Eläinproteiini-fani Lispetin ja sekasyöjä-Echon ruokadebatti, muutkin voi osallistua

Kannattaa seurata koska siirtyvät lihaan. Lukuisat ovat jo tehneet niin. Tuo vegevaihe on vedettävä simen ja ideologian vuoksi.
Kyllä ihminen järkiintyy ajan kanssa ja alkaa syömään kunnolla kun ne puutostilat alkavat vaivata riittävästi. Se voi viedä vuosiakin, jos kaikkea (tai osaa) saa edes vähäsen…
Ei mun 2 kasvissyöjäkaveria mitenkään puutostilaisilta vaikuta, ovat aktiivisempia kuin mä, ja toinen on mahdoton touhuamaan kaikkea. :unsure:
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
Kyllä neitsytoliiviöljy on rankattu aika korkeelle terveellisissä rasvoissa. Ja se on välimerellisen ruokavalion perusta, en tiedä onko heillä kauheesti sydän-ja verisuonitauteja muihin verrattuna...
Puuttuu edelleen se epa ja dha.

Se pitää olla kylmäpuristettu extra virgin oliiviöljy tummassa lasipullossa ja näistä niitä parhaimpia. Liikkeellä on vaikka mitö eltaantuneita feikkiöljyjä.

Välimeri oli nuorempana mun toinen koti. Meren elävät ja sen sellaiset pitävöt varmasti kunnossa. Ja aurinko.
Mutta siellä on eniten ylipainoisia lapsia, että sielläkin on osattu kämmätä kaikki vanha hyvä kuyen täälläkin.😒
 
En ala, en oo kertaakaan kerinnyt lukea koko ketjua kun koko ajan tulee lisää kirjoitettavaa!!!😂

Pitäkää tauko tai jotai!😂😂😂
 
  • Haha
Reactions: Elena777
vierailija
Onhan sitä lämmintä säätä suurimmalla osalla maailman kansoista ja monenlaista on ruokavaliota, mut toi on valittu terveellisimmäksi. Sit on Japanin sen Okinawa-saaren porukka.
Tropiikissa riittää loisia ja malariaa on liian lämpimää ja kosteaa. Välimeren korkeudella on lämpö ja ilmankosteus hyvä. Sanoisin tasapainoisin ilmasto.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Söivöt sikaa Okinawassa.
Nii ja MYÖS kasviksia.
Ymmärrätkö, mä kannatan sekaruokavaliota, en ole lobbaamassa tässä vegaaniutta/vegeyttä koska en ole sen asiantuntija eikä ole kokemusta.

Mutta sä kehut possunkylkeä ja häränhäntää ravintorikkaiksi, okei, ovat sitä, mutta ohitat koko ajan sen, että kasviksissaKIN on ravintoaineita, ja hurjasti.

Mustikka (flavonoidit), tomaatti (en muista mitä kaikkea), banaani (B-vitamiinia,aivoille ja hermostolle tärkeä), pinaatissa on rautaa, porkkana (A-vitamiini, auttaa ihoon), vesimeloni ja ananas poistavat turvotusta, sitrukset+mustaherukka+tyrni antavat C-vitamiinia, avokado....

Onko nää luonnossa ihan turhina? :eek:
 
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
Nii ja MYÖS kasviksia.
Ymmärrätkö, mä kannatan sekaruokavaliota, en ole lobbaamassa tässä vegaaniutta/vegeyttä koska en ole sen asiantuntija eikä ole kokemusta.

Mutta sä kehut possunkylkeä ja häränhäntää ravintorikkaiksi, okei, ovat sitä, mutta ohitat koko ajan sen, että kasviksissaKIN on ravintoaineita, ja hurjasti.

Mustikka (flavonoidit), tomaatti (en muista mitä kaikkea), banaani (B-vitamiinia,aivoille ja hermostolle tärkeä), pinaatissa on rautaa, porkkana (A-vitamiini, auttaa ihoon), vesimeloni ja ananas poistavat turvotusta, sitrukset+mustaherukka+tyrni antavat C-vitamiinia, avokado....

Onko nää luonnossa ihan turhina? :eek:
Sä kannatat sokeria ja bullaa joka päivä ja kerskut kuinka ei haittaa kun syöt kohtuudella!🙄

Se ei ole kohtuudella!🤯🙀

Ihminen pääsääntöisesti toimii primääristi rasvalla ja lihalla parhaiten. Tämä on mun mielipide.🤷‍♀️

Kyllä sitä voi noita muitakin syyä.👍

Kunhan ei syö liikaa hiilareita/yliprosessoitua shittiä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Vihainen
Reactions: Echo
Kuljetko sä Lispe kesäisin aina ihan naama norsun ulkosynnyttimillä, kun porukka kyykkii milloin mustikassa, milloin mansikkatiloilla, milloin puutarhassa ja niillä on kasvihuoneissa makeita luomutomaatteja?

"Vöi nyt vee...noi kuolee kuitenki huomenna..."
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
Nii ja MYÖS kasviksia.
Ymmärrätkö, mä kannatan sekaruokavaliota, en ole lobbaamassa tässä vegaaniutta/vegeyttä koska en ole sen asiantuntija eikä ole kokemusta.

Mutta sä kehut possunkylkeä ja häränhäntää ravintorikkaiksi, okei, ovat sitä, mutta ohitat koko ajan sen, että kasviksissaKIN on ravintoaineita, ja hurjasti.

Mustikka (flavonoidit), tomaatti (en muista mitä kaikkea), banaani (B-vitamiinia,aivoille ja hermostolle tärkeä), pinaatissa on rautaa, porkkana (A-vitamiini, auttaa ihoon), vesimeloni ja ananas poistavat turvotusta, sitrukset+mustaherukka+tyrni antavat C-vitamiinia, avokado....

Onko nää luonnossa ihan turhina?
Puhumattakaan suklaasta, pullasta ja kaakkusesta = poistavat makian nälkää...mä en kyllä syö, no suklaata joo joskus ja jouluna, pullaa nöy ja kakkuja nöy nöy.
 
  • Vau!
Reactions: Echo
Puhumattakaan suklaasta, pullasta ja kaakkusesta = poistavat makian nälkää...mä en kyllä syö, no suklaata joo joskus ja jouluna, pullaa nöy ja kakkuja nöy nöy.
Ei, mäkin tuomitsen nuo ravitsemuksellisesti, paitsi tumman suklaan.

Ei nyt ole kyse jostain höttöruuista ja roskaruuista, vaan ketjun aihe on:
oikein toteutettu carnivore & oikein toteutettu sekaruokavalio (joita on miljoonaa lajia).
 

Yhteistyössä