vierailija
Kaikkeen tottuu.....mun vastausta ei näy vieläkään.
Kaikkeen tottuu.....mun vastausta ei näy vieläkään.
Mikä valmiste?Hoivakoti lopetti turhat lääkkeet – tulos: Vanhukset nousivat sängyistään, lähtivät liikkeelle ja alkoivat syödä itse
Vanhuksille syötetään myös antipsykoottia jotka tekevät aloitekyvöttömiksi ja lamauttavat ajattelua. Helpottaa hoitajien hoitajavajeen lisäämää työtaakkaa, mutta johtaa vanhusten kunnon romahtamiseen ja omatoimisuuden vähenemiseen sekä ennenaikaiseen kuolemaan.
Etköhän itse tiedä. Heitän yhden lääkkeen Risperdal.Mikä valmiste?
pilates olisi hyvä apu monelle mut sitä ei saa.tarkoittaa oikeita liikkeitä oikeaan aikaan eikä viimeisillä voimilla. Fysioterapeutti kotiin, kun se matka olisi liian raskas ja hankalakin ajoittaa oikein.
En voi tietää. Ei ole mitään asiaa edes apteekkiin saati lääkärille.Etköhän itse tiedä. Heitän yhden lääkkeen Risperdal.
Mitä sitten teet tiedolla?En voi tietää. Ei ole mitään asiaa edes apteekkiin saati lääkärille.
Tuo on varma tieto, saatte varautua. Kieltäytyä ei kuulemma voi.semmosia kirjoitin.
Kun ihminen ei saa muistitesti stä täysiä pisteitä (nälkä? / kaatunut?) tulee vuosittain kutsu muistitestiin. Hirveästi sitoo porukkaa eikä auta yhtään!
Mut kun hoitava lääkäri on määrännyt aiemminkin väärin perustein lääkettä, ei onnistu.Tiedän kanssa tapauksen, jossa omaiset ihmettelivät kun mummo oli ihan sumussa koko ajan. Kun vaihtoi toiseen vanhainkotiin, lääkelista käytiin läpi ja siivottiin. Mummon olo parani ja mieli kirkastui. Kävi ilmi, että kukaan ei ollut siihen mennessä vaivautunut tarkastamaan lääkekoktailia erikseen. Lääkkeet määrännyt lääkäri (aina eri) oli vain tsekannut ettei mitään suoranaista terveysriskiä ole muiden lääkkeiden kanssa, mutta sen arvioiminen tuleeko niistä kaikista esim. huumaavia annostuksia oli ilmeisesti jäänyt väliin. Tuon tapauksen kuultuani olen päättänyt omien omaisten kohdalla pyytää aina silloin tällöin jonkun katsomaan kokonaisuutta.
Kysehän on silloin hoitovirheestä. Sitä asiaa voi hoitaa potilasasiamiehen kautta.Mut kun hoitava lääkäri on määrännyt aiemminkin väärin perustein lääkettä, ei onnistu.
Taas koko asia on päälaellaan. Lähtökohta on vanhus ja mahdolliset muistiin liittyvät ongelmat, jotka vaikeuttavat päivittäistä elämää ja niihin puuttuminen. Pitäisikö muistisairas ihminen jättää oman onnensa nojaan? Muistisairaudet etenevät ja pahenevat kun ikää tulee, koska meitä "riisutaan" ennen kuolemaa ja sille me emme mahda mitään. Jos jollain keinoin muistisairauden etenemiseen voidaan vaikuttaa niin kyseiset testit, joita verrataan toisiinsa vuosittain antavat sairauden etenemisestä tai hoidosta hyvän kuvan. Myös kartoituksen siitä selviääkö vanhus yksin jne.Tuo on varma tieto, saatte varautua. Kieltäytyä ei kuulemma voi.
kyllä muisti voi palautua kun on kyse mmyrkytystilassa josta pääsee eroon.Taas koko asia on päälaellaan. Lähtökohta on vanhus ja mahdolliset muistiin liittyvät ongelmat, jotka vaikeuttavat päivittäistä elämää ja niihin puuttuminen. Pitäisikö muistisairas ihminen jättää oman onnensa nojaan? Jos jollain keinoin muistisairauden etenemiseen voidaan vaikuttaa...n. Myös kartoituksen siitä selviääkö vanhus yksin jne.
plus se toinenMalationivapaa ruoka/juoma - totta, mutta ei viikossa eikä kahdessa vaan menee pari kuukautta.
