Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Anteeksi pitkähkö ot. Täällä intterwebissä tuppaavat korostumaan ns. negatiivisuuslumipallot. Negatiiviset tulkinnat ja tunnereaktiot herättävät enemmän huomiota kuin positiiviset. Vyöryessään ohi ne nappaavat pahaa-aavistamattoman shippaajan mukaansa. Ja kun pallossa vyöryy mukana, on helppo tulkita kaikkea sieltä käsin negatiivisen tunnelman ja uskomusten mukaisesti. Siinä vyöryessä ei näe kaikkea kaunista, mitä matkan varrella on ollut. Ja tulee helposti ajateltua, että kaikki ovat pallossa mukana, vaikka näin ei ole. Vyöryessä menee helposti ajatuksetkin kiemuralle, tulee paha olo ja haluaa pois. Silloin on hyvä tiedostaa, että lumipallo keskellä kesää on aika outo juttu - ja antaa auringon sulattaa mokoma möhkäle pois.

Yritän tällä sanoa kai sitä, että yritetään katsella niitä kauniita hetkiä, joissa olemme tämän kaksikon kanssa saaneet kulkea. Toveruutta näillä keskustelupalstoilla. K&B:n Ystävyyttä, jonka molemmat ovat sanoin ja teoin osoittaneet olevan tärkeää. Ei ole mitään syytä olettaa, että tuo ystävyys olisi katoamassa minnekään. Vielä emme myöskään tiedä, mitä syksy tuo tullessaan. Epävarmuus on inhottavaa, mutta se kuuluu tähän juttuun. Toivon että ihmiset menisivät ainakin silloin keikoille ja nauttisivat musiikista. Yritän itsekin.

Oliko se Mauno Koivisto, jota tituleerattiin toisaalla? Että jos emme tiedä, miten asiat tulevat menemään, olettakaamme että ne menevät hyvin. Ja on ok pitää taukoa näistä nettipalstoista, joissa lumipalloefekti korostuu<3 (Sitä Manu ei tosin ehkä tainnut sanoa..) On ok myös jos shippaus ei maistu. Silloin voisi kohteliaasti antaa muiden, jotka ovat nälkäisiä, nauttia antimia.

Ja vielä semmoinen, että Mielikuvituksen lentoa ei kukaan voi kieltää: se on jokaisen oma voima ja turva; siellä voi rakennella, värittää, kumittaa, rakennella uudelleen<3 Todellisuutta me ei voida hallita, omaa mielikuvitusta voidaan.

(Toivottavasti tää ei nyt ärsyttänyt tai kuulostanut ällön holhoavalta. Se ei oo tarkoitus vaan se että… Mä tykkään teistä ja K/B:stä ja kaikesta tästä touhusta - yhteisöllisyydestä, taroteista, ficeistä, tunteista…Vaikka ujona nurkkajussina useimmiten kurkistelenkin.)
 
  • Tykkää
Reactions: Lilja 🌺
vierailija
Kävin vähän kaupungilla shoppailemassa tässä välillä. Tulin ostaneeksi kirjan nimeltä Bolla. Romaani kahden miehen välisestä intohimosta Kosovon sodan kynnyksellä. Kuinka sattuikaan, että nyt tämmöinen kirja mukaan lähti. Pajtim Statovci on tekijä.
 
  • Tykkää
Reactions: Lilja 🌺
Hei puutarhurit! Monien tunteiden päivä. Tyrskyä ja karikkoa, ja välillä puhdistavaa raikastavaa kesäsadetta 🌦 Hyvä näitä on tuuletella!

Allekirjoitan pohdintanne K storyista. Miten hän mahtaa voida? On ymmärrettävää, että muuttorumban ja keikkaputken äärellä tunnelma on kiree. Moni asia voi hämmentää ja väsyttää Jerikoa, ja hänellä on nämä tutut hahmot taas siinä suojana 🤔 Mielenkiinnolla odotan Tarot-taitajan seuraavaa luentaa tähänkin liittyen! Vilahdus ei enää yllättänyt. Ehkä enemmän yllätti se, että mökkistoryt oli vilahdusvspaita 😃 Mutta omat mietteet hyvin vastaavia kuin tänään ollut keskusteluissa. Vilahdukset vievät huomiota ihan vääriin suuntiin. Ja Are You tähän niputettuna tuntuu väärältä. Mutta voi vain arvailla mitä kaikkea tähän vilautus sivujuonteeseen liittyy, onko yhteinen tahtotila, toisen toivetta vai vain jatkuvaa suurpiirteisyyttä.

