Mikä on paras ja luotettavin sivu katsella vuokramökkejä?

vierailija
Eiköhän noi kaikki ole about toimivia ellet sitten jotain poikkeuksellisen hämyä etsi. Kukaan ei kaikkia ilmoituksia voi tarkastaa joten hieman vastuuta sinulle itsellekin.
 
Kenellä on kokemusta? Saa tietty suositellakin jotain tiettyä mökkiä. Haluaisin järven tai meren ääreen lomailemaan.
Suomessa vai muualla?

Tässä pari linkkiä, jos kaipaat kauemmas:
 
Juu ja joissakin sivustoilla lukee, että vahvistetut mökit, eli ne mökit on olemassa. Toki voi siinä silti olla pienenpieni vilungin riski...:)

Mutta kannattaa katsoa myös arvosteluja. Joku hiirenkakkainen mökki ei ole ihanimmasta päästä...:)
 
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
Juu ja joissakin sivustoilla lukee, että vahvistetut mökit, eli ne mökit on olemassa. Toki voi siinä silti olla pienenpieni vilungin riski...

Mutta kannattaa katsoa myös arvosteluja. Joku hiirenkakkainen mökki ei ole ihanimmasta päästä...
Arvostelut ovat todella oleelliset! Ja pitää lukea ne kaikki eikä vain niitä ensimmäisiä. Ja huomioida myös majoittumisajankohta.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es ja Echo
Arvostelut ovat todella oleelliset! Ja pitää lukea ne kaikki eikä vain niitä ensimmäisiä. Ja huomioida myös majoittumisajankohta.
Ajankohda valinnalla on suuri vaikutus hintaan. Keski-Euroopassa lomakausi on myöhemmin kuin meillä. Jos siis haluaa mökkeillä vaikkapa Etelä-Ranskassa, saa mökin ihan kohtuuhintaan silloin, kun sää on suomalaiselle sopiva eli huhti-toukokuussa.

"Mökit" voivat olla aika erilaisia kuin Suomessa, kivirakennus 1700-luvulta.
 
Ajankohda valinnalla on suuri vaikutus hintaan. Keski-Euroopassa lomakausi on myöhemmin kuin meillä. Jos siis haluaa mökkeillä vaikkapa Etelä-Ranskassa, saa mökin ihan kohtuuhintaan silloin, kun sää on suomalaiselle sopiva eli huhti-toukokuussa.

"Mökit" voivat olla aika erilaisia kuin Suomessa, kivirakennus 1700-luvulta.

Jep, ajankohta vaikuttaa hintaan. Mut mä tarkoitin myös sitä, että jos etsii kesämökkiä tosi pohjoisesta ja on matkaamassa heinäkuussa ni kannattaa katsella heinäkuun arvosteluja. Jos taas on matkaamassa toukokuussa ni pitää katsoa toukokuun arvosteluja koska järvi voi olla vielä jäässä, heinäkuun arvostelu ei silloin toimi.


Sama etelämpnä. Jos heinäkuun matkaaja kehuu rantakohdetta ihanan lämpimänä niin touko- tai syyskuun tilanne on ihan eri.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
Jep, ajankohta vaikuttaa hintaan. Mut mä tarkoitin myös sitä, että jos etsii kesämökkiä tosi pohjoisesta ja on matkaamassa heinäkuussa ni kannattaa katsella heinäkuun arvosteluja. Jos taas on matkaamassa toukokuussa ni pitää katsoa toukokuun arvosteluja koska järvi voi olla vielä jäässä, heinäkuun arvostelu ei silloin toimi.


Sama etelämpnä. Jos heinäkuun matkaaja kehuu rantakohdetta ihanan lämpimänä niin touko- tai syyskuun tilanne on ihan eri.
Olen kerran mökkeillyt Pohjois-Norjassa vappuna. Autoon tuli onneksi talvirenkaat takaisin alle ennen matkaa...
Mutta oli hieno reissu, vaikka uimarantakelejä ei ollutkaan.
 
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
Siihen Suomen puolella ajoon olisivat varmaan olleet, mutta lähellä määränpäätä nastat oiivat siunaukseksi. Meren lähellä kun sää sahaa pakkasen ja vesisateen välillä ja serpentiinitie oli siis pahimmillaan jääpintainen. Paikallisen kyläkaupan pihalla ihmeteltiin kuorma-autojen lumiketjuja...
Tolla kelill ei mennä vuorille jos mä olen ratissa tai kyydissä.
 
  • Haha
Reactions: m1es

Yhteistyössä