tämä M/M kuvio ei ole yllätys vaan pikemminkin linjassa ihan kaikkeen. Mutta toki nämä asiat voivat triggeröidä ensi kertaa uusia ajatuksia itsestä ja suhteista jollekin, ja hyvä jos näin.

Täytyy sanoa että harmittaa jos K on pois maasta just kun Jokerit tulee Suomeen. Sitähän tässä on odotettu 😓 jos tuo syyskuu ei onnistu tapaamiselle, toivon sittenkin että kesään mahtuisi pieni Slovenian visiitti. Kyllä ruususet pitäisi saada samaan kasvualustaan vaikka kohtalo nyt laittaa kapuloita rattaisiin.
 
vierailija
Mistä me muuten tiedämme, että gf muutti Käärijän kanssa?
Olen ollut lukevinani, että ainakin Tavastian viikonlopun aikana molemmilla oli oma kämppä. Onko jossain sanottu, että molemmat muuttavat nyt Vantaalle?

Sipriina
 
vierailija
Itse kävin nuo identiteetti/ seksuaalisuusasiat läpi aikaa sitten ja sinänsä tämä M/M kuvio ei ole yllätys vaan pikemminkin linjassa ihan kaikkeen. Mutta toki nämä asiat voivat triggeröidä ensi kertaa uusia ajatuksia itsestä ja suhteista jollekin, ja hyvä jos näin.

Täytyy sanoa että harmittaa jos K on pois maasta just kun Jokerit tulee Suomeen. Sitähän tässä on odotettu jos tuo syyskuu ei onnistu tapaamiselle, toivon sittenkin että kesään mahtuisi pieni Slovenian visiitti. Kyllä ruususet pitäisi saada samaan kasvualustaan vaikka kohtalo nyt laittaa kapuloita rattaisiin.
Ei kohtalo laita kapuloita rattaisiin vaan musa bisnes :D
 
vierailija
En koe olevani hetero, vaikka olenkin nainen ja enemmän kallellani miehiin päin, suurin osa ystävistäni ei ole myöskään heteroita ja "elämäni mies" seurusteli miehen kanssa ennen kuin tutustuin häneen, joten en voi sanoa pitäväni itse miestenvälisiä suhteita "uusina" tai "jännittävinä" itsessään.
Puhuinkin yleistäen. Tiedät varmaan itsekin että toi sun kuvio ei ole kovin yleinen.
 
vierailija
Katselin eilen, niin heinäkuun lopussa ois sekä Klla että Bllä kalenterissa vajaan viikon ajan vapaata samaan aikaan 👀 Juteltiin siis kaverin kanssa vain siitä että kun ovat kiireisiä, niin mahtaisiko tuo heidän sanomansa tapaaminen kesän lopussa mahtua edes kalentereihin.
 
vierailija
Pitääkö meidän nyt pykätä adressi, että kyllä sitä keikkapäivää pitää Noa muuttaa, jotta ruusut näkevät toisensa 🥺😅 Mutta tosiaan, keikka on vasta huhu. Ja JO ovat täällä kolmena päivänä, joten mahdollisuus K:n tapaamiseen silloinkin on vielä olemassa. ’On on on on!’ (Käärijän äänellä)

Mikähän muuten oli se Rekon mystinen joulukuu-heitto silloin kun JO keikkaliput tulivat myyntiin?
 
vierailija
Mistä me muuten tiedämme, että gf muutti Käärijän kanssa?
Olen ollut lukevinani, että ainakin Tavastian viikonlopun aikana molemmilla oli oma kämppä. Onko jossain sanottu, että molemmat muuttavat nyt Vantaalle?

Sipriina
Emme mistään 😄 Silkkaa spekulointia, oma kämppä käsittääkseni kummallakin ollut. Mutta tämäkin käsitys itselle syntynyt lähinnä K:n stoorien kautta, eli vahvasti mutulla mennään. Ja toisaalta itselle edelleen se ja sama, muuttaako yksin vai kaksin, kunhan vain olisi onnellinen.

🥀
 
vierailija
Katselin eilen, niin heinäkuun lopussa ois sekä Klla että Bllä kalenterissa vajaan viikon ajan vapaata samaan aikaan Juteltiin siis kaverin kanssa vain siitä että kun ovat kiireisiä, niin mahtaisiko tuo heidän sanomansa tapaaminen kesän lopussa mahtua edes kalentereihin.
Nonii, siinä ois hyvä hetki vuokrata mökki kahdestaan järven rannalta. Heinäkuun lämpimät illat, järvimaisema ja toistensa seura <3 Aina voi unelmoida :D
 
vierailija
Toivottavasti B luenta tulisi pian, tarvitsisi jotain kiinnostavaa ja piristävää kun tuntuu nyt olevan kaikki vähän meidän ruusuja vastaan
Vaik toivonkin K:lle ulkomaan keikkoja ni toi ois huono ajankohta. Ton Noan keikan päivämäärän nähdessä tuli sellai ei, ei, ei, ei nyt :D Ja B:n luentaa ja toivottavasti taas kylmiä väreitä ootellessa :)
 
vierailija
Joo, mutta minusta ajatus siitä, että tämä suhde vetoaa ihmisiin niin paljon siksi, että miestenväliset suhteet ovat jotain "uutta ja jännää" on minusta vähän naiivi ajatus, en toki sano etteikö kellekään voisi olla.
Nuorille varmaan ei, vanhemmille joo. Ainakin täällä useimmat on nimenomaan sanonu olevansa vähän vanhempia ja että kaksikko herättää heissä nuoruuden intoa.
 
