Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Sain vastauksen Dextran hoitajalta tänään jonotilanteesta. Jono on tällä hetkellä 8-12 kk. Kylläpä oli masentava tieto, kun lääkäri kuitenkin puhui n. 6 kuukaudesta :( Jos Dextraan jää jonottamaan, niin parempi varmaan varautua vuoden odotukseen, ennen kuin oma vuoro on, että luovuttaja löytyy. Pitää nyt varmaan kuitenkin miettiä, että olisiko yhteydessä muuallekin, vaikka ajatus klinikan vaihdosta ei houkuta. Jossain vaiheessa ketjua (en muista missä) on ollut puhetta, että Aura klinikalla Turussa ei ollut silloin jonoa. Ehkä sieltä ja Ovumiasta voisi kysellä tilannetta, jos päätyy muualta kyselemään. Lahjasoluneuvonta on vielä tämän kuun lopussa, niin sen jälkeenhän se olisi sitten pelkkää odottelua pahimmassa tapauksessa vuosi.
 
Sain vastauksen Dextran hoitajalta tänään jonotilanteesta. Jono on tällä hetkellä 8-12 kk. Kylläpä oli masentava tieto, kun lääkäri kuitenkin puhui n. 6 kuukaudesta Jos Dextraan jää jonottamaan, niin parempi varmaan varautua vuoden odotukseen, ennen kuin oma vuoro on, että luovuttaja löytyy. Pitää nyt varmaan kuitenkin miettiä, että olisiko yhteydessä muuallekin, vaikka ajatus klinikan vaihdosta ei houkuta. Jossain vaiheessa ketjua (en muista missä) on ollut puhetta, että Aura klinikalla Turussa ei ollut silloin jonoa. Ehkä sieltä ja Ovumiasta voisi kysellä tilannetta, jos päätyy muualta kyselemään. Lahjasoluneuvonta on vielä tämän kuun lopussa, niin sen jälkeenhän se olisi sitten pelkkää odottelua pahimmassa tapauksessa vuosi.
No huh huh. Tämä selittänee sen, miksei meilläkään ole tilanne edennyt. Pitänee itsekin olla yhteydessä Tampereelle, koska olisi todella kiva, että ennen kesää tapahtuisi jotakin.
Onko kenelläkään tietoa, että mitä maksuja tulee maksettavaksi kahteen kertaan, jos jonottaa useammalla klinikalla? Pitääkö lahjasoluneuvonnassa käydä uudestaan?
 
Samaa kyselin tuossa aiemmin mitä jonotus toiselle klinikalle vaatii. Toiseen paikkaan saatu lahjasoluneuvonta pitäisi riittää ainakin. Meillä lääkäri Dextrassa sanoi toivovansa, että neuvonta käytäisiin tunnetila.net kautta, koska tekevät yhteistyötä heidän kanssaan. Eli käsitin, että sen voisi halutessaan käydä muuallakin. Tämäkin tuntuu tukevan sitä, että neuvonta ei ole klinikasta riippuvainen. Ensikäynti varmaan toisella klinikalla? Ainakin omasoluhoidoissa siirtyessä julkiselta yksityiselle meillä oli hoidonsuunnittelu/ensikäynti, mihin olimme täyttäneet esitietokaavakkeet. Lääkäri katsoi sitten vielä kannasta haluamiaan labratuloksia ym. julkiselta. Luulisi, että samalla systeemillä pääsisi jonoon, jos on jo toisella klinikalla katsottu kriteerien täyttyvän. Taidan itse jo ennen kuun lopussa olevaa neuvontaa laittaa viestiä Helsingin Ovumian tai Turun Aura klinikalle tai molempiin.

