Onko yleistäkin että tietyn kauppaketjun asiakkuus yhdistetään sosiaaliseen asemaan?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Nojaa prosentin osotoksesta eli tonnilla kymppi. Tai nouseehan se ite oon päässyt siihen oliko puoleentoista prosenttiin. Noh cittarista katselin talvitakkia kun mun päällä oleva on risa. Ni siellä oli kahdensadan takki kortilla miinus kolkyt rossaa joten on melkoinen etu. Harmi et kun se miellytti mun silmää mut ei ollut sopivaa takkia ja muualta ei löytynyt hyvää tarviin ison ja syvän hupparin takkiini. Mut eniveis ostin kolme paria boxereita ja sain laina kortilla heti femman alennuksen. Miksi prismassa ei ole tuollaista et eurolla saa vaikka juuston niinkuin cittarissa sillä kortilla. Mulle se suora alennus kaupassa parempi kun ei mulla mene tonnei kuussa ruokakauppaan.
Prismassa on myös tuplabonaripäiviä.

K-kaupasta en oo saanut kun kymppejä ja Prismasta satasia. Jollain tapaa jäänyt sellainen käsitys että riihikuivana rahana takaisin saatava on s-ryhmällä parempi.
Tosin keskittämisestäkin on apua. Kun tankkaa s-ryhmällä jne.
 
9MM
Prismassa on myös tuplabonaripäiviä.

K-kaupasta en oo saanut kun kymppejä ja Prismasta satasia. Jollain tapaa jäänyt sellainen käsitys että riihikuivana rahana takaisin saatava on s-ryhmällä parempi.
Tosin keskittämisestäkin on apua. Kun tankkaa s-ryhmällä jne.
Niin joo tankkauskin kerryttää ei oo autoa ni empä ajatellut tuota. Hei muuten kun käyt s ryhmän ravintolassa ni riittääkö se pelkkä pankki kortti et saa sen alennuksen vai tarviitko sen etukortin. Ku mun mielestä saan ruoka kaupasta bonarit heti sillä s pankin depit kortilla. S etukortti joutui ties minne.
 
Käyn yleensä kerran viikossa tai harvemminkin prismassa. No sitten sitä kamaa on toki kärry piukassa. Vastaan tuli joku teinijengi ja yksi jätkä vaan totesi niille muille, että tolla jätkällä on varmaan kymmenen lasta. Meinasin vastata, että voi myös olla suurikokoinen vaimo, mutta jätinpähän mainitsematta, koska vaimo kulki metrin päässä :geek:
 
  • Tykkää
  • Haha
Reactions: Lispetti ja m1es
vierailija
Eli ei tarvii tehdä muutakuin hommata se plussa kortti ja sitkun se tulee ni ei muuta tarvitse tehdä?
Juu näin periaatteessa, ellei jokin käytäntö ole muuttunut, mulla on ollut tuo jo monta vuotta, mutta en ole liittänyt pankkitiliin, kun en koe tarpeelliseksi, mut toki ne sitä yrittävät myös tarjota tai ehdottaa. Ei kassalla tosin vaan sähköposteja tulee.

Mun mies just tuossa totesi, että aikanaan, kun teki taloremppaa (ei oltu silloin vielä yhdessä), niin käytti isänsä Plussakorttia saadakseen alennuksia tarvikkeista, mutta isä taisi samalla saada itselleen valtavasti plussarahaa 🤣
 
vierailija
Käyn yleensä kerran viikossa tai harvemminkin prismassa. No sitten sitä kamaa on toki kärry piukassa. Vastaan tuli joku teinijengi ja yksi jätkä vaan totesi niille muille, että tolla jätkällä on varmaan kymmenen lasta. Meinasin vastata, että voi myös olla suurikokoinen vaimo, mutta jätinpähän mainitsematta, koska vaimo kulki metrin päässä
Teinit 🤣❤ Juu, mut kaikkea ei kannata sanoa, mitä mieleen juolahtaa.. siis sulle tämä.

Mulle on joskus myös kassa jotakin sanonut tavaramäärästä, mutta mulla ei ole aikaa rampata jatkuvasti kaupassa, niin ostan noin kerran viikossa isommat ostokset, sit ehkä yhdet pienemmät ja/tai mies tuo täydennystä.
 
  • Tykkää
Reactions: KalaMies
9MM
Juu näin periaatteessa, ellei jokin käytäntö ole muuttunut, mulla on ollut tuo jo monta vuotta, mutta en ole liittänyt pankkitiliin, kun en koe tarpeelliseksi, mut toki ne sitä yrittävät myös tarjota tai ehdottaa. Ei kassalla tosin vaan sähköposteja tulee.

