Heinäkuiset 2022 💕

Bula_
Täällä plussa tuli reilu viikko sitten ja la ihan heinäkuun alussa. Pitkä ja epäsäännöllinen kierto joten saa nähdä mihin la sitten loppujen lopuksi asettuu. Ensimmäinen raskaus 1v 2kk yrittämisen jälkeen joten todella innoissaan ollaan! Nyt 5+4 menossa.

Mitä oireita teillä on? Itsellä nännien arkuus, rintojen turvotus, kohdun kramppailut, turvotus/närästys etenkin iltaisin, ilmavaivat, koko ajan kylmä ja kova jano. Pahoinvointia ei ole ollut lainkaan.

Ei olla kerrottu vielä kenellekään koska pelottaa kovasti tuulimunaraskaus/keskenmenon mahdollisuus. Ihan kamalaa tämä pelko koko ajan mutta yritän vain olla ajattelematta asiaa. Varhaisultra varattu 12.11. joten siihen ei onneksi kauaa enää ja eka neuvolakin olisi jo 20.11.. Jännää 😊
 
Täällä plussa tuli reilu viikko sitten ja la ihan heinäkuun alussa. Pitkä ja epäsäännöllinen kierto joten saa nähdä mihin la sitten loppujen lopuksi asettuu. Ensimmäinen raskaus 1v 2kk yrittämisen jälkeen joten todella innoissaan ollaan! Nyt 5+4 menossa.

Mitä oireita teillä on? Itsellä nännien arkuus, rintojen turvotus, kohdun kramppailut, turvotus/närästys etenkin iltaisin, ilmavaivat, koko ajan kylmä ja kova jano. Pahoinvointia ei ole ollut lainkaan.

Ei olla kerrottu vielä kenellekään koska pelottaa kovasti tuulimunaraskaus/keskenmenon mahdollisuus. Ihan kamalaa tämä pelko koko ajan mutta yritän vain olla ajattelematta asiaa. Varhaisultra varattu 12.11. joten siihen ei onneksi kauaa enää ja eka neuvolakin olisi jo 20.11.. Jännää

Mulla on ollut ajottaista huonoa oloa vasta, mutta jos menee samalla kaavalla kuin aikaisemmat raskaudet niin viikon päästä vasta alkaa oksennusrumba :D

Me ollaan kerrottu muutamille. Olen yhden keskenmenon kokenut ja silloin oli ihan kiva että tuli kerrottua raskaudesta niin ei tarvinut yksin käydä läpi sitä menetystäkään.
 
Täällä tehty positiivinen testi viikko sitten perjantaina, tai hyvin hailakka viiva tuli silloin. Viime viikonloppuna ja alkuviikosta testasin useamman kerran uudelleen ja viiva oli tummunut ja digi sanoi 2-3. Huomenna testaan aamusta taas digin ja että tuleeko 3+. LA heinäkuun alussa, about 3.7.
Ensimmäinen raskaus kyseessä ja en meinaa vieläkään uskoa tätä. Emme ole miehen kanssa kertoneet vielä kenellekään, sillä kummankin vanhemmat ja kaverit asuvat kauempana, joten saadaan helposti vielä salattua asia. Jotenkin on olo etten uskaltaisi kertoa kellekään ennen varhaisultra 15.11., koska jos onkin tuulimuna/kohdun ulkopuolinen tai jotain muuta.. Toisaalta jos tulisi keskenmeno tms niin varmasti haluaisin kertoa esim lähimmille ystäville senkin, niin miksen toisaalta voisi kertoa tätäkin jo? Olen helposti ahdistuva ihminen ja tässä olenkin pyöritellyt jo vaikka mitä skenaarioita päässäni ja ultra tuntuu olevan ikuisuuden päässä!! Miten kukaan kestää näitä ekoja viikkoja??
Oireitakin kaipaisin enemmän! Nännit hieman hellät, palelee ja hengästyttää ihan vaan puhuminenkin. Välillä (erityisesti öisin) tulee menkkamaisia kipuja kohtuun ja nehän ne säikyttää.. Tänään olin havaitsevinani pari kertaa pientä äklötyksen tunnetta mutta vielä odottelen suurempia pahoinvoinnin tunteita.
Aika matelee ja sattuipa tämäkin nyt tähän vuoden pimeimpään ja ankeimpaan aikaan kun ei ole edes mitään tekemistä tai menoja, jotta saisi ajan kulumaan nopeammin..
 
