Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Lainasin nyt kommenttiasi mutta tämä viesti on tarkoitettu tällaiseksi yleiseksi pohdinnaksi tarot-aiheeseen liittyen. Jos tarot-taitajamme vielä on halukas tekemään tulkintoja, niin ehdottaisin että gf jätettäisiin ulkopuolelle ja keskityttäisiin vain lukemaan K&B:n suhdetta. Eli siis ettei nostettaisi gf:lle esim.kortteja Se tuntuisi ainakin omasta mielestä menevän ehkä liian pitkälle kun hän on yksityishenkilö, ja pelkään että muutoinkin nostaisi negatiivisia fiiliksiä ketjussa. Eli keskityttäisiin näihin kahteen sankariin.
Olet oikeassa. En ajatellut, taaskaan.🙂
 
vierailija
Nuohan olivat asiallisesti esitettyjä havaintoja mm. siitä, mitä videoilla näkyi. Hovinarri on toinen sana, joka tuli mieleen. Kyllä minusta myös "hyvänmielenketjuissa" täytyy pystyä kritisoimaan luokkayhteiskuntaa ja sitä, että jotkut kokevat, että heillä on oikeus ostaa rahallaan joku juhliinsa no, esimerkiksi hovinarriksi. Niin minä sen näin. Ns. rikkaita ihmisiä on sosiologiassa tutkittu paljon.
No enpä nää juuri eroa siihen, et ostan lipun keikalle ja meen katsomaan esitystä/artistia. Sirkushuveja ne rahvaallekin on. Ne, joilla on rahaa voi hankkia vaan samaa hupia pienemmälle porukalle. Jos artisti antaa tähän suostumuksensa, niin mikä on ongelma?
 
vierailija
Sinällään samaa mieltä mutta jos me pyydetään tekemään luenta nimenomaan K&B tunteista ja mitä he näkee toisissaan niin voiko gf oikein jättää poiskaan? Kuitenkin niin iso osa K elämää. En siis tiedä taroteista mitään, tääkin on vaan pohdintaa.
Tuleeko gf jotenkin esiin, vaikka hänestä ei varsinaisesti luentaa tehtäisikään, jos on tullakseen. Siis esimerkiksi henkilönä, joka on K tärkeä. En tiedä taroteista mitään
 
vierailija
Nuohan olivat asiallisesti esitettyjä havaintoja mm. siitä, mitä videoilla näkyi. Hovinarri on toinen sana, joka tuli mieleen. Kyllä minusta myös "hyvänmielenketjuissa" täytyy pystyä kritisoimaan luokkayhteiskuntaa ja sitä, että jotkut kokevat, että heillä on oikeus ostaa rahallaan joku juhliinsa no, esimerkiksi hovinarriksi. Niin minä sen näin. Ns. rikkaita ihmisiä on sosiologiassa tutkittu paljon.
Mulla on varakkaan perheen ja suvun tausta, ja kykenen arvostamaan varakkaita ihmisiä totta kai. Minusta oli silti mautonta, että joku tilaa artistin vain omiin juhliinsa ja hassua, että Kärtsä meni sinne. Meinaan kun ei sitten tee isoa Keski-Euroopan pistokeikkaa.
Mutta hauskaa oli, että Kärtsä näytti käyttävän tuonkin tilaisuuden omien juttujensa toteuttamiseen, eikä ollut siellä mitenkään etäisenä sisäsiistinä esiintyjänä. Vaan kaikki likoon. Kivahan tuokin oli nähdä, vaikka itselleni asetelma oli lähtökohdiltaan ei-toivottu.
Siinä tavallaan ostetaan se ihminen, artisti. en pidä sellaisesta.
 
vierailija
No enpä nää juuri eroa siihen, et ostan lipun keikalle ja meen katsomaan esitystä/artistia. Sirkushuveja ne rahvaallekin on. Ne, joilla on rahaa voi hankkia vaan samaa hupia pienemmälle porukalle. Jos artisti antaa tähän suostumuksensa, niin mikä on ongelma?
Mun silmissäni k ei keikoilla ole samalla tavalla lelu kuin Tukholman keikalla. Keikoilla tilanne ei ole noin henkilökohtainen yleisön kanssa, eikä kta osteta isolla rahalla. Voi hyvinkin olla, että tässä on minulla joku henkilökohtainen ongelma, jonka ymmärrän myöhemmin.
 
