Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Juu, että hyvvää naisienpäivää kaikille ittensä vähänkin naiseksi tunteville, rotuun ja sukupuoleen katsomatta, taspuoplisesti
Eikö olisi hyvä onnitella myös niitä, jotka harrastavat naisia ja ovat heistä siis hyvin kiinnnostuneita?

Värikästä naistenpäivää - Kaiku-rouva muistaakseni postaili tällaisia värikkäitä.

Mitä sitä söis tänään...vauraassa maassa tää on jopa hävettömän ikuinen kysymys...mutta anyway, ei tee mieli lihhoo eikä kalloo...kannoo ehkä joo tai sitte ei, jotain rouskuvaa kasvista tai jopa keittoa.
Joka tapauksessa ei mitään hirveen monimutkaista ja kauan valmistuvaa = ei kiinnosta...joku keitto ja salaatti lisukkeena?
Mikä keitto? Ehdotuksia? Hallooooo?
Hernekeitto, ruisleipä ja piimää.:notworthy::ninja:

Noin suurin osa naisista ajattelee, se on geeneissä.

Samaan aikaan jaksetaan kauhistella miestä, joka ilmaisee olevansa kiinnostunut siroista ja pienikokoisista naisista.... :unsure:

Ä-ä! Teet sen, mitä inhoan!

Siis toi, että laitetaan toisten päähän ajatuksia tai mielipiteitä. Suuri osa.

Se vääristää. Joojoo, on tehty kyselyitä ja tutkimuksia. Mutta väitän, että niidenkin tulos on vääristynyt. Maailmassa on liikaa niitä, sekä ihmisiä että tahoja, jotka kertovat, mitä pitäisi olla, miltä näyttää. -Ja siis samalla niit, jotka eivät uskalla sanoa haluavansa lihavan naisen, miehen jolla on isot manboobsit, kääpiön (joku muuten jossain sanoikin ja mikä kohu siitä syntyikään). Niitä, joiden mielestä iso nainen ois upea mutta eivät voi sanoa ääneen koska mielikuva siitä saa ajattelemaan miehen haluavan olla tossun alla.

Netti todella mahdollistaa sen, että jokainen voi sanoa mielipiteensä. Mutta ilmeisesti sinäkin muistat muiden mielipiteistä parhaiten ne, jotka olivat omaasi vastaan. Mä kun keksin palstalta vain kaksi naista, jotka ovat paheksuneet sitä että sä ihannoit pieniä, siroja naisia. Ja tottapuhuen ei sekään edes ole niin. Ainakin toinen paheksuu enemmänkin ajatusta, että se pidät lapsen näköisistä naisista. Koko ei ole oleellinen.

Ja vielä toi geenijuttu. Siihenkin on älytöntä vedota, koska ei nykynainen tarvitse suojelijaa tai talonrakentajaa. ei edes metsästäjää. Ja jos silleen ajatellaan, niin mun mies on ainakin kakskytkiloa liian iso. Kevyempänä kykenisi enempään.

Samoin, mitä mies, joka ei halua siittää, elatusmaksujen pelossa, hyötyy hedelmällisen näköisestä, leveälanteisesta naisesta? Siinäkin olet muuten väärässä, että siro ei oo se geeniperimän mukainen halun kohde vaan rehevämpi, rintavarustukseltaankin enemmän maidontuottaja. Sun ihainnoima nainen EI ole se paras synnyttäjä vaan ennemminkin se, jota kukaan toinen ei vielä ole ehtinyt korkata ja näin siis viestii sisäisestä epävarmuudestasi. Eiks? :D Vai ei?

Äläkä oikeasti ota tota viimeistä tosissaan. Haluan vain ravistella kaikkia ajattelemaan ihan itse. Ja tajuamaan se, että on ihan turha vängätä siitä mitä muut haluavat ku oikeasti vain se oma halu ratkaisee ja lopulta suurin osa kuitenkin päätyy yhteen vain yhden kanssa kerrallaan. Jokaiselle siis tavallaan löytyy ottaja. -Jos vain ulkonäöstä puhutaan.

