Muistaakseni Nettimökissä tai Mökkiavaimessa oli joskus, ettei sitä mökkiä ollutkaan olemassa...oisko GoFinland ok? Ja kuntien omilla sivuilla voi löytyä.Kenellä on kokemusta? Saa tietty suositellakin jotain tiettyä mökkiä. Haluaisin järven tai meren ääreen lomailemaan.
Höh en mä tarkoita että mun puolesta pitäisi tehdä jotain, sivuja vois vaikka linkata mistä on itse löytänyt sopivan.Eiköhän noi kaikki ole about toimivia ellet sitten jotain poikkeuksellisen hämyä etsi. Kukaan ei kaikkia ilmoituksia voi tarkastaa joten hieman vastuuta sinulle itsellekin.
Siltä se vain tuntuu!Höh en mä tarkoita että mun puolesta pitäisi tehdä jotain, sivuja vois vaikka linkata mistä on itse löytänyt sopivan.
Suomessa vai muualla?Kenellä on kokemusta? Saa tietty suositellakin jotain tiettyä mökkiä. Haluaisin järven tai meren ääreen lomailemaan.
Arvostelut ovat todella oleelliset! Ja pitää lukea ne kaikki eikä vain niitä ensimmäisiä. Ja huomioida myös majoittumisajankohta.Juu ja joissakin sivustoilla lukee, että vahvistetut mökit, eli ne mökit on olemassa. Toki voi siinä silti olla pienenpieni vilungin riski...
Mutta kannattaa katsoa myös arvosteluja. Joku hiirenkakkainen mökki ei ole ihanimmasta päästä...
Ajankohda valinnalla on suuri vaikutus hintaan. Keski-Euroopassa lomakausi on myöhemmin kuin meillä. Jos siis haluaa mökkeillä vaikkapa Etelä-Ranskassa, saa mökin ihan kohtuuhintaan silloin, kun sää on suomalaiselle sopiva eli huhti-toukokuussa.Arvostelut ovat todella oleelliset! Ja pitää lukea ne kaikki eikä vain niitä ensimmäisiä. Ja huomioida myös majoittumisajankohta.
Ajankohda valinnalla on suuri vaikutus hintaan. Keski-Euroopassa lomakausi on myöhemmin kuin meillä. Jos siis haluaa mökkeillä vaikkapa Etelä-Ranskassa, saa mökin ihan kohtuuhintaan silloin, kun sää on suomalaiselle sopiva eli huhti-toukokuussa.
"Mökit" voivat olla aika erilaisia kuin Suomessa, kivirakennus 1700-luvulta.
Holiday home - Vieussan , France - FLH350
Discover this beautiful, fully restored 17th century detached house with Jacuzzi and panoramic views of the countryside in the Hérault, 5 km from the village owww.novasol.com
Olen kerran mökkeillyt Pohjois-Norjassa vappuna. Autoon tuli onneksi talvirenkaat takaisin alle ennen matkaa...Jep, ajankohta vaikuttaa hintaan. Mut mä tarkoitin myös sitä, että jos etsii kesämökkiä tosi pohjoisesta ja on matkaamassa heinäkuussa ni kannattaa katsella heinäkuun arvosteluja. Jos taas on matkaamassa toukokuussa ni pitää katsoa toukokuun arvosteluja koska järvi voi olla vielä jäässä, heinäkuun arvostelu ei silloin toimi.
Sama etelämpnä. Jos heinäkuun matkaaja kehuu rantakohdetta ihanan lämpimänä niin touko- tai syyskuun tilanne on ihan eri.
Kitkat on kivat.Olen kerran mökkeillyt Pohjois-Norjassa vappuna. Autoon tuli onneksi talvirenkaat takaisin alle ennen matkaa...
Mutta oli hieno reissu, vaikka uimarantakelejä ei ollutkaan.
Siihen Suomen puolella ajoon olisivat varmaan olleet, mutta lähellä määränpäätä nastat oiivat siunaukseksi. Meren lähellä kun sää sahaa pakkasen ja vesisateen välillä ja serpentiinitie oli siis pahimmillaan jääpintainen. Paikallisen kyläkaupan pihalla ihmeteltiin kuorma-autojen lumiketjuja...Kitkat on kivat.
Tolla kelill ei mennä vuorille jos mä olen ratissa tai kyydissä.Siihen Suomen puolella ajoon olisivat varmaan olleet, mutta lähellä määränpäätä nastat oiivat siunaukseksi. Meren lähellä kun sää sahaa pakkasen ja vesisateen välillä ja serpentiinitie oli siis pahimmillaan jääpintainen. Paikallisen kyläkaupan pihalla ihmeteltiin kuorma-autojen lumiketjuja...