vierailija
Olisiko kuitenkin hyvä, että täällä voisi esittää eriäviä mielipiteitä, jos vaan käyttäydytään hyvin ja vain mielipiteet taistelee.
Jos olisikin kyse mielipiteistä, mutta kun kyse näyttää olevan jonkun ennakkoluuloista rikkaita ja näitä yksityisbileitä kohtaan. Meno av:lla parani, kun sen ketjun ”Käärijä on sirkuspelle” jankkaaja siirtyi tänne.
 
vierailija
Mun silmissäni k ei keikoilla ole samalla tavalla lelu kuin Tukholman keikalla. Keikoilla tilanne ei ole noin henkilökohtainen yleisön kanssa, eikä kta osteta isolla rahalla. Voi hyvinkin olla, että tässä on minulla joku henkilökohtainen ongelma, jonka ymmärrän myöhemmin.
Meillä kaikilla on ennakkoluuloja, me kaikki tulkitsemme asoita omien kokemustemme pohjalta. Siinä ei ole mitään väärää, se tekee meistä ihmisiä ja yksilöitä. Toivon, ettemme jäisi jumiin tähän yksityisbile asiaan, koska siitä tuli keskusteltua jo ihan tarpeeksi av:n puolella. Se keskustelu ei ollut hedelmällistä, eikä johtanut mihinkään. Jokaisella on omat mielipiteensä ja näkemyksensä, ja ne on aina oikeutettuja. Joskus vaan pitää osata siirtyä eteenpäin. Niin se Käärijäkin on tehnyt.💚
 
vierailija
Olisiko kuitenkin hyvä, että täällä voisi esittää eriäviä mielipiteitä, jos vaan käyttäydytään hyvin ja vain mielipiteet taistelee.
On vaikea ymmärtää, miksi meillä täällä olisi keskusteluryhmä, jossa ei saa keskustella. Keskustellessa ihmiset ovat usein eri mieltä, tuovat keskusteluun erilaisia kantoja ja näkökulmia, perustelevat kantojaan. Sehän on aivan parasta! Ja tosiaankin osaamme tehdä sen asiallisesti. Varmasti myös tässä puutarhassa on puutarhureita, jotka näkevät ihan oikeutetusti asiat eri tavoin ja osaavat kertoa rakentavasti kaikille näkemyksensä. Sellainen keskustelu rikastuttaa meitä kaikkia.
 
vierailija
Jos olisikin kyse mielipiteistä, mutta kun kyse näyttää olevan jonkun ennakkoluuloista rikkaita ja näitä yksityisbileitä kohtaan. Meno av:lla parani, kun sen ketjun ”Käärijä on sirkuspelle” jankkaaja siirtyi tänne.
Kyllä meillä kaikilla saa olla käsityksemme siitä, onko itseään kunnioittavan muusikon paikka moisissa yksityisbileissä. Samoin meillä saa kaikilla olla omat näkemyksemme taloudellisesta ja yhteiskunnallisesta eriarvoisuudesta. Tähän liittyy sekin, että Ruotsi on erittäin voimakkaasti luokkayhteiskunta. Eilinen bisarri tilanne teki näkyväksi monia eri tavoin ongelmallisia asioita. Itse vastustan suuria varallisuuseroja ja työskentelen niin työssäni kuin poliittisessa liikkeessäkin aktiivisesti niiden purkamiseksi.
 
vierailija
Jos olisikin kyse mielipiteistä, mutta kun kyse näyttää olevan jonkun ennakkoluuloista rikkaita ja näitä yksityisbileitä kohtaan. Meno av:lla parani, kun sen ketjun ”Käärijä on sirkuspelle” jankkaaja siirtyi tänne.
Toivoisin, että tänne ei tuoda ikövää perinnettä nimitellä muita 'jankkaajiksi'. Keskustelijat voivat hyvin olla eri mieltä ja eri teemat saavat ihmiset reagoimaan. En ole nähnyt sirkuspellekommentteja, mutta on fakta, että Käärijä on viitannut työhönsä sanalla 'sirkusapina'. Siksi lainaus on perusteltu.
 
vierailija
Mua ei kiinnosta taistella tässä ketjussa, miks piti tulla av:lta tänne mellastamaan
Jos sinua ei kiinnostella keskustella, ehdotan ystävällisesti, että kokeilet jotakin muuta harrastusta kuin internetin keskusteluryhmää. Jos nimität muiden kirjoituksia 'mellastamiseksi', voit varautua siihen, ettet saa ystävällisiä reaktioita omiin kirjoituksiisi.
 
