vierailija
Mukava kuulla, että sielläkin on sopeuduttu lapsiinEn mäkään pidä erityisemmin muiden lapsista, enkä niin ihmisistäkään. Omia lapsia tietty rakastan, mut kyllä lapset mukautuu siihen teidän elämään. Me asutaan keskellä korpea, kasvatan koiria ja pääasiassa ollaan aina omalla porukalla. Ei meidän lapset ikinä siitä oo kärsineet! Päinvastoin, katsellaan luonnon eläimiä, leikkivät koirien kanssa, vietetään metsässä aikaa.
Tätä elämää voi elää niin monella tavalla Ois todella kauheeta jos pitäis mennä johonkin äitikerhoihin Näin on hyvä! Ja musta on ihanaa miten jotenkin...alkukantasen hyvää tällänen elämä on
Uskon myös, että se sopeutuminen tapahtuu ja äitikerhoihin tms en minäkään ihmisinhoisena ole menossa
Meinasin sillä, etten pidä ihmisistä, että jatkossa mun arjessa on yksi ihminen lisää, siihen sopeutuminen varmasti vie aikansa, kun sitä on aina halunnut mielummin olla vain eläinten seurassa ja kaivannut paljon sitä täysin ihmisetöntä aikaa, johon ei tulevaisuudessa ole enää samallalailla mahdollisuutta.
Olen luottavaisin mielin kyllä siihen, että se side omaan lapseen syntyy ennemmin tai myöhemmin, sitä en stressaa, enkä odota sitä kiintymystä edes heti syntymän jälkeen. Eikä se tunnu minusta pahalta, jos niin ei tapahdu.
Enemmän minua ahdistaa itsekkäistä syistä elämän muuttuminen. Minua ei ahdista se, ettenkö selviäisi äitin roolista, olen hyvä täyttämään velvollisuuksia. Mutta se miten lapsi muuttaa vapaata elämäntyyliäni. Ja toki toivoisin, että tuntisin lapsen kanssa elon mielekkääksi, enkä vain velvollisuudeksi.
Paljon olen pähkäillyt raskaudenkeskeytystä, koska tämä tilanne herättää niin paljon negatiivisia tunteita, mutta yritän toitottaa itselleni ettei kukaan ole valmis äidiksi, siihen kasvetaan ja se varmasti joskus tuntuu vielä hyvältä.
Ainoa positiivinen asia, jonka tässä näen on se, että tämä on osa minun ja puolisoni rakkaustarinaa ja minusta on ihana nähdä hänet isän roolissa ja luovan suhdetta lapseemme.
Mutta ehkä ei kannata ajatella liikaa, asiat varmasti menevät omalla painollaan juuti niin kuin on tarkoitettu