Haaveena vauva 2023

Ihanan paljon plussia tullut kesän aikana😍 onnittelut kaikille plussanneille!❤ Ja tsemppiä myös piinailijoille❤

Ite oon koittanut kesän ajan keskittyä muihin asioihin kuin tähän yrittämiseen ja ajoittain ihan hyvin onnistunutkin. Gynellä kävin heinäkuun lopussa ja saatiin lähete tutkimuksiin, mutta meitä varoteltiin pitkistä jonoista. Yllätykseksi saatiinkin aika nyt jo syyskuulle😍 terolut mulla on yhä käytössä tukemassa luteaalivaihetta, mutta silti tiputtelu alkaa aina.. noh mutta ehkä ensikuussa saadaan asioita jollain tapaa eteenpäin😍
 
Ei kun tässä 2 viivaa on positiivinen eli heikentynyt hedelmällisyys Kaksi viivaa voi olla myös negatiivinen eli jos testiviiva on haaleampi kun kontrolli. Testissäni molemmat viivat oli tasavahvat

Mittaa FSH hormoonia ja positiiviseen tulokseen pitää olla 25mIU/ml tai yli virtsassa.

Aioin olla yhteydessä neuvolaan jotta pääsisin gynelle ja verikokeisiin.Teen vielä sen toisen testin ja otan sitten yhteyttä.Google laulanut koko aamun ja epätoivo vallannut mielen Ovis testejäkin vielä kaapissa mutta turhaa varmaan niitä tehdä, lh kyllä ilmeisesti kohoaa ,mutta ovulaatio ei voi tapahtua jos FSH liian korkea.
Ok. Toivottavasti saisit neuvolasta jotain apua. Tekisi itsekin mieli tehdä hedelmällisyys testi mutta kun ei niitä menkkoja näy. KP 60 jo 😭. Jotenkin tuntuu että itselläni on vaihdevuodet alkaneet. Lisäksi ollaan miehen kanssa riidelty aika paljon niin toisaalta hyvä että ei raskautta ole alkanut. Sen verran avaudun että mies nukkuu nykyään sohvalla ja minä makuuhuoneessa. Eli seksiä pyöreä nolla.
 
Ok. Toivottavasti saisit neuvolasta jotain apua. Tekisi itsekin mieli tehdä hedelmällisyys testi mutta kun ei niitä menkkoja näy. KP 60 jo . Jotenkin tuntuu että itselläni on vaihdevuodet alkaneet. Lisäksi ollaan miehen kanssa riidelty aika paljon niin toisaalta hyvä että ei raskautta ole alkanut. Sen verran avaudun että mies nukkuu nykyään sohvalla ja minä makuuhuoneessa. Eli seksiä pyöreä nolla.
Tsemppiä sinullekin ❤❤Ei ole helppo tilanne sekään, että menkkoja ei näy ei kuulu😥Toivottavasti saatte asiat sovittua 💕

Itsekin pelkään että milloin vuodot vaan jää pois jos kerran esivaihdevuodet jo menossa 💔 En ole yhtään valmis vielä vaihdevuosiin😭 Ajatus järkyttää ja surettaa, kun aina kuvitellut että on +50v asioita ☹Sen verran tiedän että äitini menkat loppui kuulemma kuin seinään hänen ollessaan 50v eli itselläni siihen olisi vielä 10v aikaa. Tiedätkö milloin äidilläsi alkoi vaihdevuodet? Voi olla kuulemma periytyvää.
 
Tsemppiä sinullekin Ei ole helppo tilanne sekään, että menkkoja ei näy ei kuuluToivottavasti saatte asiat sovittua

Itsekin pelkään että milloin vuodot vaan jää pois jos kerran esivaihdevuodet jo menossa En ole yhtään valmis vielä vaihdevuosiin Ajatus järkyttää ja surettaa, kun aina kuvitellut että on +50v asioita Sen verran tiedän että äitini menkat loppui kuulemma kuin seinään hänen ollessaan 50v eli itselläni siihen olisi vielä 10v aikaa. Tiedätkö milloin äidilläsi alkoi vaihdevuodet? Voi olla kuulemma periytyvää.
Muistelin että ois alkanut siinä jossain viisikymppisenä. Mulle kyllä gyne joskus 39 v sanoi että sulla on vielä monta hedelmällistä vuotta jäljellä. Kun vielä on kaksi raskautta sen jälkeen ollut. Niin luulisi niitä munasoluja olevan. Kun on periaatteessa 2 v ollut ovuloimatta 😊. Mutta eihän sitä koskaan tiedä. Miehelle kyllä sanoin kuopuksen syntymän jälkeen että taisi olla mun viimeinen toimiva munasolu 😂
 
