Päänsärky voidaan hoitaa ilman lääkkeitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olisiko sinunkin aika hankkiutua siitä eroon?
Mikähän sulla, kun noin ärhäkästi----?

Minulla on kirja vuodelta 1996: Neurologia, kirjoittanut Palo, Jokelainen, Kaste,Teräväinen, Waltimo.

Sivulla 180 lukee: "Kemiallisiin aineisiin tai niiden poisjättöön liittyvä päänsärky: Päänsärkyä aiheuttavia aineita ovat alkoholi, angina pectorisksen hoitoon käytetty nitroglyseriini, lihan punavärin säilyttämiseen käytetty nitriitti, säilöntäaineena käytetty natriumglutamaatti, lyijybensiini ja hiilitetrakloridi... jne."

"Minulla on joitakin tieteellisiä julkaisuja Paavon kanssa, ja joskus hän on maininnut minunkin nimeni luennossaan. Kävimme usein samoissa kokouksissa ja kongresseissa. Yhteistyö ajautui kriisiin, kun Paavo julisti johtamani työryhmän kirjoittaman "neurologian oppikirjan" pannaan niin pitkäksi ajaksi kuin hän olisi alan professorina yliopistossaan. Tosin yhteistyö kangerteli jo aiemmin kun silloin vielä Turussa työskentelevät Paavo ja Urpo halusivat saada nähtäväkseen laboratorioni uusimpia tieteellisiä tuloksia ja julkaisivat ne saman tien omissa nimissään. Paavo pyysi menettelyään anteeksi barceloonalaisella puistonpenkillä, kun sitä ponnekkaasti vaadin, mutta Urpo vastasi kiukkuisesti: "Samahan se on, kuka ne julkaisee." - Jorma Palon kirjassa Oravasyndrooma -

"...syytteet siitä, että Bextra-kipulääkettä oli markkinoitu asiattomasti väittämällä sen tehoavan vaivoihin, joiden hoitamiseen lääkeviranomaiset eivät valmistetta olleet hyväksyneet.

Lisäksi yhtiön epäiltiin markkinoineen sopimattomasti kahtatoista muutakin lääkettä. Bextra-kipulääke vedettiin turvallisuuskysymysten takia pois markkinoilta vuonna 2005." - uutisissa 3.9.2009 -

"Bextra on ollut Suomessa markkinoilla joitakin vuosia. Viime vuonna Bextra-lääkkeestä sai Kela-korvausta 83 000 suomalaista, joista kaikki eivät kuitenkaan käytä lääkettä päivittäin." - Kolmostv:n uutisissa -

"...lisätutkimukset ovat edelleen tarpeen koksibien kardiovaskulaarisen turvallisuuden arvioimiseksi, ja tätä asiaa selvittävien tutkimusten tulisi jatkua alkuperäisten tutkimussuunnitelmien mukaisesti.

Suomessa kaupan olevia koksibeja ovat etorikoksibi (Arcoxia), selekoksibi (Celebra) ja valdekoksibi (Bextra) sekä laskimoon tai lihakseen injisoitava parekoksibi (Dynastat). Myyntiluvan haltijat Pfizer (Celebra, Bextra, Dynastat) ja MSD (Arcoxia) lähettävät asiasta lääkäreille ja apteekeille yksityiskohtaisen kirjeen lähiaikoina." - lääkelaitos tiedotti 12.2.2005 -

Murto-osa noista, mutta eipä löydy enää samoja uutisia. kovin nopeasti katoavat aina...

Yliopistolehdessä 1996_14/ylrost.htm
ROSTRA 14/96
Oli artikkeli Evoluutioko teoriaa. Olen lukenut sen 10 vuoden päästä siitä, mutta Plon kirjoja olen lukenut useammankin ja Hesarin kuukausiliitteiden artikkelit myös. Silloin en vielä ymmärtänyt, kuinka olennaisia ja tärkeitä asioita voidaan pimittää loputtomiin tavalliselta tallaajalta, vaikka päivänselvää ja luonnollista on kaikki! Kopsaan aluksi artikkelin lopun, koska nykyihminen ei selvästikään jaksa koko sivullista lukea:

"Helsingin yliopistossa tutkitaan ja opetetaan sekä evoluutio-oppiin läheisesti liittyvää paleontologiaa että kreationismiin liittyvää teologiaa. Luulen, että useimmat lääketieteen opiskelijat onnistuvat evankelis-luterilaisen kirkon jäseninäkin silti löytämään omassa mielessään tasapainon näiden kahden suunnan välille, mutta ymmärrän niitä, jotka valitsevat vain luomiskertomuksen. Moni nuori on mielipiteissään ehdoton, ja koko lapsuuden ajan jatkunut intensiivinen yhteys omaan uskontoon ja kirkkoon on tärkeä vaikuttaja.

Kaikesta huolimatta haluaisin tietää, miten yliopistomme teologisen tiedekunnan, joiden enemmistön kuvittelen kuuluvan, kreationismin kannattajiin, suhtautuvat opiskelijani kannanottoon. Missään tapauksessa en halua lopettaa evoluutioon liittyvien f a k t o j e n opettamista, sillä eihän voida mitenkään kiistää esimerkiksi sitä ihmistä muistuttavan apinan aivojen koon ja rakenteen kehitystä nykyihmisen aivoiksi, joka on osoitettu mm. Afrikassa tehtyjen kaivauslöytöjen perusteella. Luomiskertomusta tukevat tosiasiat ovat niiden rinnalla olemattomia.

Eräs tuntemani teologi selosti oman kompromissinsa siten, että Jumala sattoi elämän alkuun mutta evoluutio tuotti sen monimuotoisuuden. Ehkä monen muunkin uskovaisen ajatukset kulkevat samaa rataa. Vaikka usko sinänsä voi epäilemättä olla fakta, uskoa ei tarvitse perustella tieteellisillä tosiasioilla. Yliopisto-opetuksessa faktat ovat välttämättömiä, joten erityisesti lääketieteessä evoluution kieltäminen on mielestäni taitovirhe.

Kirjoittaja on yliopiston neurologian professori. "( Jorma Palo )

Hyvä linkki. Kiitos ! Alan tutustua tarkemmin. Ensiksi pisti silmääni levät, joita olen alkanut nyt suostua yrittämään tietoisesti kunnon proteiinin lähteenä. Olen nyt sillä ajatuksella, että levät ovat erittäin terveellisiä. Katsotaan, alkaako tuntua päässä. Mutta esim. Pansuola- sen allekirjoitan, että do not eat it. Aitikin osasi minulle sen jo opettaa, ettei paniin kosketa.
Leviä ei pidä syödä missään muodossa. Niitä vaan on kaikkialla, koska ne keräävät myrkkyjä ja levää syöneet merilehmät ovat kuolleet sukupuuttoon, oliko ne maneetteja?

Hyvä linkki. Kiitos ! Alan tutustua tarkemmin. Ensiksi pisti silmääni levät, joita olen alkanut nyt suostua yrittämään tietoisesti kunnon proteiinin lähteenä. Olen nyt sillä ajatuksella, että levät ovat erittäin terveellisiä. Katsotaan, alkaako tuntua päässä. Mutta esim. Pansuola- sen allekirjoitan, että do not eat it. Aitikin osasi minulle sen jo opettaa, ettei paniin kosketa.
https://yle.fi/uutiset/3-10636051

Täytyy olla todella huonokuntoinen vanhus, jonka elimistö käy jo niin hitailla, että lääkkeistä tulee potilaalle myrkkyä. Aineenvaihdunta, maksa, perna, munuaiset kuitenkin hoitavat tehtäviään viimeiseen hengenvetoon mikäli sairaus ei ole juuri kyseisissä elimissä.

Eikun kaikilla on yhteisvaikutus. Yksi lääke kerrallaan pitäisi riittää.
Mutta kun ei valitettavasti riitä koska ihmisellä voi olla useita sairauksia, joihinka tarvitsee lääkkeet. Thyroxiini, insuliini, sydämen vajaatoimintaan lääke, kortisoni, eturauhasen liikakasvua hidastava lääke, verenpainelääke (auttaa myös munuaisia sekä muita sisäelimiä vaurioitumasta), silmänpainetta alentava lääke jne.

Yhteistyössä