Haaveena vauva 2023

Autoista olette keskustellut, meillä on 7 hengen tila-auto ollut jo vuosia, kolmannen aikaan ostettiin, joten hyvin mahtuisi vielä yksi lapsi lisää kyytiin 💕Enemmän mietityttää omalla kohdalla jäisikö talo pieneksi, tälläkään hetkellä jokaisella ei ole omaa huonetta.Esikoinen asuu myös vielä kotona ainakin toistaiseksi ❤
 
Mulla tuli dpo 11 illalla sohvalla noustessa kova repäisykipu, sen takia halusin aamulla testata vaikka olikin dpo10 ollut täys nega. Muuten mulla on ollut todella vähän mitään oireita.. PMS päänsäryt puuttunut ja tuntuu koko ajan mahan seudulla siltä et menkat alkais niin joo ja mulla oli oviksesta aina dpo 12 asti todella kuivaa alakerrassa
Mulla myös on päänsäryt puuttuneet kokonaan. Monesti ollut joko menkkojen aikaan tai vähän ennen.
 
  • Tykkää
Reactions: Sipiriina
Täällä ne menkat edelleen odottaa itseään... Luulin jo sillon monta päivää sitten että tästä paskasta korona kierrosta päästiin mut jäi se vuoto yhteen rusehtavaan pyyhkäsyyn, eli verta on varmaan alunperin ollut vaan muutama tippa, ei koskaan ennen oo tämmöstäkään ollu🙄
Hain shatavarit tänään, toivottavasti niistä olis nyt tähän jotain apua.

Meillä on auton kanssa ihan hyvä tilanne, ostettiin vajaa vuosi sitten 7 paikkanen, mulla oli salaa pieni takaa ajatus tässä 🙈 nyt mahtuu just kolme istuinta keskiriville ja takapenkit on "suljettuna" että miehen työkamat mahtuu 🥴 asunto kyllä vähän natisee liitoksistaan jos tänne vielä yks nyytti tuodaan, nyt meitä asuu täällä 86 neliössä 5 ja keskimittanen koira 😐
 
Hauskoja nää autokeskustelut, meitä jännittää ihan sama. Mutta.. Meillä on siis jo sinänsä ihan tilava farkkuaudi, mutta kun lähdetään lomalle, on ihan koko auto tunkeessa takapenkkiä myöten 🤭 Suku tietää jo, ettei meidän kyytiin mahdu kun me kaks. Ilmeisesti asioita, mitä lapset sitten opettaa.
 
Kiitos auto- ja rahakommenteista 🥰 mullakin onneksi nyt mieli keveni. Istuttiin nyt illalla miehen kanssa alas ja listattiin menot ja tulot, ja todettiin, että kyllä me pärjätään, kun ruokaostokset vaan tehdään huolella suunnitellen. Huh! Ja mua helpotti tosi paljon myös se, että mies ei selkeästi ollut ajatellut samoin ku minä, että uskaltaako vielä yrittää, vaikka mies on ollut meistä se, joka tätä nelosen yritystä enempi tuumaili. Ehkä mua vähän jännitti, että mies nyt rahastressissä sanoo ns. sopimuksen irti, mutta ei onneksi ❤

Meillä on kaksi "normiautoa", mutta tosiaan jos meille vielä vauva tulee, ei mahduta sit kaikki samaan autoon. Ollaan kyllä alustavasti puhuttu, että jos sopivaa autoa ei löydy ennen vauvan syntymää, voidaan sit jonkun aikaa olla näillä autoilla, ja ajaa sit vaan kahdella autolla, jos joskus pitää koko porukka saada jonnekin. Ei tietenkään pidemmän päälle ideaalitilanne, mutta sen verran harvoin liikutaan koko perhe, että varmaan tulisi halvemmaksikin tuo, kuin ottaa autolainaa 😂😅 no, pitää tätäkin pohtia sit jos plussa tulee. Saahan neljännestä sit aika isot lapsilisät, että johan niillä autolainaa makselee. Meillä kun on edellisen jäljiltä melkeinpä kaikki vauvalle tarvittava tallella. Ja auto on meille ihan pakollinen, oikeastaan jopa kaksi ainakin sit kun molemmat ollaan työelämässä.