Pahoittelen pelkkä kuva -viestistä, testasin @Wintersun antamaa neuvoa ! joo, se vuorokausi kesti 3 tuntia. Vatsaa nippailee niin pirusti ja rintoja satunnaisesti (rintojen fiilikset yhä identtinen merkki menkoista) , vatsanippailut ei oo perinteisen pms-nippailun tuntuista
NIIN. Perkele. Ois pitäny uittaa se pc:kin samaan pissaan, tuo on apteekin ultra ja livenä , testiajalla (kuten kuvakin) selkeä vaaleanpunainen haamu. No , eilen pc nega pregnylistä mutta VOISKO VIELÄ olla tämä pregnyliä?? Äh. Aina ei järki paljoa päätä kyllä paina
Kyllä tuo lupaavalta näyttää, toivottavasti tulee varmemmat viivat seuraavalla!

Voi kun on niin monta haamulaista ja jännitettävää!

@Millis86 mullakin tosiaan tuo pepsi max "paheena". Oon itseasiassa kans pyrkinyt vähentämään sen juomista, mutta en raskautta ajatellen vaan ällöttää se makeutusaineiden määrä mitä kaadan kurkusta alas. Lisäksi uskon/testaan onko sillä vaikutusta mun verensokereiden heittelyihin, meinaa vähän häiritä kun niin heittelee liian ylös sokerit ei oo koskaan mennyt mutta se tuntuu ISOSTI oloissa, kun humpsahtaa alas
Joo se aspartaami siinä itseäkin ahdistaa. On muka raskaanaoleville ok makeutusaine mutta en muuten tykkäisi käyttää makeutusaineita kun turvottavat ja tuntuvat käyttäytyvän elimistössä sokerin lailla. En siis ihmettelisi tuota sinun verensokereiden heittelyäkään.

@Kuumeilija40 Toivottavasti saatte sovittua. ❤
 
Kyllä tuo lupaavalta näyttää, toivottavasti tulee varmemmat viivat seuraavalla!

Voi kun on niin monta haamulaista ja jännitettävää!


Joo se aspartaami siinä itseäkin ahdistaa. On muka raskaanaoleville ok makeutusaine mutta en muuten tykkäisi käyttää makeutusaineita kun turvottavat ja tuntuvat käyttäytyvän elimistössä sokerin lailla. En siis ihmettelisi tuota sinun verensokereiden heittelyäkään.

@Kuumeilija40 Toivottavasti saatte sovittua.
Niinpä. Eikö keho luule sitä sokeriksi -> insuliinin tuotanto alkaa ja ei ookkaan sokeria kehossa -> verensokereiden lasku? Omaa päättelyä tuo, en oikeasti edes tiedä 😅
 
Mulla tänään DPO 8 ja just heitin kaikki raskaustestit roskiin 😂 okei, ei niitä ollut kuin yksi paketti mutta silti. Jotenkin tässä tajunnut että stressaa itseäni viivojen tuijottelu. Tai no, oikeastaan pelkään sitä että saan hailean haamun ja se ei siitä vahvenekaan. Katsotaan siis näkyykö viikonloppuna kuukautisia ja testaan sit maanantaina. Oireista sen verran että alavatsassa ajoittain tuntemuksia, eilen ja tänään alkanut itkemään ihmeellisistä syistä, hieman flunssainen olo ja välillä oksettava olo. Tosin voi olla PMS:ää ja helteet voi myös vaikuttaa.