Oma mieli on nyt ihmeen tyyni. En tiedä vaikuttaako nuo aamun keskustelut yhteydestä ja Leilan yöllinen ficci. Ficci tuntui katarttisesti saattavan ruusut yhteen rinnakkaistodellisuudessa, kuin vahva manifestointi. Se oli hyvää tekevää lukea 🙏

Minulla on vahva tunne, että K&B poikkeuksellinen maaginen yhteys on ollut ns once on a lifetime kokemus ja merkityksellistä, totta, ja kulkee heissä mukana, vaikka tilanteet muuttuisi ja aikaa kuluu. Kuten meillekin tämä ihmeellinen tutkimusmatka yhdessä ruusulaivassa ✨ Tästä tulee mieleen, että minulla on elämässä joitakin ihmisiä, jotka ovat olleet ja ovat tosi merkityksellisiä minulle. Ollaan kuitenkin aivan eri elämissä, eikä arjessa välttämättä ole yhteyttä lainkaan. Välillä on kulunut pitkiä aikoja ilman kohtaamisia, vuosiakin. Kuitenkin tiedän itsessäni, että he välittävät minusta, ja yhteys on olemassa ja vain viestin päässä. Että se on jotain pysyvää ja ajasta riippumatonta. En tiedä miksi nyt rupesin tästä kirjoittamaan, mutta huomaan, että jotenkin koen K&B samoin. Että vaikka laiva on nyt telakalla tai välisatamassa, niin heillä on jotakin aikaa ja paikkaa suurempaa, joka syttyy kyllä eloon jos elämän polku tuo heidät yhteen. Sillä välin ovat ehkä ajoittain eksyksissä ja kaipuisia, ja keikkaelämä ja kaikki arjen ihmissuhteet vie mennessään. Mutta ei heidän varmasti tarvitse kuin kuunnella toisensa musiikkia, niin kaikki palautuu niin elävänä mieleen. Kuten B ryntäsi sinne Ccc fanien luokse 💚 Toivon ja haluan uskoa, että he antavat vielä tarinalle mahdollisuuksia jatkua, ja toisen tärkeys kirkastuu aina kun häly vähän hellittää.

Ps. Rakastan sitä Mikken kuvaa K&B kanssa. Ovat kaikki niin iloisia ja onnellisia siinä. Puppy kuvien jälkeen minun ehdoton suosikki!

Kuumaa:n biiseistä myös joku kirjoitti tänään aiemmin. Tänään juuri kuuntelin heitä, tuli itku silmään kun sanoitukset kouraisivat ihan kunnolla. Mulle kaikki heidän biisit kertovat nyt K&B suhteesta 😅
 
vierailija
Hei! Pieni täsmennys kun minulle oli tullut ehdotuksia, että tekisin muista Jokereista luennan. Niin haluan vain täsmentää, että tietysti luentaan liittyisi esim pieni luonne näkökulma vaikka paljon puhutun Janin kohdalla, mutta pääasiassa näen muidenkin bändiläisten liittyvän kiinteästi Bojanin ja Jeren tilanteeseen. Esim muiden Jokereiden luennassa olisi kysymyksenä, että mitkä välit kullakin heistä on Bojaniin, miten he tämän monimutkaisen tilanteen näkevät yms. Halusin vain täsmentää kun eilen näköjään on ollut huolestunutta puhetta että meneekö juttu liian ohi pääaiheen, niin en ollut aikeissa tehdä muista Jokereista mitään syvällisempää henkilökohtaista luentaa vaan kaikki liittyy tähän samaan kontekstiin.

Jeren ja Bojanin henkilökohtaiset persoonallisuus luennat ehdin tekemään ehkä tänään tosi myöhään tai sitten huomenna.
Uutta luentaa odotellessa 💚💚
 
vierailija
Hei puutarhurit! Monien tunteiden päivä. Tyrskyä ja karikkoa, ja välillä puhdistavaa raikastavaa kesäsadetta Hyvä näitä on tuuletella!