Autoista. Siis meillä on kaks autoa, ja siinä mielessä ei hätää. MUTTA ne on aika pieniä, ja kun pelkääjän paikan taakse laittaa turvaistuimen niin etupenkki on oikeestaan istumiskelvoton koska se täytyy olla ihan edessä ja noja tosi ylhäällä. Istutaan siis aina jompi kumpi takapenkillä taaperon kanssa jos yhessä lähdetään jonnekkin. Niin että mitäs sitten jos sinne taakse tulis toinenki turvaistuin saa istua naama kojelaudassa Saa alkaa ehkä katteleen vaihtoautoja sitten jos tärppi joskus kävis.
Meillä esikoinen kääntyi tästä syystä aika ajoissa jo kasvot menosuuntaan, kun ei mahtunut muuten, ja ei ollut varaa päivittää autoa 😔 no oli hän melkein kolme sentäs, mutta olisihan se suositeltavaa ollut pitää pidempään selkä menosuuntaan. Hän kyllä kärsi myös matkapahoinvoinnista, että siinä oli sitten se onni, että pahoinvointi helpotti.

Täällä ne menkat edelleen odottaa itseään... Luulin jo sillon monta päivää sitten että tästä paskasta korona kierrosta päästiin mut jäi se vuoto yhteen rusehtavaan pyyhkäsyyn, eli verta on varmaan alunperin ollut vaan muutama tippa, ei koskaan ennen oo tämmöstäkään ollu
Hain shatavarit tänään, toivottavasti niistä olis nyt tähän jotain apua.

Meillä on auton kanssa ihan hyvä tilanne, ostettiin vajaa vuosi sitten 7 paikkanen, mulla oli salaa pieni takaa ajatus tässä nyt mahtuu just kolme istuinta keskiriville ja takapenkit on "suljettuna" että miehen työkamat mahtuu asunto kyllä vähän natisee liitoksistaan jos tänne vielä yks nyytti tuodaan, nyt meitä asuu täällä 86 neliössä 5 ja keskimittanen koira
Meillä kans kyllä käy kotikin vähän pieneksi, mutta ei ihan hevillä tästä muuteta. Meillä on 97 neliötä ja kans viis henkeä. Isot lapset on yhteisessä huoneessa ja jos nyt kolmoselle saadaan kaveri pienellä ikäerolla, ni he jakaa huoneen myös, sit kun omaan huoneeseen siirtyvät 🤷🏻‍♀️ oon haaveillut joko talon laajennuksesta tai piharakennuksesta sitten joskus, mut ei kyllä näillä koroilla ihan heti olla lisälainaa ottamassa 😅
 
  • Rakkaus
Reactions: Nokare
Täällä ne menkat edelleen odottaa itseään... Luulin jo sillon monta päivää sitten että tästä paskasta korona kierrosta päästiin mut jäi se vuoto yhteen rusehtavaan pyyhkäsyyn, eli verta on varmaan alunperin ollut vaan muutama tippa, ei koskaan ennen oo tämmöstäkään ollu
Hain shatavarit tänään, toivottavasti niistä olis nyt tähän jotain apua.

Meillä on auton kanssa ihan hyvä tilanne, ostettiin vajaa vuosi sitten 7 paikkanen, mulla oli salaa pieni takaa ajatus tässä nyt mahtuu just kolme istuinta keskiriville ja takapenkit on "suljettuna" että miehen työkamat mahtuu asunto kyllä vähän natisee liitoksistaan jos tänne vielä yks nyytti tuodaan, nyt meitä asuu täällä 86 neliössä 5 ja keskimittanen koira
Eihän voinu tuhru sit olla kiinnittymisvuoto? 🤔 Mulla kolmosen kanssa kävi niin, et luulin menkkojen alkavan vähän oletettua aiemmin, mut ne oliki ihme tyngät tuhrut, ja sit kolmen päivän päästä teinki positiivisen raskaustestin ❤
 
@Mimerkki Hienosti on vahvistunut, pidetään sormet ristissä!

Oireita olis kans kiva kuulla ihan vaan koska niitä on aina hauska jakaa

Viime raskaudessa rinnat tiesi ennen mua raskaudesta ja ne oli tosi arat. Imetyksen jälkeen he eivät ole olleet entisensä eikä arista kuukautistenkaan aikana kuten ennen. Eli niitä ei ehkä enää pysty pitämään ennustajina omalla kohdalla
Näitä on kyllä kiva lukea ja itsekin arvailla. En tosin enää luota mihinkään, kun kohta kaikki oireet on jo koettu ilman pysyvää plussaa. Tuo rintojen kipu oli viime kierrossa tosi voimakas ja en sitten tiedä oliko mahdollisesti lääkkeistä johtuvaa. Tuntui kuin rinnat olis räjähtämässä. 😅 Helpotti heti kun menkat alkoi. En muista että mulla olis ennen ollut ihan niin hirveän kipeät.
 