Bula_
Täällä tehty positiivinen testi viikko sitten perjantaina, tai hyvin hailakka viiva tuli silloin. Viime viikonloppuna ja alkuviikosta testasin useamman kerran uudelleen ja viiva oli tummunut ja digi sanoi 2-3. Huomenna testaan aamusta taas digin ja että tuleeko 3+. LA heinäkuun alussa, about 3.7.
Ensimmäinen raskaus kyseessä ja en meinaa vieläkään uskoa tätä. Emme ole miehen kanssa kertoneet vielä kenellekään, sillä kummankin vanhemmat ja kaverit asuvat kauempana, joten saadaan helposti vielä salattua asia. Jotenkin on olo etten uskaltaisi kertoa kellekään ennen varhaisultra 15.11., koska jos onkin tuulimuna/kohdun ulkopuolinen tai jotain muuta.. Toisaalta jos tulisi keskenmeno tms niin varmasti haluaisin kertoa esim lähimmille ystäville senkin, niin miksen toisaalta voisi kertoa tätäkin jo? Olen helposti ahdistuva ihminen ja tässä olenkin pyöritellyt jo vaikka mitä skenaarioita päässäni ja ultra tuntuu olevan ikuisuuden päässä!! Miten kukaan kestää näitä ekoja viikkoja??
Oireitakin kaipaisin enemmän! Nännit hieman hellät, palelee ja hengästyttää ihan vaan puhuminenkin. Välillä (erityisesti öisin) tulee menkkamaisia kipuja kohtuun ja nehän ne säikyttää.. Tänään olin havaitsevinani pari kertaa pientä äklötyksen tunnetta mutta vielä odottelen suurempia pahoinvoinnin tunteita.
Aika matelee ja sattuipa tämäkin nyt tähän vuoden pimeimpään ja ankeimpaan aikaan kun ei ole edes mitään tekemistä tai menoja, jotta saisi ajan kulumaan nopeammin..
Apua tää oli aivan kuin omasta kynästä 😀 Mä niin tiedän ton tunteen, tämä epätietoisuus on ihan kamalaa. Sitä oikein toivoisi että tulisi edes sitä pahoinvointia että vois olla varma että siellä kohdussa todella joku on. Testailin ekan plussan jälkeen viikon verran huvikseen ja viiva tummui päivä päivältä kunnes viimeisin oli saman värinen kuin kontrolliviiva joten siitä ainakin tuli rauhallisempi olo. Nyt täytyy vain yrittää ajatella jotain muuta ja toivottavasti varhaisultrasta saisi vähän mielenrauhaa. 😊
 
Ei kyllä oireen oiretta ole. Eiku kaks kertaa on kohtu krampannu. Siihen se sit jää 😅 mut en luota enää oireisiin. Oireita oli tuulimunassa kans sinne 9+ viikoille, jolloin ne loppui aika seinään sit. Täytynee soittaa neuvolaan huomenna ja kysyä et pääsiskö sitä kautta varhaisultraan 🤔
Viime raskaus oli eka kerta ku kerroin ennen ns turvallisia viikkoja kahdelle ystävälle ja huonosti kävi. Nyt en kerro sitten kenellekään ennenkö ns turvalliset vkot takana.
 
Täällä myös plussattu perjantaina. Laskurien mukaan LA olisi 9.7. :)

Vuosi sitten plussasin lähes samaan aikaan, mutta joulukuussa todettiin keskeytynyt keskenmeno jonka vuoksi ilon lisäksi on aika kova pelko miten nyt käy. Toivottavasti tämä heinäkuinen saadaan syliin asti tällä kertaa ❤ esikoinen olisi kyseessä.

Oireita on lähinnä väsymys, tissit arat ja turvonneet, hikoilu, huimaus/heikotus. Vatsaa ja selkää välillä vihloo ja pistelee, sekä on semmosia ns. menkkajomotuksia. Eilen jomotteli aika kovaakin ja pitkään, alkoi kyllä huolestuttamaan mutta ei oo tänään ollut enää kipuja. Sen sijaan maistunut lähes koko päivän rauta/metalli suussa :D
 
  • Tykkää
Reactions: Arcoiris
Ihanaa että meitä tulee lisää <3
Tänään sain jo paniikin aikaan kun koiran kanssa lenkillä meinasin liukastua mutaisessa alamäessä ja nitkautin koko yläkroppa taaksepäin aika voimalla ja hieman tuntui kyljissä ja vatsalihaksissa jälkikäteen.. Yöunet oli huonot, heräsin vaille neljä tekemään digitestiä ja sain 3+! Sen jälkeen en enää saanutkaan unta ja aina huonosti nukuttujen öiden jälkeen on masentunut ja ahdistunut fiilis koko päivän. Työpäivä kin oli tosi lyhyt joten olen ehtinyt taas tuntikausia googlailla kaikkea ja päivä on madellut. Tulisi edes se kaamea väsymys niin voisin nukkua kaikki illat niin aikakin menisi nopeammin :D
 
Täällä on tuskailtu pari päivää kauhean turvotuksen kanssa. Tänään piti käydä toimistolla ja farkut puristi niin ettei henkeä meinannut saada. 😀 Näytän jo ihan siltä kuin maha olisi täynnä vauvaa vaikka bebe on vasta jonkun parin millin mittainen, kunnon ilmapallo 🤭 Ja iltaisin aivan jäätävä närästys.
 