Allekirjoitan pohdintanne K storyista. Miten hän mahtaa voida? On ymmärrettävää, että muuttorumban ja keikkaputken äärellä tunnelma on kiree. Moni asia voi hämmentää ja väsyttää Jerikoa, ja hänellä on nämä tutut hahmot taas siinä suojana Mielenkiinnolla odotan Tarot-taitajan seuraavaa luentaa tähänkin liittyen! Vilahdus ei enää yllättänyt. Ehkä enemmän yllätti se, että mökkistoryt oli vilahdusvspaita Mutta omat mietteet hyvin vastaavia kuin tänään ollut keskusteluissa. Vilahdukset vievät huomiota ihan vääriin suuntiin. Ja Are You tähän niputettuna tuntuu väärältä. Mutta voi vain arvailla mitä kaikkea tähän vilautus sivujuonteeseen liittyy, onko yhteinen tahtotila, toisen toivetta vai vain jatkuvaa suurpiirteisyyttä.

Oma mieli on nyt ihmeen tyyni. En tiedä vaikuttaako nuo aamun keskustelut yhteydestä ja Leilan yöllinen ficci. Ficci tuntui katarttisesti saattavan ruusut yhteen rinnakkaistodellisuudessa, kuin vahva manifestointi. Se oli hyvää tekevää lukea

Minulla on vahva tunne, että K&B poikkeuksellinen maaginen yhteys on ollut ns once on a lifetime kokemus ja merkityksellistä, totta, ja kulkee heissä mukana, vaikka tilanteet muuttuisi ja aikaa kuluu. Kuten meillekin tämä ihmeellinen tutkimusmatka yhdessä ruusulaivassa Tästä tulee mieleen, että minulla on elämässä joitakin ihmisiä, jotka ovat olleet ja ovat tosi merkityksellisiä minulle. Ollaan kuitenkin aivan eri elämissä, eikä arjessa välttämättä ole yhteyttä lainkaan. Välillä on kulunut pitkiä aikoja ilman kohtaamisia, vuosiakin. Kuitenkin tiedän itsessäni, että he välittävät minusta, ja yhteys on olemassa ja vain viestin päässä. Että se on jotain pysyvää ja ajasta riippumatonta. En tiedä miksi nyt rupesin tästä kirjoittamaan, mutta huomaan, että jotenkin koen K&B samoin. Että vaikka laiva on nyt telakalla tai välisatamassa, niin heillä on jotakin aikaa ja paikkaa suurempaa, joka syttyy kyllä eloon jos elämän polku tuo heidät yhteen. Sillä välin ovat ehkä ajoittain eksyksissä ja kaipuisia, ja keikkaelämä ja kaikki arjen ihmissuhteet vie mennessään. Mutta ei heidän varmasti tarvitse kuin kuunnella toisensa musiikkia, niin kaikki palautuu niin elävänä mieleen. Kuten B ryntäsi sinne Ccc fanien luokse Toivon ja haluan uskoa, että he antavat vielä tarinalle mahdollisuuksia jatkua, ja toisen tärkeys kirkastuu aina kun häly vähän hellittää.

Ps. Rakastan sitä Mikken kuvaa K&B kanssa. Ovat kaikki niin iloisia ja onnellisia siinä. Puppy kuvien jälkeen minun ehdoton suosikki!

Kuumaa:n biiseistä myös joku kirjoitti tänään aiemmin. Tänään juuri kuuntelin heitä, tuli itku silmään kun sanoitukset kouraisivat ihan kunnolla. Mulle kaikki heidän biisit kertovat nyt K&B suhteesta
Minäkin olen kuunnellut Kuumaata. Umk aikoina en vielä ollut innostunut. Ensimmäisen kerran katsoin nyt Johanneksen haastattelun. Onpa siinä fiksu nuori mies. Kyllä me ollaan yhtä suurta perhettä.
 
