Miksi lapsellisuutta pitäisi selittää tai puolustella?Vaikka osaat kuinka monisanaisesti puolustaa ja selittää lapsellisuuttasi, se ei kuitenkaan mitätöi sitä.
Maailma muuttuu. Muun muassa Homo ja Muna ovat hyväksyttyjen nimien listalla.Voihan sitä itse olla vaikka ja mitä erikoista lumihiutaletta.
Mutta lapsia ei saa ihan kaikille omille erikoisuuksille altistaa. Hyvin moni ihminen, jolla on nimi jota joutuu selittelemään ihmisille vaikka tavallisestakin syystä (tuleeko väliviiva Annamaijaan vai ei), tuskailevat että miksi vanhemmat antoivat sellaisen nimen.
Vois musta antaa lapselle kiva nimeksi joku Kyhmyjoutsen Lampi, mutta en halua antaa lapselle elinikäistä urakkaa sen nimen selittelystä. Se olisi vain itsekästä.
Kulttuuria saa uudistaa ja muuttaa, mutta ei väkisin, eikä lasten kustannuksella.
Parempi kysyä niiltä, jotka puolustelevat käyttäytymistään.Miksi lapsellisuutta pitäisi selittää tai puolustella?
Hoh ja hoijaa.Onko yksikään lapsi nauranut vielä tälle ”horo”-nimelle tässä ketjussa?
Noo...nykyajan rakkauslempeys-tuuba on sitä, että kaikesta tehdään jotai tajuttoman tylsää hyminää. Ja tosikkomaista varsinkin.ne jotka on vähän lapsellisia on monasti kivempiä ku tosikot
Nuo kaksi nimeä ymmärretään nykykielessä aivan toisin, mikä niiden alkuperäinen tarkoitus on ollut.Kuka vanhempi niin tekee?
Noh, nyt kun olemme asian äärellä niin ei varmaan saa nauraa kun joku ilmoittaa olevansa kotoisin esim. Ämmänperseestä?
Tai paikoista nimeltä:
1. Alahoro, Asikkala
2. Ala-Mulkku, Vaala
3. Alapää, Kouvola
4. Ensimmäinen Kaljalampi,
Suomussalmi
5. Hassis, Kokkola
6. Helvetti, Kuopio
7. Homeperseensuo, Hamina
8. Horo, Saarijärvi
9. Huoranpelto, Kuopio
10. Hätäpaskanlähde, Isokyrö
11. Hörhö, Lieksa
12. Iso-Muna, Pälkäne
13. Jeren Viinanotko, Mikkeli
14. Joulu-Viinavaara, Sodankylä
15. Junttikylä, Pyhäjärvi
16. Juostenpaskattu, Ylöjärvi
17. Kakkakallio, Lappeenranta
18. Kaljakuru, Lohja
19. Kantopervonkallio
20. Karonpalli, Laihia
21. Kiimakeidas, Siikainen
22. Kullivaara, Suomussalmi
23. Kusipää, Sodankylä
24. Lemu, Salo
25. Mulkkujärvi, Alavus
26. Muorinperse, Kuopio
27. Mössö, Kirkkonummi
28. Nahkahousut, Helsinki
29. Naimalampi, Suomussalmi
30. Pahanpervonkangas, Ulvila
31. Palliainen, Kittilä
32. Pallivaha, Turku
33. Paskahauta, Keuruu
34. Paskalampi, kymmeniä, mm. Espoo, Oulu, Mikkeli, Joensuu
35. Persepyöreinen, Kuopio
36. Pervonmaa, Loimaa
37. Pieru, Hämeenlinna
38. Pikku Pöksynhaara, Espoo
39. Pimppiniemi, Laukaa
40. Pissilaki, Muonio
41. Pissilinna, Turku
42. Pöljä, Siilinjärvi
43. Suolisto, Ulvila
44. Terskanperä, Siikalatva
45. Tissinpohja, Heinola
46. Tissisaaret, Inari
47. Umpimähkä, Viitasaari
48. Viinäränni, Savonlinna
49. Vittulampi, useita, mm.
Kuusamo, Talvalkoski, Ranua
50. Ämmänperse, Lohja
Noo...nykyajan rakkauslempeys-tuuba on sitä, että kaikesta tehdään jotai tajuttoman tylsää hyminää. Ja tosikkomaista varsinkin.
Se että aivot reagoi huvittavaan sanaan, oli se sitten istutettuna jonkun nimessä tai kaupungissa, on normaali reaktio, jolle ei voi mitään.
Jos pankkiin tulee joku Iso-Jortikka puhumaan lainan otosta, niin ei ne pankkivirkailijan pokanpitämisvaikeudet ole sitä, että se virkailija olisi entinen koulukiusaaja ja nykyinen työpaikkakiusaaja. Ei jei jei.
Nyt pidetään ihmistä ihan tyhmänä. Se, naurattaako joku sana tai ulkonäköasia, on ihan v**un eri asia, kuin mitenä kohtelen sitä ihmistä.
Mä voin täällä nauraa tsainojen teipeille, mutta olen ottanut e-korealaisen naisen kotiimme ja ollut aivan innoissani hänen seurastaan.
Kyllä mä voin sanoa IRL, että venäläiset miehet on aneemisen ja romuluisen näkösiä.Mut mä en tajua miksi täällä tai netissä ylipäätään saa sanoa pahasti tai nauraa tai pilkata. Miksi teet niin vaikket livenä tekisi?
