Millainen paikka Kalasatama on asua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuka haluaisi sinut naapurikseen en minä ainakaan juttujesi perusteella.
Sinulle tekisi hyvää elää siellä missä on aitoja ihmisiä. Heräisit todellisuuteen.
Kalasatamasta oli juttu Ylen uutisissa valotaideteosaiheesta. Siellä tuntuu olevan hyvät naapurisuhteet. Kukapa järkevä ihminen ei haluaisi asua metron ja muiden hyvien liikenneyhteyksien lähellä.
Hörhöt vetää hörhöjä puoleensa niin se on.
Törkeää leimata ihmisten kotiseutuja kaikenkarvaisilla nettipalstoilla.
Kerrotko missä niitä aitoja ihmisiä on?

Sörkan ja Kalasataman metriksellä narkomaanipariskunnat yrittää etsiä pistokohtaa jalasta siinä julkisella paikalla kaikkien katsellessa. Kun löytää niin pistetylle leviää eufoorinen ilme. Paljon näkee ja ihmiset eivät välitä, ikään kuin se olisi ihan normaalia.
Näköjään huumetilanne on päässyt siihen pisteeseen mistä ei ole enää paluuta entiseen, eli elämme uutta normaalia narkkien keskellä.

Oliko sulla siis auto vai julkisteletko?

Siis olen käynyt Laajasalossa, ihan jees. Eiks Santikseen tarvi kulkuluvan? No ei varmaan tarvi lukita autoa...
Autolla kuljen pääsääntöisesti.

Kruunuvuoren rakennelmat tulevat luultavasti pilaamaan rauhan, mutta minkäs teet. Pistivät mun sienimetsänkin sileeks. Siinä metsässä oli muuten historiallisesti arvokkaita kallioita ja liito-oraviakin joku oli nähnyt, mutta eipä se rakentamista estänyt, mikään ei estä!
Merenrannalla asuin Laajiksessa, oli lumoava paikka.❤️

Juu, Santikseen mennään luvilla, eipä tule kutsumattomia vieraita!😁

”Voisin väittää, että minulla on enemmän perspektiiviä kuinnsinulla vaikka lletkin jo huomattavasyi vanhempi kuin minä.
Mitä olet mieltä keskustan huume-ongelmasta?”

Jutuistasi päätellen ikä ei tuo sinulle viisautta elätpä miten vanhaksi tahansa.
Helsinki on pieni lintukoto suureen maailmaan verrattuna.
Sanoin aina ja sanoin edelleen, että lapset on hyvä kasvattaa näkemään maailma realistisesti.
Kasvoin itse tuppukylässä ja sain myöhemmin oppia kantapään kautta elämän raadollisuuden.
Yrität esittää hyvistä ja tuskin muuksi muutut.
Käytät tätä palstaa yrityksesi ja maailmankuvasi tuputtamiseen.
Muuta ihmeessä korpeen ja irtisano nettiliittymäsi. Hurraamme tällä palstalla sinä päivänä miljoonilla sydänhymiöillä.
Osta talo idän rajalta uuden muurin läheltä.
Mielestäni lapset on hyvä kasvattaa niin, että likaisia neuloja ei löydy leikkipaikoilta.
Kyllä he näkevät ihan samat ongelmat mitä sinäkin, toivottavasti he eivät sulje silmiään ongelmilta kuten sinä.
Käännätkö pääsi kun näet narkomaanin piikittämässä itseään julkisella paikalla jättäen pistovehkeet jälkeensä? Eikö asia mielestäsi kuulu sinulle?

Itse elin väkivallan ja päihteiden keskellä lapsuuteni, tiedän kyllä mistä puhun.

Autolla kuljen pääsääntöisesti.

Kruunuvuoren rakennelmat tulevat luultavasti pilaamaan rauhan, mutta minkäs teet. Pistivät mun sienimetsänkin sileeks. Siinä metsässä oli muuten historiallisesti arvokkaita kallioita ja liito-oraviakin joku oli nähnyt, mutta eipä se rakentamista estänyt, mikään ei estä!
Merenrannalla asuin Laajiksessa, oli lumoava paikka.