Sinuna pepperpepper ehkä kysyisin Dextrasta missä kohtaa jonoa olette, kun kuitenki kohta olette puolivuotta jonossa olleet. Hoitajan mukaan siis syksyllä oli vielä 4-6 kk jono, eli voihan olla että teidän edessä ei enää niin paljon jonottajia ole.
 
vierailija
Samaa kyselin tuossa aiemmin mitä jonotus toiselle klinikalle vaatii. Toiseen paikkaan saatu lahjasoluneuvonta pitäisi riittää ainakin. Meillä lääkäri Dextrassa sanoi toivovansa, että neuvonta käytäisiin tunnetila.net kautta, koska tekevät yhteistyötä heidän kanssaan. Eli käsitin, että sen voisi halutessaan käydä muuallakin. Tämäkin tuntuu tukevan sitä, että neuvonta ei ole klinikasta riippuvainen. Ensikäynti varmaan toisella klinikalla? Ainakin omasoluhoidoissa siirtyessä julkiselta yksityiselle meillä oli hoidonsuunnittelu/ensikäynti, mihin olimme täyttäneet esitietokaavakkeet. Lääkäri katsoi sitten vielä kannasta haluamiaan labratuloksia ym. julkiselta. Luulisi, että samalla systeemillä pääsisi jonoon, jos on jo toisella klinikalla katsottu kriteerien täyttyvän. Taidan itse jo ennen kuun lopussa olevaa neuvontaa laittaa viestiä Helsingin Ovumian tai Turun Aura klinikalle tai molempiin.

Sinuna pepperpepper ehkä kysyisin Dextrasta missä kohtaa jonoa olette, kun kuitenki kohta olette puolivuotta jonossa olleet. Hoitajan mukaan siis syksyllä oli vielä 4-6 kk jono, eli voihan olla että teidän edessä ei enää niin paljon jonottajia ole.
Kiitos tiedosta. Me kävimme juurikin tuolla Tunnetilassa lahjasoluneuvonnassa ja kokemus oli todella hyvä. Laitoin Dextraan nyt viestiä ja sen mukaan olemme sitten yhteydessä muihin klinikoihin, jos vaikuttaa siltä, ettei jono ole juurikaan edennyt. Jos jaksat @Ninnni tulla tänne kertomaan muiden klinikoiden jonotilanteista, kun saat tietoa ? :)
 
No niin, kävin tuumasta toimeen samantien :) Laitoin Auran nettisivuilla chattiin kysymyksen mikä jonotilanne, kelpaako muualla tehty neuvonta ja mitä vaatii, että jonoon pääsee kun on jo muualla jonossa. Sain heti vastauksen, että jonoa heillä ei varsinaisesti ole, vaan etsivät luovuttajistaan sopivan ja hoidon voi sitten aloittaa. Sovin chatissa, että hoitaja soittaa minulle. Soitto tuli tunnin sisään ja keskustelimme tilanteestamme ja nyt on ensikäynti klinikalle varattu huhtikuun alkupuolelle. Heillä on jonkun verran ilta-aikoja ja sellaisen otimme. Ennen käyntiä täytämme esitietokaavakkeet ja pyydettiin ottamaan käynnille mukaan sellaiset paperit mitä ei kannasta näe.

Hoitaja lupaili, että hoitoon päästäisiin kevään mittaan, viimeistään kesän alussa. Hän aikoi jo alustavasti katsella meille sopivaa luovuttajaa.

Tuntuu kyllä ihan uskomattomalta, että tilanteet ovat näin erilaisia eri klinikoilla. Tämän päiväisen perusteella sain tosi hyvän kuvan Aurasta ja vaihto (jäämme kyllä vielä Dextrankin jonoon) ei nyt enää tunnu niin hankalalta. Matkaa Turkuun meillä tulee kyllä enemmän, mutta vielä ihan ok matka kuitenkin. Lisäksi hoitaja sanoi, että siirtokierron ultran voi halutessaan käydä myös Helsingissä ja toimittaa tiedot heille. Ensikäynnille menemme paikan päälle, koska hoitosopimukset pitää allekirjoittaa ja henkkarit näyttää.