Ihmiset ne tätäkin lukevat.
No niimpä.Kyllä mä voin sanoa IRL, että venäläiset miehet on aneemisen ja romuluisen näkösiä.
Ja voit olla varma, että varsinkaan näinä kuukausina venäläiset miehet ei lue länsimedioita tai jotain mammapalstaa. Ei ne pääse lukemaan.
Mua v-tuttaa niin ettei veri kierrä se, että inistään aina että some on sama kuin IRL. Kun ei ole.
Somessa saa puhua asioista joista ei voi aina IRL puhua: politiikasta, uskonnosta, mikä avuksi kun mies ei ole tullut kotiin, miks ärsyttää kun parvekepolttaminen sallitaan joissain taloissa/miks ei sallita.
Mun elämässä, olemuksessa jne on piirteitä joille joku voi nauraa. Senkus nauraa, mä nauran mukana.
Se taas, että joku rakkauslöpisijöiden totinen&tosikko hyminäryhmä yrittää sanoa pikku-Kallelle "tuon tädin nimi on Naima Jortikka, mutta et saa huvittua siitä", on luonnollisen reaktion kieltämistä. EN tarkoita sormella-osoittelua ja sorsimista sen Naiman läsnäollessa, mutta jos se Kalle, Naiman tietämättä tirskuu sille nimelle, niin se sallittakoon.
Sinun pieni pahe on suurempi kuin rekka. Mun rekan kokoinen pahe on niin pieni, että hädintuskin näet sitä edes suurennuslasilla.No niimpä.
Nämä jotka täällä kritisoivat nimelle nauramiselle ovat kyllä tekopyhiä ja tietävät sen itsekin.
Vai onko se vain jotenkin länsimaisempaan tapaan parempaa haukkumista ja sorsimista kun sivalletaan sarkastisesti ja ivallisesti, kiertäen ja kaartaen, jopa selän takana.
Olen tällaistakin nähnyt ihan jokaiselta.
Jos kokee harrastavan edellämainittua niin jostakin triviaali nimestä, ihan hyväntahtoinen, huumorin vääntäminen tuntuu varmaan melko pieneltä missiltä?
Jos ei niin kannattaa miettiä miksi tekopyhyys istuu niin tiukassa.
Mureke tai keitto?Ny ois vähärasvaista naudanjauhelihaa.
Ideoita? Ei pitsaa eikä lasagnea ku niitä just oli.
Tulinen tomaattikeitto. Ja maissia runsaasti joukkoonMureke tai keitto?
En tiedä, olenko pyhä, paha, tekopyhä vaiko tekopaha, mutta juuri siinä herkässä ja epävarrmassa kehitysvaiheessaan olevalle nuorelle ei nimestä vääntäminen ole yleensä huumoria, van ihan todellista loukkaamista, vieläpä tahallaan.No niimpä.
Nämä jotka täällä kritisoivat nimelle nauramiselle ovat kyllä tekopyhiä ja tietävät sen itsekin.
Vai onko se vain jotenkin länsimaisempaan tapaan parempaa haukkumista ja sorsimista kun sivalletaan sarkastisesti ja ivallisesti, kiertäen ja kaartaen, jopa selän takana.
Olen tällaistakin nähnyt ihan jokaiselta.
Jos kokee harrastavan edellämainittua niin jostakin triviaali nimestä, ihan hyväntahtoinen, huumorin vääntäminen tuntuu varmaan melko pieneltä missiltä?
Jos ei niin kannattaa miettiä miksi tekopyhyys istuu niin tiukassa.
Herkkä kehitysvaihe...Mutta lapset pitää pakottaa sit kantamaan nimeä, joka altistaa kuittailulle?En tiedä, olenko pyhä, paha, tekopyhä vaiko tekopaha, mutta juuri siinä herkässä ja epävarrmassa kehitysvaiheessaan olevalle nuorelle ei nimestä vääntäminen ole yleensä huumoria, van ihan todellista loukkaamista, vieläpä tahallaan.
Myöhemmin, kun oma paikka maailmankartalla on selvinnyt, ei tuollaisiin kiinnitä edes huomiota, korkeintaan naurahtaa vain.
Mutta se, mitä somessa laukoo, kertoo hyvin paljon todellisuudesta. Harva pystyy ilkeilemään suoraan päin naamaa, mutta täällä voi sitten käyttäytyä "rennommin".
Jauhelihakastike, joko keitettyjä perunoita tai perunamuussia ja maissia + raikas salaatti.Ny ois vähärasvaista naudanjauhelihaa.
Ideoita? Ei pitsaa eikä lasagnea ku niitä just oli.
Paranemisia!Täällä on kinattu ja keskusteltu ja mä en saanut ilmoja mistään
No ei voi mittää! Ei väkisten!!
Edelleen kipeenä, kuumetta, ripulia, särkee, koskee, kolottaa, räkää, yskää, silmiin koskee, päähän koskee = koronaa ei.
Eli omppaa vaan astetta jytkympi lenssu, tartutin poikiinkin...
Paranemisia!
No pitäskö sulle olla palstalla joku hälynappi "tässä ketjussa rähistään!
"?
Kyllä, mulla on tylsää aina kun kuumeelta jaksan ylhäällä olla!Tai mä voin rähinäketjut linkittää aina sulle
Elluu, täällä pölisee puuterit ja contourit!