Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Mitäs tänne kuuluu?
Mulle kuuluu vaihtelevasti huonoa tai vielä huonompaa, eli ihan hyvin menee jee jee. Kattelin äsken parvekkeelta märkää piha asfalttia ja mieleen putkahti lapsuus ja ensimmäiset koulupäivät. Muistan vieläkin sen syksyn kirpakkuuden ja välitunnit koulun pihalla. Taisin jo ensimmäisellä luokalla karata ensimmäistä kertaa koulun vierellä olevaan lähimetsään nuuhkimaan syksyn tuoksuja. Myöhemmin meitä peloteltiin opettajien taholta menemästä metsään, koska siellä liikkui kuulema joku iso mies joka teki pahaa lapsille.

Mutta joo, ajatelkaa pian on JOULU!

• Rakkaus
Reactions: Echo
Mitäs tänne kuuluu?
Mulle kuuluu vaihtelevasti huonoa tai vielä huonompaa, eli ihan hyvin menee jee jee. Kattelin äsken parvekkeelta märkää piha asfalttia ja mieleen putkahti lapsuus ja ensimmäiset koulupäivät. Muistan vieläkin sen syksyn kirpakkuuden ja välitunnit koulun pihalla. Taisin jo ensimmäisellä luokalla karata ensimmäistä kertaa koulun vierellä olevaan lähimetsään nuuhkimaan syksyn tuoksuja. Myöhemmin meitä peloteltiin opettajien taholta menemästä metsään, koska siellä liikkui kuulema joku iso mies joka teki pahaa lapsille.

Täällä sataa. Pitkästä aikaa. Syksyn hyviä puolia. Alkoi jo ahdistaa ku yrittää mennä uimaan ni lopputulos on käsipohjaa jos sekään onnistuu ku vesi on niin matalaa :S

Mä muistan koulun alusta parhaiten sen omppujen kirpeänraikkan tuoksun :p

• Rakkaus
Reactions: Elena777
Mitäs tänne kuuluu?

Noh, ei täälläkään mitenkään mahtavasti mene... No eiköhän asiat parane pikkuhiljaa, toivottavasti

• Tykkää
  • Surullinen
Reactions: Elena777 ja Echo
Mitäs tänne kuuluu?

Mä laulaa luikautin tänään jo Tonttuparaatin. :)

Ärsytti vaan siinä niiden tonttujen Prisma-pukeutuminen 364 päivänä vuodessa:

"Nyt pipolakki, ja punatakki on juhlakuntoon laitettu. Ja nenäliina taitettu on takataskuun laitettu."

Eli missä gangsta-räppärin salihousuissa/pieruverkkareissa ne hiihtää lopun vuotta ku 1 iltana skarppaavat. :rolleyes:

• Haha
Reactions: Elena777
Mä laulaa luikautin tänään jo Tonttuparaatin.

"Nyt pipolakki, ja punatakki on juhlakuntoon laitettu. Ja nenäliina taitettu on takataskuun laitettu."

Eli missä gangsta-räppärin salihousuissa/pieruverkkareissa ne hiihtää lopun vuotta ku 1 iltana skarppaavat.
Housujen on syytä olla joustavat, jos tonttujen jäsenet ovat juhlakunnossa....

Täällä sataa. Pitkästä aikaa. Syksyn hyviä puolia. Alkoi jo ahdistaa ku yrittää mennä uimaan ni lopputulos on käsipohjaa jos sekään onnistuu ku vesi on niin matalaa :S

Mä muistan koulun alusta parhaiten sen omppujen kirpeänraikkan tuoksun
Joo ja fisumän tuossa alhaalla jo mainitsi omenavarkaista. Ei maistunut ostetut omput läheskään niin hyvälle kuin varastetut:giggle:
Omenavarkaissa oli aina mukavaa :)
:love::love:

Mä laulaa luikautin tänään jo Tonttuparaatin. :)

Eli missä gangsta-räppärin salihousuissa/pieruverkkareissa ne hiihtää lopun vuotta ku 1 iltana skarppaavat. :rolleyes:
Mä yritin laulaa tässä hiljattain kissalle jotain jouluviisua, mutta ei mokoma tykännä vaan lähti takatassut lattiaa sutien eri huoneeseen...en tiiä miksi, ei mulla nyt niin kauhea ääni ole:(

• Haha
Onko jollain viherpeukalolla kokemusta juuresten kasvattamisesta istutuslaatikoissa/lavakauluksissa, tuliko niistä tarpeeks isoja?

Mulla siis persilja ja tilli kasvoi kuin mitkäkin, mutta porkkanat jäi baby-porkkanoiden kokoisiksi ja punajuuretkin oli jotain kananmunan kokoisia.
Avomaalla ne on olleet aina isoja.

Tartteekohan juurekset jonkun hervottoman multamäärän alapuolelleen?

Onko jollain viherpeukalolla kokemusta juuresten kasvattamisesta istutuslaatikoissa/lavakauluksissa, tuliko niistä tarpeeks isoja?

Mulla siis persilja ja tilli kasvoi kuin mitkäkin, mutta porkkanat jäi baby-porkkanoiden kokoisiksi ja punajuuretkin oli jotain kananmunan kokoisia.

en ole ite kokeillu mutta esim. peruna kasvaa ihan mukavasti jo marjaämpärissä

kuulemma

• Tykkää

Mulla oli rivi porkkanoita lavakauluksessa joita oli kolme päällekkäin. Tuloksena silti tynkiä porkkanoita.

Veikkaan, että kasteluvettä riitti vain mullan pintaosiin ku ei satanut melkein koko kesänä. Ei porkkana pyri syvälle jos vesi on pinnassa.

• Tykkää

Yhteistyössä