On tämä kyllä yhtä aaltoilua, kun eilen oli ihan toivoton olo Dextran jonotilanteen takia ja tänään muualta saakin vastauksen, että heillä on luovuttajia jonossa saajien sijaan! Jos oikein tilanteen käsitin.
 
  • Tykkää
Reactions: Pepperpepper
Moikka kaikille! Tampereen Ovumiassa asiat etenee ´vauhdilla, Viikko sitten eka soitto heille, siitä kahden päivän päästä ensi käynti ja tänään soittivat, että meille on löytynyt luovuttaja! Siis viikon sisällä koko homma. Dextrasta emme ole siis kuullut mitään, jonoon menimme joulukuussa.
Lahjasoluneuvonnan kävimme myös Tunnetilassa ja sitä lausuntoa sekä muita papereita odotetaan nyt Dekstrasta. Ensi viikolla ehkä on jo lahjoittajan punktio sekä tietty mieheni solut maljalle hedelmöittymään. Siitä sitten mahdolliset blastot pakastetaan. Omaa siirtoa ajattelimme toukokuulle.
Eli voin hyvin suositella Ovumiaa teille kaikille. Aurassa näköjään kanssa hyvä säpinä @Ninnni(y)
 
Aika kuluu nopeasti ja täällä pikkuveli on jo 1 kk ja 19 päivän ikäinen. Hän saapui maailmaan suunnitellulla sektiolla viikolla 36+1 etisen istukan toistuvien verenvuotojen takia, haluttiin välttää mahdollinen loppuraskauden syöksyvuoto ja akuutti sektio. 2450g ja 45 cm täyden kympin poika <3 Alku vauvan kanssa meni hyvin ennenaikaisuudesta huolimatta, mutta pian kotiutumisen jälkeen sairastuttiin kaikki rs-virukseen (esikoinen sai tartunnan päiväkodista). Vauvan ollessa vain 11 päivän ikäinen lähdin hänen kanssa päivystykseen kun huolestuin hengityksestä. Päivystyksestä päädyttiin eristyshuoneeseen lastenosastolle. Sairaalassa jouduttiin olemaan jopa 10 vrk, vauvalla oli melko pitkään hengitystuki (paineistettu huoneenilma) ja osan ajasta meni myös lisähappea. Nenämahaletku oli vielä pidempään ja tämän jäljiltä syöminen on edelleen hieman haastavaa. Vauva usein nukahtelee rinnalle ja lisämaitoa on pitänyt antaa pullosta, mikä tekee myös sen että vauva on tottunut saamaan maidon helposti pullosta ja protestoi kun pitäisi jaksaa imeä rintaa vähän enemmän. Viime viikkoina painoa on onneksi tullut hyvin ja nyt yritetään vähentää pullosta otetun maidon osuutta. Melko raskas alku meillä on ollut ja moneen otteeseen olen kaivannut kumppania rinnalle. Tässä olen myös ymmärtänyt, miten helppoa esikoisen kanssa oli. Onneksi näin päin, muuten ei olisi ehkä tullut toista. Ja onneksi on mun vanhemmat, jotka ovat auttaneet meitä tosi paljon. Vauva on ihana ja niin suloinen ja vaikka usein on raskasta, ehkä eniten koska heräilee niin tiheästi öisin, niin olen hänestä tosi onnellinen <3 Ja esikoinen onneksi suhtautuu vauvaan hyvin. Pojilla on sama siittiöiden luovuttaja mutta eri munasolunluovuttaja. Esikoinen on tosi vaalea ja vauva selvästi tummempi, mutta leuan alueella on mielestäni jotain samaa. Mielenkiintoista nähdä löytyykö lisää samaa näköä, kun kasvavat.