  • Tykkää
Reactions: Nokare ja Mimerkki
Mulla ei tosiaan pahemmin ole oireita. Pari kertaa yskäistessä on tullut repäisykipua, vasemmalla alavatsalla edelleen tuntuu keltarauhanen kirvelevänä kohtana eikä normaalia itkupuuskaa ennen menkkoja ole tullut.

Maha on ollut sekaisin kohta viikon joka varmaan liittyy tähän. Mulla normaalistikin vatsa reagoi ovikseen ja menkkoihin mutta on siis sekaisin niiden aikaan päivän, max kaksi. Nyt kohta jo viikon. Aiemmissa raskauksissa sama, sit tossa viikon parin päästä menee ummetukseksi.

Rinnat mulla ei tuu kipeeksi normaalisti, ainoastaan raskaana ja aiemmissa raskauksissa ne tuli joskus 5-6 viikolla vasta kanssa, vielä ei mitään. Pahoinvointi alkoi myös vasta joskus 6 viikolla, ekassa enemmän, edellisessä vähemmän.
Aamun unettomuutta ja vessassa ramppaamista saattaa alkaa kanssa kohta, mutta vielä ei, vähän levottomasti oon nukkunut hetken kyllä.

Eli melkeinpä ei mitään minkä perusteella voisi tietää olevansa raskaana ilman testiä.
 
  • Tykkää
Reactions: Saaga86 ja Nokare
VAUVA 2023

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi


@~SeaWind 4/2015 1.
@Mamtobe 3/2020 1.
@SandraB 10/2020 2. (1. yhteinen)
@Sipiriina 1/2021 1.
@Kyfi 1/2021 5.
@Saaga86 6/2021 2.
@Mimerkki 6/21 3. ★ kkm x 2
@Laurenzia 7/2021 2.
@Millis86 7/2021 1.
@Tibitii 7/2021 2.
@K3rttuli 8/2021 1.
@Mimmimami 8/2021 5.
@Hellu__ 9/2021 2.
@jekkis87 9/2021 3.
@mimmi92 10/2021 5.
@Eadni1992 10/2021 1.
@tätimoonika 11/2021 7.
@_pähkinätimantti_ ★ 1/2022 ★ 3. (1. yhteinen)
@Niisq ★ 1/2022 ★ 1.
@Mamiks 2/2022 4.
@Yksinmatkassa 3/2022 2.
@minipätkis 3/2022 1.
@Jossu_95 3/2022 2.
@Salasauma 3/2022 2.
@Unikko29 4/2022 1.
@Earhart 4/2022 2.
@Mammuzka 4/2022 1.yhteinen
@nobelius 5/2022 4. (2 yhteinen)
@JellyBee 5/2022 2. (1. yhteinen)
@Poiski 5/2022 1.
@tiipanen ★ 5/2022 ★ 1.
@Emzy 5/2022 1.
@Lapinlikka 5/2022 1.
@Sanelma_ 6/2022 1.
@minttuni 6/2022 2.
@Kuumeilija40 7/2022 3.
@Rasberry_jam 7/2022 1.
@ansi91 7/2022 2.
@Quesadilla 7/221.
@helmikorvakoru 8/2022 2.
@KKatariina 8/2022 2.
@vauvakuume78/2022 7.
@jempppis 8/2022 4.
@Nokare 8/2022 2.
@Poppana_ ★ 8/2022 ★ 4.
@Torspo8 ★ 8/2022 ★ 1.
@Paatuska ★ 8/2022 ★ 2.
@J-Annika 9/2022 3
★★★★★★★★★★★★★★★★