Roosalla hyvää settiä.

Jos mennään biologiaan niin mies valitsee optimaalisen synnyttäjän. Samalla kun sukupuolierot vähenevät ja miehetkin voivat synnyttää niin ollaan ajauduttu siihen, että antaa muodin luoda naisihanteet (k-pop maistuu länsimaiselle yli 40 vee aikuiselle miehelle). Tässä asetelmassa osittain kapinoidaan sukupuolierojen kaventumista vastaan, kuten Roosa kirjoittikin. Mies haluaa kokea olevansa mies.

Mä näen m1ehen kohdalla ehkä asian jotenkin myös siitä vinkkelistä, että m1es provoaa.
Juu, hän tykkää aasialaisnaisista ja jos joku kritisoi, laittaa hän vettä myllyyn. Olen itse ihan samanlainen jos sananvapauttani yritetään rajoittaa.

MUTTA, kun kuvissa näkyy olevan todella todella nuoria, ihan huomattavasti lapsen näköisiä tyttöjä seksihepenissä, niin äitinä suojeluvaistoni herää. Ihan jo yleisesti; suojaisin ketä tahansa lasta jota ahdistellaan.

Mikä on tuollaisen muodin tyrkyttämisen lopputulema? Alkaako pieni tyttäreni saada ällöttäviä kosketusyrityksiä ja kuolaa päällensä, kuten on käynyt jo lähi-itäläisten miesten toimesta!

• Tykkää
Reactions: Elena777 ja Echo
Mikä on tuollaisen muodin tyrkyttämisen lopputulema? Alkaako pieni tyttäreni saada ällöttäviä kosketusyrityksiä ja kuolaa päällensä, kuten on käynyt jo lähi-itäläisten miesten toimesta!

En usko, että muodilla tai pukeutumistyylillä on tuohon vaikutusta. Se, mitä tuossa suhteessa pitää pelätä, on toi "ei suomalainen" kulttuuri joka sallii sen että nainen tai tyttö jota mies ei vartioi on vapaata riistaa.

Eli mun puolesta mies ja muut haluavat katselkoot mitä katselevat.

Se vääristää. Joojoo, on tehty kyselyitä ja tutkimuksia. Mutta väitän, että niidenkin tulos on vääristynyt. Maailmassa on liikaa niitä, sekä ihmisiä että tahoja, jotka kertovat, mitä pitäisi olla, miltä näyttää. -Ja siis samalla niit, jotka eivät uskalla sanoa haluavansa lihavan naisen, miehen jolla on isot manboobsit, kääpiön (joku muuten jossain sanoikin ja mikä kohu siitä syntyikään). Niitä, joiden mielestä iso nainen ois upea mutta eivät voi sanoa ääneen koska mielikuva siitä saa ajattelemaan miehen haluavan olla tossun alla.

Netti todella mahdollistaa sen, että jokainen voi sanoa mielipiteensä. Mutta ilmeisesti sinäkin muistat muiden mielipiteistä parhaiten ne, jotka olivat omaasi vastaan. Mä kun keksin palstalta vain kaksi naista, jotka ovat paheksuneet sitä että sä ihannoit pieniä, siroja naisia. Ja tottapuhuen ei sekään edes ole niin. Ainakin toinen paheksuu enemmänkin ajatusta, että se pidät lapsen näköisistä naisista. Koko ei ole oleellinen.

Ja vielä toi geenijuttu. Siihenkin on älytöntä vedota, koska ei nykynainen tarvitse suojelijaa tai talonrakentajaa. ei edes metsästäjää. Ja jos silleen ajatellaan, niin mun mies on ainakin kakskytkiloa liian iso. Kevyempänä kykenisi enempään.

