Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Hyvää huomenta!❤

Ai että mikä loisto sää ulkona on!❤
Aurinko paistaa, sopivasti lunta ja pakkasta (-16).
Vedettiin kunnon lenkki. Meinasin laittaa vetovaljaat koiralle ja ottaa pulkan/sukset, mutta empä ilenny alkaa kolistelemaan niin aikaseen aamulla. Mentiin sitten sen sijaan lumiseen aamuaurinkoiseen metsään peuhaamaan. Koiralle ei tule kylmä (lyhytkarvainen eikä alusvillaa) kunhan vaan ravaa jatkuvasti, ja niinhän se teki. Sain nauraa välillä ihan kippurassa kun se hyppi kuin jänis jostain puun takaa ja ampasi sitten hirveään pingontaan peltoaukealle. Tuohon rotuun on sekoitettu Greyhoundia niin onkin yksi maailman nopeimmista dogeista.

@krut ihan vapaana juoks taas toisten mailla!:sneaky:
 
Meillä kävi ke-pe noin 7 kyläläistä/miehen kaveria tuomassa joulumuistamisen. Ihania ihmisiä jouta arvostan hurjasti, mut tietty tupsahtivat tuohon ex tempore, pahimpaan siivousvaiheeseen - yks tuttu tuli muutama sekunti sen jälkeen kun joulukuusen raahaamisen ohessa jalallinen, täyteen tupattu naulakko kaatui ja hajosi, mä riensin tuulikaappiin sitä äijää vastaan ja kireästi hymyillen toivotin hyvät joulut sille, ettei tulisi peremmälle.

Tänä jouluna meillä on urakoitavana "vain" n.10-12 suklaarasiaa.
Mutta mä ihmettelen että mikä järki on juustopakkauksissa? Tykkään juustoista mutta liika on liikaa. Saatiin semmoisia 2, toisen eli Valion pakkauksen mies tunki aattona mun tietämättä nopsaan meidän makkariin, josta löysin eilen. :eek: Löin ne kylmään mut veikkaan että pilalla ovat.

Mutta siis, kuka syö Valion pakkauksen 4-5 juustoa kerralla, ja jos saadaan 2 pakkausta niin se tekee 8-10 juustoa? Ei me olla mitään hiiriä. No, uuteenvuoteen voi sen toisen pakkauksen säästää.
Mut ne sais olla puolta pienempiä ne juustokokoelmat kaupassa. Tai sit sais olla joku kielto että älkää nyt naapurille tunkeko niitä jouluna. Monet varaa juustoja jo muutenkin joulupöytään.
 
Meillä kävi ke-pe noin 7 kyläläistä/miehen kaveria tuomassa joulumuistamisen. Ihania ihmisiä jouta arvostan hurjasti, mut tietty tupsahtivat tuohon ex tempore, pahimpaan siivousvaiheeseen - yks tuttu tuli muutama sekunti sen jälkeen kun joulukuusen raahaamisen ohessa jalallinen, täyteen tupattu naulakko kaatui ja hajosi, mä riensin tuulikaappiin sitä äijää vastaan ja kireästi hymyillen toivotin hyvät joulut sille, ettei tulisi peremmälle.

Tänä jouluna meillä on urakoitavana "vain" n.10-12 suklaarasiaa.
Mutta mä ihmettelen että mikä järki on juustopakkauksissa? Tykkään juustoista mutta liika on liikaa. Saatiin semmoisia 2, toisen eli Valion pakkauksen mies tunki aattona mun tietämättä nopsaan meidän makkariin, josta löysin eilen. Löin ne kylmään mut veikkaan että pilalla ovat.

Mutta siis, kuka syö Valion pakkauksen 4-5 juustoa kerralla, ja jos saadaan 2 pakkausta niin se tekee 8-10 juustoa? Ei me olla mitään hiiriä. No, uuteenvuoteen voi sen toisen pakkauksen säästää.
Mut ne sais olla puolta pienempiä ne juustokokoelmat kaupassa. Tai sit sais olla joku kielto että älkää nyt naapurille tunkeko niitä jouluna. Monet varaa juustoja jo muutenkin joulupöytään.

Pilko ja raasta liiat juustot ja pakkaa kertasatseiksi. Sit kun tekee mieli pitsaa niin pussi sulamaan ja lopputuloksena herkkipitsa ku ei oo pelkkää mozzarellaa tai edamia.
 
Meillä kävi ke-pe noin 7 kyläläistä/miehen kaveria tuomassa joulumuistamisen. Ihania ihmisiä jouta arvostan hurjasti, mut tietty tupsahtivat tuohon ex tempore, pahimpaan siivousvaiheeseen - yks tuttu tuli muutama sekunti sen jälkeen kun joulukuusen raahaamisen ohessa jalallinen, täyteen tupattu naulakko kaatui ja hajosi, mä riensin tuulikaappiin sitä äijää vastaan ja kireästi hymyillen toivotin hyvät joulut sille, ettei tulisi peremmälle.

Tänä jouluna meillä on urakoitavana "vain" n.10-12 suklaarasiaa.
Mutta mä ihmettelen että mikä järki on juustopakkauksissa? Tykkään juustoista mutta liika on liikaa. Saatiin semmoisia 2, toisen eli Valion pakkauksen mies tunki aattona mun tietämättä nopsaan meidän makkariin, josta löysin eilen. Löin ne kylmään mut veikkaan että pilalla ovat.

Mutta siis, kuka syö Valion pakkauksen 4-5 juustoa kerralla, ja jos saadaan 2 pakkausta niin se tekee 8-10 juustoa? Ei me olla mitään hiiriä. No, uuteenvuoteen voi sen toisen pakkauksen säästää.
Mut ne sais olla puolta pienempiä ne juustokokoelmat kaupassa. Tai sit sais olla joku kielto että älkää nyt naapurille tunkeko niitä jouluna. Monet varaa juustoja jo muutenkin joulupöytään.
Hiiriä tahi ei niin juustothan ovat ihan parhaita!
Kyllä ne juustot säilyy, eivätkä ole menneet pilalle vaikka lämpimässä ovatkin olleet!❤

Sen sijaan tuosta suklaan määrästä! Kun lähdet lenkille niin laittelet niitä naapurien postilootiin, ette te niitä kaikkia voi syyä!!!:eek:
 
Hiiriä tahi ei niin juustothan ovat ihan parhaita!
Kyllä ne juustot säilyy, eivätkä ole menneet pilalle vaikka lämpimässä ovatkin olleet!❤

Sen sijaan tuosta suklaan määrästä! Kun lähdet lenkille niin laittelet niitä naapurien postilootiin, ette te niitä kaikkia voi syyä!!!:eek:
Itse asiassa suklaarasioiden määrä lähenee 15 rasiaa. :unsure: Löysin yhden sellofaaniin käärityn joulumuistamiskorin vielä ja siellä on 2 rasiaa. :unsure:
 
Voi luoja sentään!🧐
Tää on tätä. Mä pidän tätä täälläpäin normaalina. Täällä maalla on ihana yhteisöllisyys.
Mutta päätin että ens jouluna meidän kämppä on siivottu 3 päivää ennen joulua, ja varataan jokaista vierasta varten puolen tunnin kahvitus, jos ehtivät siks aikaa (ja äijät ehtii aina, naiset ei niinkään joulun alla).

Mun mies ostaa usein 2 pakkausta suklaarasioita ennen joulua annettavaksi vastalahjaksi noille tulijoille. Arvaa oonko mä tuskissani kun nään ne pakkaukset 2 viikkoa ennen komerossa. :cry:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä