Raporttia Luganskista

vierailija
Minäkin jaksan. Nimittäin ihmetellä sun suurta ty, myyttä ja sinisilmäisyyttä.
Mä mietin, että mitä se OIKEESTI on?

Itse olen taipuvainen uskomaan, että se ei sinällään ole tyhmyyttä/sinisilmäisyyttä.

Hän on vain ihminen, joka on päättänyt tietyt perusjutut joista pitää kiinni. Sitten niitä todistellaan tavalla tai toisella. Ja varmasti tykkää myös olla vastavirtaan ja kokea ajattelevansa itse ja jopa omintakeisesti.

Silti ihmetyttää, että aina pitää kaivaa just ne kaikkein älyttömimmät linkit. Vain ja ainoastaan se Backman vai mikä olikin "Aron-rääkkääjä" puuttuu.

vierailija

Itse olen taipuvainen uskomaan, että se ei sinällään ole tyhmyyttä/sinisilmäisyyttä.

Hän on vain ihminen, joka on päättänyt tietyt perusjutut joista pitää kiinni. Sitten niitä todistellaan tavalla tai toisella. Ja varmasti tykkää myös olla vastavirtaan ja kokea ajattelevansa itse ja jopa omintakeisesti.

Silti ihmetyttää, että aina pitää kaivaa just ne kaikkein älyttömimmät linkit. Vain ja ainoastaan se Backman vai mikä olikin "Aron-rääkkääjä" puuttuu.
Täältä löytyis lissulle vielä yksi luotettava lähde. Toki varmaan täältä jo kaivaakin, mutta ei viitti sentään suoraan sitä ilmoittaa:

On ihan tervettä olla utelias.

• Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Täältä löytyis lissulle vielä yksi luotettava lähde. Toki varmaan täältä jo kaivaakin, mutta ei viitti sentään suoraan sitä ilmoittaa:

Heh. Tuota "keskustelua" kun lukee, niin tulee mieleen keskustelu KooWeen tai Lissun kanssa.

Josta voikin vetää johtopäätökset, että se ei ole mitään keskustelua.

Bäckman saa palkkansa ihan oikeasti Venäjältä, että se ero toki tässä on.

Tämä ei ole mikään suuri alusta. On ehkä joskus ollut, mutta aktiivisista kirjoitaajista täältä on kaikonnut suurin osa. En väheksyisi sinun merkitystä tässä kadossa. Olet niin iso osa tätä palstaa ja sinun kanssasi on mahdoton keskustella. En tosin ymmärrä miksi ihmeessä joku tekisi niin. Aihe kuin aihe ja hommat menee aina samaa rataa. Tämä Venäjä-Ukraina-kuvio nyt kuitenkin ehkä erityisen räikeänä esimerkkinä.

Keskustelu-tekniikkasi on hyvin tuttu rakastamasi itänaapurin rikkovasta taktiikasta. Eli vyörytetään vaan omaa juttua ja todetaan, että "vallitseva totuus" on valhetta. Tässä strategiassa on erityisen tärkeää saada ihmiset epäilemään ihan kaikkea ennen luotettavaksi koettua. Tämä luo maaperää kaikelle disinformaatiolle. Ja sitten voi itse levittää ihan mitä vaan juttua, mutta pestö kädet vaan tyyliin, että "mäpä tässä nyt vähän laittelen videoita eri kantilta".

Missään suurella alustalla ei käydä keskustelua sillä tasolla, jossa on useita totaalisesti vaihtoehtoajatusten vallassa olevia henkilöitä. Sinun todistelut ovat olleet täysin alta riman tässäkin asiassa, niinkuin myös monessa muussa asiassa aikoinaan. Trumpinkin pajunköydet nielit sagtaprosenttisesti.

Minä en tiedä miksi teet niin? Ymmärtäisin jos hakisi tasapuolisesti vaihtoehtoista "infoa", mutta kun sinä tuppaat kaivamaan aina vain ne oman agendan jutut. Todennäköisesti vain sinulla on tietty maailmankuva, jota sitten haluat syystä tai toisesta uskonnonomaisesti seurata.

Tällä keskustelulla täällä ei ole oikeasti mitään merkitystä. Jos nyt joku sinun valheisiisi eri asioissa uskoo, niin suurempi osa kääntää kelkkansa sinun erittäin läpinäkyvien juttujen takia.

Itse olen tätä palstaa seurannut vuosiakausia vaihtelevalla innolla. Keskusteluun en ole pahemmin osallisunut (paitsi ennen muinoin, mutta lähinnä palstan alkuperäisen päätarkoituksen mukaan).

Sinällään turhaanhan mä tässä löpisen. Nää asiat on sulle väännetty miljoona kertaa, ihan jopa sun "omien" toimesta. Mitään se ei muuta, jatkat tuota sonnan suoltamista. Olisi tavallaan mielenkiintoista tietää, että mikä tuossa taustalla on. Mä en väitä että olisit vaikka joku Venäjän trolli etc. Oot vaan yksinkertaisesti päättänyt tunnetasolla (tai omasta mielestäsi varmaan RATIONAALISESTI) tietyt jutut mihin suuntaat. Ilmeisesti sulla ei oo parempaa tekemistä ja jaksat noita videoita kaivaa ja täällä työntää tuubaa eetterriin.