Tsemppiä kaikille omiin vaiheisiinne, toivottavasti saatte kaikki oman nyyttinne syliin <3
 
Heippa!
Ajattelin kirjoitella tänne vähän meidän väliaikatietoja. Viime viikolla tuli vastaus Dextrasta, ja myös meidän kohdalla on jono jumahtanut, eli eivät osanneet sanoa yhtään milloin voitaisiin päästä aloittamaan hoidot. Olin sitten sähköpostitse yhteydessä sekä Tampereen Ovumiaan että Turun Aura-klinikkaan. Eilen Turun klinikalta soiteltiin ja juttelin mukavan hoitajan kanssa lähes tunnin. Varasimme sinne nyt ensikäynnin huhtikuun lopulle, koska meillä oli jo valmiiksi suunnitteilla tuolloin reissu Turkuun. Jos kaikki on minulla kunnossa ja löytyy sopiva luovuttaja, saattaisimme päästä aloittamaan hoidot jo loppukeväästä tai kesän alussa. Varovaisen toiveikas olo :)
 
  • Tykkää
Reactions: nasu08
Heippa!
Ajattelin kirjoitella tänne vähän meidän väliaikatietoja. Viime viikolla tuli vastaus Dextrasta, ja myös meidän kohdalla on jono jumahtanut, eli eivät osanneet sanoa yhtään milloin voitaisiin päästä aloittamaan hoidot. Olin sitten sähköpostitse yhteydessä sekä Tampereen Ovumiaan että Turun Aura-klinikkaan. Eilen Turun klinikalta soiteltiin ja juttelin mukavan hoitajan kanssa lähes tunnin. Varasimme sinne nyt ensikäynnin huhtikuun lopulle, koska meillä oli jo valmiiksi suunnitteilla tuolloin reissu Turkuun. Jos kaikki on minulla kunnossa ja löytyy sopiva luovuttaja, saattaisimme päästä aloittamaan hoidot jo loppukeväästä tai kesän alussa. Varovaisen toiveikas olo
Mä oon ymmärtänyt, että Aura-klinikka on kiva ja edullisempi kuin muut.

Täällä ollaan pyydetty konsultaatiota OLGA-klinikalta Venäjältä. Lähetin sinne ultravideot ja kuvat, kun tilanteeni on haastava myoomien ja endometrioosin vuoksi. Näitä ei Suomessa nähty esteenä, mutta Viro ei ottanut hoitoon ja OLGA:kin kertoi, että mitä kaikkea pitäisi tehdä ennenkuin tiedetään että, voidaanko alkio siirtää.

MRI-scan - kaiketi msgneettikuvaus, joka näyttää kaiken kohdussa (sitä ennen 3 kuukauden hormonikuuri ja vaihdevuositila), hysteroskopia ja mahdollisesti myös laparoskopia. Mutta konsultoivat välivaiheet ilmatteeksi , että kannattaako edetä.

Suomessa voi kaiken tehdä (maksaa paljon) ja, jos kaikki menisi hyvin, niin tämän vuoden loppupuolella vasta voisi ajatella siirtoa. Sen voi tehdä muuallakin kuin Venäjällä.

Olen siis jo 47-v ja tuolla Olgassa paljon 44-51 v-potilaita.

Onko muille tehty em. toimenpiteitä?laproskopia pelottaa minua - siihen asti voisin edetä.
 