vierailija
Nuorille varmaan ei, vanhemmille joo. Ainakin täällä useimmat on nimenomaan sanonu olevansa vähän vanhempia ja että kaksikko herättää heissä nuoruuden intoa.
Nuoruuden intoa joo, mutta siis ajatus että vaikkapa viisikymppinen ei ole todennäköisesti kohdannut paljoa homosuhteita, koska aiemmin kaikki elivät kaapissa. Onhan siinä toki totuuden jyvä, mutta toisaalta vanhemmat ihmiset ovat usein tunteneet niin paljon ihmisiä, että uskon monilla olleen miestenvälisissä suhteissa eläneitä tuttuja. Onhan heitä kuitenkin ollut aina.

Itse olen nelikymppinen, mutta erinäisistä itsestäni riippumattomista syistä oma nuoruus jäi käytännössä kokonaan elämättä, niin itse yritän lähinnä enemmänkin ignorata tätä aspektia. :)
 
vierailija
Nuorille varmaan ei, vanhemmille joo. Ainakin täällä useimmat on nimenomaan sanonu olevansa vähän vanhempia ja että kaksikko herättää heissä nuoruuden intoa.
Apua, en kyllä tunnista itseäni tästä yhtään, vaikka mittariin kilahtaakin seuraavaksi pyöreät 50 🙈 Kaveripiiristä löytyy suuntautumista joka lähtöön, eikä näissä ole minulle mitään uutta tai ihmeellistä. Itse heteronainen, mahdollisesti pienellä bi-curious -ripauksella.

Miesten välinen erotiikka on ollut minusta aina kiihottavaa. Mutta tässä nimenomaisessa K/B -hommassa kaikkein kiinnostavinta ja myös kuuminta on se näitten kemia ja dynamiikka. Se täällä aiemmin esillä ollut ajatus peilisoluista juuri tähän dynamikkaan liittyen on herättänyt itsessäni ne suurimmat oivallukset.

🥀
 
vierailija
Mulla oli lukiossa kaveri, joka piirsi mangatyylisiä kuvia, joissa poikapari halasi tai suuteli. Muistan, että ne oli tosi kiehtovia.

Tää on random, mutta pakko sanoa. Heräsin viime yönä Käärijän "peliä!"-huutoon. Se oli tosi hämmentävää, ihan oikeasti hetken luulin, että K karjaisi mun korvaan. Oli niin todentuntuinen. Kyllä tässä vähän sekoamisen merkkejä on ilmassa.

🧚‍♀️
 
vierailija
Nuoruuden intoa joo, mutta siis ajatus että vaikkapa viisikymppinen ei ole todennäköisesti kohdannut paljoa homosuhteita, koska aiemmin kaikki elivät kaapissa. Onhan siinä toki totuuden jyvä, mutta toisaalta vanhemmat ihmiset ovat usein tunteneet niin paljon ihmisiä, että uskon monilla olleen miestenvälisissä suhteissa eläneitä tuttuja. Onhan heitä kuitenkin ollut aina.

Itse olen nelikymppinen, mutta erinäisistä itsestäni riippumattomista syistä oma nuoruus jäi käytännössä kokonaan elämättä, niin itse yritän lähinnä enemmänkin ignorata tätä aspektia.
Kiinnostavaa pohtia mikä se juttu näissä kahdessa on, joka kutakin näin vahvasti kiehtoo. Olen 50+ heterona itseäni pitävä nainen. Tosin viime aikoina olen ihan K&B:stä riippumatta alkanut miettiä, onko sukupuolella lopulta niin paljon väliä. Miesten väliset suhteet eivät ole uutta, minulla on läheisiä homoystäviä, myös pariskuntia. Näissä kahdessa itselleni uutta on se, että miesten välinen (shippaus)suhde voi olla näin kuumaa ja herättää, noh, ajatuksia. Enpä kyllä ole shippaamisestakaan aiemmin kiinnostunut, hetki sitte en tosin edes tiennyt mitä se tarkoittaa. Nyt pohtiessa alkaa kuitenkin tuntua, että tässäkään sukupuoli ei ole se merkitsevä juttu, vaan K&B keskinäinen yhteys ja kemia. Siinä on jotakin ainutlaatuisen kiehtovaa.
 

Yhteistyössä