Minkä ikäänen mies on mielestäsi liian vanha isäksi?

hei kamoon
Alkuperäinen kirjoittaja huh hah hoi:
Alkuperäinen kirjoittaja tätä mieltä:
no minkäs ikäinen se lapsi on? taapero? oota kun kasvaa sen verran isoksi että tajuaa jotain.
Taapero on 12 v. eikä ole kituliaisuuden merkkejä näkynyt. Yhtä fiksu poika kuin isänsäkin. :)
ei kai 12-vuotias sitä sulle kerro jos sitä hävettää vanha faija!!
 
laatuaikaa isovanhemmille
Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:
Noh, pappa-asiaan voin sanoa, että meidän lasten 75-vuotias vaari pärjää oikein hyvin supervilkkaiden 2-vuotiaiden kaksosten kanssa. (Ja tämä maailmanmenohan on menossa siihen suuntaan, ettei meistä kukaan pääse eläkkeelle ennen kun 70-vuotiaana :).)

Oikeasthan nämä asiat riippuvat ihan ihmisestä. Toiset ovat vanhuksia viisikymppisenä ja toiset hyvässä vedossa ja nuorekkaita vielä kasikymppisenä.
Niinpä ja sitten tällä palstalla on vuodatus toisensa perään, miten "meidän mummo ja vaari ei ikinä hoida meidän lapsia, että me saisimme laatuaikaa". :LOL: :LOL: :LOL:

 
Ksantippa S.
Alkuperäinen kirjoittaja Vanilja:
No, musta se pitäis ratkasta ko. parisuhteessa, miten kumpikin puoliso haluaa. Et ei niin, että kun oma rouva alkaa olla "yli-ikäinen", vaihdetaan nuorempaan jonka kanssa aletaan uudelleen perustaan perhettä 5-/6-kymppisenä. Eli musta vähän samat ikähaarukat kuin naisellakin.
Eiköhän tuo lapsiasia nimenomaan yleensä ratkaista siinä ko. parisuhteessa. Ei siinä edellisessä eikä siinä seuraavassa. Näin toivoisin ainakin.

Ja ihminen kai voi rakastua itseään nuorempaan/vanhempaan, vaikka ei perheen perustaminen päällimmäisenä mielessä olisikaan.
 
No
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelevä:
Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:
Jossakin iässä ne vanhemmat joka tapauksessa hävettävät. Vaikka olisivat nuoriakin.

Kuka sykoloki sulle on tommosen teorian laatinut ja minkä ikäisenä häpesit omia vanhempiasi?
Itse häpesin vanhempiani yläasteikäisenä, vaikka nyt järkinäkökulmasta, olivat niin hyvät vanhemmat joka suhteessa, kuin voi olla, eivätkä koskaan tehneet mitään, mikä olisi mua oikeasti nolannut tms. Ovat mua 24v vanhempia, eli iästäkään ei ollut kyse. Teinien mielestä vaan kaikki, mitä omat vanhemmat tekee, tai sanoo tai jättää tekemättä tai sanomatta on noloa. (Nimim äitini äiti on ollut alkoholisti ja kännissä äitini koulujuhlissa jne, eli tiedän myös, mitä oikeasti voisi olla kun vanhempi hävettää!)
 
Ksantippa S.
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelevä:
Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:
Jossakin iässä ne vanhemmat joka tapauksessa hävettävät. Vaikka olisivat nuoriakin.

Kuka sykoloki sulle on tommosen teorian laatinut ja minkä ikäisenä häpesit omia vanhempiasi?
Ehkä on liioittelua sanoa, että "joka tapauksessa". Mutta on täysin luonnollista ja normaalia, että murrosikäinen häpeää vanhempiaan. Se on osa irtautumisprosessia. Lue lisää vaikka MLL:n sivuilta.

Itse taisin olla noin 15-16.
 
hei
Minusta se niin riippuu... Oma isäni kuoli 60-vuotiaana, kun olin 25-vuotias. Minulle ihan liian aikaisin. Ainoa, mikä minusta ratkaisee lapsentekoiän, on se, että lapset saisivat pitää isänsä pitkään. Totuus vaan taitaa olla, että koskaan ei voi tietää, milloin aika jättää.

Silloin on liian vanha isäksi, kun itsestä siltä tuntuu.
 
niin
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Minusta se niin riippuu... Oma isäni kuoli 60-vuotiaana, kun olin 25-vuotias. Minulle ihan liian aikaisin. Ainoa, mikä minusta ratkaisee lapsentekoiän, on se, että lapset saisivat pitää isänsä pitkään. Totuus vaan taitaa olla, että koskaan ei voi tietää, milloin aika jättää.

Silloin on liian vanha isäksi, kun itsestä siltä tuntuu.
ja jonkun isä kuolee 100v:nä, kun lapsi on 60v tai joku kuolee 25:na, kun lapsi on 1v, se on niin tuurista kiinni aina. Joku menettää vanhempansa nuorena, joku vanhana ja joku kuolee ennen vanhempiaan, sitä kun ei siinä lapsia tehdessä voi kukaan tietää.
 
ja
Alkuperäinen kirjoittaja kah:
Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
Mun mielestä lapset tulisi olla tehtynä alle 35-40 vuotiaana, oli sitten mies tai nainen :whistle:
Entä jos pitää vähän kiirettä elämässä, että ei vielä ehdi ennen noita ikävuosia? Sakko silloin lisäaikaa?
tai alkaa tehdä, kun on noin 30, mutta tekemiseen menee 10v, eikä sitten saa enää saada, kun tuuri käy?
 
No jotenkin mä aattelen, et kyllä siinä viä pitäs olla "vuosia jäljellä" kun rupee lapsia hankkimaan. Et joku 40v isä on viä just passeli, mut en kyl ymmärrä, miks 60 vuotiaana pitäs lapsia vielä tehdä. Se on kuitenkin tosiasia, et sillon rupee olemaan jo vanhus, ja vuodet vähenee, ei välttämättä ehdi nähdä lapsensa kasvamista ja aikuistumista jne. Tosin, voihan meistä jokainen kuolla vaikka 30 vuotiaana, mut todennäkösempää sen kuoleman kohtaaminen on vanhempana...
 
mun mielipide
No mun mielestä jos miehellä joka on n. 40-50 vuotias on jo ennestään lapsia jotka on jo hankittu nuorempana ja nämä lapset alkavat olemaan jo aikuisia tai osa onkin jo, niin mun mielestä siinä menee aika hyvä raja..
 
Pappani oli yli 50 kun nuorin syntyi, eikä minun nuorin tätini mitenkään näyttänyt häpeävän isäänsä. Pappa kaiken lisäksi eli yli 90-vuotiaaksi, etrtä ehti nähdä kaikki lapsenlapsensakin, nuorin oli silloin jo n. 10-vuotias.
Minusta tuntuu että pappa oli ihan samanlainen isä niin mun äidilleni, joka on sisaruskatraan vanhin, kuin myös tädilleni joka on siis nuorin ja heillä on ikäeroa 21 vuotta.
 
Mä en oikeen osaa sanoa mitään tarkkaa ikää, mutta en pitääsi pahana jos joku 60v. tulisi vielä isäksi.
Pariskunta tietty päättää siitä yksin, muilla ei ole nokan koputtamista.

Suvussani on mies joka tuli isäksi 74 v ikäisenä, vaimonsa oli n. 40 v. Isyys varmistettu DNA -testillä.

Minullekin on eräs esittänyt toiveen lapsesta tulevaisuudessa, mutta pannaas kattoen 😁
Ehkei sittenkään vaikka kykyä kyllä on.
 

Yhteistyössä