Miten jotkut ramppaavat koko ajan matkoilla?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Itseasiassa, lentäminen on kyllä pieni paha kun vertaa sitä yksityisautoiluun, se on tällä hetkellä kaikkein ongelmallisin. Sen lisäksi riippuu myös siitä miten lentää. Lyhyet lennot ovat pahempia kuin pitkät lennot ja suorat lennot parempi kuin välilaskuin. Katsos kun se nousu on se kaikkein pahin.

Lentämistä pahemmat saastuttajat ovatkin sitten öljyteollisuus, vaateteollisuus sekä lihateollisuus. Lennot tulee paljon niiden jälkeen ja välissä sitten vielä tuo ykstyisautoilu. Lentämisestä vain on tehty kovin paha juttu kun se on helpommin ymmärrettävissä ja selitettävissä.
Lentäminen on kaikkein tuhoisinta toimintaa tuntia kohden laskettuna mitä ihminen ehtii tehdä.
 
vierailija
"Esimerkiksi Finnairin verkkosivuilla olevan päästölaskurin mukaan 8 323 kilometrin matka Helsinki-Vantaalta Phuketiin aiheuttaa yhteen suuntaan lennettäessä 523 hiilidioksidikilon päästöt matkustajaa kohden. Autolla sama päästömäärä aiheutuu noin 3 300 kilometrin ajomatkasta.

Jos Thaimaasta tullaan myös takaisin, vastaa kokonaispäästö 6600 kilometriän ajamista."


" Lentämisen ilmastovaikutukset ovat noin kaksinkertaiset siihen nähden, mikä olisi laskettu vaikutus pelkän päästetyn hiilidioksidin määrän mukaan. Tämä johtuu siitä, että päästöt tapahtuvat niin korkealla ilmakehässä ja lentäminen aiheuttaa myös muita kuin hiilidioksidipäästöjä, Lahti selvittää."
Thaimaan lentojen päästöt ovat nousseet neljänneksellä kun Venäjän yli ei enää lennetä.
 
Matkailu avartaa. :) Sit ymmärtää kaikenlaista enemmän.


Mutta on tosi, että jos voisin jo jäädä eläkkeelle ni suurin matkustaisin vain kerran vuodessa lämpimään ja takaisin ja muutoin tönöttäisin kotonani korvessa.

(toki tulisi jotain pakollisia häät/hautajaiset reissuja mut niille ei mitään mahda)
 
vierailija
"Esimerkiksi Finnairin verkkosivuilla olevan päästölaskurin mukaan 8 323 kilometrin matka Helsinki-Vantaalta Phuketiin aiheuttaa yhteen suuntaan lennettäessä 523 hiilidioksidikilon päästöt matkustajaa kohden. Autolla sama päästömäärä aiheutuu noin 3 300 kilometrin ajomatkasta.

Jos Thaimaasta tullaan myös takaisin, vastaa kokonaispäästö 6600 kilometriän ajamista."


" Lentämisen ilmastovaikutukset ovat noin kaksinkertaiset siihen nähden, mikä olisi laskettu vaikutus pelkän päästetyn hiilidioksidin määrän mukaan. Tämä johtuu siitä, että päästöt tapahtuvat niin korkealla ilmakehässä ja lentäminen aiheuttaa myös muita kuin hiilidioksidipäästöjä, Lahti selvittää."
 
vierailija
Se on niitä parempia hiilidioksidipäästöjä jotka vihreätkin hyväksyvät.
"Riikka Purra kertoo lentävänsä työmatkojen lisäksi vain hyvin vähän. Hänen mielestään lentomatkailu on nostettu joskus perusteettakin suureksi ”pahikseksi”.

– Vaatetuotannosta puhutaan paljon vähemmän. Globaalit lentoliikenteen kokonaispäästöt ovat selvästi pienemmät kuin esimerkiksi tekstiilituotannon
. Se, että meidän kaupungit ovat täynnä kauppoja, joista voi koko ajan ostaa halpoja uusia paitoja, on paljon suurempi ongelma, Purra huomauttaa."



 
vierailija
Ne jättää ehkä osan tekemättä mutta ei kaikkia. Kyllä niitä turhia työmatkojakin on taas koronan jälkeen tullu monelle..
Jotkut työt vaativat fyysistä läsnäoloa.
Olessani töissä vientiyrityksessä porukka oli jatkuvasti ulkomaanmatkoilla, ja vieraita kävi tehtaalla isoissa seurueissa.
Sille ei voi mitään, että Suomi on Pohjan perukoilla hankalassa paikassa.
Muuttolinnut reissaavat vain kerran vuodessa. Luin jostain, että joku maanviljelijä oli opetellut niiden tuskanhuudon karkoituskonstina.
Jos reissaaminen ärsyttää kokeilkaa ihmeessä samaa konstia reviireissänne.
 
ois kiva tietää, onko oikeesti niitä ihmisiä, jjotka jättää ne matkat esim. lentomatkat tekemättä, ilmaston takia. ei taita montaa sellaista löytyä
Kyllä niitä on. Ja paljon enemmän on niitä, joilla tuo asia ainakin jollakin tavalla vaikuttaa. Joillakin se voi olla hyvesignalointia, mutta ei kaikilla. Sitäpaitti aika usein hyvesignalointia ja tekopyhyyttä kritisoidaan paljon enemmän kuin sitä matkailua.

Itse kyllä lentelen paljon vähemmän kuin voisin/pitäisi. Duunihommissa kartan matkailua niin paljon kuin sunkin voinkin. Pääosin toki siksi, että koen sen yleensä aika raskaaksi. Jää ne perustyö tekemättä ja kun en kumminkaan ole mikään verskostoituva korkea johtaja, niin eipä se mua kauheesti kiinnosta.
 
vierailija
Jotkut työt vaativat fyysistä läsnäoloa.
Olessani töissä vientiyrityksessä porukka oli jatkuvasti ulkomaanmatkoilla, ja vieraita kävi tehtaalla isoissa seurueissa.
Sille ei voi mitään, että Suomi on Pohjan perukoilla hankalassa paikassa.
Muuttolinnut reissaavat vain kerran vuodessa. Luin jostain, että joku maanviljelijä oli opetellut niiden tuskanhuudon karkoituskonstina.
Jos reissaaminen ärsyttää kokeilkaa ihmeessä samaa konstia reviireissänne.
Joo jotkut työt vaatii, mutta lähipiirissä ihmisille monesti on tarjottu mahdollisuus osallistua etänä mutta onhan se nyt kiva kun pääsee toisten piikkiin matkalle.
 

Yhteistyössä