Haaveena vauva 2024

VAUVA 2024

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimiyritys aloitettumonesko lapsi

@Kyfi ★ 01/21 ★ 5. ★ kkm 08/22
@Samppa40 ★ 01/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@Mimerkki ★ 06/21★3. (1. yhteinen)★ kkm x3
@K3rttuli ★ 08/21 ★ 1.
@Eadni1992 ★ 10/21 ★ 1.
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1.
@Korkkeli ★ 02/22 ★ 1.
@cordola89 ★ 02/22 ★ 1. ★ km 09/22
@Mamiks ★ 02/22 ★ 4.
@tiipanen ★ 03/22 ★ 1.
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1.
@minttuni ★ 06/22 ★ 2.
@Tiukuna ★ 08/22 ★ 2. ★ ku+km 10/22
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@meinaas ★ 08/22 ★ 3.
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 02/23
@vauvakuume7 ★ 8/22 ★ 7. ★ kkm 03/23
@Peanutbuttercup ★ 09/22 ★ 1.
@Charppaliini ★ 10/22 ★ 3.
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. (1. yhteinen)
@lenkkitossut ★ 12/22 ★ 1.
@ekapikkunen ★ 01/23 ★ 1. ★ km 02/23
@alessiina ★ 02/23 ★ 1.
@Liilja ★ 02/23 ★ 4.
@Cherrymint ★ 03/23 ★ 6. (1. yhteinen)
@suunnaton lentäjä ★ 03/23 ★ 1.
@ireh ★ 04/23 ★ 1.
@pikkuhaave ★ 04/23 ★ 2.
@Vohvelitohveli ★ 04/23 ★ 2.
@Eswe ★ 05/23 ★ 1.
@zatzat ★ 05/23 ★ 1. ★
@Naatuska90 ★ 06/23 ★ 2.
@Jonna_83 ★ 08/23 ★ 4. (2.yhteinen)

★★★★★★★★★★★★★★★

23.5.2023 tiistai

Nimi ★ Kiertopäivä ★


@ekapikkunen 38/?
@Mimerkki kp 32/30
@minttuni kp 29/26
@Peanutbuttercup kp 26/28
@lenkkitossut kp 25/23-27
@meinaas kp 24/28-34
@haaveillen kp 22/26-30
@Mamiks kp 20/30
@Charppaliini kp 19/26
@Eswe kp 17/27
@pikkuhaave kp 14/35
@vauvakuume7 kp 9/29
@Samppa40 kp 9/25
@hermoilija_ kp 8/23-27
@RLiisukka kp 7/28
@Cherrymint kp 7/24-27
@heltsuli kp 6/28
@ireh kp 1/28-30

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi
DPO

@Mimerkki DPO 17
@cordola89 DPO 14
@minttuni DPO 13
@Peanutbuttercup DPO 11
@meinaas DPO 10
@Kyfi DPO 9
@Mamiks DPO 7
@haaveillen DPO 5
@Charppaliini DPO 4
@alessiina DPO 0

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi
yritys aloitettumonesko lapsi plussa <3

@Hattaja ★ 03/23 ★ 3. ★03/23
@Selis ★ 11/21★ 4. (1. yhteinen) ★ 04/23
@Babyhaaveissa ★ 11/22 ★ 2. ★ 04/23
@Mollama ★ 05/22 ★ 3. ★ 04/23
@pikkukirppu15 ★ 01/23 ★ 3. ★ 04/23
@Summer2 ★ 05/23 ★ 3. ★ 05/23
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Ei taida tässäkään kierrossa onnistaa. Vähän luulen, että pitäisi yrittää painoa pudottaa, hedelmällisyyden parantamiseksi, ja olisihan se muutenkin terveellistä...

Löytyy reilu kymmenen kiloa ylipainoa. Laihdutus on muutenkin vaikeaa, ja lannistavaa tietää että sillä painolla on merkitystä raskautumiseen toki en tiedä, jos pystyisi keskittymään pieneen pudotukseen ja ruokavalion terveellistämiseen, auttaisiko se saamaan ajatuksia pois yrittämisestä.. onko täällä kohtalotovereita, joilla on painonpudotus tai joku muu elämäntaparemontti käynnissä yhtäaikaa vauvan yrityksen kanssa?
Täällä! Tosin olen lääkärien puheesta ymmärtänyt että paino voi aiheuttaa herkästi ovulaatiohäiriöitä ja tätä kautta raskautumiseen. Itsellä ei näitä ole, mutta ei kai terveellisyyden huomiointi haittaa.