Voi pyhä Sylvi. Ihmistä riisutaan kuolemaan myös aivoista eli ne rappeutuvat kaikilla. Toiset dementoituvat vaikeammin ja toiset vähemmän mutta rappeutumista ei voi estää.kyllä muisti voi palautua kun on kyse mmyrkytystilassa josta pääsee eroon.
OhhohKirjoittajakutsu ”Kenen hätä on oikeutettua – Sosiaalityö ja eriarvoisuus” - ekollega - Virtu
Kirjoittajakutsu ”Kenen hätä on oikeutettua – Sosiaalityö ja eriarvoisuus” Teos pureutuu sosiaalityön ydinteemaan: eriarvoisuutta tuottaviin ja ylläpitäviin tekijöihin ja niiden merkityksiin...ekollega.fi
Olet saanut väärää tietoa.Voi pyhä Sylvi. Ihmistä riisutaan kuolemaan myös aivoista eli ne rappeutuvat kaikilla. Toiset dementoituvat vaikeammin ja toiset vähemmän mutta rappeutumista ei voi estää.
Kuningatar Elisabet hiipui pois. Kuolema tulee eikä sille ihminen mahda mitään.Olet saanut väärää tietoa.
Ettekö tiedä?semmosia kirjoitin.
Kun ihminen ei saa muistitesti stä täysiä pisteitä (nälkä? / kaatunut?) tulee vuosittain kutsu muistitestiin. Hirveästi sitoo porukkaa eikä auta yhtään!
Mikä valmiste?Hoivakoti lopetti turhat lääkkeet – tulos: Vanhukset nousivat sängyistään, lähtivät liikkeelle ja alkoivat syödä itse
Vanhuksille syötetään myös antipsykoottia jotka tekevät aloitekyvöttömiksi ja lamauttavat ajattelua. Helpottaa hoitajien hoitajavajeen lisäämää työtaakkaa, mutta johtaa vanhusten kunnon romahtamiseen ja omatoimisuuden vähenemiseen sekä ennenaikaiseen kuolemaan.
Niin on ollut.Ei sitä silti kukaan tee. 10 minuuttiin täytyy mahtua kaikki apu ja sen käy lopulta lääkäri ja sairaanhoitaja varmistamassam
JustMut laskuissa määrää se venytetty totuus joka ei ole kuminauha vaan robottijakelu
"Hoivakoti lopetti turhat lääkkeet – tulos: Vanhukset nousivat sängyistään, lähtivät liikkeelle ja alkoivat syödä itse."Just
Määritä vanhus? Minkä ikäisistä on kysymys?"Hoivakoti lopetti turhat lääkkeet – tulos: Vanhukset nousivat sängyistään, lähtivät liikkeelle ja alkoivat syödä itse."
Tämän jälkeen osa vanhuksista palasi takaisin työelämään.
Kuka uskoo? LOL"Hoivakoti lopetti turhat lääkkeet – tulos: Vanhukset nousivat sängyistään, lähtivät liikkeelle ja alkoivat syödä itse."
Töihin palaajat olivat 65 - 70v osa jatkamaan entistä liiketoimintaa ym.Määritä vanhus? Minkä ikäisistä on kysymys?
Töihin palaajat olivat 65 - 70v osa jatkamaan entistä liiketoimintaa ym.
Pitää myöntää, että on tosi mahtavaa kun ihmiset voivat näin saada uuden tilaisuuden"Hoivakoti lopetti turhat lääkkeet – tulos: Vanhukset nousivat sängyistään, lähtivät liikkeelle ja alkoivat syödä itse."