Haaveena vauva 2023

Mulla on Vestibulaarineuroniitti vasemmassa korvassa ja lisäksi se asentohuimaus. Alkoi 10.8. . Tuli taas viikko lisää sairaslomaa. Toivottavasti pääsis takas töihin pian. En pysty ajaa autoa tai mitään, ihan muiden armoilla täällä kotona

Tänään kokeilen taas sitä ulkona kävelyä kun flunssa hellittänyt sen verran.

Mäkin jouduin sairaalaan siinä alussa kun mikään ei pysyny sisällä kamalaa oli kyl.

Todella inhottavaa! 😶 Isosti tsemppiä! 🌼 Toivotaan, että menis ohi pian.
 
  • Tykkää
Reactions: Mamiks
Nega testattu tänään ei tunnu pahaltakaan koska tää oli vaan varmistustesti, terolutin lopetan tähän päivään, toivottavasti ei uusi kierto kauheesti venyisi. En taida enää terolutia jatkossa luulen että kiinnittyminen mulla ei varmaan ole isoin ongelma.
Isoa taistelua käyn jatkon kanssa, vaikuttaa paljon myös se ettei mies ole sanallakaan kysynyt mitään tai lohduttanut sanoin kyllä ettei tärpännyt taaskaan se oikeastaan tuntuu pahemmalta enkä usko että kannattaa lähteä kovempiin hoitoihin jos siinäkin olisin "yksin"
Kurjaa, ettei mies ole kysellyt fiiliksiä. Puhutteko avoimesti muuten yleensä tästä aiheesta? Entä jos meet suoraan sanomaan, että sua harmittaa tää asia nyt ja että mitä hän on jatkosta mieltä?
 
  • Tykkää
Reactions: jekkis87
Miten paljon aikaisemmin teillä alkaa oviskivut?

Tänään alkoi kipuilemaan vasemman puoleinen munasarja, eli ovis voisi olla lähellä! Yleensä minulla on ollut siinä n. Kp10, kun kierto 24-26 (viime kierrossa 28?). En ole pitkään aikaan kuullostellut oviskipuja, ja nyt olisi kp8.. alkaako teillä oviskivut hyvissä ajoin ennen h-hetkeä?

Taidanpa tänään houkutella miestä makuuhuoneen puolelle
Mä en ole pystynyt tikuttamalla varmistaan ovulaatiopäivää, joten en osaa yhtään sanoa, tuleeko mulla oviskipuja ennen, sen aikana vai jälkeen. Vai kaikkina. 😂 Mutta nyt kaksi edellistä kiertoa esim. meni näin:

Yhden pvn aika kovaa kipua, sitä seuraavana päivänä repivää äkillistä kipua esim ylös noustessa. 12pvn päästä alkoi vuoto. (Ja kierto 27pv)

Sitten seuraavassa kivut oli aika kovia taas, ja kestivät 3 peräkkäistä päivää. Mm. siis tärinäkipua, mutta myös ihan jatkuvaa kipua. Ensimmäisestä kipupäivästä laskettuna 11pvn päästä alkoi vuoto. (Ja kierto 25pv)

Onks muilla useamman pvn kipuja...? Oon tätä tässä miettinyt.
 
  • Tykkää
Reactions: J-Annika
Kurjaa, ettei mies ole kysellyt fiiliksiä. Puhutteko avoimesti muuten yleensä tästä aiheesta? Entä jos meet suoraan sanomaan, että sua harmittaa tää asia nyt ja että mitä hän on jatkosta mieltä?
Ei oikeastaan puhuta, mä sanon kyllä millon pistoän irrotuspiikin ja pitäisi olla tärppipäivät, kyllä saanut että vauva saisi tulla mutta muuten ei puhu mitään mikä tuntuu tosi kurjalta ja aionkin nyt taas nostaa asian esille koska mieliala tietysti laskee tän uuden epäonnistumisen jälkeen ja tuki olisi tarpeen
 
Ei oikeastaan puhuta, mä sanon kyllä millon pistoän irrotuspiikin ja pitäisi olla tärppipäivät, kyllä saanut että vauva saisi tulla mutta muuten ei puhu mitään mikä tuntuu tosi kurjalta ja aionkin nyt taas nostaa asian esille koska mieliala tietysti laskee tän uuden epäonnistumisen jälkeen ja tuki olisi tarpeen

Ymmärrän. Kannatan kyllä sellaista ihan avointa kerrontaa, kaikista tuntemuksista. Silleen ei-syyllistävästi. Että vaikka nyt harmittaa, ettei hän ole puhunut asiasta, niin jotenkin sanoa se hänelle niin, ettei kuulosta turhan moittivalta. Semmonen tuskin auttaa tässä tilanteessa. Ehkä hänen on vaikeaa/outoa puhua aiheesta? Suurin osa kokemuksista tässä vaiheessa on kuitenkin sun kehossasi ja mielessä, vaikka mies kuinka yrittäisi olla menossa mukana. Mutta tuki olis kyllä varmasti tervetullutta.
 
  • Tykkää
Reactions: jekkis87
Mä en ole pystynyt tikuttamalla varmistaan ovulaatiopäivää, joten en osaa yhtään sanoa, tuleeko mulla oviskipuja ennen, sen aikana vai jälkeen. Vai kaikkina. Mutta nyt kaksi edellistä kiertoa esim. meni näin:

Yhden pvn aika kovaa kipua, sitä seuraavana päivänä repivää äkillistä kipua esim ylös noustessa. 12pvn päästä alkoi vuoto. (Ja kierto 27pv)

Sitten seuraavassa kivut oli aika kovia taas, ja kestivät 3 peräkkäistä päivää. Mm. siis tärinäkipua, mutta myös ihan jatkuvaa kipua. Ensimmäisestä kipupäivästä laskettuna 11pvn päästä alkoi vuoto. (Ja kierto 25pv)

Onks muilla useamman pvn kipuja...? Oon tätä tässä miettinyt.
oho, tätä juuri aloin miettimään että onko vai ei tämä sitä. Yleensä tunnen sen todella kovan kivun ja siitä tiedän että on irronnut - sen jälkeen kivut laskevat, eivätkä tule enää takaisin, mutta en muista yhtään kuinka aikaisin alkaa nämä pienet kivut :D
 
  • Tykkää
Reactions: Lapinlikka
  • Rakkaus
Reactions: Mimmimami
https://aijaa.com/FyAOyr
Aukeeko? Mitäs mieltä? Dpo olettaisin 8, mutta ikinä ei kyllä niin aikaiseen ole näkynyt.
Heräsin nuhaan ja pieneen lämpöön, rinnat kipeät ja painon tunne alavatsalla.

Täytyy lukea muidenkin kuulumiset, kun vähän jo heitin pyyhkeen kehään 2 km jäljiltä, kun ei tärppiä näkynyt.. Tuli juuri myös juhlittua aika lujaa..
https://aijaa.com/zcRmfK
Päivänvalossa näyttää tältä.
Kiitos onnitteluista ❤ Heti alkoi vatsaa ja selkää nipistämään ja keskenmenot (rv 10 ja 12) tuli mieleen. Tuskainen taival edessä käy miten tahansa..
Dpot päätelty lämpödipistä, jomotuksista ja limoista, mutta ihmetyttää kyllä itseänikin.
 
Täällä alkoi tänään menkat. Harmittaa, mutta tämä oli vasta ensimmäinen yritys kerta ja en ole tikutellut ovistakaan joten olisin ollut kyllä yllättyneempi jos olisi tärpännyt. Nyt sitten uuteen kiertoon ja kohti uutta mahdollisuutta.😍