Kuitenkin fakta on se että ihmisen päähän ei mahdu montaa kriisiä tai elämänmuutosta kerralla ja itselle ainakin tämä lapsettomuus on sen verran iso juttu että millekään kitudietille en oo halunnut lähteä. Mutta ilmoittauduin aikanaan oman kaupungin liikuntaneuvontaan ja se oli kyllä loistava juttu! Liikuntaneuvojan kanssa käytiin testailemassa eri lajeja ja asetettiin sopivan pieniä tavoitteita, mulla esim.se että syön aamupalan (ateriarytmi oli aivan pielessä) ja juon vettä. Ei muuta. Eikä missään nimessä laihdutusta. Paino on pudonnut vähän, mutta parasta on se että jaksan paremmin ja jopa tykkään liikkua ja sitä tulee tehtyä siksi säännöllisemmin. Ja väitän että tämä vaikuttaa ja kertoo paljon enemmän mun fyysisestä ja psyykkisestä hyvinvoinnista kun mikään painolukema.
 
Täällä! Tosin olen lääkärien puheesta ymmärtänyt että paino voi aiheuttaa herkästi ovulaatiohäiriöitä ja tätä kautta raskautumiseen. Itsellä ei näitä ole, mutta ei kai terveellisyyden huomiointi haittaa.

Kuitenkin fakta on se että ihmisen päähän ei mahdu montaa kriisiä tai elämänmuutosta kerralla ja itselle ainakin tämä lapsettomuus on sen verran iso juttu että millekään kitudietille en oo halunnut lähteä. Mutta ilmoittauduin aikanaan oman kaupungin liikuntaneuvontaan ja se oli kyllä loistava juttu! Liikuntaneuvojan kanssa käytiin testailemassa eri lajeja ja asetettiin sopivan pieniä tavoitteita, mulla esim.se että syön aamupalan (ateriarytmi oli aivan pielessä) ja juon vettä. Ei muuta. Eikä missään nimessä laihdutusta. Paino on pudonnut vähän, mutta parasta on se että jaksan paremmin ja jopa tykkään liikkua ja sitä tulee tehtyä siksi säännöllisemmin. Ja väitän että tämä vaikuttaa ja kertoo paljon enemmän mun fyysisestä ja psyykkisestä hyvinvoinnista kun mikään painolukema.
Tosi hyvää pointtia sulla! Joo, eipä tässä mihinkään kitudieettiin pystyisi 😂 varmaan munkin kannattais keskittyä enemmän tuohon aamupalan syöntiin ja säännöllisempään ruokarytmiin 🤔
 
Täällä! Tosin olen lääkärien puheesta ymmärtänyt että paino voi aiheuttaa herkästi ovulaatiohäiriöitä ja tätä kautta raskautumiseen. Itsellä ei näitä ole, mutta ei kai terveellisyyden huomiointi haittaa.

Kuitenkin fakta on se että ihmisen päähän ei mahdu montaa kriisiä tai elämänmuutosta kerralla ja itselle ainakin tämä lapsettomuus on sen verran iso juttu että millekään kitudietille en oo halunnut lähteä. Mutta ilmoittauduin aikanaan oman kaupungin liikuntaneuvontaan ja se oli kyllä loistava juttu! Liikuntaneuvojan kanssa käytiin testailemassa eri lajeja ja asetettiin sopivan pieniä tavoitteita, mulla esim.se että syön aamupalan (ateriarytmi oli aivan pielessä) ja juon vettä. Ei muuta. Eikä missään nimessä laihdutusta. Paino on pudonnut vähän, mutta parasta on se että jaksan paremmin ja jopa tykkään liikkua ja sitä tulee tehtyä siksi säännöllisemmin. Ja väitän että tämä vaikuttaa ja kertoo paljon enemmän mun fyysisestä ja psyykkisestä hyvinvoinnista kun mikään painolukema.
Sama täällä. Jonkin verran ylimääräisiä kiloja päässyt kertymään, mutta en ole huomannut kiertoon vaikutusta. Enkä jaksa tässä vaiheessa millekään dieetille ryhtyä. Ajattelen kanssa noin, että kun yrittää syödä terveellisesti ja liikkua päivittäin edes vähän. Liikuntaa pitäis kyllä lisätä, koska sen huomaa omassa olossa. Jos sillä sais edes vähän painoa alaspäin, mutta en tuijota puntaria ja stressaa painosta, kun muutenkin stressaan kaikesta vähän liikaa.
 