Mun mies just tuossa totesi, että aikanaan, kun teki taloremppaa (ei oltu silloin vielä yhdessä), niin käytti isänsä Plussakorttia saadakseen alennuksia tarvikkeista, mutta isä taisi samalla saada itselleen valtavasti plussarahaa
Noh ihan hyväkin lainauksesta miehesi sai alennuksella ja isä sai ostettua bonareilla jotain hyödyllistä kummatkin voitti. Kaikki ei suostu lainaamaan ku epäilee jotain kaappausta. Jos mulle lainaa bonarin ni ihan mielelläni sillä makselen eikä tulisi mieleen kinuta niitä boonusrahoi ittelle. Kuinka nopiasti kortti tuli teille? Voi hitto kun me rempattiin exän kämppää ni eipä tuota boonus hommaa tajunnut. Noh jaa.
 
vierailija
Noh ihan hyväkin lainauksesta miehesi sai alennuksella ja isä sai ostettua bonareilla jotain hyödyllistä kummatkin voitti. Kaikki ei suostu lainaamaan ku epäilee jotain kaappausta. Jos mulle lainaa bonarin ni ihan mielelläni sillä makselen eikä tulisi mieleen kinuta niitä boonusrahoi ittelle. Kuinka nopiasti kortti tuli teille? Voi hitto kun me rempattiin exän kämppää ni eipä tuota boonus hommaa tajunnut. Noh jaa.
Juu kumpikin hyötyi, Mä otin oman korttini tosiaan kauan sitten, joten en muista, mutta ei kai sen tulo kauan kestänyt.
 
Niin joo tankkauskin kerryttää ei oo autoa ni empä ajatellut tuota. Hei muuten kun käyt s ryhmän ravintolassa ni riittääkö se pelkkä pankki kortti et saa sen alennuksen vai tarviitko sen etukortin. Ku mun mielestä saan ruoka kaupasta bonarit heti sillä s pankin depit kortilla. S etukortti joutui ties minne.
Riittää, kunhan on vihreä kortti ni bonukset saa.😁

Alkoholilaki tosin kieltää bonuksen myöntämisen yli 1,2 % alkoholia sisältävistä juomista ja yli 2,8 % alkoholia sisältävistä elintarvikkeista kuten esimerkiksi makeisista. S-ryhmän ravintoloissa saa kuitenkin S-etukortilla asiakasomistajahintaisen viinipullon. Bonuksia ei alennettu viinipullo kerrytä.
 
9MM
Riittää, kunhan on vihreä kortti ni bonukset saa.

Alkoholilaki tosin kieltää bonuksen myöntämisen yli 1,2 % alkoholia sisältävistä juomista ja yli 2,8 % alkoholia sisältävistä elintarvikkeista kuten esimerkiksi makeisista. S-ryhmän ravintoloissa saa kuitenkin S-etukortilla asiakasomistajahintaisen viinipullon. Bonuksia ei alennettu viinipullo kerrytä.
Just se mikä toisi mulle jättiboonukset on kieletty boonuksien saamisessa. Tullu kaljaa kannettua prismasta ainakin sen kultatason verran😂 kyl kaljastikin pitäisi bonarit saada koska suurempi terveyshaitta on sokeri ihan tilastollisestikkin ja tätä sokerin mättämustä tuetaan boonuksella mut kaljasta ei sitten muka saa. Sen verran korjaan et boonusta saa siitä tölkin pantista.
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
Just se mikä toisi mulle jättiboonukset on kieletty boonuksien saamisessa. Tullu kaljaa kannettua prismasta ainakin sen kultatason verran kyl kaljastikin pitäisi bonarit saada koska suurempi terveyshaitta on sokeri ihan tilastollisestikkin ja tätä sokerin mättämustä tuetaan boonuksella mut kaljasta ei sitten muka saa. Sen verran korjaan et boonusta saa siitä tölkin pantista.
Hitto kun en osaa kaljaa enkä viiniä juoda. Monet puhuu ihanista panimo-oluista ja maailman parhaista viineistä. Mä voisin kaataa ne suoraan viemäriin. Tai juottaa jollekin.🤷‍♀️😞

Ai tölkistä saa, en ole tullut ees ajatelleeks.😁 Kiitos, olen taas hiukan tietävämpi.❤
 
Käyn yleensä kerran viikossa tai harvemminkin prismassa. No sitten sitä kamaa on toki kärry piukassa. Vastaan tuli joku teinijengi ja yksi jätkä vaan totesi niille muille, että tolla jätkällä on varmaan kymmenen lasta. Meinasin vastata, että voi myös olla suurikokoinen vaimo, mutta jätinpähän mainitsematta, koska vaimo kulki metrin päässä
Kovin tutun kuuloista - paitsi että minulla ei yleensä ole vaimoa mukana. Siitä on sekin etu, että voi keskustella kevyesti vastaan sattuvien tuttujen nuorten naisten kanssa (ja joskus tarjota heille apuakin).

Kas, tuttuja
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
Kovin tutun kuuloista - paitsi että minulla ei yleensä ole vaimoa mukana. Siitä on sekin etu, että voi keskustella kevyesti vastaan sattuvien tuttujen nuorten naisten kanssa (ja joskus tarjota heille apuakin).