@helmikorvakoru sanoikin tuossa kauhunsekaisista tunteistaan uuteen raskauteen liittyen. Itsellä on myös vähän sama, mutta taaperoon liittyen ehkä enemmän.😆 Kun välillä oikein hankalina päivinä mietin miten ihmeessä selviäisin kahden kanssa täällä päivät kun mies töissä.🤪 Toisaalta sitten hyvinä hetkinä mietin miten ihanaa olisikaan saada taaperolle pikkusisar ja itselle syliin pieni tuhiseva käärö.❤ Varsinkin nyt kun päätös on tehty, että yritetään toista lasta niin kyllähän se tunne vain vahvistuu koko ajan ja tämänkin kierron loppua kohden oli ajatukset enemmän ja enemmän vauva-asioissa. Mies myös paljon ottanut puheeksi "mitä jos nyt tärppäsi"-juttuja. Mikä tuntuu kivalta.❤

Voisin tulla kiertolistalle mukaan. Eli huomenna olis sitten kp2/28.
 
  • Rakkaus
Reactions: Mimmimami
vierailija
Mie tulin tänne nyt vähän jännäileen. Itsellä aivan mahdoton vauvakuume, mies ei haluaisi lisää lapsia meillä on niitä jo 3.. kaks teiniä ja sit tuommonen päikky ikänen.. Nyt kävi sit vahinko ja kortsu hajos 😅 Menkat loppui tyyliin samanapäivänä kuin Vahinko sattui, nyt jännitän niin kauheesti toteutuuko mun haave vai särkyykö sydän loppukuusta 😬 Kierto normaali 28. Vahinko kp6 ja nyt kp8 ihan tosi kipee selkä ja alavatsa toiselta puolelta..
ollaan +30 vuotiaita, naimisissa ja vakityöt ym. Et silleen ei oo hätää..
 
VAUVA 2023

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi


@~SeaWind 4/2015 1.
@Mamtobe 3/2020 1.
@SandraB 10/2020 2. (1. yhteinen)
@Sipiriina 1/2021 1.
@Kyfi 1/21 5.
@Saaga86 6/2021 2.
@Mimerkki 6/21 3. ★ kkm x 2
@Laurenzia 7/2021 2.
@Millis86 7/2021 1.
@Tibitii 7/2021 2.
@K3rttuli 8/2021 1.
@Mimmimami 8/2021 5.
@Hellu__ 9/2021 2.
@jekkis87 9/2021 3.
@mimmi92 10/2021 5.
@Eadni1992 10/2021 1.
@tätimoonika 11/2021 7.
@_pähkinätimantti_ ★ 1/2022 ★ 3. (1. yhteinen)
@Niisq ★ 1/2022 ★ 1.
@Mamiks 2/2022 4.
@Yksinmatkassa 3/2022 2.
@minipätkis 3/2022 1.
@Jossu_95 3/2022 2.
@Salasauma 3/2022 2.
@Unikko29 4/2022 1.
@Wintersun 4/2022 PAS tulossa
@Earhart 4/2022 2.
@Mammuzka 4/2022 1.yhteinen
@nobelius 5/2022 4. (2 yhteinen)
@JellyBee 5/2022 2. (1. yhteinen)
@Poiski 5/2022 1.
@tiipanen ★ 5/2022 ★ 1.
@Emzy 5/2022 1.
@eeveon 6/2022 2.
@Sanelma_ 6/2022 1.
@minttuni 6/2022 2.
@Kuumeilija40 7/2022 3.
@Rönsyleinikki 7/2022 5.
@Rasberry_jam 7/2022 1.
@ansi91 7/2022 2.
@Quesadilla 7/22 1.
@Tiukuna 8/2022 2.
@helmikorvakoru 8/2022 2.
@KKatariina 8/2022 2.
@vauvakuume78/2022 7.
@jempppis 8/2022 4.
@Nokare 8/2022 2.
@Lunni_ ★ 8/2022 ★ 5.
@J-Annika 9/2022 3
@Lapinlikka 5/2022 1.
★★★★★★★★★★★★★★★★

6.9.2022 Tiistai

Nimi ★ Kiertopäivä ★


@vauvakuume7 kp 29/28
@~SeaWind kp 28/29-31
@eeveon kp 24/32
@Mirkkuli26 kp 23/22-25
@Laurenzia kp 21/31
@Millis86 kp 19/28
@Eadni1992 kp 19/26-28
@nobelius kp 18/28-30
@Mamtobe kp 16/24
@ansi91 kp 15/28-31
@Mammuzka kp 14/?
@Niisq kp 12/25
@Mamiks kp 12/24-28
@Tiukuna kp 10/28-32
@Jossu_95 kp 9/28-30
@J-Annika kp 9/24-28
@Poiski kp 5/36-39
@jempppis kp 5/?
@Emzy kp 5/?
@tätimoonika kp5/29-31
@tiipanen kp 5/28
@helmikorvakoru kp 5/28-30
@Lapinlikka kp 3/25-30
@Nokare kp 2/28
@Sipiriina kp 1/25
★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat

Nimi ★ DPO



@~SeaWind DPO 10
@Yksinmatkassa DPO 7
@eeveon DPO 6
@Laurenzia DPO 5
@Millis86 DPO 5
@nobelius DPO 4
@Niisq DPO 1
@ansi91 DPO -1
★★★★★★★★★★★★★★★★★
★★★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@jemppu12311/21 ★ 2. ★ 4/22
@Neeppu 11/21 2. 4/22
@Lumihiutale_ 11/21 4. 4/22
@Nemily 10/21 1. 4/22
@senya 12/21 2. 5/22
@3milia 3/22 2. 5/22
@Siikli 4/22 4. 5/22
@Tähti123 3/22 2. 5/22
@Keltasahrami 5/22 2. 5/22
@jjanni 2/22 2. 5/22
@Marilainen 2/22 2. 5/22
@Mirkkuli26 5/22 2. 5/22 kkm 8+6
@Kirahvi-Koo 12/21 2. 6/22
@Kyfi 1/21 5. 6/22
@Mmohini 5/22 2. 6/22
@VeijariLaama 7/21 1. 6/22
@Oliivi3 4/22 4. 7/22
@Jenn-a 6/22 2. 7/22
@Hopeanopea 5/22 1. 7/22
@Maicy 4/22 4. 7/22
@Floralan 1/22 1. 7/22
@Owlet 2/21 2. 7/22
@Sentonen 4/22 2. 7/22
@Kvize 5/22 1. 7/22
@Tiutau13 ★ 1/22 3. 8/22
@liebling ★ 7/22 1. 8/22
@Milaas ★ 7/22 ★ 1. ★ 8/22
@Kiemura ★ 7/22 ★ 2. ★ 8/22
@peanut_butter 7/2022 2. ★ 8/22
@Earhart ★ 4/2022 ★ 2. ★ 8/2022
@Selis★ 11/2021 ★ 4. ★ 9/2022
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Mie tulin tänne nyt vähän jännäileen. Itsellä aivan mahdoton vauvakuume, mies ei haluaisi lisää lapsia meillä on niitä jo 3.. kaks teiniä ja sit tuommonen päikky ikänen.. Nyt kävi sit vahinko ja kortsu hajos Menkat loppui tyyliin samanapäivänä kuin Vahinko sattui, nyt jännitän niin kauheesti toteutuuko mun haave vai särkyykö sydän loppukuusta Kierto normaali 28. Vahinko kp6 ja nyt kp8 ihan tosi kipee selkä ja alavatsa toiselta puolelta..
ollaan +30 vuotiaita, naimisissa ja vakityöt ym. Et silleen ei oo hätää..
En usko raskauden mahdollisuuteen tuossa vaiheessa.
 
vierailija
Mie tulin tänne nyt vähän jännäileen. Itsellä aivan mahdoton vauvakuume, mies ei haluaisi lisää lapsia meillä on niitä jo 3.. kaks teiniä ja sit tuommonen päikky ikänen.. Nyt kävi sit vahinko ja kortsu hajos 😅 Menkat loppui tyyliin samanapäivänä kuin Vahinko sattui, nyt jännitän niin kauheesti toteutuuko mun haave vai särkyykö sydän loppukuusta 😬 Kierto normaali 28. Vahinko kp6 ja nyt kp8 ihan tosi kipee selkä ja alavatsa toiselta puolelta..
ollaan +30 vuotiaita, naimisissa ja vakityöt ym. Et silleen ei oo hätää..
Kierto 28, eli ovulaatio jossain kp 12->.
Kp 6 korsu rikkoontui, siittiöt säilyy hengissä ~3 päivää, hedelmällisessä limassa paremmin eli lähempänä ovulaatiota.
Eli aika mahdottomuus.. Kannattaa varautua pettymykseen.
 