  • Tykkää
Reactions: suunnaton lentäjä
Voin lohduttaa teitä et aina ylipaino ei vaikuta ovulaatioon. mulla on n. 30kg ylipainoa, mutta ovulaatio tapahtuu aina hyvin ja ovuloin jopa kaks follikkelia (myös luomuna) joka kierrossa. Toki nyt toista yrittäessä ollut epäonnea, mut painoa on vähemmän ku ensimmäistä yrittäessä ja lääkärin mukaan tässä mun ongelmassa ei mun ylipaino vaikuta mitenkään (ongelma on kiinnittymisessä). Mulle on tehty yhteensä 9 inssiä joista 5 alkanutta raskautta (1lapsi, 1ku+km ja 3kemiallista).

Mulla on sellai aineenvaihduntasairaus jonka takia paino aikanaan kertyi ja vaikka syön just niiku mun kuuluu nii paino ei putoa.
 
Ei taida tässäkään kierrossa onnistaa. Vähän luulen, että pitäisi yrittää painoa pudottaa, hedelmällisyyden parantamiseksi, ja olisihan se muutenkin terveellistä...

Löytyy reilu kymmenen kiloa ylipainoa. Laihdutus on muutenkin vaikeaa, ja lannistavaa tietää että sillä painolla on merkitystä raskautumiseen toki en tiedä, jos pystyisi keskittymään pieneen pudotukseen ja ruokavalion terveellistämiseen, auttaisiko se saamaan ajatuksia pois yrittämisestä.. onko täällä kohtalotovereita, joilla on painonpudotus tai joku muu elämäntaparemontti käynnissä yhtäaikaa vauvan yrityksen kanssa?
Joo, on, tää on vähän tämmönen noidankehä kun aiemmissa raskauksissa vuoden sisään tullut painoa ja rauta-arvot pudonneet ja pitäisi saada energiaa, voimaa ja jaksamista uuteen raskauteen mut sit taas on kiire yrittää raskautumista uudestaan...
 
  • Tykkää
Reactions: suunnaton lentäjä
Luin eilisen gynen tekstiä. Kohtu 49 mm ja limakalvo 12 mm. Tuohan limakalvo on erittäin hyvä? Vai mitä olette mieltä? Jostain luin että munasolu tarttuu jopa 6-7 mm limakalvoon.

Tuohon yli painoon. Itse olen ylipainoinen. Ennen kuopuksen raskautta painoindeksi oli 34. Eikä ollut ongelmia ovulaatiossa tms. Eli ei se aina katso jos on ylipainoa ettei raskaus voi onnistua.
 
Luin eilisen gynen tekstiä. Kohtu 49 mm ja limakalvo 12 mm. Tuohan limakalvo on erittäin hyvä? Vai mitä olette mieltä? Jostain luin että munasolu tarttuu jopa 6-7 mm limakalvoon.

Tuohon yli painoon. Itse olen ylipainoinen. Ennen kuopuksen raskautta painoindeksi oli 34. Eikä ollut ongelmia ovulaatiossa tms. Eli ei se aina katso jos on ylipainoa ettei raskaus voi onnistua.
Tuo on hyvä, mulla oli nyt tärppikierrossa 6,6mm päivää ennen ovista. Se alkaa olla siinä hyvän alarajalla suunnilleen vaikka poikkeuksiakin aina on
 
Luin eilisen gynen tekstiä. Kohtu 49 mm ja limakalvo 12 mm. Tuohan limakalvo on erittäin hyvä? Vai mitä olette mieltä? Jostain luin että munasolu tarttuu jopa 6-7 mm limakalvoon.

Tuohon yli painoon. Itse olen ylipainoinen. Ennen kuopuksen raskautta painoindeksi oli 34. Eikä ollut ongelmia ovulaatiossa tms. Eli ei se aina katso jos on ylipainoa ettei raskaus voi onnistua.
Mulla on yleensä n. 10-11mm ollu joskus 9mm ja lääkäri sanoo et on hyvä. Toi kuulostaa tosi hyvältä
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Ei taida tässäkään kierrossa onnistaa. Vähän luulen, että pitäisi yrittää painoa pudottaa, hedelmällisyyden parantamiseksi, ja olisihan se muutenkin terveellistä...

