Mistä vuokrata rattaat Hgissä 1-2 päiväksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matkaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eikö sattarit kävis, niitähän on huutis pullollaan.

Rattaat tulevat n 1v:lle, jonka tarvitsee niissä ehkäpä nukkua, joten selänojan eri asennot olisivat tervetulleita. Ja en aio ostaa mitään, koska tullaan lentokentälle, ja pyöritään vain keskustassa, joten ne rattaat pitää saada suht heti keskustasta käyttöön ja päästä niistä eroon, kun lähdetään taas pois junalla.

Eikö mistään voi vuokrata?

Rattaat tulevat n 1v:lle, jonka tarvitsee niissä ehkäpä nukkua, joten selänojan eri asennot olisivat tervetulleita. Ja en aio ostaa mitään, koska tullaan lentokentälle, ja pyöritään vain keskustassa, joten ne rattaat pitää saada suht heti keskustasta käyttöön ja päästä niistä eroon, kun lähdetään taas pois junalla.

Eikö mistään voi vuokrata?

en ole kuullut moisesta palvelusta, mutta voisiko lentokentältä kysellä tuollaisia?

Tee kuten maailmalla näkee tehtävän: Mene jonnekin jossa on tällaisia vuokrattavia/lainattavia rattaita (esim korkeasaari) ja lainaa niitä vähän pidemmäksi aikaa.

Eihän niitä siihen ole tarkoitettu, mutta...
Esim Pariisissa keskustassa tuli vastaan perhe, joka työnteli taaperoaan rattaissa, jotka me heti tunnistettiin Euro-Disneystä lainatuiksi. Itse ei kehdattu niitä ottaa, joten meidän taapero käveli riemukaarelta eiffelin tornille.

[QUOTE="mhm";22085834]Tee kuten maailmalla näkee tehtävän: Mene jonnekin jossa on tällaisia vuokrattavia/lainattavia rattaita (esim korkeasaari) ja lainaa niitä vähän pidemmäksi aikaa.

Eihän niitä siihen ole tarkoitettu, mutta...
Esim Pariisissa keskustassa tuli vastaan perhe, joka työnteli taaperoaan rattaissa, jotka me heti tunnistettiin Euro-Disneystä lainatuiksi. Itse ei kehdattu niitä ottaa, joten meidän taapero käveli riemukaarelta eiffelin tornille.[/QUOTE]

Tää ei kyllä taida toimia. Sillä, esim korkeasaaressa ne sijaitsevat kassojen näköpiirissä, ja muutenkin, ei varmasti kukaan tuollaista tulis ees ajatelleeksi.
Kaiken lisäksi, korkeasaaressa on rattaina poneja, ne ei mene makuuasentoon.

koita soittaa tänne??

A-T Lastenturva, VANTAA - Yritysopas

ainakin jostain vuokrauksesta puhuvat sivuilla.

OK, kiitos. Otan yhteyttä. Ongelmana on vain tuon liikkeen sijainti, mun on aika hankala päästä tuonne kehä kolmosen varrelle sen yksivuotiaan ja matkalaukkujen kanssa. Taksilla tietty pääsis, mutta kun ei oo sitä turvaistuintakaan lapselle. Menee vähän hankalaksi. Hgin keskustan liike oli kaikkein näppärin. Anyone?

ainakin Forumin parkkihallissa on rattaita lainaksi / vuokrattavaksi. Muistaakseni ihan perusbriot, joten ei ehkä ihan sitä, mitä etsit, mutta varmaan parempi kuin ei mitään.

Osta huutiksesta jotkut halvat ja sovi toimitus hgin keskustaan =) ja jätä juna-asemalle poistuessasi, eiköhän aina ilmaiset rattaa jollekin kelpaa.

[QUOTE="kolmen äiti";22086190]ainakin Forumin parkkihallissa on rattaita lainaksi / vuokrattavaksi. Muistaakseni ihan perusbriot, joten ei ehkä ihan sitä, mitä etsit, mutta varmaan parempi kuin ei mitään.

Osta huutiksesta jotkut halvat ja sovi toimitus hgin keskustaan =) ja jätä juna-asemalle poistuessasi, eiköhän aina ilmaiset rattaa jollekin kelpaa.[/QUOTE]

Ja Stockalta saa mitä vaan, kunhan kehtaa vaatia

[QUOTE="kolmen äiti";22086208]Ja Stockalta saa mitä vaan, kunhan kehtaa vaatia[/QUOTE]

Ihan kivoja vihjeitä, mutta haluaisin varmuuden rattaiden saatavuudesta jo ennen matkaan lähtöä, enkä siis pysty millään ottamaan riskiä, et parkkihallissa ei oo rattaita tai et niitä ei saa käyttöönsä esim 48 tunniksi tai et Stokkan täti ei halua mulle antaa testikäyttöön rattaita just sillä sekunnilla tms. Tuo huutiksesta osto jäänee ihan potentiaaliseksi vaihtoehdoksi, tosin siinäkin riskinsä ja maksua en esim voi suorittaa ennenkuin paikan päällä jne.

[QUOTE="kolmen äiti";22086190 begin_of_the_skype_highlighting**************22086190******end_of_the_skype_highlighting]
Osta huutiksesta jotkut halvat ja sovi toimitus hgin keskustaan =) ja jätä juna-asemalle poistuessasi, eiköhän aina ilmaiset rattaa jollekin kelpaa.[/QUOTE]

Tai ihan kirppikseltä. Käytetyt halva rattaat saa kyllä samaan hintaan, mitä vuokra maksaa on mun vakaa arvaus. Mä maksoin viimekesänä yhdistelmistä olikohan 15 euroa, kun ostin 3 v:lle kun kyllästyin sen kitinään kaupungilla.

Tai ihan kirppikseltä. Käytetyt halva rattaat saa kyllä samaan hintaan, mitä vuokra maksaa on mun vakaa arvaus. Mä maksoin viimekesänä yhdistelmistä olikohan 15 euroa, kun ostin 3 v:lle kun kyllästyin sen kitinään kaupungilla.

Kiitos LisaMarie, mutta kuten yllä mainitsin, en voi ottaa riskiä, et rattaita ei löydykään. Eihän millään kirppiksellä ole takuuvarmasti rattaita myynnissä joka hetki. Ja matkalaukkujen ja sen yksivuotiaan kanssa kirppikselle - no thanks.

Melkein olisin voinut sanoa, että lainatkaa meiltä. Meillä on tuplat, matkiksen ja pienet yhdistelmät. Mutta taitaa olla tyhmää tuntemattomiin luottaa ja uskoa että rattaat tulisivat palautetuiksi.
On tämä nykyajan meno vähän sellaista, vaikka varmasti suurin osa on kuitenkin rehellisiä.

Mutta toivottavasti löydätte rattaat käyttöönne!

Nykyään on myös Airbnb tyyppinen palvelu https://www.kinspiring.com, jossa kuluttajat voivat vuokrata matkarattaita ja muita lastentarvikkeita toisilleen. Tukee paikallisuutta hyvin. Helsingissä näyttää olevan tarjolla useammatkin matkarattaat. esim Babyzen Yoyot (menevät koneessa käsimatkatavarana) ja Baby Jogger City minit.

Yhteistyössä