  • Tykkää
Reactions: Lilja 🌺
vierailija
Samaa mieltä K&Bstä. Vaikuttavat ihan puhkiväsyneiltä, burn outin partaalla olevilta. Toivottavasti saisivat jossain vaiheessa levättyä kunnolla, mutta se ei taida olla ikävä kyllä mahdollista vielä pitkään aikaan. Vähän olen huolestunut kummankin puolesta.
Tää on tosi mielenkiintoista, miten moni tällä hetkellä näkee, että J ja B vaikuttaa väsyneiltä jne. Jeren kohdalla olen samaa mieltä siitä, että oikeasti vaikuttaa olevan pahasti uupunut esim. just tämän päiväisten instastoorien perusteella. Itse olen yrittänyt hahmottaa, miksi tarkalleen ottaen noiden lyhyiden videoiden perusteella tulee niin selvästi se fiilis, että tyyppi on henkisesti ihan raunioina, mutta en kyllä osaa kunnolla selittää, miksi se fiilis tulee. Ehkä vaan aistin siinä jotain samaa kuin itsessäni ennen omaa burn outia muutama vuosi sitten. Toisaalta olihan Jere ainakin heti viisujen jälkeen omien sanojensakin mukaan todella uupunut ja terapian tarpeessa, eikä nyt siis ole varmasti pystynyt palautumaan kunnolla. Tarvisi ihan totaalisen parin kuukauden breikin ja myös yksin olemista.
Sen sijaan Bojanista en aisti vastaavaa uupumusta. Hieman vähemmän sliipattu olemus saattaisi liittyä enemmän vain kesäkauteen ja siihen, että ihan vaan ottaa kesällä rennosti. Voin toki olla väärässäkin.
 
vierailija
Mä kirjoitan nyt vähän kielletystä aiheesta, eli J:n nykyisestä parisuhteesta. Mulle tulee siitä mieleen entisaikojen (ehkä nykyaikojenkin, mutta en enää seuraa asiaa) miss suomeksi valittujen parisuhde. Jokainen missi, joka seurusteli valinnan osuessa kohdille, vakuuttivat että tämä suhde kestää. Ja mikään ei kestänyt, kun toisella osapuolella elämä muuttui ihan täysin.

Se myllerrys joka J:n päässä juuri nyt käy, on varmasti jotain käsittämätöntä. Me sivusta seuraajat nähdään vain se, että hän näyttää olevan onnellinen lavalla Käärijänä ja kun hän on B:n seurassa.

Enid
 
vierailija
Hei puutarhurit! Monien tunteiden päivä. Tyrskyä ja karikkoa, ja välillä puhdistavaa raikastavaa kesäsadetta Hyvä näitä on tuuletella!

Allekirjoitan pohdintanne K storyista. Miten hän mahtaa voida? On ymmärrettävää, että muuttorumban ja keikkaputken äärellä tunnelma on kiree. Moni asia voi hämmentää ja väsyttää Jerikoa, ja hänellä on nämä tutut hahmot taas siinä suojana Mielenkiinnolla odotan Tarot-taitajan seuraavaa luentaa tähänkin liittyen! Vilahdus ei enää yllättänyt. Ehkä enemmän yllätti se, että mökkistoryt oli vilahdusvspaita Mutta omat mietteet hyvin vastaavia kuin tänään ollut keskusteluissa. Vilahdukset vievät huomiota ihan vääriin suuntiin. Ja Are You tähän niputettuna tuntuu väärältä. Mutta voi vain arvailla mitä kaikkea tähän vilautus sivujuonteeseen liittyy, onko yhteinen tahtotila, toisen toivetta vai vain jatkuvaa suurpiirteisyyttä.

Oma mieli on nyt ihmeen tyyni. En tiedä vaikuttaako nuo aamun keskustelut yhteydestä ja Leilan yöllinen ficci. Ficci tuntui katarttisesti saattavan ruusut yhteen rinnakkaistodellisuudessa, kuin vahva manifestointi. Se oli hyvää tekevää lukea