Samoin, mitä mies, joka ei halua siittää, elatusmaksujen pelossa, hyötyy hedelmällisen näköisestä, leveälanteisesta naisesta? Siinäkin olet muuten väärässä, että siro ei oo se geeniperimän mukainen halun kohde vaan rehevämpi, rintavarustukseltaankin enemmän maidontuottaja. Sun ihainnoima nainen EI ole se paras synnyttäjä vaan ennemminkin se, jota kukaan toinen ei vielä ole ehtinyt korkata ja näin siis viestii sisäisestä epävarmuudestasi. Eiks? Vai ei?

Äläkä oikeasti ota tota viimeistä tosissaan. Haluan vain ravistella kaikkia ajattelemaan ihan itse. Ja tajuamaan se, että on ihan turha vängätä siitä mitä muut haluavat ku oikeasti vain se oma halu ratkaisee ja lopulta suurin osa kuitenkin päätyy yhteen vain yhden kanssa kerrallaan. Jokaiselle siis tavallaan löytyy ottaja. -Jos vain ulkonäöstä puhutaan.
Joo mut jos himoitsee teinitytön näkösiä (oli niiden ikä vaikka 108 vee), täytyy viirata jo päässä. Se ei liity tyyliseikkoihin.

Se on eri asia kuin että joku tykkää vaikka rehevistä tai joku laihoista naisista.
Tai siroista ja lyhyistä, senkus tykkää.

Mut lapsennäkösyys on erikseen. Ei kukaan normaali äijä halua lapsennäköstä vaimoa.

Joo mut jos himoitsee teinitytön näkösiä (oli niiden ikä vaikka 108 vee), täytyy viirata jo päässä. Se ei liity tyyliseikkoihin.

Se on eri asia kuin että joku tykkää vaikka rehevistä tai joku laihoista naisista.

Mut lapsennäkösyys on erikseen. Ei kukaan normaali äijä halua lapsennäköstä vaimoa.
Miksei haluaisi? Se on vain ulkonäköä. Lolita-muotikin pysyy aina pinnalla. Asia erikseen on sit haluta lapsia.

Hernekeitto, ruisleipä ja piimää.
Velipoika söi noita aina ennen karatetunteja, sitten ohjaaja sanoi, että hän kantaa joka iikan niskapersotteella ulos salista, joka vielä kerran ''paskoo'' housuunsa...

Olivat pojat sopineet keskenään tekevänsä pienet källit. Äiti aina kotona ihmetteli veljen ruokahalua ja syötyä määrää ennen harkkoja.

Viimeksi muokattu:

Samoin, mitä mies, joka ei halua siittää, elatusmaksujen pelossa, hyötyy hedelmällisen näköisestä, leveälanteisesta naisesta? Siinäkin olet muuten väärässä, että siro ei oo se geeniperimän mukainen halun kohde vaan rehevämpi, rintavarustukseltaankin enemmän maidontuottaja. Sun ihainnoima nainen EI ole se paras synnyttäjä vaan ennemminkin se, jota kukaan toinen ei vielä ole ehtinyt korkata ja näin siis viestii sisäisestä epävarmuudestasi. Eiks? Vai ei?

No nyt! Wou, tekis mieli tehdä aaltoja *tekee kuviteltuja aaltoja*
Mä olen aina aatellut asiat juurikin näin*tekee lisää aaltoja* mutten ole osannut pukea ajatuksia noin hyvin sanoiksi, enkä ole jaksanukkaan. Kiits!

• Tykkää
Reactions: Kais ja Lispetti
Moro mussukat.
Eilen oli kiva kävellä uimaan/vesijumppaan. :)
Ostin uuden ihanan pehmeän pyyhkeen ja kuorintahanskat kannustamiseksi,että tulee lähettyä uimahalliin.
Mä oon saanut laitettua pyykkikoneen päälle ja siivosin kunnolla keittiön että saa uudet matot laittaa puhtaaseen keittiöön.