Löytyy reilu kymmenen kiloa ylipainoa. Laihdutus on muutenkin vaikeaa, ja lannistavaa tietää että sillä painolla on merkitystä raskautumiseen toki en tiedä, jos pystyisi keskittymään pieneen pudotukseen ja ruokavalion terveellistämiseen, auttaisiko se saamaan ajatuksia pois yrittämisestä.. onko täällä kohtalotovereita, joilla on painonpudotus tai joku muu elämäntaparemontti käynnissä yhtäaikaa vauvan yrityksen kanssa?
Täällä hep. Kymmenisen kiloa ylipainoa täälläkin, mut en aktiivisesti laihduta. Pyrin katsomaan mitä suuhun laitan ja pyrin maksimoimaan arkiliikunnan määrän. Välillä onnistuu paremmin, välillä ei. Mulla on pcos, joten kilot to del la tiukassa. Toki nyt mulla on aloitettu jokin aika sitten metformiini, ja sen aloituksesta tähän hetkeen on reilu pari kiloa lähtenyt.

Esikoista aloin odottamaan, kun painoin suht saman verran, mitä nyt. Sitä edelsi nopeasti pudotettu 6kg, jonka itse ajattelin käynnistäneen hormonitoiminnan, josta seurasi raskaus ( yritystä oli 6kk takana ilman yksiäkään kuukautisia). Mutta gyne oli sitä mieltä, että se oli ennemmin sattumaa eikö kannustanut nyt aktiivisesti painoa pudottamaan. 😅
 
  • Tykkää
Reactions: suunnaton lentäjä
Apteekin ultra oli tyylipuhdas nega äsken. Mutta oli vain 2 h pidätys takana. Joten en uskonutkaan että päivällä näkyisi mitään. Huomis aamuksi apteekin ultra varattu. Ei ole menkkavihlomista mutta tuntuu kohdun alueella turvotusta.
 
Mulla olis sellaiseen sopivaan painoon n.20kg liikaa, siitä 10kg tullut koronan pakottaman treenitauon takia ja toinen 10kg nyt yritysaikana koska stressi, hormonit jne. eikä jaksamista erityisesti panostaa kaiken tämän takia 🙄 myös jokainen raskaus on tuonut pari kiloa jotka sitkeästi jääneet kiinni. Mulla myös aina kertyy talvikiloja, kesäisin hoikistun kun ruokavalio on helpommin kevyempi ja arkiliikuntaa on enemmän. Ei ole vaikuttanut raskautumiseen, toki km saattaa olla vaikutusta. Lääkärissä ei kuitenkaan ole asiaa nostettu esiin mitenkään.
 
  • Tykkää
Reactions: suunnaton lentäjä
On ylipainoa, ollut koko aikuisiän, ainakin painoindeksin mukaan. Ajoittain olen ollut lähellä normaalin painon rajaa, mutta silloin todella tiukalla ruokavaliolla ja rankalla liikunnalla. Pyrin syömään säännöllisesti ja liikkumaan päivittäin. Mukavahan se olisi, että painoa olisi vähemmän. Uskon, että vaikuttaisi jaksamiseenkin. Tai ei tietenkään se itse paino, vaan ruokailu ja liikkuminen. Mutta nyt ei ole aika tiukalle dieetille. Lääkäri ei ole yritysaikana koskaan kehottanut laihduttamaan, mutta kiinnittämään huomiota ruokailuun ja liikkumiseen.
 
Flow ennustais tälle päivälle menkkoja, ei oo näkynyt, alkaisivatko sitten huomenna. Saakeli kun kerrankin olis jotain muuta tekemistä menkkojen alkuun kuin kirota, niin eivät ala heti kun pitäisi 😅. Mun siis pitää soittaa lapsettomuuspolille kun menkat alkaa, kesän yli kokeillaan ovulaationinduktiota (vähän huvin ja urheilun vuoksi, ollaan ivf jonossa mutta kesän ym. vuoksi se ruljanssi alkaa vasta syyskuussa) ,eka ovulaationinduktio kierto tehdään ultraseurannassa niin siksi täytyy ilmoittaa menkat. Hain tänään letrozolit, oli kerrankin kiva kun eivät apteekissa alkaneet turhia selittämään, totesivat vain että sulla on näihin varmaan ohje. Johtunee siitä että on ensisijaisesti syöpälääke 😄 (ja ymmärrän että tekevät työtään, suurin osa tekeekin sen ihan hyvin ja sitten on sellaisia joiden holhoava tyyli nostaa niskakarvat pystyyn).