Minulla on vahva tunne, että K&B poikkeuksellinen maaginen yhteys on ollut ns once on a lifetime kokemus ja merkityksellistä, totta, ja kulkee heissä mukana, vaikka tilanteet muuttuisi ja aikaa kuluu. Kuten meillekin tämä ihmeellinen tutkimusmatka yhdessä ruusulaivassa Tästä tulee mieleen, että minulla on elämässä joitakin ihmisiä, jotka ovat olleet ja ovat tosi merkityksellisiä minulle. Ollaan kuitenkin aivan eri elämissä, eikä arjessa välttämättä ole yhteyttä lainkaan. Välillä on kulunut pitkiä aikoja ilman kohtaamisia, vuosiakin. Kuitenkin tiedän itsessäni, että he välittävät minusta, ja yhteys on olemassa ja vain viestin päässä. Että se on jotain pysyvää ja ajasta riippumatonta. En tiedä miksi nyt rupesin tästä kirjoittamaan, mutta huomaan, että jotenkin koen K&B samoin. Että vaikka laiva on nyt telakalla tai välisatamassa, niin heillä on jotakin aikaa ja paikkaa suurempaa, joka syttyy kyllä eloon jos elämän polku tuo heidät yhteen. Sillä välin ovat ehkä ajoittain eksyksissä ja kaipuisia, ja keikkaelämä ja kaikki arjen ihmissuhteet vie mennessään. Mutta ei heidän varmasti tarvitse kuin kuunnella toisensa musiikkia, niin kaikki palautuu niin elävänä mieleen. Kuten B ryntäsi sinne Ccc fanien luokse Toivon ja haluan uskoa, että he antavat vielä tarinalle mahdollisuuksia jatkua, ja toisen tärkeys kirkastuu aina kun häly vähän hellittää.

Ps. Rakastan sitä Mikken kuvaa K&B kanssa. Ovat kaikki niin iloisia ja onnellisia siinä. Puppy kuvien jälkeen minun ehdoton suosikki!

Kuumaa:n biiseistä myös joku kirjoitti tänään aiemmin. Tänään juuri kuuntelin heitä, tuli itku silmään kun sanoitukset kouraisivat ihan kunnolla. Mulle kaikki heidän biisit kertovat nyt K&B suhteesta
Minulle alkaa tulla yhä varmemmaksi omassa mielessä se, että Klla ei sitten ollut tarpeeksi tunteita B kohtaan ja K jatkaa elämäänsä entiseen tapaan. Yritän pikkuhiljaa irrottautua ajattelemasta suhdetta KB. Jokereita kyllä seuraan ja tietysti ihmepoika Bojania. Onneksi hän taitaa pärjätä.
 
vierailija
K vois nyt herätä jostain horroksestaan B:n suhteen ja tykätä B:n uusimmista kuvista. Tai en tiiä oliko se stoorin Are you-heitto joku erittäin kömpelö viesti B:n suuntaan :D Siitä ukkelista ku ei ota selvää :D
 
  • Tykkää
Reactions: Lilja 🌺
vierailija
Kävin nyt vilkaisemassa k uusimman stoorin. Se gf vilahdus oli tosi outo. Eikö ne kommunikoi keskenään, että toinen tietäisi milloin toinen tekee videota. Näytti ihan aidosti siltä, että gf tuli siihen kesken kaiken vahingossa. Kiree tunnelma, jotain sekin kertoo, että K postauksia en pysty enää oikein katsomaankaan.
 
vierailija
Kävin nyt vilkaisemassa k uusimman stoorin. Se gf vilahdus oli tosi outo. Eikö ne kommunikoi keskenään, että toinen tietäisi milloin toinen tekee videota. Näytti ihan aidosti siltä, että gf tuli siihen kesken kaiken vahingossa. Kiree tunnelma, jotain sekin kertoo, että K postauksia en pysty enää oikein katsomaankaan.
huomasin kanssa heti oli kiree tunnelma gf tuli sieltä vessasta tekikö gf tahallaan sen tuli sieltä vai vahingossa
 
vierailija
Kävin vähän kaupungilla shoppailemassa tässä välillä. Tulin ostaneeksi kirjan nimeltä Bolla. Romaani kahden miehen välisestä intohimosta Kosovon sodan kynnyksellä. Kuinka sattuikaan, että nyt tämmöinen kirja mukaan lähti. Pajtim Statovci on tekijä.
Kiitos kirjavinkkauksesta! Toisaalla palstalla mainittiin aiemmin kesäkuussa kuninkaallismaailmaan sijoittuva kirja miesten välisen kipinän kasvamisesta ja huomaamisesta. Se odottaa kirjaston varauksissa mulla. Nämä oli jännä muistutus siitä, miten tällaista sisältöä ja teemaa voi tutkailla myös tekstin kautta, kun olen puolihuomaamatta ajautunut katsomaan nuorten miesten välisiä tunteiden ja suhteen kehittymistä koskevia suoratoistosarjoja. Niistäkin on tullut jotain teeman samaistumispintaa, mutta tekstin kautta kyllä kolahtaa paljon.