Juu, Santikseen mennään luvilla, eipä tule kutsumattomia vieraita!
Mä käyn Santiksen sodessa ilman lupia. ;)

• Vau!
Reactions: Lispetti
Mä käyn Santiksen sodessa ilman lupia. ;)
Menin minäkin joskus vanhalla luvalla monta päivää saarelle, mutta kyllä se komendantintoimistolla piti käydä uusimassa kun spolle uhkas että ens kerralla en pääse sisään.😁

Mites sinä pummilla sinne pääset? Veneellä saareen?😁

Menin minäkin joskus vanhalla luvalla monta päivää saarelle, mutta kyllä se komendantintoimistolla piti käydä uusimassa kun spolle uhkas että ens kerralla en pääse sisään.

Mites sinä pummilla sinne pääset? Veneellä saareen?

Toivotaan, että olet kohta SuPon mustalla listalla, etkä saisi lupia päästä Suomen kansallisen turvallisuuden kannalta merkittäviin paikkoihin.

• Haha
Toivotaan, että olet kohta SuPon mustalla listalla, etkä saisi lupia päästä Suomen kansallisen turvallisuuden kannalta merkittäviin paikkoihin.
Tietäisit vain millaisiin taustatutkimuksiin joutuu jos on samoissa työpaikoissa missä minä olin aikoinaan.
Supon silmissä olen ihan puhdas pulmunen.:)

Tietäisit vain millaisiin taustatutkimuksiin joutuu jos on samoissa työpaikoissa missä minä olin aikoinaan.
Supon silmissä olen ihan puhdas pulmunen.

Ihan mielenkiinnosta, millaisiin taustatutkimuksiin olet joutunut ja minkätyyppinen tyänantaja?

Itse en ole kuullutkaan, että joutuisi työpaikan suhteen johonkin erityisiin taustatutkimuksiin. Ei edes opettajana (vaikka varmaan pitäisi). Kuvittelisin, että esim. työnantaja olisi Puolustusvoimat, tulli tai poliisi.

Huumetestit on parissa paikassa olleet.

Ihan mielenkiinnosta, millaisiin taustatutkimuksiin olet joutunut ja minkätyyppinen tyänantaja?

Itse en ole kuullutkaan, että joutuisi työpaikan suhteen johonkin erityisiin taustatutkimuksiin. Ei edes opettajana (vaikka varmaan pitäisi). Kuvittelisin, että esim. työnantaja olisi Puolustusvoimat, tulli tai poliisi.

Huumetestit on parissa paikassa olleet.
Puolustusvoimat, pankki ja lentokenttä.

Kaikissa näissä on minulle tehty laajat turvatarkastukset. Pankissa taisi olla hiukan suppeampi.

Kerrotko missä niitä aitoja ihmisiä on?
Aito ihminen ei tunne tarvetta arvottaa asuinalueita joillakin kriteereillä.
Eikö olisi viisaampaa arvostella huumeiden myyjiä?
Tänään ruudulle lävähti kuva miehestä, joka on rikastunut vahtimestarin työnsä ohella huumekaupalla.
Asuin aikoinaan kaksi vuotta Kalliossa. Jo silloin vuosikymmeniä sitten narkkarit pyörivät kaduilla. Esikaupungeissa on väljää eikä heistä ole ollut riesaa.
On typerää omistaa auto ja hautautua jollekin hiljaiselle seudulle huumeiden käyttäjien pelossa. Siellä sitten Lispetti kyyhöttää ruudun ääressä ja kirjoittaa päättömiä kommenttejaan joka hiivatin ketjuun.

Olen syvästi huolissani siitä, että Lissun kaltaisella putinistilla on ollut luvat Santahaminaan. Toivottavasti ei ole enää. Enkä edes laske leikkiä. Tässä olisi kyllä suojelupoliisille tarkastuksen paikka. :eek:

• Haha
Et ehkä ollut niin selkeästi putinisti ennen?

Toisaalta huojentava ajatella, että olet ehkä vain ns. palstaputinisti, etkä oikeassa elämässä toteuta tätä meininkiä juuri millään muotoa.
Ei kukaan toteuta ennen kuin toteuttaa. Minulla ei ole juttujensa perusteella epäilystäkään etteikö Lissu toimisi aktiivisesti vihollisen hyväksi mikäli Suomi joutuisi Venäjän hyökkäyksen kohteeksi. On karmivaa, että tuollainen henkilö on voinut olla Puolustusvoimilla töissä, jos pitää paikkansa.

