Mä en oo pitkään aikaan käynyt täällä ja nyt tulin ihan pikaseen vaa kertoilee tarinaa..
Meillä siis reilu viikko (?) sitten oli tää perhesuunnittelu aika ja tiettekö lähdin sieltä sanaakaan sanomatta itkien ulos.
Siis tää nainen , hoitaja joka meidät otti vastaan oli niin törkeä, kylmä ja täysin empatia kyvytön ja lisäksi asiaton, että mä joka en koskaan jää sanattomaksi en pystynyt siinä kohtaa suutani avaamaan vaan kävelin ovesta ulos mies perässä.
Ensinnäkin mentiin hissillä kerrokseen , samaan hissiin tuli pieni vauva vanhempiensa kanssa.
Siinä mielessäni ajattelin että pian toi on mahdollista meilläkin.
Lempeästi katselin sitä pienokaista ja toivoin että tänään on se päivä kun...
Ja paskat.
Tultiin huoneeseen hoitaja kysy (ja ei en muista enää sanasta sanaan mutta muistan sen tunteen)
"Mitäs näin nuoret täällä juoksee valittamassa? Ei niitä lapsia täällä tehdä, menette kotiinne ja varmaan tiedätte mitä tehdä. Mulla ei oo teille mitään annettavaa ja tää teidän käynti on aivan turha"
Jäin ihan haavi auki.
Laitoin tästä henkilöstä kyllä palautetta.
Seuraavana päivänä sain anteeksi pyynnön kirjallisena sekä uuden ajan .
Se aika on muutaman tunnin päästä.
Mulla on oksennus kurkussa.
Mua jännittää nii paljon se millainen vastaanotto tällä kertaa on.
Onko siellä tää sama ihminen nyt vastassa? Voinko ja onko mulla ns.oikeutta kieltäytyä hänen kanssaan asioimisesta?
Menenkö sinne taas vähäteltäväksi?
Mua ahdistaa. Oon tässä sohvalla kotona vielä, kohta pitäs lähtee ajaa pelipaikoille autolla ja mulla on itku jo valmiiksi kurkussa.
Hoitajat- maailman alipalkatuin ammatti. Mutta näistäkään kaikki ei ole ammattilaisia.
Kaikki kunnia ja eurot niille joilla on vielä sydän paikallaan.