Äsh ruuanteko uuvutti.
Sairasloma jatkuu 1.3-30.4
Tällä kertaa kela teki sairaspäivärahasta päätöksen nopeesti,parissa päivässä. Joulukuussa meni yli 30 pv päätöksenteossa.
Ei oo silakoista joulukaloiksi. Ei niin.Onni, että ovat nopsia edes jatkohakemuksissa. (yleensä)
Sun pitää kehitellä varasuunnitelmia ruoanlaittoon uuvuttavien hetkien varalle. Ku ohan noissa puolivalmisteissa, pakastepuolella etenkin, varsin kelpoja helppoja vaihtoehtoja.
Mä suunnittelin surauttavani vaiks huomenna lounaksi kevyen sosekeiton pakasteherneistä. Mausteeksi wasabia ainakin. Ja lisukkeeksi pari siivua rapsuksi paistettua serranonkinkkua ja leivänpalasia.
Ei oo silakoista joulukaloiksi. Ei niin.
Niin, mutta maistuuko tuossa ite silakka yhtään sehän on selvästi peitetty muilla ruoka aineilla ja mausteilla?Kui ei muka?
Jos nyhtää fileistä nahan veks (miehen kihti) ja kypsyttää enste etikka-suola-sipuli-valkosipuli-sokeriliemessä ja sit valuttaa ja heittää osan tilli-kermaviili-mätisoossiin ja toisen osan sinappiseen soossiin ni on kyllä niiiiiin hyvää että kelpaa joulunakin
(rakkaan mummovainaan resepti)
Niin, mutta maistuuko tuossa ite silakka yhtään sehän on selvästi peitetty muilla ruoka aineilla ja mausteilla?
Pitääpä kokeilla ettet vain höynäyttänyt?Maistuu.
Ootta ensimmäisiä jotka sanovat syöneen jouluna silakoita.Mä tein jouluna sinappisilakoita ja joskus taisin tehdä silakkapihvejä.
Kuulostaa hyvältäOnni, että ovat nopsia edes jatkohakemuksissa. (yleensä)
Sun pitää kehitellä varasuunnitelmia ruoanlaittoon uuvuttavien hetkien varalle. Ku ohan noissa puolivalmisteissa, pakastepuolella etenkin, varsin kelpoja helppoja vaihtoehtoja.
Mä suunnittelin surauttavani vaiks huomenna lounaksi kevyen sosekeiton pakasteherneistä. Mausteeksi wasabia ainakin. Ja lisukkeeksi pari siivua rapsuksi paistettua serranonkinkkua ja leivänpalasia.
Ootta ensimmäisiä jotka sanovat syöneen jouluna silakoita.
Oisko kuitenki vain painajaisuni ollu jouluruokien valmistelusta?
No ei ilmeisesti ainakaan sisä Suomessa jouluna syödä silakkaa.Häh?
Meillä ainakin on AINA silakkaa jolupöydässä.
(nojoo, poikkeuksen tekee viime vuosi ku en ollut edes suomessa)
No ei ilmeisesti ainakaan sisä Suomessa jouluna syödä silakkaa.
Kaikki silakat eivät vaan ole suunmukaisia.Viime Jouluna ostin jotain erikoisherkkusilakkaa mutta ei sitä pystynyt oikein syömään,meinasin oksentaa. Sen jälkeen oon jättänyt silakkaruuat ostamatta.
Meillä niitä syödään joulunakin.Ootta ensimmäisiä jotka sanovat syöneen jouluna silakoita.
Oisko kuitenki vain painajaisuni ollu jouluruokien valmistelusta?
se on lasimestarin silli...Meillä niitä syödään joulunakin.
Esim. lasimestarin silakka on poikien mummin herkkua ja bravuuri.
Niin o, mutta siihen voipi laittaa myös silakkaase on lasimestarin silli...
tosin silakka on melkis sama kala mutta pienimpi vaan
kutsutaan myös nimellä piikkilankaesteSilakkalaatikkoakin syödään aina välillä.
kutsutaan myös nimellä piikkilankaeste
ite tykkään silakkapihveistä eli kaks filettä päällekkäin ja sitte paistetaan runsaassa voissa