• Haha
Et ehkä ollut niin selkeästi putinisti ennen?

Toisaalta huojentava ajatella, että olet ehkä vain ns. palstaputinisti, etkä oikeassa elämässä toteuta tätä meininkiä juuri millään muotoa.
Miten olen Putinisti?

Mitä toteutan palstalla mitä en mielestäsi voisi toteuttaa irl?

Ei kukaan toteuta ennen kuin toteuttaa. Minulla ei ole juttujensa perusteella epäilystäkään etteikö Lissu toimisi aktiivisesti vihollisen hyväksi mikäli Suomi joutuisi Venäjän hyökkäyksen kohteeksi. On karmivaa, että tuollainen henkilö on voinut olla Puolustusvoimilla töissä, jos pitää paikkansa.
Ai sen vuoksi että en tue korruptoitunutta Ukrainaa?🤔

Te jotka tuette Ukrainaa olette isänmaan pettureita.
Meidän tulisi kannustaa rauhaan ja taata suomalaisten hyvinvointi.

Eikä rahoittaa sotaa missä tapetaan enimmäkseen ukrainalaisparkoja.

Aito ihminen ei tunne tarvetta arvottaa asuinalueita joillakin kriteereillä.
Eikö olisi viisaampaa arvostella huumeiden myyjiä?
Tänään ruudulle lävähti kuva miehestä, joka on rikastunut vahtimestarin työnsä ohella huumekaupalla.
Asuin aikoinaan kaksi vuotta Kalliossa. Jo silloin vuosikymmeniä sitten narkkarit pyörivät kaduilla. Esikaupungeissa on väljää eikä heistä ole ollut riesaa.
On typerää omistaa auto ja hautautua jollekin hiljaiselle seudulle huumeiden käyttäjien pelossa. Siellä sitten Lispetti kyyhöttää ruudun ääressä ja kirjoittaa päättömiä kommenttejaan joka hiivatin ketjuun.
Aito ihminen äänestää vaikka jaloillaan tarvittaessa. Tällä hän näyttää, että ei hyväksy nykyistä menoa.

Aktiivisesti Venäjän hyväksi ovat toimineet Halonen (SDP), Tuomioja (SDP) ja Lipponen (SDP).

Maamiinakielto vuonna 2011. Vain persut ja 11 kepulaista kansanedustajaa äänestivät maamiinojen ja Suomen edun mukaisesti, kaikki muut kansanedustajat äänestivät Putinin edun mukaisesti.

Aktiivisesti Venäjän hyväksi ovat toimineet Halonen (SDP), Tuomioja (SDP) ja Lipponen (SDP).

Maamiinakielto vuonna 2011. Vain persut ja 11 kepulaista kansanedustajaa äänestivät maamiinojen ja Suomen edun mukaisesti, kaikki muut kansanedustajat äänestivät Putinin edun mukaisesti.

En olis luopunut miinoista.
Yritettiin olla liian mielinkielin. Olisi pitänyt olla ovelampi ja tarjota jotakin muuta.

Ottakaa selvää miksi miinoista luovuttiin. Asia on selitetty ajat sitten hyvin selkeästi.
Teidän logiikka on säälittävä ja tietonne hatarat kuin harakan pesä.

lispetin tiedot ovat yhtä tyhän kanssa. ota asioista selvää.
Paraneeko puolustus?
Suomi hävitti kesästä 2012 lähtien 1,3 miljoonaa jalkaväkimiinaansa allekirjoitettuaan Ottawan sopimuksen, jossa kielletään jalkaväkimiinojen käyttö, tuotanto ja varastointi.
Miinojen jättämää aukkoa puolustuksessa on täytetty muun muassa erilaisilla sensoreilla. Uudet hyppypanokset olisivat tämän täydentämistyön viimeinen vaihe.
– Nyt ollaan aika lähellä sitä kokonaisuutta, joka aikanaan saatiin jalkaväkimiinoilla, Peltoniemi sanoo.
Yksi lisäetu puolustuksen kannalta on sekin, että hyppypanos on suomalainen keksintö ja sitä valmistavan Forcit Defencen tuotanto on kotimaassa. Poikkeusoloissa se on etu.