Onko muilla herännyt näin keväällä kasvien kasvatusinto? Me hankittiin tuossa keväällä omakotitalo ja vannoin että kasvihuoneessa kasvaa korkeintaan pari tomaattia jos sitäkään, minähän en miksikään viljelijäksi ala, minä ja kasvien hengissä pitäminen on tuhoon tuomittu yhdistelmä. Mutta useampana päivänä olen yllättänyt itseni tuolta mullasta möyrimästä. Jotenkin yhdistyy itsellä myös tähän lapsen yrittämiseen ja toistuviin pettymyksiin; jos ei kasva lapsi niin kasvakoon perskules sitten ainakin tomaatti. Ja peruna. Ja kurkku. Ja vesimeloni....🍓🍉🍅🧅🥒🫛🥔
 
Flow ennustais tälle päivälle menkkoja, ei oo näkynyt, alkaisivatko sitten huomenna. Saakeli kun kerrankin olis jotain muuta tekemistä menkkojen alkuun kuin kirota, niin eivät ala heti kun pitäisi . Mun siis pitää soittaa lapsettomuuspolille kun menkat alkaa, kesän yli kokeillaan ovulaationinduktiota (vähän huvin ja urheilun vuoksi, ollaan ivf jonossa mutta kesän ym. vuoksi se ruljanssi alkaa vasta syyskuussa) ,eka ovulaationinduktio kierto tehdään ultraseurannassa niin siksi täytyy ilmoittaa menkat. Hain tänään letrozolit, oli kerrankin kiva kun eivät apteekissa alkaneet turhia selittämään, totesivat vain että sulla on näihin varmaan ohje. Johtunee siitä että on ensisijaisesti syöpälääke (ja ymmärrän että tekevät työtään, suurin osa tekeekin sen ihan hyvin ja sitten on sellaisia joiden holhoava tyyli nostaa niskakarvat pystyyn).

Onko muilla herännyt näin keväällä kasvien kasvatusinto? Me hankittiin tuossa keväällä omakotitalo ja vannoin että kasvihuoneessa kasvaa korkeintaan pari tomaattia jos sitäkään, minähän en miksikään viljelijäksi ala, minä ja kasvien hengissä pitäminen on tuhoon tuomittu yhdistelmä. Mutta useampana päivänä olen yllättänyt itseni tuolta mullasta möyrimästä. Jotenkin yhdistyy itsellä myös tähän lapsen yrittämiseen ja toistuviin pettymyksiin; jos ei kasva lapsi niin kasvakoon perskules sitten ainakin tomaatti. Ja peruna. Ja kurkku. Ja vesimeloni....🧅🫛
Olen hyvin usein hankkinut viherkasvin, kun menkat alkaneet. Hoitaakseni sitten niitä kasveja. Joka kevät kasvatan myös jotain kukkia ja joinain vuosina tomaattia, salaattia jne.
 
Nyt testattu tyylipuhdas nega apteekin ultraan 😢. Rinnat on arat ja menkkamaista vihlontaa mutta se taitaa johtua terolutista. En ota sitä enää tuskin se plussaksi muuttuu. Nyt saa odotella menkkoja jotta voin hakea ehkäisy valmisteen. Sitä gyne suositteli esivaihdevuosi oireisiin ja runsaisiin kuukautisiin.

Eli älkää ostako precheckin tikkutestiä antaa paljon vääriä positiivisia.

Näin räikeän se antaa.
 
Noniin, menkat virallisesti myöhässä, 4+1 mennään, mut voi siirtää plussanneisiin❤
Kovasti pelottaa meneekö kaikki hyvin, mies ei ihan vielä lämmennyt varhaisultralle mutta haluaisin sen myös varata, että näkisi onko siellä kohdussa oikeesti jotain ja löytyykö sykettä. Osais nauttia kesästä paremmin/ei turhaa nostais toiveita korkealle.
Kiitos kaikille mukanaolijoille tästä ryhmästä, on ollut aivan mahtava ja tarvittava tuki❤ koukuttavaahan tää myös on, aina päivän mittaan oottaa millon pääsee lukemaan kuulumisia🤭
Mä jään nyt taka-alalle lukemaan viestejä ja toivon ettei tarvii palata. Plussatuulia ja tarrasukkia kaikille🥰
 

Yhteistyössä