Hoivakoti lopetti turhat lääkkeet – tulos: Vanhukset nousivat sängyistään, lähtivät liikkeelle ja alkoivat syödä itse.

vierailija
Hoivakoti lopetti turhat lääkkeet – tulos: Vanhukset nousivat sängyistään, lähtivät liikkeelle ja alkoivat syödä itse

Vanhuksille syötetään myös antipsykoottia jotka tekevät aloitekyvöttömiksi ja lamauttavat ajattelua. Helpottaa hoitajien hoitajavajeen lisäämää työtaakkaa, mutta johtaa vanhusten kunnon romahtamiseen ja omatoimisuuden vähenemiseen sekä ennenaikaiseen kuolemaan.
Mikä valmiste?
 
vierailija
Tiedän kanssa tapauksen, jossa omaiset ihmettelivät kun mummo oli ihan sumussa koko ajan. Kun vaihtoi toiseen vanhainkotiin, lääkelista käytiin läpi ja siivottiin. Mummon olo parani ja mieli kirkastui. Kävi ilmi, että kukaan ei ollut siihen mennessä vaivautunut tarkastamaan lääkekoktailia erikseen. Lääkkeet määrännyt lääkäri (aina eri) oli vain tsekannut ettei mitään suoranaista terveysriskiä ole muiden lääkkeiden kanssa, mutta sen arvioiminen tuleeko niistä kaikista esim. huumaavia annostuksia oli ilmeisesti jäänyt väliin. Tuon tapauksen kuultuani olen päättänyt omien omaisten kohdalla pyytää aina silloin tällöin jonkun katsomaan kokonaisuutta.
Mut kun hoitava lääkäri on määrännyt aiemminkin väärin perustein lääkettä, ei onnistu.
 
vierailija
Tuo on varma tieto, saatte varautua. Kieltäytyä ei kuulemma voi.
Taas koko asia on päälaellaan. Lähtökohta on vanhus ja mahdolliset muistiin liittyvät ongelmat, jotka vaikeuttavat päivittäistä elämää ja niihin puuttuminen. Pitäisikö muistisairas ihminen jättää oman onnensa nojaan? Muistisairaudet etenevät ja pahenevat kun ikää tulee, koska meitä "riisutaan" ennen kuolemaa ja sille me emme mahda mitään. Jos jollain keinoin muistisairauden etenemiseen voidaan vaikuttaa niin kyseiset testit, joita verrataan toisiinsa vuosittain antavat sairauden etenemisestä tai hoidosta hyvän kuvan. Myös kartoituksen siitä selviääkö vanhus yksin jne.
 
vierailija
Taas koko asia on päälaellaan. Lähtökohta on vanhus ja mahdolliset muistiin liittyvät ongelmat, jotka vaikeuttavat päivittäistä elämää ja niihin puuttuminen. Pitäisikö muistisairas ihminen jättää oman onnensa nojaan? Jos jollain keinoin muistisairauden etenemiseen voidaan vaikuttaa...n. Myös kartoituksen siitä selviääkö vanhus yksin jne.
kyllä muisti voi palautua kun on kyse mmyrkytystilassa josta pääsee eroon.
 
vierailija
Hoivakoti lopetti turhat lääkkeet – tulos: Vanhukset nousivat sängyistään, lähtivät liikkeelle ja alkoivat syödä itse

Vanhuksille syötetään myös antipsykoottia jotka tekevät aloitekyvöttömiksi ja lamauttavat ajattelua. Helpottaa hoitajien hoitajavajeen lisäämää työtaakkaa, mutta johtaa vanhusten kunnon romahtamiseen ja omatoimisuuden vähenemiseen sekä ennenaikaiseen kuolemaan.
Mikä valmiste?
 
vierailija
Töihin palaajat olivat 65 - 70v osa jatkamaan entistä liiketoimintaa ym.
"Hoivakoti lopetti turhat lääkkeet – tulos: Vanhukset nousivat sängyistään, lähtivät liikkeelle ja alkoivat syödä itse."
Tämän jälkeen osa vanhuksista palasi takaisin työelämään.
Pitää myöntää, että on tosi mahtavaa kun ihmiset voivat näin saada uuden tilaisuuden😊
 

Yhteistyössä