  • Tykkää
Reactions: sartzaliini
vierailija
Mä varovaisesti liityn seuraan. Plussattu viikko sitten. Viikoista ei tarkkaa tietoa, sillä takana keskenmeno rv 7. Edellistä raskautta yritettiin puoli vuotta mutta keskenmenon jälkeen alkoi heti ekasta kierrosta uusi raskaus 🙏 Ei oikein puolison kanssa uskalleta tästä uudesta raskaudesta iloita vielä. Enemmänkin pelottaa ja jännittää. Oman mielenterveyden kannalta kuitenkin pakko saada jollekulle kertoa. Molemmilla meillä omia lapsia mutta tämä olisi ensimmäinen yhteinen. Ehdittiin innoissamme lapsille jo kertoa heti viime raskauden alussa ja nyt taidetaan suojellaan meitä kaikkia uudelta pettymykseltä. Isäni menehtyi elokuussa, joten pettymyksiä tähän syksyyn on ollut riittämiin.
Oireita ei oikeastaan ole, rinnat on ainoastaan turvonneet ka painavan tuntuiset. Edellisessä raskaudessa oli pahoinvointia ja närästystä. Kuopus on 13v ja esikoinen 17v, et hetki on aikaa aiemmista kokemuksista 😅

Onnea muille plussanneille ja tsemppiä odotukseen ♥
 
Hattivatti2021
Heippa kaikille heinäkuisen odottajille! 😊
Täällä 35-v. kolmannen odottaja. La olisi ilmeisesti 4.7. Alkuvuoden keskeytynyt keskenmeno kummittelee pääkopassa. Pelottaa, että kärsin turhaan ja sit käykin taas huonosti 😔. Mulle rantautui pahoinvointi eilen. Ei onneksi vielä voimakkaana, mutta eipä tällaisestakaan olotilasta mielellään turhaan kärsisi 😐. Viimeksi huonovointisena kärvistellessäni mietin, etten enää koskaan lähde tähän. Eikä meillä mitään yritystäkään ole ollut, mutta eipä kyllä ole estettykään. Iloinen yllätys tämä kuitenkin oli 🤗. Kunpa vaan pääsisi tämän pahoinvointi-vaiheen jotenkin kitkuttelemaan yli ja selviäisi kunnialla muusta elämästä siinä ohessa 😬. Tsemppiä kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Misimi
Minäkin uskalatudun varovaisena joukkoon mukaan. Plussasin jo viime viikolla, mutta jostain syystä en vain uskonut asiaa tavallisista liuskatesteistä. Nyt digitaalisella viikkonäytöllä 2-3 vko eli raskaana ollaan! Kyseessä puolison kanssa esikoinen. Laskettu aika olisi omien laskujen mukaan just heinäkuun alkuun. Jännittää ja pelottaa, kaikki on vierasta ja uutta 😬 Ei olla vielä kerrottu lähipiirille, varmaan vasta ensimmäisen ultran jälkeen kerrotaan. Meidän molempien suvussa ei vauvoja olekaan ollut 16 vuoteen niin katsotaan kuinka kaikki reagoi 🙈 Töissä on pakko kertoa ainakin esimiehelle aika pian työn laadun takia. Eli todellakin tukiverkostoa kaipailen.
Pahoinvointia ei ole ollut, turvotusta, väsymystä ja rintojen arkuutta sitäkin enemmän.

Onnea muillekin plussanneille ja tsemppiä kaikille! 🥰
 
Hätähousu taas aikaisti varhaisultra ensi viikon tiistaille!!! Kääk, alle VIIKKO! Nyt vain aloin pelätä ettei mitään vielä näy :( silloin pitäisi olla 6+2.. En kuitenkaan vielä peru 15.11. aikaa, sillä jos ensi viikolla ei näy/kuulu, niin seuraavan viikon maanantaina sitten menen uudelleen. On tämäkin säätöä, joudun ensi viikolla menemään eri paikkakunnallekin siihen ultraan ja töihin pitäisi keksiä joku selitys virkavapaalle. Ehkä ihan vaan lääkärikäynti riittää.. Se menee sitten palkattomana (olen opettaja), mutta en vielä halua sanoa kenellekään mitään.. Ja viikonloppuna jännät paikat kun kaverin polttarit on toisella puolen Suomea, pitää katsoa jäänkö heti kiinni kun en juo vai keksinkö jonkun tekosyyn.
Kuinka muilla menee, onko oireita ilmestynyt? Itse edelleen melko oireeton ja siksi jännittääkin kahta kauheammin onko kaikki ok..
 
