Kesäkuiset 2022

mhb
Oon tosi huonovointinen ja väsynyt. Työpäivien jälkeen en edes tajua miten olen siihen kaikkeen pystynyt. Vapaapäivinä saan itseni sängystä vessaan ja vessasta sohvalle. Ja siinä sitten olen, kunnes taas menen sänkyyn. Olen aivan loppu. Itkettää, kun musta ei ole kotona mihinkään. Menispä nämä viikot eteenpäin vaan tosi nopeasti.

Kävin viikonloppuna varhaisultrassa. Meille on tulossa kaksoset. Oli tosi iso yllätys.
 
Oon tosi huonovointinen ja väsynyt. Työpäivien jälkeen en edes tajua miten olen siihen kaikkeen pystynyt. Vapaapäivinä saan itseni sängystä vessaan ja vessasta sohvalle. Ja siinä sitten olen, kunnes taas menen sänkyyn. Olen aivan loppu. Itkettää, kun musta ei ole kotona mihinkään. Menispä nämä viikot eteenpäin vaan tosi nopeasti.

Kävin viikonloppuna varhaisultrassa. Meille on tulossa kaksoset. Oli tosi iso yllätys.
Ihanaaa 😍 Onnea!!!
 
  • Tykkää
Reactions: mhb
Minäkin täällä pysyn, enkä oo menossa fb. Ihania uutisia tullut joillekin ja ihanaa, että kaksosetkin tulossa! Mä oon aina haaveillu kaksosista. 🙂
Tää väsymys on ihan kauhiaa. Vkl-vapaat meni maatessa, kun ei jaksa mitäön tehdä. Töissä pakko skarpata. Kotona ei sitten tapahdukaan mitään.🥱
Mulla menossa nyt vissiin 8+1. Viimeksi meni näillä päivillä kesken. Tänään tympeästi jomotellut alakerrassa ja tietty pelkään, ettei tätäkään saada pitää.

Mä oon muutamalle kaverille kertonut jo. Kertoisin kuitenkin senkin, jos kesken menee, niin samapa tuo vaikka tietävätkin. Saadaanpa yhdessä jännätä.
 
Ootteko käyneeti tai meinaatteko käydä varhaisultrassa? Oon miettiny että kävisinkö vai odottelisko rauhassa tuota ekaa ultraa 🤔 tässä kuussa ois eka neuvola, jänskää. Etova olo jatkuu, mutta kertaakaan en oo oksentanut ja illat on pahimpia. Harmi ku ei muista aikasemmista raskauksista millä viikolla alkoi ääretön pahoinvointi. Tytöistä nimittäin voin todella pahoin ja pojasta taas oksensin vain kerran. Jännä nähä kumpi tällä kertaa tulee 🤭 Mun yöt on olleet kamalan levottomia, herään kymmeniä kertoja yössä, en ees tiiä mihin, mut kaiketi siihen että oon kääntynyt mahalleen ja sit sattuu rintoihin 😅
 
Oon tosi huonovointinen ja väsynyt. Työpäivien jälkeen en edes tajua miten olen siihen kaikkeen pystynyt. Vapaapäivinä saan itseni sängystä vessaan ja vessasta sohvalle. Ja siinä sitten olen, kunnes taas menen sänkyyn. Olen aivan loppu. Itkettää, kun musta ei ole kotona mihinkään. Menispä nämä viikot eteenpäin vaan tosi nopeasti.

Kävin viikonloppuna varhaisultrassa. Meille on tulossa kaksoset. Oli tosi iso yllätys.