Kas, tuttuja
Hyyyyyi mikä stalkkeri!!!😂😂😂😂

Toi selkeesti vielä salakuvaa känällänsä!😁
 
  • Haha
Reactions: KalaMies
9MM
Hitto kun en osaa kaljaa enkä viiniä juoda. Monet puhuu ihanista panimo-oluista ja maailman parhaista viineistä. Mä voisin kaataa ne suoraan viemäriin. Tai juottaa jollekin.

Ai tölkistä saa, en ole tullut ees ajatelleeks. Kiitos, olen taas hiukan tietävämpi.
Nojoo ei sitä tarvitsekkaan juoda tai osata. Ite tykkään lähteä ihmisten ilmoille ja tavata kavereita oluen lomassa baarissa ja kesällä pussikaljoilla nauttia kesäpäivästä. Meillä oli parhaan ystävän kaa mennä stadiin ja kierrellä ratikoilla eri paikkoi juotiin kyl samalla olutta ja nähtiin hienoi paikkoi ja eri puistoi. Sit lopuksi päädyttiin aina espan puistoon. Hitto siellä on ärhäkkäät lokit jotka hyökkii ja kädestä tempoo ruuat monesti nähnyt siellä kun ihminen joutuu hyökkäyksen kohteeksi tosi agressiivisia. Ootko itte ollu espalla hengailemassa? Ainiin ja käytiin monissa baareissakin välillä istuttiin keskustan kuppiloissa sit kallioon ja välil kontulaan kaikkia siltä väliltä. Esim nyt en oo käynny vähään aikaan kontulan bubissa. Mut siellä oslo baaris maksoi silloin karhun iso tuoppi 2.90€ kun keskustassa sitä 7-9€ koska muuten oot viimeksi käynnyt baarissa? Pakko sanoo et tänne tullut tosi hyvä bubi joka välittää ja luo draivilla uutta toivon että saavat kannattavaksi homman ne on hyviä tyyppei siellä. Paras baarin henkilökunta koskaan siellä saa tosi hyvää palvelua. Tykkään
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Ei nykyään ole sidosta sosiaalisen aseman ja kauppavalinnan välillä paitsi tietenkin sillä tavalla, että jos ei ole pakko saada halvinta ja kalliimmassa kaupassa on vaikkapa lyhyemmät jonot, niin sitten rahamies voi mennä sinne vähän kalliimpaan. Mutta ennen vanhaan se oli hyvinkin tiukkaa, että työväenliikkeen ihmiset kävivät osuuskaupassa ja oikeistolaiset K- ja T-kaupassa.

Tänä päivänä kauppiasvetoisuus näkyy siinä, että tutun k-kauppiaan kanssa on mahdollista asioida suoraan ja pyytää vaikka tilaamaan jotain tiettyä tuotetta. Kaupoissa on myös isoja eroja sen suhteen mihin kauppias haluaa panostaa. S-ryhmässä ketjuohjaus on tiukempaa.
 
Hyyyyyi mikä stalkkeri!!!

Toi selkeesti vielä salakuvaa känällänsä!
Mihin sitä salakuvaamista tarvitaan? Olen muutaman kerran pyytänyt mielijohteesta tuttua naista poseeraamaan kuvaa varten (kun ovat olleet erityisen "kuvauksellisia"), vielä koskaan ei ole tullut kieltävää vastausta. Tosin en ole yrittänytkään kuvata keski-ikäisiä omaan olemukseensa tyytymättömiä naisia.
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
Nojoo ei sitä tarvitsekkaan juoda tai osata. Ite tykkään lähteä ihmisten ilmoille ja tavata kavereita oluen lomassa baarissa ja kesällä pussikaljoilla nauttia kesäpäivästä. Meillä oli parhaan ystävän kaa mennä stadiin ja kierrellä ratikoilla eri paikkoi juotiin kyl samalla olutta ja nähtiin hienoi paikkoi ja eri puistoi. Sit lopuksi päädyttiin aina espan puistoon. Hitto siellä on ärhäkkäät lokit jotka hyökkii ja kädestä tempoo ruuat monesti nähnyt siellä kun ihminen joutuu hyökkäyksen kohteeksi tosi agressiivisia. Ootko itte ollu espalla hengailemassa? Ainiin ja käytiin monissa baareissakin välillä istuttiin keskustan kuppiloissa sit kallioon ja välil kontulaan kaikkia siltä väliltä. Esim nyt en oo käynny vähään aikaan kontulan bubissa. Mut siellä oslo baaris maksoi silloin karhun iso tuoppi 2.90€ kun keskustassa sitä 7-9€ koska muuten oot viimeksi käynnyt baarissa? Pakko sanoo et tänne tullut tosi hyvä bubi joka välittää ja luo draivilla uutta toivon että saavat kannattavaksi homman ne on hyviä tyyppei siellä. Paras baarin henkilökunta koskaan siellä saa tosi hyvää palvelua. Tykkään
No tuo kolahti, että kiertelee vaikka ratikoilla ja juopottelee samalla. Juu oon stadissa käynyt kaikki paikat ja jäätelö lähti töttöröstä Espan puistossa.

Tarkoitin just sitä kun en oikein välitä noista ko. juomista. Oon joku friikki!
 

Yhteistyössä