Heippa!
Ajattelin kirjoitella tänne vähän meidän väliaikatietoja. Viime viikolla tuli vastaus Dextrasta, ja myös meidän kohdalla on jono jumahtanut, eli eivät osanneet sanoa yhtään milloin voitaisiin päästä aloittamaan hoidot. Olin sitten sähköpostitse yhteydessä sekä Tampereen Ovumiaan että Turun Aura-klinikkaan. Eilen Turun klinikalta soiteltiin ja juttelin mukavan hoitajan kanssa lähes tunnin. Varasimme sinne nyt ensikäynnin huhtikuun lopulle, koska meillä oli jo valmiiksi suunnitteilla tuolloin reissu Turkuun. Jos kaikki on minulla kunnossa ja löytyy sopiva luovuttaja, saattaisimme päästä aloittamaan hoidot jo loppukeväästä tai kesän alussa. Varovaisen toiveikas olo
On kyllä harmillinen tuo Dextran jonotilanne. Minäkin eilen taas juttelin Auran hoitajan kanssa, kun alkuperäinen ensikäynti huhtikuun puolella jouduttiin heidän toimestaan perumaan. Saimme sovittua ajan sitten jo tälle viikolle. Hoitaja on katsonut jo meille sopivan luovuttajan ja on häneen yhteydessä ennen meidän käyntiä ja ensikäynnillä kuulemme lisää. Ja ilmeisesti luovuttajia piisaa, koska puhui että jos hän ei pääse, niin katsoo sitten muita. Ensi viikolla sitten lahjasoluneuvonta. Sama täällä, varovaisen toiveikas olo :) Ja edelleen ihmeissään oleva, että klinikkaa vaihtamalla tässä alkoi näin vauhdilla asiat etenemään :)

Ja loistavaa, että täällä voi jakaa tietoa näistä jonotilanteista (tai jonottomuudesta), ettei kukaan jää siihen uskoon, että kaikkialla olisi pitkät jonot, jos jossain on.
 
Maanantaina oli ensimmäinen ultra luovuttajalla, toinen tulossa perjantaina. Punktio sitten ensi viikolla kai ma tai ti. En tiedä yhtään solujen lukumäärää. Voiko semmoista kysyä? Välillä tuntuu, että ei kehtaa kysellä mitään vaikka ollaankin maksavia asiakkaita:)
Teillä @Ninnni olisi siis jo solut pankissa?!? Mahtavaa! Kuinka se homma sitten etenee? Meillä mies menee antamaan punktiopäivänä siittiöt ja kaikki alkiot menee sitten 5. päivänä ymmärtääkseni pakkaseen. En tiedä monta munista ne meille antavat, kun meillä vain yksi lapsi haaveissa.
 
  • Tykkää
Reactions: Pepperpepper
Maanantaina oli ensimmäinen ultra luovuttajalla, toinen tulossa perjantaina. Punktio sitten ensi viikolla kai ma tai ti. En tiedä yhtään solujen lukumäärää. Voiko semmoista kysyä? Välillä tuntuu, että ei kehtaa kysellä mitään vaikka ollaankin maksavia asiakkaita
Teillä @Ninnni olisi siis jo solut pankissa?!? Mahtavaa! Kuinka se homma sitten etenee? Meillä mies menee antamaan punktiopäivänä siittiöt ja kaikki alkiot menee sitten 5. päivänä ymmärtääkseni pakkaseen. En tiedä monta munista ne meille antavat, kun meillä vain yksi lapsi haaveissa.
Ei ole soluja pankissa, vaan Aurassa ilmeisesti on halukkaita luovuttajia enemmän, kuin saajia niin hoitaja ottaa yhteyttä sopivaan luovuttajan kysyäkseen pääsetkö nyt kevään aikana tekemään hoitoa. Meilläkin mahdolliset alkiot sitten pakastetaan (itse toivon, että blastoina), eli ei vaadi mulla synkronointia luovuttajan kierron kanssa.

Meillä ainakin kaikki luovuttajan solut tulee meille, mutta onkohan Ovumiassa sitten niin, että saattavat jakaa soluja, jos niitä on paljon?

Dextrassa ainakin lääkäri sanoi, että kaikissa vaiheissa saa tietoa, kuten omasoluhoidoissakin, että minkä verran soluja tulossa jne.. Aion kyllä Aurassakin kysellä, jos ei automaattisesti kerrota :D

Teillä alkaa jo olla jännät paikat siellä, kun ensi viikolla jo selviää alkioiden määrä :) Tsemppiä!
 