Hätähousu taas aikaisti varhaisultra ensi viikon tiistaille!!! Kääk, alle VIIKKO! Nyt vain aloin pelätä ettei mitään vielä näy silloin pitäisi olla 6+2.. En kuitenkaan vielä peru 15.11. aikaa, sillä jos ensi viikolla ei näy/kuulu, niin seuraavan viikon maanantaina sitten menen uudelleen. On tämäkin säätöä, joudun ensi viikolla menemään eri paikkakunnallekin siihen ultraan ja töihin pitäisi keksiä joku selitys virkavapaalle. Ehkä ihan vaan lääkärikäynti riittää.. Se menee sitten palkattomana (olen opettaja), mutta en vielä halua sanoa kenellekään mitään.. Ja viikonloppuna jännät paikat kun kaverin polttarit on toisella puolen Suomea, pitää katsoa jäänkö heti kiinni kun en juo vai keksinkö jonkun tekosyyn.
Kuinka muilla menee, onko oireita ilmestynyt? Itse edelleen melko oireeton ja siksi jännittääkin kahta kauheammin onko kaikki ok..
Täälläkin jännitys tiivistyy, vielä pitäisi jaksaa viikko ultraan, silloin on mun laskujen mukaan 6+4 eli toivottavasti näkyisi elon merkkejä silloin. Tsemppiä sinun ultraan, toivotaan että kaikki on hyvin siellä. 🥰

Tämän vuoden ekat pikkujoulut olisi parin viikon päästä ja jännään jo nyt miten pidän salassa sen etten juo. Täytyy varmaan ostaa jotain holitonta juotavaa ja toivoa että muut on sen verran päissään ettei huomaa. 😀

Oireina nyt viime päivät ollut vain jäätävä turvotus vatsassa ja tisseissä ja nännit on kipeät. Huonoa oloa tms ei ole vieläkään, oikein odotan että pahoinvointi alkaisi 😀
 
Täällä työpaikan tyhy-päivä tän viikon perjantaina. Onneksi itse voi syyttää autolla ajoa juomattomuuden syyksi 😅

Hermostuneena yksilönä varasin kans yksityiselle varhaisultran 17.11., niin näkee ettei ole tuulimuna tms.
 
Meilläkin kuin "tilauksesta" pikkujouluja, tyhy-päiviä yms. tässä loppuvuonna. Mietin mitenköhän kuljetan omat holittomat juomat mukana niin ettei muut tajua :D

Varhaisultraan on vielä yli 2 viikkoa jännitettävä. Silloin pitäisi olla viikkoja 7+1. Eka neuvola olisi siitä sitten viikon päästä. Aika niin matelee!

Oireista on huimaus ja hikoilu loppunut! Rinnat on kipeät vaihtelevasti, masua pistelee ja valkovuoto lisääntynyt. Vähän huolettaa kun osa oireista on loppunut, tosin nyt menossa vasta 4+6 että ehkä niitä sieltä vielä ilmestyy.
 
Jo91
Täällä myös reilu viikko sitten plussattu kevyillä hoidoilla vuoden yrityksen jälkeen, laskelmien mukaan nyt 4+6 ja la 10.7.. Olo epäuskoinen ja pelokas, testien viivat kyllä hyvin tummuneet ja alkuviikosta sain digitestiin 2-3. En tiedä onko liian neuroottista testata vielä ensi viikolla saisko 3+, toisaalta jos ei saa niin tekeekö vaan turhaa huolta itselle 😅 Mietin varhaisultran varaamista rv 6+6 tai 7+1, näkyisköhän jo tuossa aiemmassa jos näkyäkseen? Neuvolaankaan ei olla vielä uskallettu soitella, ehkä sitten vu jälkeen jos asiat ok 🙈
 
Itse lopetin testien tekemisen kun testiviiva oli kontrollia vahvempi. Kai nyt on vaa luotettava varhaisultraan asti että kaikki on hyvin.. Hirveetä piinaa kyllä! Oireita on kyllä vaikka muille jakaa, mm. kamala hikoilu yhtäkkiä, huimausta ja huonoa oloa. Tämä on nyt kolmas raskaus ja kaikki mennyt kyllä samalla kaavalla kuin aikaisemminkin.

Keskenmeno pelottaa ihan kamalasti! Kai se edellinen jälkensä jätti, varmaan vasta 12 viikon ultran jälkeen uskaltaa huokaista helpotuksesta. Viimeksi mulla meni kesken 9 viikolla.

Tänään 5+2
 

Yhteistyössä