vierailija
Noi B:n uusimmat instakuvat on kyl kuumia, huh! K:n CCC-tanssija Jesse onkin käyny laittaa liekkejä kommentteihin, K vois käydä tekee saman
Ovat ihanan kuumia! Ja tuo kuvatekstien saga tuntuu kertovan jotain omaa tarinaansa. B on niin lyyrikko, että tuskin sattumalta näitä tekstittää. Viime viikoilta:

Beginning
(Tavastia tässä välissä)
Where to now
Jere
Release
Tnx
Melt

🌺💚
 
vierailija
Jos sinua ei kiinnostella keskustella, ehdotan ystävällisesti, että kokeilet jotakin muuta harrastusta kuin internetin keskusteluryhmää. Jos nimität muiden kirjoituksia 'mellastamiseksi', voit varautua siihen, ettet saa ystävällisiä reaktioita omiin kirjoituksiisi.
Keskustelu kiinnostaa, mutta ei se että joku koittaa pakottaa omia yhteiskunnallisia ja poliittisia mielipiteitä ketjussa, johon ne eivät lainkaan kuulu. Aloita vaikka oma ketjusi luokkayhteiskunnan "eat the rich" kritiikkiä varten.
 
vierailija
Ovat ihanan kuumia! Ja tuo kuvatekstien saga tuntuu kertovan jotain omaa tarinaansa. B on niin lyyrikko, että tuskin sattumalta näitä tekstittää. Viime viikoilta:

Beginning
(Tavastia tässä välissä)
Where to now
Jere
Release
Tnx
Melt
En ole tajunnutkaan näitä tekstejä. Miten joku voi olla noin, en edes tiedä mikä, ihana on turhan laimea kuvaus. Saamarin J, ota nyt tuo kun kerran olisi tarjolla!

Enid
 
vierailija
Tarot mamma täällä taas 🔮 On tullut näköjään useampi kommentti minun suuntaan poissa ollessani joten vastaan niihin yhdellä kertaa.

Ekaksi tuolle joka sanoi että twitterissä olisi ehkä tarkempaa tietoa Bojanin syntymäajasta yms ja haluanko tehdä tarkemman tähtikartan sen perusteella. Jos tuollaista tietoa jostain löytyy niin laittakaa tänne vaan linkkiä, voin kyllä toiveesta tehdä tarkemminkin astrologisen tarkastelun.

Toisena kyseltiin, että haluanko tehdä Tarot luennan kaksikon tunteista toisia kohtaan, mikä heitä kiinnostaa toisessa yms. Voin tehdä tällaisen luennan, älkää suotta ajatelko että vaivaisitte minua näillä pyynnöillä. Joskus luentojen tekemisessä saattaa vähän kestää töiden yms takia, mutta ei ollenkaa ole minun vaivaamista tehdä tällaisia ehdotuksia. Kyseessä kuitenkin on pitkäaikainen harrastukseni josta nautin ja on vain mukava kuulla että siitä on tässä tapauksessa ollut hyötyä tai apua muillekin.

Sitten oli vikana noi kysymykset Jeren tyttöystävästä. Jos / kun teen Jeren tunteista luentoja niin tietysti kerron myös niistä korteista joissa gf voi tulla esiin. Niitä ei vaan ole tähän mennessä tullut, siksi en ole henkilöä pahemmin ottanut puheeksi. Mutta en aio tehdä mitään erillistä luentaa Jerestä ja gf. Tähän on gf yksityisyyden lisäksi hyvin käytännöllinen syy - minulla ei ole mitään kosketuspintaa tähän ihmiseen, joten luennan tekeminen hänestä olisi hyvin arveluttavaa enkä rehellisesti luottaisi sellaiseen itsekään. Esim netissä olevat Tarot lukijat, jotka muka pystyy tekemään luentoja ihmisille joita he ei edes näe tai kuule heidän ääntä on minun mielestäni huijareita. En siis tunne tietenkään myöskään J tai B mutta julkisina henkilöinä voin käyttää esim heidän videoita saadakseni heihin kosketuspintaa. Ja luentojen ajan soitan heidän kummankin musiikkiaan aina taustalla. Toivottavasti nämä toivat selvyyttä, kysyä saa lisää jos jäi jotain mielenpäälle ☺
 