Noista Dextran jonoista. Keväällä 2021 meille sanottiin, että jonotusaika on keskimäärin ollut n. 3-4 kk. Toki sielläkin asiaan vaikuttaa myös sopivan luovuttavan löytyminen, koska jokainen luovuttaja ei tietenkään ole sopiva jokaiselle jonossa olevalle. Meille pahoiteltiin kesällä -21 koronasta johtunutta pidentynyttä jonotusaikaa, joka tuolloinkin oli meidän kohdallamme lopulta ”vain” n. 5kk (ei tosin ollut ongelma meille, koska olimme henkisesti varautuneet siihen, että koko prosessi olisi paljon pidempi ja hankalampi, kuin mitä se sitten oli).

Luettuani viime aikaisia kommentteja Dextran jonoista, mietin sitä, voisiko asiaan olla vaikutusta meneillään olevalla Venäjä-Ukraina kriisillä? Ainakin moni Ukrainaan ja Venäjälle ivf/lahjasoluhoitoihin lähtöä suunnitellut pariskunta esim. briteistä on joutunut sodan takia hakeutumaan hoitoihin muualle. Suomessa (varsinkin pk-seudulla) merkittävä osa yksityisten klinikoiden potilaista on käsittääkseni jo ennen Ukraina-Venäjä konfliktia tullut ulkomailta, joten voisiko olla, että jonoihin on tänä keväänä hakeutunut ulkomailta entistä enemmän pariskuntia? Ukraina ja Venäjähän ovat molemmat olleet suosittuja kohdemaita hedelmöityshoitoihin hakeutuvien keskuudessa mm. edullisempien hintojen vuoksi. Enkä nyt siis puhu pelkästään sijsissynnytysbisneksestä, vaan myös lahjasoluhoitoja tehdään (tai tehtiin, ennen sotaa) molemmissa maissa ulkomaalaisille paljon.

Tulipahan nyt vaan mieleen… Ei sillä, että jonojen syillä sinänsä olisi merkitystä niille, jotka hoitoihin pääsyä odottavat. Ja todella hienoa kuulla, ettei jonotilanne kaikkialla Suomessa ole yhtä vaikea kuin Hgissä. 🙂 Tsemppiä kaikille uusille hoitoihin pääsyä odotteleville! ☀
 
Aika kuluu nopeasti ja täällä pikkuveli on jo 1 kk ja 19 päivän ikäinen. Hän saapui maailmaan suunnitellulla sektiolla viikolla 36+1 etisen istukan toistuvien verenvuotojen takia, haluttiin välttää mahdollinen loppuraskauden syöksyvuoto ja akuutti sektio. 2450g ja 45 cm täyden kympin poika <3 Alku vauvan kanssa meni hyvin ennenaikaisuudesta huolimatta, mutta pian kotiutumisen jälkeen sairastuttiin kaikki rs-virukseen (esikoinen sai tartunnan päiväkodista). Vauvan ollessa vain 11 päivän ikäinen lähdin hänen kanssa päivystykseen kun huolestuin hengityksestä. Päivystyksestä päädyttiin eristyshuoneeseen lastenosastolle. Sairaalassa jouduttiin olemaan jopa 10 vrk, vauvalla oli melko pitkään hengitystuki (paineistettu huoneenilma) ja osan ajasta meni myös lisähappea. Nenämahaletku oli vielä pidempään ja tämän jäljiltä syöminen on edelleen hieman haastavaa. Vauva usein nukahtelee rinnalle ja lisämaitoa on pitänyt antaa pullosta, mikä tekee myös sen että vauva on tottunut saamaan maidon helposti pullosta ja protestoi kun pitäisi jaksaa imeä rintaa vähän enemmän. Viime viikkoina painoa on onneksi tullut hyvin ja nyt yritetään vähentää pullosta otetun maidon osuutta. Melko raskas alku meillä on ollut ja moneen otteeseen olen kaivannut kumppania rinnalle. Tässä olen myös ymmärtänyt, miten helppoa esikoisen kanssa oli. Onneksi näin päin, muuten ei olisi ehkä tullut toista. Ja onneksi on mun vanhemmat, jotka ovat auttaneet meitä tosi paljon. Vauva on ihana ja niin suloinen ja vaikka usein on raskasta, ehkä eniten koska heräilee niin tiheästi öisin, niin olen hänestä tosi onnellinen <3 Ja esikoinen onneksi suhtautuu vauvaan hyvin. Pojilla on sama siittiöiden luovuttaja mutta eri munasolunluovuttaja. Esikoinen on tosi vaalea ja vauva selvästi tummempi, mutta leuan alueella on mielestäni jotain samaa. Mielenkiintoista nähdä löytyykö lisää samaa näköä, kun kasvavat.

