vierailija
Erillinen kotivara on hankittavissa alle 100 eurolla ja suurimman osan siitä joutuu käyttämään retkikeittimeen ja radioon. Jokaisella on varaa siihen.
Niin ja kaasugrilli ja vessapaperiaMitä se sua haittaa? On mulla kelloradio mikä toimii myös pattereilla ja pari purkkia hernekeittoa
Niillä pärjää pitkälle.Mitä se sua haittaa? On mulla kelloradio mikä toimii myös pattereilla ja pari purkkia hernekeittoa
Itseasiassa ei riitä pari purkkia niin pitkälle kun voisi kuvitella. Hommaa kymmenisen purkkia kaapin pohjalle niin voit pärjätäkin. Kaasugrilliin hankkisin ylimääräisen kaasupullon niin että kotona on aina täysi pullo varalla.Niillä pärjää pitkälle.
Ja sitten vingutaan naapureilta apua kun tulee pieni putkirikko ja hanavettä ei saa juoda vähään aikaan...Mitä se sua haittaa? On mulla kelloradio mikä toimii myös pattereilla ja pari purkkia hernekeittoa
Kuka hitto pystyy juomaan jossain kanisterissa kuukausia seisonutta vettä?. Hyi! Mä en pysty juomaan edes esim juomapullossa vuorokauden ollutta vettä.Ja sitten vingutaan naapureilta apua kun tulee pieni putkirikko ja hanavettä ei saa juoda vähään aikaan...
Kanisterissa kraanavesi säilyy 2-3 vrk. Kannattaa ostaa muutama pullo lähdevettä ja pitää se viileässä avaamattomana. Päiväys kertoo koska on aika ostaa uudet.Kuka hitto pystyy juomaan jossain kanisterissa kuukausia seisonutta vettä?. Hyi! Mä en pysty juomaan edes esim juomapullossa vuorokauden ollutta vettä.
Meillä on juomavettä 10 litran kanistereissa. Kaikki on ostettu kaupasta. Muutamalla pullolla ei pitkälle pääse jos oikeasti tulee tilanne.Kanisterissa kraanavesi säilyy 2-3 vrk. Kannattaa ostaa muutama pullo lähdevettä ja pitää se viileässä avaamattomana. Päiväys kertoo koska on aika ostaa uudet.
Kannataa varata viinaa ja muuta alkoholia, se säilyy vuosia!Meillä on juomavettä 10 litran kanistereissa. Kaikki on ostettu kaupasta. Muutamalla pullolla ei pitkälle pääse jos oikeasti tulee tilanne.
Vettä tulee taivaaltaJuomavesi on ruokaa tärkeämpää. Hankkikaa siis niitä kymmenen litran kanisteraita kotiin.
Pintavesi ei ole juomakelpoista.Kun mä en oikeastaan ymmärrä koko kotivaraa. Mihin sitä tarvitaan? Tai siis tiedän, mutta kohta jo 50v tällä telluksella tallanneena, ei ole ikinä vielä mitään kotivaraa tarvittu. On ollu "tapaninmyrskyjä" ja kaikkee, mut se ei ole silti estänyt lähtemässä hakemaan sitä ruokaa kaupasta. Kuivakaapista ja pakastimestakin löytyy aina muutaman päivän tarpeet, vaikka en sitä sen paremmin minään "varana" pidäkään... Ja turha on jossitella, että JOS sattuu sitä tai JOS sattuu tätä. JOS JA JOS... Ainaon joku konsti, millä sitä ruokaa ja vettä saadaan ihmisille. Jos ei muuta, niin eiköhän tuossa kaupungin halki virtaavassa joessa ole sen verran vettä, ettei yks kylä janoon kuole.
Ei olekaan, mutta jos vaihtoehtona on janoon kuoleminen, niin veikkaan, että aika moni sitäkin keittelis henkensä pitimiksi. Ja eikös niitä ole olemassa sellasia suodattimia tai puhdistustabletteja, millä sen jokivedenkin saa juomakelpoiseksi?Pintavesi ei ole juomakelpoista.
Jep, järkevämpää opetella selviytymistaitoja kuin yrittää varastoida pieniin tiloihin kaikkea. Tietty jos joku ihan oikea doomsday tulee niin pulassa on ihan kaikki jotka tarvitsevat säännöllistä lääkitystä, niitä kun ei sitten enää saa mistään.Ei olekaan, mutta jos vaihtoehtona on janoon kuoleminen, niin veikkaan, että aika moni sitäkin keittelis henkensä pitimiksi. Ja eikös niitä ole olemassa sellasia suodattimia tai puhdistustabletteja, millä sen jokivedenkin saa juomakelpoiseksi?
Parempi on kyllä varastoida ne 2-4 pahvilaatikollista tarvikkeita perheelle ettei tarvitse miettiä sitä. Elintärkeitä lääkkeitäkin voi pitää varalla sen muutaman kuukauden verran.Jep, järkevämpää opetella selviytymistaitoja kuin yrittää varastoida pieniin tiloihin kaikkea. Tietty jos joku ihan oikea doomsday tulee niin pulassa on ihan kaikki jotka tarvitsevat säännöllistä lääkitystä, niitä kun ei sitten enää saa mistään.
Tjaa mutta jos se tilanne ei kestä vain muutamaa kuukautta niin alkaa aikamoinen anarkia, parempi että pystyy puolustamaan perhettään ja ruokavarojaan ja hankkimaan sitä ruokaa esim. Kalastamalla ja viljelemälläParempi on kyllä varastoida ne 2-4 pahvilaatikollista tarvikkeita perheelle ettei tarvitse miettiä sitä. Elintärkeitä lääkkeitäkin voi pitää varalla sen muutaman kuukauden verran.
Kun mä en oikeastaan ymmärrä koko kotivaraa. Mihin sitä tarvitaan? Tai siis tiedän, mutta kohta jo 50v tällä telluksella tallanneena, ei ole ikinä vielä mitään kotivaraa tarvittu. On ollu "tapaninmyrskyjä" ja kaikkee, mut se ei ole silti estänyt lähtemässä hakemaan sitä ruokaa kaupasta. Kuivakaapista ja pakastimestakin löytyy aina muutaman päivän tarpeet, vaikka en sitä sen paremmin minään "varana" pidäkään... Ja turha on jossitella, että JOS sattuu sitä tai JOS sattuu tätä. JOS JA JOS... Ainaon joku konsti, millä sitä ruokaa ja vettä saadaan ihmisille. Jos ei muuta, niin eiköhän tuossa kaupungin halki virtaavassa joessa ole sen verran vettä, ettei yks kylä janoon kuole.
Sanoit mitä tahansa niin vähintään kolmen päivän kotivara on viranomaissuositus.Tjaa mutta jos se tilanne ei kestä vain muutamaa kuukautta niin alkaa aikamoinen anarkia, parempi että pystyy puolustamaan perhettään ja ruokavarojaan ja hankkimaan sitä ruokaa esim. Kalastamalla ja viljelemällä