vierailija
Toivoisin, että tänne ei tuoda ikövää perinnettä nimitellä muita 'jankkaajiksi'. Keskustelijat voivat hyvin olla eri mieltä ja eri teemat saavat ihmiset reagoimaan. En ole nähnyt sirkuspellekommentteja, mutta on fakta, että Käärijä on viitannut työhönsä sanalla 'sirkusapina'. Siksi lainaus on perusteltu.
Edelleen painotan sitä, että kaikkien mielipiteet on sallittuja ja niistä voidaan keskustella. Jos kyse olisikin mielipiteistä, mutta jotkut tuovat esille täällä vaan omia ennakkoluulojaan ja vieläpä aika törkeitä termejä käyttäen. Ei ole mitenkään hedelmällistä keskustelun kannalta sellainen syyttelevä ja muita vähättelevä asenne. Tässä kohtaa vähättelyn kohteena oli rikkaat. Käärijä on ihan itse päättänyt keikan heittää, joten mitä jos luottaisit hänen harkintakykyynsä. Uskon, että tuosta keikasta on ollut hänelle hyötyä ja se poikii lisää yhteistyötä. Osalla suomalaisista on edelleen ihmeellinen alemmuuskompleksi ja se näkyy juurikin tuota yksityiskeikkaa kritisoivista viesteissä.
 
vierailija
Jos sinua ei kiinnostella keskustella, ehdotan ystävällisesti, että kokeilet jotakin muuta harrastusta kuin internetin keskusteluryhmää. Jos nimität muiden kirjoituksia 'mellastamiseksi', voit varautua siihen, ettet saa ystävällisiä reaktioita omiin kirjoituksiisi.
Ohis, ketjun nimi on aikamoinen puutarha. Poliittiset mielipiteet ja agendat voit esittää jossakin toisessa ketjussa. Myöskin Käärijää halventavat kommentit voisi esittää muualla, kaikkea ei kannata sanoa sen takia, koska jokaisella on mielipidevapaus.
 
vierailija
Kyllä meillä kaikilla saa olla käsityksemme siitä, onko itseään kunnioittavan muusikon paikka moisissa yksityisbileissä. Samoin meillä saa kaikilla olla omat näkemyksemme taloudellisesta ja yhteiskunnallisesta eriarvoisuudesta. Tähän liittyy sekin, että Ruotsi on erittäin voimakkaasti luokkayhteiskunta. Eilinen bisarri tilanne teki näkyväksi monia eri tavoin ongelmallisia asioita. Itse vastustan suuria varallisuuseroja ja työskentelen niin työssäni kuin poliittisessa liikkeessäkin aktiivisesti niiden purkamiseksi.
Heitä jo Li Andersson vapaalle ja mene vaikka katsomaan Käärijän kuvia.
 
vierailija
Keskustelu kiinnostaa, mutta ei se että joku koittaa pakottaa omia yhteiskunnallisia ja poliittisia mielipiteitä ketjussa, johon ne eivät lainkaan kuulu. Aloita vaikka oma ketjusi luokkayhteiskunnan "eat the rich" kritiikkiä varten.
Verbi, jota hait, on 'koettaa'. Päivä 'koittaa', mutta jotakin kokeileva ja yrittävä ihminen koettaa. Täällä keskustelijat saavat kertoa ajatuksistaan ja kokemuksistaan ja vaikkapa niiden avulla perustella sitä, miksi jokin esiintymiskonteksti tuntuu epämiellyttävältä. Ihmisillä on myös oikeus poliittisiin näkemyksiinsä. Itse kuulun yhteen Suomen vanhimmista kommunistisuvuista, mistä olen hyvin ylpeä.
 
vierailija
Miten luokkayhteiskunta liittyy K&B-fiilistelyyn? Vastaus: ei mitenkään!
Poliittisille aiheille on omat palstansa, eli sinne siis hedelmällistä keskustelua luomaan niistä aiheista. Vai vedetäänkö kohta jotain kautta myös sota ja ilmastonmuutoskin mukaan tähän K&B-saagaan?
Pysytään tällä palstalla aiheessa eli ruusulajikkeiden fiilistelyssä, kiitos kaunis!
 
vierailija
Tarot mamma täällä taas On tullut näköjään useampi kommentti minun suuntaan poissa ollessani joten vastaan niihin yhdellä kertaa.

Ekaksi tuolle joka sanoi että twitterissä olisi ehkä tarkempaa tietoa Bojanin syntymäajasta yms ja haluanko tehdä tarkemman tähtikartan sen perusteella. Jos tuollaista tietoa jostain löytyy niin laittakaa tänne vaan linkkiä, voin kyllä toiveesta tehdä tarkemminkin astrologisen tarkastelun.

Toisena kyseltiin, että haluanko tehdä Tarot luennan kaksikon tunteista toisia kohtaan, mikä heitä kiinnostaa toisessa yms. Voin tehdä tällaisen luennan, älkää suotta ajatelko että vaivaisitte minua näillä pyynnöillä. Joskus luentojen tekemisessä saattaa vähän kestää töiden yms takia, mutta ei ollenkaa ole minun vaivaamista tehdä tällaisia ehdotuksia. Kyseessä kuitenkin on pitkäaikainen harrastukseni josta nautin ja on vain mukava kuulla että siitä on tässä tapauksessa ollut hyötyä tai apua muillekin.

Sitten oli vikana noi kysymykset Jeren tyttöystävästä. Jos / kun teen Jeren tunteista luentoja niin tietysti kerron myös niistä korteista joissa gf voi tulla esiin. Niitä ei vaan ole tähän mennessä tullut, siksi en ole henkilöä pahemmin ottanut puheeksi. Mutta en aio tehdä mitään erillistä luentaa Jerestä ja gf. Tähän on gf yksityisyyden lisäksi hyvin käytännöllinen syy - minulla ei ole mitään kosketuspintaa tähän ihmiseen, joten luennan tekeminen hänestä olisi hyvin arveluttavaa enkä rehellisesti luottaisi sellaiseen itsekään. Esim netissä olevat Tarot lukijat, jotka muka pystyy tekemään luentoja ihmisille joita he ei edes näe tai kuule heidän ääntä on minun mielestäni huijareita. En siis tunne tietenkään myöskään J tai B mutta julkisina henkilöinä voin käyttää esim heidän videoita saadakseni heihin kosketuspintaa. Ja luentojen ajan soitan heidän kummankin musiikkiaan aina taustalla. Toivottavasti nämä toivat selvyyttä, kysyä saa lisää jos jäi jotain mielenpäälle
Toivottavasti tekisit tulkinnat pikaisesti. Tämä ketju tarvitsee positiivista energiaa.😘 Ollut vähän synkkää täällä ja varsinkin av:n puolella. Mä vain haluaisin ihastella meidän ruusuja, en muuta.
 
vierailija
En ole tajunnutkaan näitä tekstejä. Miten joku voi olla noin, en edes tiedä mikä, ihana on turhan laimea kuvaus. Saamarin J, ota nyt tuo kun kerran olisi tarjolla!

Enid
Joo! Nyt kun shippilasien läpi miettii, niin ennen Suomeen yksin Jeren luo tuloa oli tuo Beginning, uusi alku.

Sitten täällä olon jälkeen Where to now: jotenkin eksistentiaalinen minne nyt, mikä suunta, mitä kohti? Tätähän pohdittiin myös droppi tunnelmissa silloin.

Sitten attention attention, DEAR PASSANGERS: Jere postaus 😭💔❤ Ja K kommentoi Are Youn

Tämän jälkeen Release, julkistus, julkistaminen. Nyt se on julkista. Hän on postannut Jerestä feediin sydämen kera ❤

Sitten Tnx. Kiitollinen mieli. K kommentoi Are Youn

Sitten tänään Melt. Takana kuuma keikka ja mielessä K:n kuumat keikkaklipit. Melt, sydän sulaa. Pakahduttaa. Minulle tuosta Melt mieleen myös hoiva, toisen syliin sulaminen, after care. Mutta ehkä omaa puppy analyytikko filtteriä tässä 😂

K tykännyt näistä kaikista, eli katsonut, nähnyt. Paitsi uusin Melt ei vielä 👀

🌺💚
 
vierailija
Miten luokkayhteiskunta liittyy K&B-fiilistelyyn? Vastaus: ei mitenkään!
Poliittisille aiheille on omat palstansa, eli sinne siis hedelmällistä keskustelua luomaan niistä aiheista. Vai vedetäänkö kohta jotain kautta myös sota ja ilmastonmuutoskin mukaan tähän K&B-saagaan?
Pysytään tällä palstalla aiheessa eli ruusulajikkeiden fiilistelyssä, kiitos kaunis!
Aamen! Kommunistisuvun vesa jatkakoon luokkataisteluaan jossain toisessa ketjussa.
 

Yhteistyössä