Ihanaa, onnea 🥰
 
  • Tykkää
Reactions: mhb
Ootteko käyneeti tai meinaatteko käydä varhaisultrassa? Oon miettiny että kävisinkö vai odottelisko rauhassa tuota ekaa ultraa tässä kuussa ois eka neuvola, jänskää. Etova olo jatkuu, mutta kertaakaan en oo oksentanut ja illat on pahimpia. Harmi ku ei muista aikasemmista raskauksista millä viikolla alkoi ääretön pahoinvointi. Tytöistä nimittäin voin todella pahoin ja pojasta taas oksensin vain kerran. Jännä nähä kumpi tällä kertaa tulee Mun yöt on olleet kamalan levottomia, herään kymmeniä kertoja yössä, en ees tiiä mihin, mut kaiketi siihen että oon kääntynyt mahalleen ja sit sattuu rintoihin
10.11 ois varhaisultra ja tuntuu, että aika matelee ihan hulluna.
Ja tietty pelottaa, että onko siellä elämää.
Alun menkka tuntemusten jälkeen ei oo ollu mitään oireita! No väsyttää, mut saattaa olla myös tää pimeys.
Muuten ei mitään oireita.
 
Ootteko käyneeti tai meinaatteko käydä varhaisultrassa? Oon miettiny että kävisinkö vai odottelisko rauhassa tuota ekaa ultraa tässä kuussa ois eka neuvola, jänskää. Etova olo jatkuu, mutta kertaakaan en oo oksentanut ja illat on pahimpia. Harmi ku ei muista aikasemmista raskauksista millä viikolla alkoi ääretön pahoinvointi. Tytöistä nimittäin voin todella pahoin ja pojasta taas oksensin vain kerran. Jännä nähä kumpi tällä kertaa tulee Mun yöt on olleet kamalan levottomia, herään kymmeniä kertoja yössä, en ees tiiä mihin, mut kaiketi siihen että oon kääntynyt mahalleen ja sit sattuu rintoihin
Mulla on ultra naistentautien polilla torstaina. Sen edellisen keskenmenon ja endometrioosin takia. Jännittää kyllä ihan hulluna ja pöivät todellakin matelee.... Tosin ikinä ennen en oo käynyt missään varhaisultrassa. Mun pahoinvointi on aika aaltoilevaa... Ei oo oikein mitään järkeä, koska se etovuus iskee. Välillä illalla kamala olo ja esim. nyt tosi hyvä olo. Ja kahdessa aikaisemmassa raskaudessa ei oo ollut pahaa oloa ollenkaan...
 
Siinä facebookin salaisessa ryhmässä, mitä ei löydy haulla ollenkaan, ja ei tosiaan pysty kattomaan muut kuin ryhmän jäsenet, on tällä hetkellä 15 henkilöä.
Mä käyn sekä facebookin ryhmässä ja täällä päivittäin. Pidän tätä kaksplussan kesäkuisten ryhmää yhtenä avoimena välilehtenä, joten helppo aina palata keskusteluun.

Tänään vaihtui viikko, nyt rv 8+0, huomenna neuvola.
 
Siinä facebookin salaisessa ryhmässä, mitä ei löydy haulla ollenkaan, ja ei tosiaan pysty kattomaan muut kuin ryhmän jäsenet, on tällä hetkellä 15 henkilöä.
Mä käyn sekä facebookin ryhmässä ja täällä päivittäin. Pidän tätä kaksplussan kesäkuisten ryhmää yhtenä avoimena välilehtenä, joten helppo aina palata keskusteluun.

Tänään vaihtui viikko, nyt rv 8+0, huomenna neuvola.
Voisitko sinä vinkata siellä Facebookissa, että täällä yks halukas liittymään 🙂Jotenkin se fb ois kätevämpi 👍
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Juuri tultiin ultrasta ja sieltä löytyi yksi pieni papu, jolla syke 😍 Vastasi viikkoa pienempää kuin kuukautisten perusteella laskettu, mitä mä arvelinkin pitkän kierron ja myöhäisten plussien perusteella! Nyt olisi siis 6+6 ja joudun elämään rv 7 kokonaan uudestaan 🤣 Vahvistuu sitten nt-ultrassa! Lääkäri sanoi myös, että näillä viikoilla vaikea saada täysin tarkkaa mittaa.

Lääkärin mukaan muuten nt-ultrassa nykyään saatetaan siirtää suoraan se laskettu aika, vaikkei olis kuin päivän pari heittoa. Aiemmin oli +5pv sääntö.
 