29.9.2022 Torstai

Nimi ★ Kiertopäivä ★


@Poppana_ kp 39/32-37
@Jossu_95 kp 32/28-30
@J-Annika kp 32/24-28
@jempppis kp 29/?
@Poiski kp 28/36-39
@Emzy kp 28/?
@tätimoonika kp 28/29-31
@tiipanen kp 28/28
@helmikorvakoru kp 28/28-30
@Nokare kp 25/28
@Sipiriina kp 24/25
@Mirkkuli26 kp 23/22-25
@Millis86 kp 17/28
@vauvakuume7 kp 15/28-37
@Laurenzia kp 15/31
@Mamtobe kp 15/24
@Eadni1992 kp 14/26-28
@nobelius kp 11/28-30
@Niisq kp 11/25
@ansi91 kp 10/28-31
@Mamiks kp 9/27
@KKatariina kp 7/29
@minttuni kp 7/26
@Mammuzka kp 6/?
@SandraB kp 5/28-31
★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat

Nimi ★ DPO


@tätimoonika DPO 15
@jempppis DPO 15
@Paatuska DPO 13
@helmikorvakoru DPO 12
@Mirkkuli26 DPO 10
@Sipiriina DPO 10
@Poppana_ DPO 9
@Poiski DPO 5
@Yksinmatkassa DPO 1
@Millis86 DPO 1

★★★★★★★★★★★★★★★★★
★★★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@jemppu12311/21 ★ 2. ★ 4/22
@Neeppu 11/21 2. 4/22
@Lumihiutale_ 11/21 4. 4/22
@Nemily 10/21 1. 4/22
@senya 12/21 2. 5/22
@3milia 3/22 2. 5/22
@Siikli 4/224. 5/22
@Tähti123 3/22 2. 5/22
@Keltasahrami 5/22 2. 5/22
@jjanni 2/22 2. 5/22
@Marilainen 2/22 2. 5/22
@Mirkkuli26 5/22 2. 5/22 kkm 8+6
@Kirahvi-Koo 12/21 2. 6/22
@Kyfi 1/21 5. 6/22
@Mmohini 5/22 2. 6/22
@VeijariLaama 7/21 1. 6/22
@Oliivi3 4/22 4. 7/22
@Jenn-a 6/22 2. 7/22
@Hopeanopea 5/22 1. 7/22
@Maicy 4/22 4. 7/22
@Floralan 1/22 1. 7/22
@Sentonen 4/22 2. 7/22
@Kvize 5/22 1. 7/22
@Tiutau13 ★ 1/22 3. 8/22
@liebling ★ 7/22 1. 8/22
@Milaas ★ 7/22 ★ 1. ★ 8/22
@Kiemura ★ 7/22 ★ 2. ★ 8/22
@peanut_butter 7/2022 2. ★ 8/22
@Earhart ★ 4/2022 ★ 2. ★ 8/2022
@Selis ★ 11/2021 ★ 4. ★ 9/2022
@Rönsyleinikki ★ 7/2022 ★ 5. ★ 9/2022
@eeveon 6/2022 2. ★ 9/2022
@Lunni_ 8/2022 5. ★ 9/2022
@Tiukuna 8/2022 2. ★ 9/2022
 
Viimeksi muokattu:

Ehkä mä voin nyt hetkeksi rauhoittua ♥ (vitsi muuten miten ärsyttää ku ostin sen kahden testin paketin ja siihen ekaan testiin tuli kirja.. olisin halunnut testaa viel 3+, mut en todellakaan raski ostaa enempää näitä)

@Mimerkki täytyy kyl sanoa et vaikka on nää muutama oire, nii jos en niiku ajattelisi ja pohtisi näitä oireita nii kylmä ja väsymys voisi mennä ihan hyvin syksyn piikkiin. Ihmeen sellai oireeton olo täälläkin. Esikoisesta oli tissit kipeänä nii silloin se oli jotenkin vahva indikaattori et kyl sitä on raskaana. Nyt musta tuntuu et näissä rinnoissa ei tunnu kyl mikään. 😅 Imetys on tehnyt osansa niille
 
Minut voisi poistaa kiertolistalta

KP tänään oikeasti 15, ovista en ole tikutellut, enkä bongannut. Yleensä ovislimat bongaan, joten niitä vielä odotellessa. Tuleeko ne muilla muuten ennen vai jälkeen ovulaation?
Jos tästä kierrosta ei nappaa niin sitten ostan ovulaatiotestejä, ei meinaa jaksaa näin ahkerasti heilutella peittoa..
 