tsemppiä kaikille <3
 
Kyl se eiliset munisten tuntemukset ovista enteili, alko ne limatki lorista aamulla 🙈 tosi myöhässä vaan kun jo kp19...
Onko teillä koskaan runsas alkoholin käyttö siirtänyt ovulaatiota? Mietin kun vetäsin kierron alkupuolella ekat rehelliset perseet kuuteen vuoteen kun saatiin lapset kerrankin hoitoon nii olisko se voinu pitkittää...?🤔
Seuraava ongelma onkin miten viettelen äijän sänkyyn kun sillä on miesflunssa eikä varmasti yhtään yhteistyö haluinen 😆🙄 mut ehkä se paras päivä on vasta huomenna tai yli huomenna kun tänään vasta alko limaa tulla?🤔
 
Viimeksi muokattu:
Moi! Uutena täällä tuun mukaan keskusteluun😊 taustalla oon lueskellut ja seuraillut.
Esikoinen syntyi 7/21 ja nyt toinen toiveissa.
Ehkäisy jätettiin viime kuussa pois. imetän vielä kerran päivässä. Kierto ei ehkä aivan täysin ole palautunut ja viime kuussa juuri kun sain ovis hymynaaman niin ei mennyt montaa päivää kun korona iski ja sekoitti kierron ja kuukautiset alkoivat viikon etuajassa. Ovulaatio tuli ihan normaaliin tapaan ja toivottavasti nyt onnistaisi. Nyt taitaa olla dpo 4 menossa. Flo ennustaa kuukautisia alkavaksi tämän viikon lauantaille mutta saa nähä miten menee 😁
 
@Tiutau13 No ei kyllä ole enää epävarmaa plussasta, varovaiset onnittelut ja viivan vahvistumista!

ja onnea @Mammuzka , selvästi on viiva vahvistunut jo päivänkin sisällä!

@liebling No älä nyt ihan kaikkia roskiin heitä, kyllä se yksi testi ainakin tarvitaan, ellet meinaa mennä verikokeeseen. :ROFLMAO: Mulla on kanssa ollut yhden testin taktiikka yleensä. Muutaman kerran on pitäny juhlien takia tehdä aikainen mutta yleensä vasta kun menkat on myöhässä.
 
Niin, kun miten jotkut malttaa olla testaamatta monta päivää ennen, kun menkat pitäisi alkaa.
Minäkin aina lupaan itselleni ja miehelle, että en testaa "liian aikaisin".
No, tässä taas ollaan.
Enkä taida mainita asiasta miehelle.🙈
Tarkoitus oli, että viikonloppuna aikaisintaan testataan tai näin minä lupailin itselleni ja miehelle.

Meillä on uusperhe ja tämä olisi miehelle ensimmäinen.
Taustalla yksi keskenmeno kevättalvesta ja yksi kemialinen toukokuun lopussa.
Toivon niin, että nyt viiva vahvistuu oikein vahvaksi ja joku tarrautuu kovasti kiinni ja saisimme yhteisen pienen syliin asti.
 
Onnea plussanneille ja viivojen vahvistumista!❤

Onko millaisia oireita?
Mulla ei kummempia.
Hajut tuntuu voimakkaalle, hampaita harjatessa yökkäyttää, väsyttää, ihan pikku etomista ja huimausta.
Mulla alkaa oireet nopeasti ja ollut kemialisissakin.
Joten en uskalla vielä hirveästi iloita.
 
Mua nii pelottaa tällä hetkellä. Ihan näitä seuraavia päiviä oli esikoisesta kun alkoi tulla oireita. Lähipiirissä on nii paljon nyt ekalla plussanneita et pelottaa et mä oon nyt se joka ei plussais. Vaikka me on kärsitty vain sosiaalisesta lapsettomuudesta, se lapsettomuuden kokemus on ollut mukana jo vuosia. (ja vaikka yksi lapsikin jo on). Meillä ei myöskään oo varaa mennä heti ensi kiertoon uudelleen jos nyt ei tärppää vaan joudutaan varmaan noudattaa sellaista joka toinen kierto metodia ja sekös kans sattuu 💔. Toki oon koittanut olla ajattelematta näitä kun toisaalta on ollut jo alkuvuodesta nii vahva tunne et nyt tärppäisi mut siis silti nyt alkoi ihan kunnolla pelottaa et jos ei tärpääkkään 💔😭 Mulla on ollut nyt pari päivää selvästi liikaa aikaa miettiä
 

Yhteistyössä