En tunne kuin yhden ruokarajoitteisen miehen, mutta liudan vastaavanlaisia naisia

vierailija
Sulla on gmo-intoleranssi
Geenitekniikan katsotaan alkaneen vuonna 1973 ja vatsaoireeni alkoivat vuonna 1960. Kaikki ruoka meillä valmistetaan puhtaista raaka-aineista pääsääntöisesti oman maan tuotteista. Soijaa tai maissia en voi syödä koska soija sotkee thyroxini lääkityksen ja maissi ei suolistossa sula. Sairastan ärtyvän suolen oireyhtymää.
 
Vedätpä mutkat suoriksi. Mä veikkaan että sianlihasta kovasti tykkäävä mieheni ei kuitenkaan ihan 100-vuotiaaksi elä, vaikka toivoisin niin.
Okinawassa syödään terveellisesti koska siellä syödään kasviksia ja mereneläviä paljon, ja ruokaa ei kärvennetä vaan hauduteta.
Mutta kasvissyöjät perustelevat Okinawan asukkaiden pitkää ikää sillä, että ovat kasvissyöjiä. Noh, se ei tietenkään pidä paikkansa.
Itse en usko, että elää terveesti ja pitkään ilman eläinkunnan tuotteita, etenkään ilman punaista lihaa.
 
vierailija
"Okinawalainen ruokavalio sisältääkin vain 25 prosenttia sokeri- 75 prosenttia viljamäärästä normaaliin japanilaiseen ruokavalioon verrattuna. Saarella syödään kasvisten lisäksi muun muassa maailman eniten soijaa ja lisäksi raakaa kalaa, hedelmiä, yrttejä sekä vihreää teetä. Ruokaa pyritään kypsentämään mahdollisimman vähän. Kypsennysmenetelminä suositaan höyryttämistä ja hauduttamista."
 
Ei ole kun IBS joka yhteydessä reumaan. Ei syödä mitään eineksiä eikä osteta gmo tuotteita.
Kaverilla diagnosoitiin IBD+reuma, eli krooninen versio.
Hän alkoi syödä pelkkää lihaa niin hän parani täysin. Hän jätti lähes heti myös lääkkeet pois. Diagnoosin voisi poistaa, mutta hän ei vielä tiedä poistavatko.
Nykyään hän on alkanut lisäillä ruokavalioon pikkuhiljaa muutakin, mutta viljat ja sokerit jätti kokonaan pois.

Glyfosaatti/viljat saattaavat aiheuttaa muiden muassa ihmisille suolistosairauksia.
Tästä löytyy ulkomailta paljon tutkimuksia. Sumessa näitä tutkimuksia pitäisi tehdä koska olemme suolistosairauksien kärkimaa Euroopassa. Ruokavaliota suolistosairausten aiheuttajana ei pidetä vaihtoehtona, mielestäni se on merkillistä. Toki köyhtynyt bakteerikanta/ympäristömyrkyt yms. vaikuttavat, mutta se ruokavalio on loogisin ja itse voit tehdä helposti muutoksen ihan turvallisesti. Kukaan ei kuole jos jättää viljat, sokerit yms roskan pois ja katsoo mitä tapahtuu!
Ja voit myös kasvattaa bakteerikantaasi eri tavoin.

Kuidut ovat suolistotulehduksien polttoaine.
Samoin sokeri, sokeri on minkä tahansa tulehduksen polttoaine. Ihan sama mikä sokeri. Kaikki yhtä hyviä eskaloimaan tulehdusta, fruktoosi vaurioittaa lisäksi maksaa!
 
Viimeksi muokattu:
Siellä soija syödään pääasiassa fermentoituna, tofuna, nattona, misona. Mutta länsimaissa soijasta tehdään lähinnä ultraprosessoituja makkaroita, pihvejä, proteiinijuomia, jugurtteja yms. Ja soija ainakin itsellä sekoittaa hormonitoimintaa enkä voi sen takia syödä sitä ollenkaan. Olen myös huomannut kun ukko syö noita tuotteita enemmän niin rupee raivoilemaan (varmaan estrogeenipäissään).
Juuri näin.👍
 
Juu ja ne potut mitä jää, paistetaan voissa seuraavana päivänä. Noin me ollaan pärjätty tähänkin asti mut potut kasvatetaan itse.
No omat potut on ihania ja puhtaita!❤

Tärkkelyshän ei ole vissiin isosti syötynä hyvä, mutta olen kuullut, että on tutkimuksia kun keitetyt perunat antaa olla yön yli ja sitten paistaa niin olisi ns. terveellisempiä. Ja joissain tutkimuksissa pakastettuinakin ovat terveellisempiä.
Tiedätkö näistä?
 
Lissulla niitä rajoitteita riittää jos ei saa syödä kuin pelkkää lihaa
Kohtuudellahan voi syödä mitä vain, mutta jos haluaa elää optimaslisesti niin kannattaa syödä puhtaasti ja lajille ominaisesti, nukkua sopivasti ja tietenkin harrastaa liikuntaa (vähintäänkin lihaskuntoa) - ei ihmistä ole luotu olla möllöttämään.

Ei ole yhtään hölmöä vieroksua epäluonnollisia asioita elämässään, yleensäkään.
 
vierailija
Geenitekniikan katsotaan alkaneen vuonna 1973 ja vatsaoireeni alkoivat vuonna 1960. Kaikki ruoka meillä valmistetaan puhtaista raaka-aineista pääsääntöisesti oman maan tuotteista. Soijaa tai maissia en voi syödä koska soija sotkee thyroxini lääkityksen ja maissi ei suolistossa sula. Sairastan ärtyvän suolen oireyhtymää.
kiitos asiallisesta vastauksesta mut jodisuolaa en käytä ja silti olen terve. Kananmunista saa riittävästi jodia. Onko teillä omia kanoja?
 
vierailija
Kohtuudellahan voi syödä mitä vain, mutta jos haluaa elää optimaslisesti niin kannattaa syödä puhtaasti ja lajille ominaisesti, nukkua sopivasti ja tietenkin harrastaa liikuntaa (vähintäänkin lihaskuntoa) - ei ihmistä ole luotu olla möllöttämään.

Ei ole yhtään hölmöä vieroksua epäluonnollisia asioita elämässään, yleensäkään.
vanhuksilla liikunta korvataan levolakilla. Mun mielestä se on hirveän väärin!
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
mihin kuuluu hartsiallergia?
”Hartsia voi olla esimerkiksi laastareiden liimoissa, lakoissa, purukumin perusmassassa, mäntysuovassa, kosmetiikassa, kuten joissakin ripsiväreissä ja mehiläisvahaa sisältävissä voiteissa sekä säärikarvanpoistovahoissa. Ripsiväreistä löytyy luonnonhartsiallergisille sopivia vaihtoehtoja.”**

Mitäköhän näistä Echo tarjoaa vierailleen syötäväksi?🤔

@Echo

**Google
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
No omat potut on ihania ja puhtaita!❤

Tärkkelyshän ei ole vissiin isosti syötynä hyvä, mutta olen kuullut, että on tutkimuksia kun keitetyt perunat antaa olla yön yli ja sitten paistaa niin olisi ns. terveellisempiä. Ja joissain tutkimuksissa pakastettuinakin ovat terveellisempiä.
Tiedätkö näistä?
juu mut virkansa puolesta moni tekee melkein mitä vaan.
 

Yhteistyössä