Se toteamus ei ollut tarkoitettu sinulle vaan ihan yleiseksi ja ehkä erityisesti Echolle.
Tuo "lapsen näköisyys" on kovin kulttuurisidonnaista ja riippuu siitä, mihin kiinnitetään huomiota.
Esim. Echon ihailemat suuret pyöreät silmät on lapsivaikutelman antava ominaisuus, toisin kuin aasialaisen kapeammat. Silmien tehostaminen meikkaamalla on siis pitkälti lapsen tai ainakin nuoremman näköiseksi tekeytymistä.
Big eyes are a symbol of youth
Unlike small eyes, larger eyes are connected to baby features that make you look innocent and attractive (especially when it comes to females).
Basically, if your eye-socket is naturally shallow, your eyes will look bigger and you will resemble traits of a baby.

A baby-faced person with plump lips and a round face can be a 40-year-old who looks like a 20-year-old instead just because of their large eyes which is sort of incredible.

Geenimme ohjaavat käyttäytymistämme, halusimmepa sitä tai emme. Toki nyky-yhteiskunta antaa vapautta tietoisesti poiketa kulttuuriperinteistä mutta geenien ohjauksen vastustaminen on vaikeampaa, koska ne saavat meidät "tuntemaan" asioita.
Emme kuitenkaan kaikki aina samalla tavalla toimi. Krutin tai Latimerian naismaku on enemmän geenien ohjaaman mallin valtavirtaa kuin omani ja tiedostan olevani se poikkeavampi.
Jokainen löytää sen oikean tai ainakin melkein. Joskus sen oikean olemus voi olla yllätys jopa itselleen.

Viimeksi muokattu:

Tuo lapsennäköisyys on sinun mielikuvasi lapsennäköisyydestä.

Miksi kaikkien pitäisi olla "normaaleja" sinun arvomaailmasi mukaisesti?
Kun keskustelimme ikäeroista parisuhteessa muutama viikko sitten, laitoin linkin ihan oikeaan Suomessa toteutettuun tutkimukseen (ei siis mihinkään iltapäivälehden kyselyyn). Arvatenkaan kukaan ei sitä lukenut. Sen tutkimuksen kappale 4.3. oli otsikoitu Heterosexual activity follows women's rather than men's sexual interest. Naisten säännöillä mennään "patriarkkaalisessa" yhteiskunnassa.
We found that women are interested in same-aged to somewhat older men and that this pattern displays itself across the measured life-span and that men show a tendency to be sexually interested in women in their mid-twenties. This tendency was also notable when the men themselves were younger or older than this age. Moreover, we found that sexual activity more closely mimics women's than men's sexual interest. We conclude that women show larger developmental plasticity than men with regard to the desired object's age and that men's heterosexual activity likely is constrained by female choice.

Laittaisitko opetusmateriaaliksi pari vartalokuvaa siroista (<50 kg), pienikokoisista (<160 cm) noin 25-v naisista, jotka eivät mielestäsi ole "lapsennäköisiä".

Kiinalaisnäyttelijä Yun Lin (Jelly Lin). Saako hänen roolisuoritustaan kiinalaiselokuvan merenneitona ihailla?

Viimeksi muokattu:
Mä näen m1ehen kohdalla ehkä asian jotenkin myös siitä vinkkelistä, että m1es provoaa.
Juu, hän tykkää aasialaisnaisista ja jos joku kritisoi, laittaa hän vettä myllyyn. Olen itse ihan samanlainen jos sananvapauttani yritetään rajoittaa.
Totta - meissä on jotakin samanlaista. :eek: Ilman pientä provoamista on keskustelu tuota "tänään söin parsakaalia ja ulkoilutin koiran"-tyyppistä.
Ihan jo yleisesti; suojaisin ketä tahansa lasta jota ahdistellaan.
Niin minäkin - olen niin toiminut myös käytännössä, puutun "toisten asioihin" Algoman tahdon vastaisesti. Toisaalta puolustanut myös teini-ikäistä, joka on halunnut pukeutua kulttuurinormien vastaisesti tiukkoihin farkkuihin ja toppiin abayan sijaan.

