Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Mitä selainta käytätte tietokoneessa? Mulla on jokunen aika sitten ostettu läppäri, siinä Win11, mutta Microsoft Edgen S Mode vahtii kaikkea kuin vahtikoira, eikä salli asentaa mitään muuta kuin Microsoft Storesta.

Haluisin Firefoxin. Mutta onko se edelleen hyvä?
Koska jos lataan Firefoxin, mun pitää poistaa se S Mode kokonaan, ja siihen ei ole enää paluuta.

Joskus 5 vuotta sitten oli selviö että porukka voi poistaa vanhan oletus-Explorerin tuosta vaan ja vaihtaa Firefoxin, mutta nykyään ei onnistukaan, Edge on joku Microsoftin lemmikki joka on suunnilleen liimattu Windowsiin.

Ihme modet...:cautious:
 
[
Mitä selainta käytätte tietokoneessa? Mulla on jokunen aika sitten ostettu läppäri, siinä Win11, mutta Microsoft Edgen S Mode vahtii kaikkea kuin vahtikoira, eikä salli asentaa mitään muuta kuin Microsoft Storesta.

Haluisin Firefoxin. Mutta onko se edelleen hyvä?
Koska jos lataan Firefoxin, mun pitää poistaa se S Mode kokonaan, ja siihen ei ole enää paluuta.

Joskus 5 vuotta sitten oli selviö että porukka voi poistaa vanhan oletus-Explorerin tuosta vaan ja vaihtaa Firefoxin, mutta nykyään ei onnistukaan, Edge on joku Microsoftin lemmikki joka on suunnilleen liimattu Windowsiin.

Ihme modet...
Käytän Firefoxia, mikä on ihan jees pienin lisäyksin. Käytän hakukoneena Duckduckgota ja lisäsin vielä selaimeen Adblockerin, niin saa olla aika rauhassa.
 
Noin minullakin kotona, mutta duckduck on aika kömpelö suomenkielisissä hauissa, joskus on siis helpompaa hieman hairahtua googleen.
Se on totta, mutta Duck on parantunut huimasti muutamassa vuodessa ja toivon mukaan parantuu edelleen. Googlea tulee kyllä joskus käytettyä, jos on vähänkin erikoisempi haku.
 
Taidan nyhtää sen Edgen S Moden pois. S mode parantaa Microsoftin mukaan turvallisuutta ja käytettävyyttä, mutta taitaa olla mainospuheita.

Katoin jostain että selaimilla on kova kilpailu. Chrome johtaa, Edge ja Firefox tulevat sen jälkeen.
 
Mut NYT on kyl niiiiin metka makkara!

Verimakkara. Mut tää on maustettu makeaksi. Mun espanja ei riitä etsimään ja suomeksi saa vain huonoja vaihtoehtoja.

Oikeastaan tää on kuin pehmeää verilettua mut makeaa ja seassa on pähkinänpaloja.
Tuo on niitä omatoimimatkailun parhaita puolia. pyöriä paikallisissa pikkuliikkeissä ja etsiä sellaista syötävää, jota ei kotona taatusti löydy.
 
Tuo on niitä omatoimimatkailun parhaita puolia. pyöriä paikallisissa pikkuliikkeissä ja etsiä sellaista syötävää, jota ei kotona taatusti löydy.
Tän reissun hyviä löytöjä ovat myös kaktusviikunamarmeladi ja useat erilaiset maksapasteijat :p

Tällä pikkusaarella tuoretta sapuskaa on vähemmn tarjolla ja se on kalliimpaa, siksi ollaan tutustuttu noiden lisäksi erilaisiin kala- ja äyriäis säilykkeisiinkin.
 

Yhteistyössä