Tsemppiä kaikille omiin vaiheisiinne, toivottavasti saatte kaikki oman nyyttinne syliin <3
Onnea. Onpas ollut rankka alku! Seuraan taustalla ryhmää, vaikkei meille enää vauvaa tuu. Neiti täyttää kohta 2 v ja ensi viikolla alkaa päiväkoti.
 
Onko tulossa tuplat?
Korkea hcg ei välttämättä tarkoita sitä, itellä oli rv 5 jo 5300 ja ihan yksöisraskaus kyseessä (+ ultrissa ja niptissä kaikki niinkuin pitääkin). 🙂 Jostain muistan lukeneeni, että korkea hcg alkuraskaudessa vois viitata poikasikiöön. En tiedä pitääkö miten hyvin yleisesti paikkaansa, mutta meille ainakin on poika tulossa. 😄
 
vierailija
Korkea hcg ei välttämättä tarkoita sitä, itellä oli rv 5 jo 5300 ja ihan yksöisraskaus kyseessä (+ ultrissa ja niptissä kaikki niinkuin pitääkin). Jostain muistan lukeneeni, että korkea hcg alkuraskaudessa vois viitata poikasikiöön. En tiedä pitääkö miten hyvin yleisesti paikkaansa, mutta meille ainakin on poika tulossa.
Täällä kans poika tulossa.
T. Tuo jolla oli hcg melkein 4000 rv5 lopulla
 
Lähdettiin mekin kokeilemaan lahjasoluhoitoja, mutta rahat vain meni eikä saatu yhtään alkiota. :cry:Kamalassa epätietoisuudessa ollaan vellottu tämän jälkeen, eikä uskalleta yrittää uudestaan jos käy taas näin. Omilla soluilla tehtyihin hoitoihin ei enää palata, vaikka nyt itse epäiltiin olisiko vika sittenkin miehen siittiöissä eikä omissa munasoluissani, kun omia alkioita kuitenkin saatiin useita yksittäisiä. Ja nyt lahjasoluilla ei mitään. Lääkäri ei suostunut (suositellut) yrittämään minun munasoluilla ja lahjasiittiöillä. Vaikka olisin voinut vaikka vannoa että tulos olisi näin parempi kuin tämä viimekertainen.

Nyt mietinnässä lahja-alkiot. Onko niihin ollut jonoa? Mille klinikalle kannattaa mennä?
 
Korkea hcg ei välttämättä tarkoita sitä, itellä oli rv 5 jo 5300 ja ihan yksöisraskaus kyseessä (+ ultrissa ja niptissä kaikki niinkuin pitääkin). Jostain muistan lukeneeni, että korkea hcg alkuraskaudessa vois viitata poikasikiöön. En tiedä pitääkö miten hyvin yleisesti paikkaansa, mutta meille ainakin on poika tulossa.
Tuo on mielenkiintoinen tieto, mulla taitaa olla samanlainen tilanne. Aiemmin luulin korkean hcg:n johtuvan alkion todella hyvästä laadusta. Veikkaan, että mullakin on tulossa poika, tosin ajattelin sen johtuvan vähäisistä raskausoireista.
 
  • Tykkää
Reactions: Adelieamanda

Yhteistyössä