KooWeelle vielä erikoismaininta. Paljon on ymmärrystä ja tietoa sinulla. Linja kuitenkin sama. On tullut kaltaisiasi vastaan (melkein sanoisin, että olet tullut jollain toisella foorumilla vastaan). Jännä kyllä olisi tuonkin paatoksen tausta tietää. Mutta sitähän emme saa tietää, koska luulenpa, että en pysty sanomisiisi millään tasolla kauheasti luottamaan. Tsemppiä valitsemallasi tiellä! Ohjeena kuitenkin se, että jos haluat disinformaatiosi tekevän enemmän hallaa Suomelle, niin kannattaa valita toiset foorumit. Täällä sinun tuotoksesi lukee vain hyvin pieni porukka ja harva kantaansa pätkääkään muuttaa.
Vaikka olen näissä Venäjä-asioissa samaa mieltä, niin ei palstakato todellakaan ole Lissun syytä, päinvastoin Lispe elävöittää tätä palstaa.

vierailija
Ja taas: ”luultavasti”.
Taas tätä luuloa. Onko se joku krooninen tauti sulla?
Heko heko. Aika usein, kun esim minä olen sulle jonkun linkin laittanut ja jopa siis kopsannut ja lihavoinut tänne suoraan niitä juttuja, niin et ole niitä kommentoinut ja usein salamnopeasti läväiset perään jonkun oman valejuttulinkkisi. Se antaa syyn epäillä, ettet edes lue niitä juttuja, faktoja, joita sulle laitetaan.

vierailija
Ja taas: ”luultavasti”.
Taas tätä luuloa. Onko se joku krooninen tauti sulla?
Heko heko. Aika usein, kun esim minä olen sulle jonkun linkin laittanut ja jopa siis kopsannut ja lihavoinut tänne suoraan niitä juttuja, niin et ole niitä kommentoinut ja usein salamnopeasti läväiset perään jonkun oman valejuttulinkkisi. Se antaa syyn epäillä, ettet edes lue niitä juttuja, faktoja, joita sulle laitetaan.

Juuh, kovin uteliaasti etsit niitä Trumpin asianajajatiiminkin juttuja, jotka olivat täynnä valheita. Eikö nolota yhtään? Miksi sä olet aina taipuvainen uskomaan valheita, Trumpin tapauksessa, koronan, nyt tämän?
Edelleen valitsen Trumpin Bidenin sijaan.
Linja pysynyt samana koko ajan.

Koronarokotteet jötettiin ottamatta, oikea päätös. Linja pysynyt samana koko ajan.

Ukrainan tilanteessa lähdin selvittämään että mistä mikäkin johtuu - mitkä ovat taustat. En toki ole tänne kaikkia videoita postannut, mutta tuo, kun paikan päällä asuu suomalainen, ja hän kuvaa aluetta, niin se kiinnostaa. En tiennyt Donbassista juuri mitään.
Edelleen etsin tietoa.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Ihan se on sama kaiku askelten, kuin silloin runsas neljännesvuosisata sitten, kun piti päästä EU.n jäseneksi.
Ihan sama pelottelurumba edelsi sitäkin hölmöntölväystä.
Ja kas vain sanoi kasvain ja ksavoi vain, tuo itänaapuri sitä silloinkin oli se asuurin mörkö, jota piti paeta eukkojen helmoihin.
Eikö tää kansa koskaan opi mitään.
Itänaapuri ON nyt mörkö. Ei kaikki Venäjän edeltävät pressat 20-40 vuoden aikana ole olleet sitä.

On ollu venäläisiä valtionjohtajia, on vielä venäläismielisempiä valtionjohtajia - ja sitten on diktaattorikasti.
Putin pääsee kastiin "sotahullut, menneeseen jämähtäneet despootit."

• Tykkää
Reactions: ruuttis
Enpä ole huomannut moista. Sori?

Koronarokotteet jötettiin ottamatta, oikea päätös. Linja pysynyt samana koko ajan.

Ukrainan tilanteessa lähdin selvittämään että mistä mikäkin johtuu - mitkä ovat taustat. En toki ole tänne kaikkia videoita postannut, mutta tuo, kun paikan päällä asuu suomalainen, ja hän kuvaa aluetta, niin se kiinnostaa. En tiennyt Donbassista juuri mitään.
Edelleen etsin tietoa.
Ainut että asiat erikseen. Venäjän hyökkäyshalu on 100 kertaa pahempi kuin korona.

vierailija

Ukrainan tilanteessa lähdin selvittämään että mistä mikäkin johtuu, mitkä ovat taustat. En toki ole tänne kaikkia videoita postannut, mutta tuo, kun paikan päällä asuu suomalainen, ja hän kuvaa aluetta, niin se kiinnostaa. En tiennyt Donbassista juuri mitään.
Edelleen etsin tietoa.
No onneksi sun ei tarvitse häntä valita. Mutta näköjään valitset valehtevan öykkärin. En sano, että Bidenkaan on paras mahdollinen, mutta hänet on valittu presidentiksi muiden ihmisten kotimaahan, joten mitä siitä sen enempä valittamaan.

Ymmärrän toki, että koronarokote on oma päätös, mutta sitä loputonta valheiden määrän levittämistä en ymmärrä.

Mistä johtuu Ukrainan tilanne. Putinista ja hänen vallanhimostaan, ei mistään muusta. Ei siitä tietoa sen enempää tarvitse hakea, Venäjän kansa ei ole siihen syyllinen. On hienoa, että venäläiset ovat osoittaneet mieltään sotaa vastaan silläkin uhalla, että joutuvat pidätetyiksi ja ovat joutuneetkin. Itse menen huomenna osoittamaan mieltä ja empatiaa.

Yhteistyössä