Mitenkäs kirkko selittää joulun ja uudenvuoden?

vierailija
Mun mielestä oon tän kuullu ennenkin, mut en saa päähäni.

Elis jos joulu on kerta Jeesuksen syntymäjuhla ja ajanlasku alkaa Jeesuksen syntymästä, niin miks niillä päivillä on viikko eroa?
Mutta kun esim algoma ja ekko selittää että jumala ja jeesus on yksi ja sama sekä vielä pyhä henkikin on samassa kolmen kuplassa

eli 3=1

niin kyllä tuo mahdoton yhtälö lähinnä kutkuttaa kovasti nauruhermoja
 
vierailija
Mun mielestä oon tän kuullu ennenkin, mut en saa päähäni.

Elis jos joulu on kerta Jeesuksen syntymäjuhla ja ajanlasku alkaa Jeesuksen syntymästä, niin miks niillä päivillä on viikko eroa?
Siks pahvi, koska Jeesuksen syntymää ei voitu päivälleen jäljittää, kun kristinusko saapui pakanalliseen maahan niin päivämääräksi otettiin sama kuin muuallakin maailmassa selvyyden vuoksi. Näistä siis päätettiin kirkolliskokouksessa, tais olla jo Nikean sellaisessa. Oletko peruskoulun käynyt kuitenkin? Tämä on peruskoulussa opittua tietoa nääs.
 
vierailija
Ei Jeesusta ole oikeasti ollut edes olemassa.
Jos olet historian donumentteja koskaan katsonut tai oeruskoukuasi käynyt, niin tietäisit olevan tieteellisesti todistettu, että Jeesus oli olemassa, ihan jo historialliset luolasta löytyneet papyruskäärötkin sen todistaneet, jotka peräisin ennen ajanlaskumme alkua. Jeesus oli siis syntynyt ennen ajanlaskumme alkua. Hei koko hela raamattu on kirjoitettu ennen vuotta nolla pääasiassa ja perustuu löydettyihin papyruskääröihin, siinä jo sinulle todiste. Voit vaan kuvitella, että historialliset faktat on todistettu jo moneen kertaan, ennen kuin olit syntynytkään.
 
vierailija
Siks pahvi, koska Jeesuksen syntymää ei voitu päivälleen jäljittää, kun kristinusko saapui pakanalliseen maahan niin päivämääräksi otettiin sama kuin muuallakin maailmassa selvyyden vuoksi. Näistä siis päätettiin kirkolliskokouksessa, tais olla jo Nikean sellaisessa. Oletko peruskoulun käynyt kuitenkin? Tämä on peruskoulussa opittua tietoa nääs.
Oletko lukenut kirjan Kalenteri, Ewing. Kalenterin historia. Siinä kerrotaan paljon.
 
vierailija
Auringonpimennykset ja muutkin asiat, jotka ymmärrämme tai olemme ymmärtämättä ovat asioita jotka ovat tosia siitä huolimatta, vaikka ymmärrämme ne tai emme.
Tapahtumat ja asiat eivät riipu meidän ymmärryksestä.
Almanakka-blogista lainattu::
"Lisäksi kymmenen päivän virhe korjattiin siirtymällä siten, että torstaita 4.10.1582 seurasikin perjantai 15.10.1582.

Katoliset maat ottivat tämän uuden kalenterin käyttöön vuonna 1582, koska paavi niin määräsi"
 

Yhteistyössä