Viimeksi muokattu:
Se toteamus ei ollut tarkoitettu sinulle vaan ihan yleiseksi ja ehkä erityisesti Echolle.
Tuo "lapsen näköisyys" on kovin kulttuurisidonnaista ja riippuu siitä, mihin kiinnitetään huomiota.
Esim. Echon ihailemat suuret pyöreät silmät on lapsivaikutelman antava ominaisuus, toisin kuin aasialaisen kapeammat. Silmien tehostaminen meikkaamalla on siis pitkälti lapsen tai ainakin nuoremman näköiseksi tekeytymistä.
Big eyes are a symbol of youth
Unlike small eyes, larger eyes are connected to baby features that make you look innocent and attractive (especially when it comes to females).
Basically, if your eye-socket is naturally shallow, your eyes will look bigger and you will resemble traits of a baby.

A baby-faced person with plump lips and a round face can be a 40-year-old who looks like a 20-year-old instead just because of their large eyes which is sort of incredible.

Geenimme ohjaavat käyttäytymistämme, halusimmepa sitä tai emme. Toki nyky-yhteiskunta antaa vapautta tietoisesti poiketa kulttuuriperinteistä mutta geenien ohjauksen vastustaminen on vaikeampaa, koska ne saavat meidät "tuntemaan" asioita.
Emme kuitenkaan kaikki aina samalla tavalla toimi. Krutin tai Latimerian naismaku on enemmän geenien ohjaaman mallin valtavirtaa kuin omani ja tiedostan olevani se poikkeavampi.
Jokainen löytää sen oikean tai ainakin melkein. Joskus sen oikean olemus voi olla yllätys jopa itselleen.

Seksuaalisuuteen vielä, tuohonkin tutkimuksee viitaten ja ihan ylipäätään kaikille, ei vain sulle.

Se on huomattavasti moninaisempaa. Kun ollaan ihmisten, jotka ovat edes hieman tai paljon vapautuneempia hyväksymään ja sallimaan sen, ettei kukaan ole just samanlainen kuin itse, se löytää varmasti ihmiskunnan loppuun asti uusia muotoja.

Kun ei noudateta roolimalleja tai stereotypioita tai opittua vaan annetaan sen mikä tuntuu hyvältä päättää seuraavan teon -ja jos hyvältä tuntuu, sotketaan siihen vielä jo aiemmin kieltämiäni- niin tulos voi olla ihan mitä vaan.

Enkä missään tapauksessa tarkoita, että jokaisen pitäisi sallia kaikki. Jokaisella on rajansa eikä niitä saa venyttää ellei itse niin päätä haluta.

Nimimerkillä "Ei, en, en leikkaa pallejasi irti enkä syötä niitä koirille"

Tuohon tutkimustulokseen vaikuttaa myös normaalielämä. Veikkaan, että yli 50 prosenttia aikuisista ei edes osaa mieltää seksuallisuutta omaksi osa-alueekseen vaan ajatteleen sen aina osana parisuhdetta.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Totta - meissä on jotakin samanlaista. Ilman pientä provoamista on keskustelu tuota "tänään söin parsakaalia ja ulkoilutin koiran"-tyyppistä.

Niin minäkin - olen niin toiminut myös käytännössä, puutun "toisten asioihin" Algoman tahdon vastaisesti. Toisaalta puolustanut myös teini-ikäistä, joka on halunnut pukeutua kulttuurinormien vastaisesti tiukkoihin farkkuihin ja toppiin abayan sijaan.
Tosi surullista, että lapset yhdistetään seksiin ja sinä kannustat tähän linkittämällä provosoivia kuvia todella nuorennäköisistä seksihepenissä.
Missä sinulla kulkee se raja, vai onko sitä?
Voisitko linkittää tyyliin eskaikäisen näköisiä seksihepenissä? (älä kiltti provosoidu kuitenkaan tässä kohtaa)

Jos et tietäisi kuvassa (jota jopa minä kritisoin) olevan ikää niin minkä ikäiseksi arvioisit hänet?
Eroaako tämän kuvan henki mielestäsi lolitakulttuurista?

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Boobis ja Elena777
Seksuaalisuuteen vielä, tuohonkin tutkimuksee viitaten ja ihan ylipäätään kaikille, ei vain sulle.