Minut voisi poistaa kiertolistalta

KP tänään oikeasti 15, ovista en ole tikutellut, enkä bongannut. Yleensä ovislimat bongaan, joten niitä vielä odotellessa. Tuleeko ne muilla muuten ennen vai jälkeen ovulaation?
Jos tästä kierrosta ei nappaa niin sitten ostan ovulaatiotestejä, ei meinaa jaksaa näin ahkerasti heilutella peittoa..
En oo koskaan ovista tikuttanut mutta oletan sen olevan minulla sinä päivänä kun kivut tulee, tällöin eggikset 2-3 päivää ennen 🤔 voishan joskus mielenkiinnosta varmistaa että mikä se ovispäivä onkaan, mutta en oo kokenut tarpeelliseksi kun meillä aktiivinen seksielämä.

Onnea kauheasti plussanneille 😍 täällä tulee kierto venymään, normaalisti kuukautisia enteilee kaksi tuhrupäivää mutta nyt kp 28/28 ei tapahdu vielä mitään. Venyisi vaan vielä pari päivää, antaisi toivoa seuraavallekin kierrolle ajoituksen suhteen 😊
 
En oo koskaan ovista tikuttanut mutta oletan sen olevan minulla sinä päivänä kun kivut tulee, tällöin eggikset 2-3 päivää ennen voishan joskus mielenkiinnosta varmistaa että mikä se ovispäivä onkaan, mutta en oo kokenut tarpeelliseksi kun meillä aktiivinen seksielämä.

Onnea kauheasti plussanneille täällä tulee kierto venymään, normaalisti kuukautisia enteilee kaksi tuhrupäivää mutta nyt kp 28/28 ei tapahdu vielä mitään. Venyisi vaan vielä pari päivää, antaisi toivoa seuraavallekin kierrolle ajoituksen suhteen
Mielenkiinnosta just itekin harkitsen niiden tikkujen hankkimista, oishan se kiva tietää milloin se ovis varmasti on. Ja ollaan harrasteltu joka toinen päivä seksiä, kun jostain lukaistiin ohjeeksi, että sen verran vähintään pitäisi, meille se on aika suuri määrä 😂😂
 
  • Tykkää
Reactions: Poiski ja tiipanen
Ehkä mä voin nyt hetkeksi rauhoittua (vitsi muuten miten ärsyttää ku ostin sen kahden testin paketin ja siihen ekaan testiin tuli kirja.. olisin halunnut testaa viel 3+, mut en todellakaan raski ostaa enempää näitä)

@Mimerkki täytyy kyl sanoa et vaikka on nää muutama oire, nii jos en niiku ajattelisi ja pohtisi näitä oireita nii kylmä ja väsymys voisi mennä ihan hyvin syksyn piikkiin. Ihmeen sellai oireeton olo täälläkin. Esikoisesta oli tissit kipeänä nii silloin se oli jotenkin vahva indikaattori et kyl sitä on raskaana. Nyt musta tuntuu et näissä rinnoissa ei tunnu kyl mikään. Imetys on tehnyt osansa niille
Onnea plussasta 😍
 
  • Rakkaus
Reactions: Tiukuna
@Sipiriina kiitos tsempeistä! Tässä on ollu kaikkee nyt mielen päällä niin vähän pääs venähtää täällä käynti! Meillä mennään suoraan mikroneulaukseen (icsi-hoitoihin) koska mitään muuta ”vikaa” ei oo löytyny kun heikko siemennesteen laatu.. :(
Nyt ollaan kasvateltu munasoluja ja niitä huima määrä on lähteny kehittyyn mutta hieman toivottua pienempiä oli tiistain kontrollissa, joten lääkitysannosta nostettiin ja nyt sit huomenna uus kontrolli.. toivottavasti olis sit jo toivotun kokosia suurin osa niin maanantaina tehtäis keräys ja pääsis jännittään ihan toden teolla ☺

Onnittelut kaikille plussanneille, oon onnellinen teidän puolesta❣
 
Onnea @Tiukuna ja @Mimerkki 😍😍😍

Autoista oli puhetta... Meillä menis auto vaihtoon, jos plussa tulisi. Nyt on 5-paikkainen ollut. Asuntoon kyllä mahdutaan, talossa on vajaat 200 neliötä ja 4 makkaria, nyt on kaikilla lapsilla omat huoneet, jos vielä vauva tulisi niin pienimmät jaksaisi huoneen.

Tänään päästään hommiin ja lauantaina myös 😉 Ovista aloitin tikuttamaan eilen, ei vielä ihmeellinen viiva. Tänään kp11 ja kp14 tai 15 vois olla plussa. Nyt siis hyvä aika talletella, jos oletus menee oikein 👍🏻
 

Yhteistyössä