Juuri tultiin ultrasta ja sieltä löytyi yksi pieni papu, jolla syke Vastasi viikkoa pienempää kuin kuukautisten perusteella laskettu, mitä mä arvelinkin pitkän kierron ja myöhäisten plussien perusteella! Nyt olisi siis 6+6 ja joudun elämään rv 7 kokonaan uudestaan Vahvistuu sitten nt-ultrassa! Lääkäri sanoi myös, että näillä viikoilla vaikea saada täysin tarkkaa mittaa.

Lääkärin mukaan muuten nt-ultrassa nykyään saatetaan siirtää suoraan se laskettu aika, vaikkei olis kuin päivän pari heittoa. Aiemmin oli +5pv sääntö.
Mulla kävi samoin! Ultraan menin 6+6 ja lähdin 6+1. Oli pitkä viikko :LOL:
 
  • Haha
Reactions: Pandi
Makarooni81
Hei
Tajusin että mulla eka neuvola vasta 3 viikon päästä! Ja mun pitää ottaa taapero mukaan. Kuinkahan se jaksaa istua 🙊😂 mietin että pystyykö kuunnella edes sydänääniä, vai pelkääkö se kun äiti makaa siinä petillä? Meinaako joku muu ottaa lapsen mukaan neuvolaan 😂 ei oikeen oo ketään hoitajaakaan saatavilla siks aikaa.

Ootteko jo ruokarajotuksia miettiny? Mä tajusin vasta että tuola olis iso pussi SALMIAKKIA! Niin nyt en tietty voi syödä sitä. Ankeeta! Voi olla napsin ne kuitenkin pikkuhiljaa 🙊 eikai ne rajotukset vuodessa oo muuttunu? 😊
Nyt ei oo ruoan suhteen mitään pahoinvointi-rajotuksiakaan tullu vielä. Kaikki menee. Mutta syöminen pitää sen pahan olon poissa. Iltasin varsinki pitäis syödä koko ajan jotain. Senkin huomaa jos syöny liikaa, tulee huono olo. Tässä on kyllä hankaluuksia ollu esim.taaperon kans (nostot) että niistä tulee huono olo. Mutta kyllä sitä aika paljon joutuu nostella vielä. Mites muilla voinnit?
 
Tänää oli ensimmäinen neuvola. Saatiinkin pitkälle aikoja mukaan. Ja tuli myös määräys varhaisvaiheen sokerirasituskokeeseen, kun isovanhemmilla on dm2 taustaa.
Seuranta jatkuu nyt sekä neuvolassa että äitiyspolilla. Rakenne ultra oysissa 4.2. Silloin taitaa olla rv 21 +3. Ennen joulua vielä nt-ultra ja neuvolalääkärin vastaanotto.
 
  • Tykkää
Reactions: Bluebelle
Täälläkin eka neuvola takana. Aika turhalta tuntui näin toisessa raskaudessa, lähinnä siis kerrattiin ekan raskauden kulkua ja sain itse kertoa terkalle, että miten mun raskaudenseurannat sun muut menee, kun olen äitipolin asiakas.

Nt-ultra olisi sitten 1.12. Nämä ekat viikot menee kyllä hitaasti.
 
Makarooni81 https://namitupa.fi/verkkokauppa/tuote-osasto/namitupa-raskaus-salmiakit-glykyrritsiini-vapaat/

Tuolta tilailemaan salmiakkia mitä voi raskaana syödä hyvällä omallatunnolla. :)

Viime raskaudesta on niin lyhyt aika että hyvin on muistissa ruokarajoitukset. Pahinta on kun ei voi syödä raakaa kalaa, mutta lyhyt tämä aika lopulta on. Olot vaihtelee. Pahoinvointia on kyllä joka päivä mut se saattaa aaltoilla. Nyt on myös vallitsevana olotilana sellanen jotenkin yli "täysi" olo, tuntuu kuin olis syöny ihan tosi paljon liikaa vaikkei kyllä ole.