Se on huomattavasti moninaisempaa. Kun ollaan ihmisten, jotka ovat edes hieman tai paljon vapautuneempia hyväksymään ja sallimaan sen, ettei kukaan ole just samanlainen kuin itse, se löytää varmasti ihmiskunnan loppuun asti uusia muotoja.

Kun ei noudateta roolimalleja tai stereotypioita tai opittua vaan annetaan sen mikä tuntuu hyvältä päättää seuraavan teon -ja jos hyvältä tuntuu, sotketaan siihen vielä jo aiemmin kieltämiäni- niin tulos voi olla ihan mitä vaan.

Enkä missään tapauksessa tarkoita, että jokaisen pitäisi sallia kaikki. Jokaisella on rajansa eikä niitä saa venyttää ellei itse niin päätä haluta.

Nimimerkillä "Ei, en, en leikkaa pallejasi irti enkä syötä niitä koirille"

Tuohon tutkimustulokseen vaikuttaa myös normaalielämä. Veikkaan, että yli 50 prosenttia aikuisista ei edes osaa mieltää seksuallisuutta omaksi osa-alueekseen vaan ajatteleen sen aina osana parisuhdetta.
Jollain tapaa koen, että minun rajoja venytetään jos esitetään lapsia seksualisoivia kuvia julkisesti.
Ymmärrän sen, että jokainen saa haaveilla mistä vain, mutta jostain syystä silti ihmiset esim. pukevat vaatteet päälle (julkisilla paikoilla) kesäisin, vaikka tuntuisi hyvältä olla ilman vaatteita.

• Tykkää
Reactions: Elena777 ja Boobis
Tosi surullista, että lapset yhdistetään seksiin ja sinä kannustat tähän linkittämällä provosoivia kuvia todella nuorennäköisistä seksihepenissä.
Missä sinulla kulkee se raja, vai onko sitä?
Voisitko linkittää tyyliin eskaikäisen näköisiä seksihepenissä?

Jos et tietäisi kuvassa (jota jopa minä kritisoin) olevan ikää niin minkä ikäiseksi arvioisit hänet?
Eroaako tämän kuvan henki mielestäsi lolitakulttuurista?
Siis häh?

Eihän ni miehen linkkailemat naiset edes näytä lapsilta vaan nuorilta!

Tää maailma on jotenkin kallellaan, ku lähinnä kai halutaan kieltää alle kaksikymppisten seksi kokonaan vaikka mun isoäidin aikaan kilhlauduttiin viistoistakesäisinä koska jo silloin tiedettiin että siitä se seksielämä kuitenkin alkaa.

Ja miten niin seksihepenissä? Toikin pitsipusero näyttää lähinnä morsiushameen yläosalta. Konervatiivisen tylsältä moiselta vieläpä.

• Tykkää
Reactions: m1es
Siis häh?

Eihän ni miehen linkkailemat naiset edes näytä lapsilta vaan nuorilta!

Tää maailma on jotenkin kallellaan, ku lähinnä kai halutaan kieltää alle kaksikymppisten seksi kokonaan vaikka mun isoäidin aikaan kilhlauduttiin viistoistakesäisinä koska jo silloin tiedettiin että siitä se seksielämä kuitenkin alkaa.

Ja miten niin seksihepenissä? Toikin pitsipusero näyttää lähinnä morsiushameen yläosalta. Konervatiivisen tylsältä moiselta vieläpä.
Tämä ”nouseeko syke” on se mistä puhutaan:

En lähtisi rajaamaan noin karskisti että kun näen tässä kuvassa jotakin mitä en kannusta, että haluaisin kieltää seksin nuorilta, etkä sellaista väittänytkään.
Olemme seksuaalisia jo hyvin pienestä asti, mutta itse koen, että jos kuvassa on selkeästi erittäin nuoren näköinen (lapsenomainen) provosoimassa seksiin niin en koe sitä hyvänä asiana että tuollaista kannustetaan.

Kenelle kuva oli mielestäsi suunnattu?

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Boobis

Yhteistyössä