vierailija
Keskenmenon kokeneet, millaiset teidän ekat menkat on ollut?
Mulla oli tosi niukat. Yleensä menkat kuin niagaranputous ja tulee hetkessä läpi isoimmasta tamponista ja siteestä. Km jälkeen menkat oli tosi olemattomat yhden kierron ajan. Kolmannesta kierrosta sit tärppäsi uudestaan. Km-vuotokin oli tosi niukkaa, vaikka odotin, et ois ihan järkyttävä.
 
Hammaslääkäri laitto viisureiden poiston marraskuulle ja suositteli laittamaan raskauden yrityksen tauolle 😭 onko kellään kokemusta viisureiden poistosta raskausaikana? Tai ylipäätään kokemusta niiden poistosta, kuinka kipeä on yms..
 
Hammaslääkäri laitto viisureiden poiston marraskuulle ja suositteli laittamaan raskauden yrityksen tauolle onko kellään kokemusta viisureiden poistosta raskausaikana? Tai ylipäätään kokemusta niiden poistosta, kuinka kipeä on yms..
Mitä ihmettä. Miksi? Nehän vain puuduttavat hampaan, mutta ei kai siitä nyt mitään haittaa ole? Tietty raskaana ei välttämättä saa syödä vahvoja kipulääkkeitä, mutta itse en kyllä niitä ole tarvinnut poistojen jälkeen. Minulta on myös poistettu kaksi muuta hammasta, oikomishoidon takia, enkä niissäkään ole syönyt kipulääkettä.
 
Mitä ihmettä. Miksi? Nehän vain puuduttavat hampaan, mutta ei kai siitä nyt mitään haittaa ole? Tietty raskaana ei välttämättä saa syödä vahvoja kipulääkkeitä, mutta itse en kyllä niitä ole tarvinnut poistojen jälkeen. Minulta on myös poistettu kaksi muuta hammasta, oikomishoidon takia, enkä niissäkään ole syönyt kipulääkettä.
Joissain tapauksissa viisureiden poistoo edeltävästi tai jälkeen joudutaan määräämään viikon mittanen antibiottikuuri tai poistonyhteydessä isompi kerta-annos…
Veikkaisin että riski tähän on olemassa ja siks kehotettu laittaan yritys tauolle että toin antibiottikuurin voi syödä eikä tuu mitään verenmyrkytystä tai muuta isompaa tulehdusta :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: J-Annika
Joissain tapauksissa viisureiden poistoo edeltävästi tai jälkeen joudutaan määräämään viikon mittanen antibiottikuuri tai poistonyhteydessä isompi kerta-annos…
Veikkaisin että riski tähän on olemassa ja siks kehotettu laittaan yritys tauolle että toin antibiottikuurin voi syödä eikä tuu mitään verenmyrkytystä tai muuta isompaa tulehdusta
niin niin 🤔🤔
 
Joissain tapauksissa viisureiden poistoo edeltävästi tai jälkeen joudutaan määräämään viikon mittanen antibiottikuuri tai poistonyhteydessä isompi kerta-annos…
Veikkaisin että riski tähän on olemassa ja siks kehotettu laittaan yritys tauolle että toin antibiottikuurin voi syödä eikä tuu mitään verenmyrkytystä tai muuta isompaa tulehdusta

Aivan joo toi vois ehkä olla syynä ! Hampaat ei oo nyt tulehtuneet eikä vaivaa, mutta ennaltaehkäisevästi haluttais poistaa. Täytyy nyt vähän miettiä siirtääkö yritystä vai kuinka, poistoajan sain vasta marraskuun loppuun 😔
 

Yhteistyössä