Mulla tuli tuossa yks päivä myös ihan veristä vuotoa, kylläkin vaan yhdellä vessareissulla ja pyyhittäessä. Säikäytti kyllä, ja jätti epävarman olon. Ens ma taidan mennä ultrattavaksi, niin pääsee piinasta ja saa tietää kärsiikö tässä oireista ihan turhaan vai kasvaako tuolla joku.

Tänään 7+3, itseasiassa juuri se päivä jolloin ensimmäinen raskaus meni kesken.😔
 
Makarooni81 https://namitupa.fi/verkkokauppa/tuote-osasto/namitupa-raskaus-salmiakit-glykyrritsiini-vapaat/

Tuolta tilailemaan salmiakkia mitä voi raskaana syödä hyvällä omallatunnolla.

Viime raskaudesta on niin lyhyt aika että hyvin on muistissa ruokarajoitukset. Pahinta on kun ei voi syödä raakaa kalaa, mutta lyhyt tämä aika lopulta on. Olot vaihtelee. Pahoinvointia on kyllä joka päivä mut se saattaa aaltoilla. Nyt on myös vallitsevana olotilana sellanen jotenkin yli "täysi" olo, tuntuu kuin olis syöny ihan tosi paljon liikaa vaikkei kyllä ole.

Mulla tuli tuossa yks päivä myös ihan veristä vuotoa, kylläkin vaan yhdellä vessareissulla ja pyyhittäessä. Säikäytti kyllä, ja jätti epävarman olon. Ens ma taidan mennä ultrattavaksi, niin pääsee piinasta ja saa tietää kärsiikö tässä oireista ihan turhaan vai kasvaako tuolla joku.

Tänään 7+3, itseasiassa juuri se päivä jolloin ensimmäinen raskaus meni kesken.
Voi olla ihan harmitonta vuotoa. Esikoisen odotuksessa tais olla just noilla viikoilla muutama tippa verta pyyhittäessä. Lääkäri meinasi että johtuu siitä kun sikiö kiinnittyy paremmin kohdun limakalvoon. Yksi vaihtoehto on myös se että kroppa ei tajua vielä olevansa raskaana vaan meinaa että nyt on menkkojen aika.
 
Kiva että tänne on jäämässä ihan kohtuu määrä porukkaa, itsekään en facebookia käytä.

Täällä 8+1 ja eka neuvola viikon päästä.

Onko täällä muita, joilla on aiemmin ollut raskausdiabetes? Mulla oli aiemmassa raskaudessa insuliinihoitoinen radi, joka tuli ihan puun takaa. En osannut odottaa yhtään, kun lähisuvussa ei pahemmin ole diabetesta, ja olen perusterve ja normaalipainoinen, liikuntaakin harrastan paljon. Mutta ilmeisesti tämä PCOS laittaa pakkaa sekaisin.

Olen nyt plussaamisen jälkeen kotona mittaillut verensokereita ja paastoarvot on jo koholla, vaikka olen alusta asti taas siirtynyt tosi tiukkaan ruokavalioon. Neuvolasta konsultoitiin erikoissairaanhoitoa, ja sieltä tuli ohjeeksi joka tapauksessa mennä sokerirasitukseen 12 viikolla. Todennäköisesti sama tie on edessä kuin viimeksikin.
 
Heippa taas! Tänään olikin naistentaudeilla raskauden tarkistus. Ja kyllähän siellä pikkuinen sydän sykki! ❤❤ Viikot 7+6. Ja nyt uskalsin neuvolankin varata joka on joskus parin viikon päästä.

Jäin miettimään, sitä kun mulla meni viimeksi 12-13 viikoilla kesken ja en ollut käynyt missään ultrassa, että nyt on kyllä vielä kamalampi jos tää menis kesken kun nyt oon sen pienen nähnyt siellä... 😭😭😭 Jotenkin nyt voin ajatella että josko siellä ei ollutkaan viimeksi mitään... Mutta en tiedä helpottiko toi ultra tätä epätietoisuutta ollenkaan. Ei oikeen uskalla tästä vielä nauttia!
 
  • Tykkää
Reactions: Bluebelle

Yhteistyössä