Nämä kirjavinkit, ennen kaikkea niin monen muun teeman ja kokemuksien ohella, joita täällä on pohdittu ääneen, on ollut jälleen kerran sellaista, mitä en olisi ikinä osannut odottaa tällaiselta alustalta keskustelulle. Samoin myös monet mietelauseet ja laulujen sanat, joita on jaettu, on koskettanut itseä paljon, ja olen ottanut niitä ylös. Kiitos siis jälleen kerran, että jaatte tällaisia tuotoksia ja ajatuksen taidetta, mikä tulee mieleen ja koskettaa tähän tarinaan liittyen.
 
vierailija
Kävin nyt vilkaisemassa k uusimman stoorin. Se gf vilahdus oli tosi outo. Eikö ne kommunikoi keskenään, että toinen tietäisi milloin toinen tekee videota. Näytti ihan aidosti siltä, että gf tuli siihen kesken kaiken vahingossa. Kiree tunnelma, jotain sekin kertoo, että K postauksia en pysty enää oikein katsomaankaan.
Olevinaan hauskaa juttelua, mutta jonkinlainen kireys paistaa läpi koko ajan. Ja mihin se are you viittasi, ei mitään järkeä. En löydä mitään ajatusta tuolle kiekaisulle. Avunhuutoko se oli.
 
vierailija
Kävin nyt vilkaisemassa k uusimman stoorin. Se gf vilahdus oli tosi outo. Eikö ne kommunikoi keskenään, että toinen tietäisi milloin toinen tekee videota. Näytti ihan aidosti siltä, että gf tuli siihen kesken kaiken vahingossa. Kiree tunnelma, jotain sekin kertoo, että K postauksia en pysty enää oikein katsomaankaan.
Minusta vilahtelu vaikuttaa gf:n tekemältä tietoiselta kontrolloinnilta naamioituna vahinkoon.
 
vierailija
Kiitos kirjavinkkauksesta! Toisaalla palstalla mainittiin aiemmin kesäkuussa kuninkaallismaailmaan sijoittuva kirja miesten välisen kipinän kasvamisesta ja huomaamisesta. Se odottaa kirjaston varauksissa mulla. Nämä oli jännä muistutus siitä, miten tällaista sisältöä ja teemaa voi tutkailla myös tekstin kautta, kun olen puolihuomaamatta ajautunut katsomaan nuorten miesten välisiä tunteiden ja suhteen kehittymistä koskevia suoratoistosarjoja. Niistäkin on tullut jotain teeman samaistumispintaa, mutta tekstin kautta kyllä kolahtaa paljon.

Nämä kirjavinkit, ennen kaikkea niin monen muun teeman ja kokemuksien ohella, joita täällä on pohdittu ääneen, on ollut jälleen kerran sellaista, mitä en olisi ikinä osannut odottaa tällaiselta alustalta keskustelulle. Samoin myös monet mietelauseet ja laulujen sanat, joita on jaettu, on koskettanut itseä paljon, ja olen ottanut niitä ylös. Kiitos siis jälleen kerran, että jaatte tällaisia tuotoksia ja ajatuksen taidetta, mikä tulee mieleen ja koskettaa tähän tarinaan liittyen.
Offtopic, mutta saisinko tuon kuninkaallisista kertovan kirjan nimen? Kiitos❤ Ehkä voin kuvitella heille K/B:n kasvot 😅
 
vierailija
Kiitos kirjavinkkauksesta! Toisaalla palstalla mainittiin aiemmin kesäkuussa kuninkaallismaailmaan sijoittuva kirja miesten välisen kipinän kasvamisesta ja huomaamisesta. Se odottaa kirjaston varauksissa mulla. Nämä oli jännä muistutus siitä, miten tällaista sisältöä ja teemaa voi tutkailla myös tekstin kautta, kun olen puolihuomaamatta ajautunut katsomaan nuorten miesten välisiä tunteiden ja suhteen kehittymistä koskevia suoratoistosarjoja. Niistäkin on tullut jotain teeman samaistumispintaa, mutta tekstin kautta kyllä kolahtaa paljon.

Nämä kirjavinkit, ennen kaikkea niin monen muun teeman ja kokemuksien ohella, joita täällä on pohdittu ääneen, on ollut jälleen kerran sellaista, mitä en olisi ikinä osannut odottaa tällaiselta alustalta keskustelulle. Samoin myös monet mietelauseet ja laulujen sanat, joita on jaettu, on koskettanut itseä paljon, ja olen ottanut niitä ylös. Kiitos siis jälleen kerran, että jaatte tällaisia tuotoksia ja ajatuksen taidetta, mikä tulee mieleen ja koskettaa tähän tarinaan liittyen.
Aion aloittaa tuon kirjan ihan jo tänä iltana. Sen verran katsoin esittelyä, että toisella miehellä on vaimo, jonka hän jättää, kun lähtee intohimonsa matkaan. Että sillä lailla.
 
vierailija
....
Elän yksin, ja välillä kipuilen, olisiko pitänyt yrittää valita joku turvallinen vierelle. Mutta tänään katsoin jonkun viisukuplan aikaisen videon uudestaan ja muistin, millaista oli kerran löytää sellainen ihminen, jonka kanssa yhtäkkiä muututtiin ikään kuin lapsiksi uudestaan, muodostettiin täysin erillinen oma maailma, huumori ja luovat jutut, ja jonka kanssa tuntui yksinkertasesti siltä että viimein jokin puuttuva pala omaa itseäni oli siinä. Tai toisen kerran millaista oli rakastua sillä tavalla, että fyysinen erossa olo oli molemmille tuskallista, toisen tuoksusta tuntui menevän liioittelematta tainnoksiin, ja samassa tilassa olo tuntui siltä kuin magneetti olisi vetänyt toinen toista kohti.
....
En ole aiemmin tänne kirjoittanut, mutta oon seurannut intensiivisesti keskustelua (ja kokenut helpotusta etten oo ainut seonnut - omalla kohdalla tämä on ensimmäinen tällainen sekoaminen).

Mutta siis nyt on pakko kirjoitaa. Kuvasit aivan sanasta sanaan sitä, miten koen mun entisen suhteen, joka oli todella järisyttävä kokemus itselle. Juuri tuo yhteys, kupla, huumori ja tietynlainen hyvällä tavalla lapsenomaiseksi muuttuminen toisen seurassa. Kaikkein eniten tuo "muututtiin kuin lapsiksi uudestaan" säväytti, koska saan 100 % kiinni siitä, mitä haet. Meille myös muodostui suorastaan myös jokin ihan oma kieli ja omia käsitteitä niin paljon, että ulkopuolisen olisi varmasti ollut vaikea tajuta mitään mistä puhuttiin.

Tämähän se varmasti on se syy, miksi tuo K&B -tapaus niin voimakkaasti on kolahtanut. Kun siinä tunnistaa jotakin samaa niin voimakkaasti. Eikä tuollaisen yhteyden välttämättä varmaan tarvitse olla romanttinen/seksuaalinen, mutta omalla kohdalla se oli sitäkin, ja siksi olikin varmaan niin järisyttävän vahva ja kokonaisvaltainen juttu. Ja samalla tavalla olen kiitollinen siitä, että tuollaisen suhteen oon saanut elämässään kokea. Vaikka traagista kyllä se eroon päätyikin. Se yhteys ei kuitenkaan ole vuosienkaan jälkeen mihinkään hävinnyt, ei kummankaan päässä.
 
  • Tykkää
Reactions: Lilja 🌺
vierailija
Olen aika herkkä aistimaan toisten tunnetiloja, ja nykyisin J:n Instastoryista tulee aina vähän paha mieli. Hän ei vaan vaikuta onnelliselta vaan stressaantuneelta ja jotenkin passiivis-aggressiiviselta
 
vierailija
Olen aika herkkä aistimaan toisten tunnetiloja, ja nykyisin J:n Instastoryista tulee aina vähän paha mieli. Hän ei vaan vaikuta onnelliselta vaan stressaantuneelta ja jotenkin passiivis-aggressiiviselta
Minulla tulee samanlaisia fiiliksiä. On K:n instastoorit olleet ennen viisuja ja viisujen aikaan toki samantyylisiä ja ”kotikutoisia” huumoriltaan mutta nyt jotenkin tulee olo että pinnan alla on jotain. Toivottavasti saa levättyä, on ollut aikamoinen pyöritys tuo viisuaika ja ennen viisujakin oli ihan tarpeeksi keikkoja kyllä.
 
vierailija
Tuolla toisaalla dissattu aika paljon tyttistä huhupuheiden perusteella, enkä haluaisi mennä siihen mukaan, jos ovat pelkkiä huhuja. Jos eivät, niin aika karua. Joka tapauksessa K on kireä, siitä ei pääse oikein yli eikä ympäri. Ja shippauslasien läpi on aika vaikea olla miettimättä, että jos nuo huhut pitäisivät paikkansa, tajuaisikohan B, entä Mikke, kertoisikohan joku K:n piireistä B:lle jos tietäisi yms... Että olisiko joku voinut sanoa B:lle, että älä luovuta. Saa inspiroitua tästä. :)
 
vierailija
Offtopic, mutta saisinko tuon kuninkaallisista kertovan kirjan nimen? Kiitos Ehkä voin kuvitella heille K/B:n kasvot

Minä tämän kirjan vinkkasin tuolla toisella foorumilla. Kun sain tämän luettua, lähdin etsimään lisää vastaavaa M/M fiktiota. Antaa lohtua paljon enemmän kuin tosielämän tarinan seuraaminen tällä hetkellä. 🥲
 
vierailija
Olen aika herkkä aistimaan toisten tunnetiloja, ja nykyisin J:n Instastoryista tulee aina vähän paha mieli. Hän ei vaan vaikuta onnelliselta vaan stressaantuneelta ja jotenkin passiivis-aggressiiviselta
Nimenomaan! Oikeastaan kaikista viime aikojen storyistä on tullut tosi outo fiilis, sellainen, että kaikki ei ole hänellä hyvin. Mäkin mielestäni just aistin herkästi muiden tunnetiloja, toki se voi olla myös jotain omaa päänsisäistä kuvitelmaa, mutta jos muutkin aistii samoja viboja, niin voiko nyt ihan pielessä olla nämä arviot kuitenkaan.
 
vierailija
Pakko nyt kommentoida. Miksi te haluatte elää jossain romanttisissa disney fantioissa? Shippailin itsekin noita kahta huvikseni viisujen aikaan mutta te vieläkin jatkatte tätä? En tajua, eikö olisi jo aika palata takaisin todellisuuteen.
 
vierailija
Voi jehna. Nyt tuntuu ensimmäistä kertaa yhtäkkiä siltä, että pääsisinpä puhumaan jonkun teidän kanssa kasvotusten, olette varmaan ainoaa porukkaa, joiden kanssa voisi syventyä näiden kollektiivisten tuntemusten äärelle. Yhteisesti näyttää olevan huoli Käärijästä täällä ihmisillä. Jotenkin tämä herättää itsessäni paljon ajatuksia, kysymyksiä ja juurikin sitä huolen tunnetta myös. En halua sinänsä spekuloida, mistä on kyse ja miksi koemme, niin kuin koemme, mutta tässä ketjussa tuntuu olevan intuitiivisia ihmisiä, jotka aistivat asioita tavallista herkemmin toisista ihmisistä ja ilmapiiristä kussakin tilanteessa. Jos Käärijä ikinä sattuisi jostain käsittämättömästä syystä lukemaan täällä olevia viestejä, niin tiedä, että olet meille suomalaisille kovin rakas ja kallisarvoinen, pidä hyvää huolta itsestäsi nyt ja aina. 💚

Assuuu
 
vierailija
Pakko nyt kommentoida. Miksi te haluatte elää jossain romanttisissa disney fantioissa? Shippailin itsekin noita kahta huvikseni viisujen aikaan mutta te vieläkin jatkatte tätä? En tajua, eikö olisi jo aika palata takaisin todellisuuteen.
aina ite voit mennä jatkaa elämääs anna toisten fiilistellä rauhassa tää palsta ei oot teille pilaajille
 

Yhteistyössä